Koffie Apparaten

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Gedaan met de senseo pads en overgeschakeld naar een eenvoudige bonen machine! (Philips EP3246/70)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

braaf geweest en dus hier ook een nieuwe koffiemachine:
Afbeelding

Santé
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Dizzy schreef:braaf geweest en dus hier ook een nieuwe koffiemachine:
Santé
Das wel een prijscategorie hoger :)
Ik vond bij de Philips het wel interessant dat er geen slangetjes waren voor de melkdranken maar een Jura staat toch op de verlanglijst voor binnen een aantal jaar..
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

We drinken niet veel melkspecialiteiten dus dat zal wel meevallen. In de week zwart en in het weekend eens een specialleke.

Ben die brolmachines (oa nespresso) beu. Als ik het toestel 10 jaar kan gebruiken is het niet duurder dan die brol en heb ik 10 jaar betere koffie. Good deal :lol:

het is ook beter voor milieu. Geen 10 machines weggooien en geen alluminium pads :banana:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik zou beter ook voor zo iets zien. Hier is het Dolce Gusto omdat we nie veel koffie drinken, maar het blijft een hoop afval die ik liever niet maak. Dan is de dolce enkel nog nodig als er iemand van de familie een late caramel ofzo wil.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Wij hebben al een paar jaar de Delonghi ECAM 22.110b in gebruik, geen toptoestel maar maakt wel lekkere koffie. Er zal ongetwijfeld wel beter te verkrijgen maar deze voldoet al meer dan genoeg.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ivm de volautomaat aankopen.

Ik had een Saeco volautomaat, tot de maler stuk gegaan is. Dat ding was continu een gevecht met de machine schimmelvrij houden. Op het einde van de
dag smaakte de koffie ook anders dan in 't begin. Deze dus:

https://www.coolblue.be/nl/product/1339 ... ilver.html

Dus een hele tijd terug iets simpeler gekocht plus een aparte maler:

https://www.bol.com/nl/p/longhi-dedica- ... 075880766/

't is meer werk maar deze machine heeft heel de problematiek van de volautomaat niet meer

Misschien dat ik ooit nog eens een echte espresso machine koop, van een high-end merk.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

ub4b schreef:Dat ding was continu een gevecht met de machine schimmelvrij houden. Op het einde van de
dag smaakte de koffie ook anders dan in 't begin.
Is dat geen kwestie van onderhoud ? Wij hebben al 19 jaar onze Saeco, en ja, als je eens een weekend vergeet hem uit te kuisen, begin je schimmel te krijgen in de vergaarbak en ook wat aan de grote unit die het koffie-padje maakt (geen idee hoe dat juist heet). Als je hem elk weekend eens reinigt heb je volgens mij geen last van schimmel, want schimmel komt er ook niet op 1 dag.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Onze Nespresso machine gaat nu al 5j mee ... gaat goed. Het is wel een beetje zoeken geweest naar de koffie die we lekker vinden, maar ondertussen vinden we die van de Lidl verbazend goed, aangevuld met wat Lavazza en/of andere variëteiten. Wij drinken veelal capuccino of gewoon zwart.
Ons toestel is een Delonghi Nespresso Latissima+ (eerste generatie) en zowel wij als onze gasten zijn daar toch zeer tevreden van.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Tomby schreef:Wij hebben al 19 jaar onze Saeco, en ja, als je eens een weekend vergeet hem uit te kuisen, begin je schimmel te krijgen in de vergaarbak en ook wat aan de grote unit die het koffie-padje maakt (geen idee hoe dat juist heet). Als je hem elk weekend eens reinigt heb je volgens mij geen last van schimmel, want schimmel komt er ook niet op 1 dag.
Er zat schimmel in de gruisbak maar ook op de cassette (zetsysteem):

https://www.philips.be/c-p/HD5074_01/zetgroep

Dus om de twee dagen werd dat onder een warme kraan gespoeld.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

T zal wel aan het onderhoud liggen zoals Tomby al zei, tijdens het typen van mijn reply gisteren wou ik nog meegeven dat dit bij de aankoop van zo'n machine iets is om rekening mee te houden = regelmatig kuisen!

