Koffie Apparaten

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Hoeveel is te veel schuim/crema?

Is dat zoiets? Meer/minder?
Afbeelding
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

lanadekat schreef:Hoeveel is te veel schuim/crema?
Is dat zoiets? Meer/minder?
Afbeelding
Blijkbaar foutje in de communicatie.
Er zit te weinig schuim op de koffie volgens mijn man. Van jouw foto is het ongeveer 1/5 van de schuim.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Straf, ik heb deze ook een zeer tevreden van de heerlijk schuimende kopjes :)
Zoals op de foto..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Dafke schreef:Straf, ik heb deze ook een zeer tevreden van de heerlijk schuimende kopjes :)
Zoals op de foto..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En hoe heb jij deze ingesteld ?
Misschien ligt het ook aan de bonen.(bonen van L'OR Espresso Forza Koffiebonen Smaakintensiteit 9)
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Sinds gisteren in het bezit van de Siemens EQ500. Dit nadat mijn nespresso"what else"le cube steeds minder koffie gaf. Maar dat mocht ook wel na 10 jaar . Gebruik nu de bonen van Douwe Egberts. niks mis mee :-D . maar ga nu wat meer soorten proberen. Ben een fervent liefhebber van cappuccino, en ook met de Siemens ben ik aangenaam verrast. lekker schuimlaagje, goeie koffie. Bij de nespresso had ik een aparte melkopschumer van nespresso zelf, echter de Siemens is veeeel beter.
Live life to the Max
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ligt af van hoe je em graag hebt, maar met maalgraad eens spelen e?
En de sterkte staat hier op 2u..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Wij hebben hier al een aantal jaar dezelfde Delonghi staan en die heeft nog nooit flauwe koffie gezet.
Bij de schoonouders staat er een Senseo en sinds de Delonghi hier staat drink ik er nog zelden koffie. Meestal Duvels. :angel:
Het verschil in smaak is totaal verschillend. Ik vind de Senseo eerder flauw om niet te zeggen bijna 'afwaswater".
Welke pads ze gebruiken is me niet bekend.

Hier staat de maalstand op 4, sterkte op 12h. Ter info, de maalstand mag enkel tijdens het malen worden verzet.
Hier worden enkel normale koppen gezet, geen espresso's. Om een degelijke espresso te zetten heb je duurder materiaal nodig. De ECAM 22.110 kan het maar is er niet echt voor geschikt. Om espresso's te zetten is er een zeer fijne maling nodig. Die l'OR Espresso bonen zijn eerder aan de vettige kant waarmee de maler het toch wat moeilijk heeft. Het verschil tussen droge en vettige bonen merk je ook op tijdens het malen. Door het verschil in geluid werd snel beslist er geen vettige meer te kopen. Daarbij komt nog dat het vettig goedje op de duur aan de maler gaat blijven plakken.

Tenzij men bij de branderij aankoopt weet men in het begin natuurlijk niet welke de vettige en droge zijn.
Als ik me niet vergis zijn de bonen van Illy (grijze potten) er droge.

Onze koffie komt van hier, denk ze ondertussen ook verzenden.

https://www.facebook.com/Koffie-No%C3%A9-46663436596/
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9753
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Dat kan ik bevestigen, de verkoper van onze Jura E8 zei ook dat je best geen vettige bonen gebruikt omdat ze het maalsysteem na verloop van tijd vervuilen. De meeste branderijen hebben wel genoeg andere soorten bonen maar als je pakjes koopt moet je opletten.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

meon schreef: 5 kg lege capsules?
Net gewogen, zo'n capsule is 10g. Je zou dus zo'n 500 capsules moeten verzamelen eer je die kan opsturen. Da's niet weinig :)
De capsules zijn wel nat na gebruik dus waarschijnlijk iets zwaarder. Mijn koffieprut is ook zwaarder dan de vers gemalen koffie.