Schimmel komt er niet op twee dagen.
Opvangbakje na ledigen uitspoelen en afwrijven, de zetgroep ook regelmatig afspoelen, zeker om de paar dagen.
En de waterbak steeds ledigen en uitspoelen, wanneer men gewoon bijvult kan er een groen laagje op de bodem ontstaan.
Laatst gewijzigd door decat 05 dec 2019, 10:10, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Goed onderhoud is belangrijk voor elk toestel.

De resten van de Jura schijnt ook goed te zijn als compost of tegen bepaalde overlast (slakken, mieren,...). Iemand hier ervaring mee?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Ik ben een tweetal jaar terug overgeschakeld van Nespresso naar zo'n automatische machine met bonen. Wekellijks alles wat uitkuisen en die machine werkt perfect.

Tweedehands gekocht bij iemand van de schoonfamilie die dat soort toestellen defect opkoopt en terug repareert, is dus een "officieus refurbished" machine, werkt perfect en kost veel minder dan nieuw. Intussen na twee jaar één issue gehad met de zetgroep, hij heeft wat onderdelen ingevet en dat marcheert weer perfect, herstel kostte de volle 5 €.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Dizzy schreef:Goed onderhoud is belangrijk voor elk toestel.

De resten van de Jura schijnt ook goed te zijn als compost of tegen bepaalde overlast (slakken, mieren,...). Iemand hier ervaring mee?
Koffiegruis is goed voor de afloop, dus bij mij gaat de koffiegruis door de wasbak van de keuken.

"Koffiedik houdt de afloop schoon en neemt alle vetresten mee."
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Dizzy schreef:tegen bepaalde overlast (slakken, mieren,...)
Mieren: geen idee
Slakken: dat werkt, zowel op de structuur (gruis) als op sommige werkzame stoffen (cafeïne) zijn slakken niet zo tuk :)
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Toen hier de perculator stuk ging: simpele waterkoker, filterhouder, filters en gemalen koffie.
Eenvoudig, goedkoop en hete koffie ipv veel van die lauwe afgietsels maar uiteraard niets fancy met schuim en elfendertig soorten/smaken.
Nog een voordeel: de geur in huis die wordt verspreid bij het opgieten en beperkte hoeveelheid afval.
Heppie NY!
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Hier al jaren (sinds een van hun Kickstarters) een Espro French press en Travel Press. Zit mee in de ochtend routine om waterkoker op te zetten, tegelijk (afgewogen) koffie in press doen en tegen dat dat gedaan is kan het water opgegoten worden. 4min later doorduwen (tegen dan zijn de boterhammen in de doos) en mijn deel in de Travel Press doen (andere deel voor de vriendin). Simpel, snel en lekker. Bonen komen bijna altijd uit de verschillende Gentse zaken: Koffies De Draak, Koffie Vandekerckhove of Javana (soms uit Koffie Onan in Leuven).

Enige dat ik nog eens moet aankopen is een goeie maler (Mahlkoenig/Baratza Vario staat toch hoog op de lijst, maar moet me nog wijsmaken dat de prijs het waard is :lol: ).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Mijn vorige espresso machine had de geest gegeven. Twee maanden geleden een nieuwe tweedehands gekocht voor 700 euro. Giotto Rocket.
Bijlagen
Screenshot_20191205-135816.png
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Ernie schreef:Toen hier de perculator stuk ging: simpele waterkoker, filterhouder, filters en gemalen koffie.
Eenvoudig, goedkoop en hete koffie ipv veel van die lauwe afgietsels maar uiteraard niets fancy met schuim en elfendertig soorten/smaken.
Nog een voordeel: de geur in huis die wordt verspreid bij het opgieten en beperkte hoeveelheid afval.
Denk dat ik dat ook nog als extra er bij ga nemen.
Gemalen koffie kopen en dan opgieten, vooral als het is om een grote hoeveelheid in 1x te hebben ipv voor iedereen apart een koffie te moeten zetten (tenzij ze natuurlijk speciallekes willen :))
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Ernie schreef:Toen hier de perculator stuk ging: simpele waterkoker, filterhouder, filters en gemalen koffie..
nóg simpeler: een cafetiere. Geeft een lekkere en zachte smaak, je moet alleen wat tegen bezinksel in je tas kunnen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

phildww schreef: je moet alleen wat tegen bezinksel in je tas kunnen.
Dan scheelt er toch iets met je model denk ik. Daar heb ik zelf geen last van, maar is misschien wel omdat Espro werkt met een eigen ontworpen dubbele filter:
Afbeelding
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Bij teveel bezinksel verkoop je het als turkse koffie :)
Damn, ik mis die in Leuven :(
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

decat schreef:Wij hebben al een paar jaar de Delonghi ECAM 22.110b in gebruik, geen toptoestel maar maakt wel lekkere koffie. Er zal ongetwijfeld wel beter te verkrijgen maar deze voldoet al meer dan genoeg.
In zijn prijsklasse zeker een toptoestel, al zeker 10 jaar op de markt en al het één en ander verbeterd tov het originele.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Idd, onze eerste spoelde anders. Kwam ineens geen koffie meer uit. Direct een nieuwe besteld en ondertussen voor de andere naar een hersteller gezocht en eens hersteld verkopen. Bij de tweede kreeg ik de eerste ontkalkingsprocedure niet afgerond, blijkt die dat een extra keer spoelt. Bij nader inzien heeft de eerste dus de koffiepijpjes nooit gespoeld en dat was dus ook het probleem = verstopt.
Laatst gewijzigd door decat 24 jan 2020, 17:00, in totaal 1 gewijzigd.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 793
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

dirkr07 schreef:Gedaan met de senseo pads en overgeschakeld naar een eenvoudige bonen machine! (Philips EP3246/70)

Afbeelding
Hallo,

Nog steeds tevreden van dit toestel en is de koffie heet ? Ik heb nu namelijk een saeco minute van 8 jaar oud en begint wat te haperen en zelf vind ik dat de koffie toch wat heter mag zijn en dat probleem stelt zich wel bij meerdere van deze apparaten.
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Nog zeer tevreden.
Super eenvoudig in onderhoud en ook het melksysteem werkt verbazingwekkend goed!

De temperatuur kan je nog heter instellen dan standaard maar zelfs op de fabrieksinstelling is die meer dan warm genoeg.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 793
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Ik heb hem ondertussen gekocht en voor slechts €300 dus dat was een koopje. Verder tevreden van en de temperatuur is standaard reeds oké.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Jack Daniels schreef:Mijn vorige espresso machine had de geest gegeven. Twee maanden geleden een nieuwe tweedehands gekocht voor 700 euro. Giotto Rocket.
Ik ben ook aan het uitkijken naar een machine in deze klasse. Blijkt dat die toestellen wel wat onderhoud en revisie vragen. Doe je dat zelf of heb je daar een goede leverancier of technicus voor?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Onderhoud is daar niet echt aan. Eens ontkalken of als je het volledig op safe wilt spelen, giet je spa blauw in het reservoir. Geen enkel ander merk want spa blauw bevat het minste kalk en vaste stof van alle platte waters. Dan hoef je zelfs niet te ontkalken. Afhankelijk van het merk van espressomachine kun je terecht bij dealers/herstellers voor reparatie. Zo ga ik voor mijn giotto bij limarc in Nazareth. Liggen iets verder dan de Makro als je de autostrade af rijdt. Nuova era, herstelling gebeurt in Hamme bij Gino, hij is dealer van dat merk (caftec.be). Met die dure toestellen is het dus niet zo dat ze richting fabriek gaan voor reparatie. Een andere bekende naam in de wereld is cds, te vinden onder nl.cdsautomaten.be
Mocht je voor zo een echte espressomachine gaan, houd rekening met het gewicht en zorg voor een stevige ondergrond. Mijn giotto weegt maar liefst 23 kilo met leeg reservoir. In die toestellen zit niks van plastiek. Koperen boiler en alles in metaal en inox. Ga in elk geval voor een toestel met E61 zetgroep. Dan kun je koffie maken en opschuimen tegelijkertijd. Merken die de E61 gebruiken zijn: Faema, ECM, Rocket, Vibiemme, Isomac, Bezzera, Expobar, SanRemo, Wega en vele andere. Het is eens iets anders dan nespresso, dolce gusto, Philips, Bosch, Siemens, Jura,...
Groot voordeel van zo een dure machine: tot 10 jaar na aankoop kun je zonder problemen onderdelen vinden. Bovendien hebben ze een overloop als je machine te veel moet persen om het water door de filter te jagen omdat de koffie te fijn gemalen is. Bij die goedkope machientje barst uw vat en is het toestel rijp voor het containerpark. Ik spreek uit ondervinding.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb een halfautomaat. Het extra werk valt wel mee als je koffie voor jezelf maakt. Als je wat visite hebt wordt het wel vervelend omdat je ook niks anders kunt doen terwijl je de koffie maakt.
conehead schreef: Nog steeds tevreden van dit toestel en is de koffie heet ? Ik heb nu namelijk een saeco minute van 8 jaar oud en begint wat te haperen en zelf vind ik dat de koffie toch wat heter mag zijn en dat probleem stelt zich wel bij meerdere van deze apparaten.
Waarschijnlijk komt dat gewoon door kalk. Ontkalken en je water filteren (britafilter) lost het dan op.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Even een oud topic omhoog halen, gezien ik een assortiment van gemalen koffie gekregen heb wou ik toch eens kijken naar een espresso machientje.