Ik gebruik zelf altijd de espressobonen van Hema (de gewone), die van Lidl zijn ook goed (prijs/kwaliteit) maar een beetje vettig waardoor ze blijven plakken in mijn maler (en ik er af en toe op moet slaan om de bonen los te maken). Die van Lidl koop ik daarom alleen als er een actie is (soms heb je twee voor de prijs van een en dan wil ik als tegenprestatie nog wel af en toe slaan op mijn maler ;) ).
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Dit zijn onze bonen op het moment:

Afbeelding
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Die Lavazza hier ook al gehad en werd goedgekeurd.
Vond die toen trouwens redelijk cheap. Dacht 10 EUR voor 1KG.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik heb 52€ incl verzending betaald dacht ik voor deze set.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

NickG schreef:
NickG schreef:
didi79 schreef:Eerste bevindingen van de Philips 3200:
Paar maand later, al enige minpunten gevonden allicht? Of nog steeds 100% tevreden?

Ik ben zelf in de markt voor een 3200, huidige Nespresso voldoet niet meer bij het vele thuiswerk (en begint soms te haperen bij het piercen van de cups). En aangezien er niemand mag langskomen om wat onder de kerstboom te leggen, leg ik er dan maar wat voor mezelf onder :lol:
Sinds zondag ben ik de gelukkige eigenaar van een Philips LatteGo 3200. Eerste indrukken zijn goed, geen verkeerde koffie voor deze prijsklasse (al moet ik nog wat experimenteren met koffiebonen & instellingen)
Nog steeds ten volle tevreden? Want ik heb ook de LatteGo op het oog (al een hele tijd). Ik wil echt van de Dolce Gusto vanaf.
marzman schreef: meon schreef:
5 kg lege capsules?
Net gewogen, zo'n capsule is 10g. Je zou dus zo'n 500 capsules moeten verzamelen eer je die kan opsturen. Da's niet weinig :)


De capsules zijn wel nat na gebruik dus waarschijnlijk iets zwaarder. Mijn koffieprut is ook zwaarder dan de vers gemalen koffie.
Wij brengen ze bij Krefel binnen, dat zijn inzamelpunten. Wel enkel van Dolce Gusto zelf, dus als je de goedkopere merken aankoopt ben je er aan voor de moeite (ze checken dat niet, maar ik neem aan als er zo te veel worden binnen gebracht dat het inzamelen wel eens gewoon stopt).
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik gebruik de bonen vanuit de Lidl. Kost normaal iets van een 7€ voor 1 kg en om de zoveel tijd heb je die XXL pack van 1,2 kg voor 7€. Ik vind dat op zich ook prima koffie. Die van Aldi, Colruyt, ... vind ik maar niets.

Ik drink graag koffie, maar ga me zeker geen expert noemen. :lol:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Dafke schreef:Dit zijn onze bonen op het moment
Eens een domme praktische vraag - I know :roll: - ik koop (soms érg) dure koffie, die ik wil voorbehouden voor speciale momenten.

Maar je bonenbak is nog vol met de door-de-weekse koffie; hoe doe jij dat dan praktisch? Want die bak leegmaken is wel een gedoe...
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1637
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

MClaeys schreef:Nog steeds ten volle tevreden? Want ik heb ook de LatteGo op het oog (al een hele tijd). Ik wil echt van de Dolce Gusto vanaf
Ja hoor, nog steeds tevreden. In het begin wat gespeeld met de maalgraad en verschillende opties, maar eigenlijk de laatste maanden gewoon afgebleven en eigenlijk zelfs zelden iets anders dan "normale" koffie gedronken. De melkschuimer wordt dus nog amper gebruikt.
Maar dus wel tevreden van de koffie (disclaimer: ik drink graag lekkere koffie, maar ben verre van een barista of kenner).

Enige frustratie: ik kan hem niet integreren in mijn HomeAssistant setup: power on via slimme stekker doet niks want je moet nog op de power button drukken, dus ik moet nu 's morgens als ik opsta eerst dat ding opzetten en een minuutje wachten eer ik koffie kan maken. Het zou mooi zijn als ik dat kon automatiseren zodat de machine opgewarmd is als ik uit de douche kom. Maar goed, dat zijn wel redelijke first-world problemen natuurlijk :-D
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

phildww schreef:
Dafke schreef:Dit zijn onze bonen op het moment
Eens een domme praktische vraag - I know :roll: - ik koop (soms érg) dure koffie, die ik wil voorbehouden voor speciale momenten.