Ik ben eerder op zoek naar een goedkoop toestelletje, zonder al te veel poespas.

Zag dat er vorige week eentje bij Aldi was voor 79 euro, die zijn er uiteraard niet meer, maar ook op de Lidlshop is er eentje van zelfs maar 70 euro.

Het toestel van Aldi staat krak hetzelfde op Amazon en Bol voor 109 euro. Specificaties van 15 bar... Op Bol zie ik er staan van 15 en 20 bar maar geen idee wat het uiteindelijke verschil gaat zijn. Ben geen zware koffiedrinker dus zou liefst onder de 100 euro willen blijven, daar moet ik al behoorlijk wat kopjes voor drinken om dat er uit te halen.

Momenteel gebruik ik een stalen fijnmazige filter en giet ik op, maar dat is veel kuiswerk. Ook het doorduw Bodum toestelletje vind ik veeeel te veel kuiswerk voor 1 tasje.

Een laatste oplossing waar ik aan dacht, hervulbare pads bestellen voor de Senseo. Wat prijs betreft zal dit echt het laagste zijn, maar of het dan beter gaat zijn dan een gewoon Senseo padje?
Gebruikersavatar
Gluurbuur
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 12 mei 2014, 14:06
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 38 keer

Slafes schreef:Even een oud topic omhoog halen, gezien ik een assortiment van gemalen koffie gekregen heb wou ik toch eens kijken naar een espresso machientje.

Ik ben eerder op zoek naar een goedkoop toestelletje, zonder al te veel poespas.

Zag dat er vorige week eentje bij Aldi was voor 79 euro, die zijn er uiteraard niet meer, maar ook op de Lidlshop is er eentje van zelfs maar 70 euro.

Het toestel van Aldi staat krak hetzelfde op Amazon en Bol voor 109 euro. Specificaties van 15 bar... Op Bol zie ik er staan van 15 en 20 bar maar geen idee wat het uiteindelijke verschil gaat zijn. Ben geen zware koffiedrinker dus zou liefst onder de 100 euro willen blijven, daar moet ik al behoorlijk wat kopjes voor drinken om dat er uit te halen.

Momenteel gebruik ik een stalen fijnmazige filter en giet ik op, maar dat is veel kuiswerk. Ook het doorduw Bodum toestelletje vind ik veeeel te veel kuiswerk voor 1 tasje.