Maar je bonenbak is nog vol met de door-de-weekse koffie; hoe doe jij dat dan praktisch? Want die bak leegmaken is wel een gedoe...
"in het begin" deed ik daar maar bonen in net genoeg voor 1 of 2 kopjes. Dan had ik die Illy daar staan met boontjes in, wat snel ging om in te "kappen".
Maar uiteindelijk ben ik daarmee gestopt en drinkt iedereen de koffie dat ik op die moment drink :)
Als je een kopje zet met huidige bonen, moet je eigenlijk je eerste 2 kopjes weggieten vooraleer je de echte smaak hebt van de nieuwe bonen.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Lekker schuimpje in klein tasje…

Afbeelding
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

NickG schreef:Enige frustratie: ik kan hem niet integreren in mijn HomeAssistant setup: power on via slimme stekker doet niks want je moet nog op de power button drukken, dus ik moet nu 's morgens als ik opsta eerst dat ding opzetten en een minuutje wachten eer ik koffie kan maken. Het zou mooi zijn als ik dat kon automatiseren zodat de machine opgewarmd is als ik uit de douche kom. Maar goed, dat zijn wel redelijke first-world problemen natuurlijk
Dat probleem heb ik met men wasmachine, dus een switchbot gekocht, maar de knop van de machine is te stroef, dus dat is misschien wel een optie voor de koffiezet :p
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Twee seconden te lang getwijfeld, das 400€ extra voor de mara :bang:
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1637
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

MClaeys schreef:
NickG schreef:Enige frustratie: ik kan hem niet integreren in mijn HomeAssistant setup: power on via slimme stekker doet niks want je moet nog op de power button drukken, dus ik moet nu 's morgens als ik opsta eerst dat ding opzetten en een minuutje wachten eer ik koffie kan maken. Het zou mooi zijn als ik dat kon automatiseren zodat de machine opgewarmd is als ik uit de douche kom. Maar goed, dat zijn wel redelijke first-world problemen natuurlijk
Dat probleem heb ik met men wasmachine, dus een switchbot gekocht, maar de knop van de machine is te stroef, dus dat is misschien wel een optie voor de koffiezet :p
Dat heb ik ook al eens bekeken, maar werkt zoiets ook met een touchbutton? Het is namelijk geen mechanische knop die erop staat...
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Je kan er altijd zo een dopje van zo een tablet pen aan hangen, dan wel. Of sommige touchscreens werken ook met een aanraking van een gewoon stukje plastiek, dan werkt het zonder.
Gebruikersavatar
Matt555
Premium Member
Premium Member
Berichten: 664
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 1 keer

Volgende!! week in ALDI aanbieding , ik weet niet of dit prijsgunstig is of niet , ook niet qua kwaliteit , maar geef dit enkel maar in uw aandacht heren en dames Barristas :beerchug:

https://www.aldi.be/nl/aanbiedingen-vol ... en-tafelen
DELONGHI® ESAM2502.B
Espressomachine
volautomatische espressomachine met handmatig cappuccinosysteem voor de bereiding van de perfecte cappuccino of latte macchiato
15 bar
waterreservoir van 1,8 l
geïntegreerde koffiemolen
geschikt voor bonen en gemalen koffie
299*€
per stuk
Bijlagen
2021-11-30_092232.png
(374.14 KiB) Nog niet gedownload
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Lijkt geen slechte maar ook geen goede prijs (staat €302 op Amazon.nl), een Magnfica S welke dezelfde functies heeft vind je ook voor €299 of soms nog wat goedkoper (€260 onlangs gezien dacht ik)

Iemand een idee hoe dat model zich verhoudt t.o.v de Delonghi Magnifica S?
Is het gewoon hetzelfde in een andere form factor of is dat model beter/slechter?
Gebruikersavatar
Matt555
Premium Member
Premium Member
Berichten: 664
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 1 keer

lanadekat schreef:Lijkt geen slechte maar ook geen goede prijs (staat €302 op Amazon.nl), een Magnfica S welke dezelfde functies heeft vind je ook voor €299 of soms nog wat goedkoper (€260 onlangs gezien dacht ik)