Een laatste oplossing waar ik aan dacht, hervulbare pads bestellen voor de Senseo. Wat prijs betreft zal dit echt het laagste zijn, maar of het dan beter gaat zijn dan een gewoon Senseo padje?
Ik zal morgen in de lokale dorps-Aldi kijken of er nog liggen.

Verder heb ik mezelf ook verwend door koffiefilters te kopen. Voor mij geen centimeters dras meer in mijn koffiemok!
Ghettokoffie.jpg
Probeer de Europese zoekmachine Qwant: https://www.qwant.com/
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Los van het feit dat wellicht elke koffie-purist hier gruwelt van voorgemalen koffie... Heb je de verpakking van je dessert-koffie geopend met een tuinhakselaar? :D

Zelf heb ik m'n koffie hele tijd klaargemaakt in een Aeropress, de 'slow brew'-methode voor filterkoffie...
Heb nu sinds enkele maanden ook Dolce Gusto en de hoop plastic dat je weggooit begint ook mij tegen te steken. Heeft iemand ervaring met hervulbare cups? Indien ja, metalen? Plastieken? Hoeveel ellende haal je jezelf op de hals door die dingen zelf te vullen? Is het resultaat nog altijd oké?
crackjack
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 okt 2015, 07:41
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 24 keer

meon schreef: Heb nu sinds enkele maanden ook Dolce Gusto en de hoop plastic dat je weggooit begint ook mij tegen te steken.
Dolce Gusto heeft ook een recyclage-systeem: https://www.dolce-gusto.be/pages/info-a ... recycleren
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Heb nu toevallig een Delonghi espresso machientje op de kop getikt via 2dehands.be, vlak bij mij in de buurt en stond er net op. Foute cadeau. :-)

Dinsdag afhalen en dan kan ik al eens testen. Als het niet naar mijn zin is wordt het door verkocht en verlies ik er alvast niets op.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

meon schreef:Los van het feit dat wellicht elke koffie-purist hier gruwelt van voorgemalen koffie... Heb je de verpakking van je dessert-koffie geopend met een tuinhakselaar? :D
Deze quote nomineer ik ineens voor het subject 'dit maakt mijn dag goed" :lol: Ja die verpakking heeft zichtbaar geleden hebben in het openingsproces :lol:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

crackjack schreef:Dolce Gusto heeft ook een recyclage-systeem: https://www.dolce-gusto.be/pages/info-a ... recycleren
Om TerraCycle-punten te verdienen, vragen we je om minstens 5 kg capsules op te sturen. Het gewicht van de verzenddoos wordt niet meegerekend. Zorg er alsjeblieft voor dat er geen vocht meer in de capsules zit door ze goed leeg te knijpen en 10 seconden te schudden (wanneer ze afgekoeld zijn).
5 kg lege capsules?
Net gewogen, zo'n capsule is 10g. Je zou dus zo'n 500 capsules moeten verzamelen eer je die kan opsturen. Da's niet weinig :)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

meon schreef:Da's niet weinig :)
Toch iets meer dan de 14 dagen dat ze hier het huisvuil komen halen :lol: Tijdens mijn glorieperiode zou dat toch per maand geweest zijn :eek:

Hier is het na een 15 jaar saeco een percolator met boontjes (philips, onhandige plaatsing waterreservoir grootste ergernis). Soms vergeet ik wel eens er een filter in te steken en heb je kuiswerk :lol: Volgende zal waarschijnlijk toch malen afzonderlijk worden. Filters mogen tegenwoordig bij gft (kap ze voor grootste deel tussen de planten) maar dacht de senseo pads niet?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Koffieprut werkt als zenuwgif tegen slakken. Alleen is het nog maar de vraag hoeveel prut er in die potjes aroma van Senseo, Dolce Gusto, Nespresso... zit.
En dan heb ik het nog niet over de prijs. Verschrikkelijk duur in vergelijking met bonen (zonder aroma's toegevoegd). 1 van de redenen waarom ik al tientallen jaren bonen koop in combinatie met een professionele maler en een espressomachine. Zie ook rubriek "ik heb nieuw speelgoed".
Hier wat info over die alu cups
https://bundles.nl/4-redenen-waarom-nes ... pot-maken/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”