Iemand een idee hoe dat model zich verhoudt t.o.v de Delonghi Magnifica S?
Is het gewoon hetzelfde in een andere form factor of is dat model beter/slechter?
Bij een lokale aankoop als Aldi hebt ge natuurlijk geen risico van nog een Douane /Post taxatie te krijgen , wat met Amazon en anderen zoals AliExpress wel kan/ gaat hebben :idea:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Matt555 schreef: Bij een lokale aankoop als Aldi hebt ge natuurlijk geen risico van nog een Douane /Post taxatie te krijgen , wat met Amazon en anderen zoals AliExpress wel kan/ gaat hebben :idea:
Amazon.nl of .de heb je toch geen douane dacht ik?
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Inderdaad. Daar is normaal alles in orde.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

"De ontvanger van een internationale zending moet mogelijk invoerrechten en belastingen betalen, die worden geheven wanneer een zending je land bereikt. Aanvullende inklaringskosten zijn voor rekening van de ontvanger."
bron: https://www.amazon.nl/gp/help/customer/ ... =202014840

Dus wel degelijk mogelijk dat je problemen hebt met douane of dergelijke bij derde verkopers die zich niet in de EU bevinden. Maar persoonlijk koop ik nooit op Amazon als het van buiten de EU komt.

Maar die Delonghi die ik linkte wordt verkocht door Amazon zelf vanuit de EU.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

De ECAM 22.110b kan je bij de locale electro voor 299 of minder aankopen.
Wij hebben via een lokale Selexion shop 299 betaald, niet lang geleden zag ik hem ergens aan 259.

Via Coolblue of Bol staat die aan 309 dacht ik.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Komende week is de nespresso 2+2 en illy -35% bij Delhaize , voor de liefhebbers.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Vandaag een JURA gekocht, omdat mijn Delonghi na 4 jaar defect is. Het is de ENA 4 geworden, omdat ik de enige koffiedrinker in huis ben.

Meteen ook op zoek naar glazen koffietassen. De reviewers op YouTube gebruiken dit ook en dit oogt wel mooi moet ik zeggen (jawel, ik laat me duidelijk overhalen door influencers..).

Iemand suggesties van degelijke glazen (dubbelwandige?) koffietassen? Die van JURA lijken me net te klein, want ik mik op een 'gewone koffiehoeveelheid' eigenlijk.

bedankt alvast voor tips!
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9753
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ik heb ook een Jura, de E8. Heel tevreden van. De dubbelwandige glazen kreeg ik erbij, was een actie denk ik. Ik gebruik ze echter weinig want ik drink grote koppen uit een tas met een figuur uit the Simpsons :lol:

Die glazen kan je op meerdere plaatsen vinden, oa Hema. Misschien zelfs in de Action.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Wij gebruiken al enige jaren de dubbelwandige glazen koffiemokken van Schott Zwiesel. Maar ik kan ze nergens meer terugvinden op hun site.. 't Is zelfs zo erg dat ze bij google afbeeldingen al als 'vintage" beschouwd worden :)
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1116
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 100 keer

Ik gebruik deze https://www.amazon.nl/DeLonghi-55132145 ... ts_rp_s1_0
60ml, voor espresso
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

decat schreef:De ECAM 22.110b kan je bij de locale electro voor 299 of minder aankopen.
Wij hebben via een lokale Selexion shop 299 betaald, niet lang geleden zag ik hem ergens aan 259.

Via Coolblue of Bol staat die aan 309 dacht ik.
Bij amazon.de eergisteren nog 249euro betaald, zeer mooie prijs en degelijk toestel, absolute aanrader.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Blijkbaar ben ik een van de weinigen die zweert bij koffie op klassieke wijze gezet, dus met een koffiekan/thermos, met daarop zo'n plastic filter (type 1x4, dus één keer opgieten = 4 tassen koffie), daarin het filterzakje en dan het merk en hoeveelheid koffie naar keuze (bij mij is dat Jacqmotte Moka Absolu.
Ik hoef dat schuim niet op mijn koffie, en ik vind die koffiepads peperduur, en enorm veel afval genereren.
Bovendien neemt zo'n espresso toestel nogal wat ruimte in.
Op het werk daarentegen gebruik ik liever de Nespresso machine, hoewel daar een soort koffiezettoestel staat.
Probleem is echter dat men die koffie meestal veel te slap zet naar mijn smaak, en ook dat merk van koffie vind ik niet zo lekker.
Dus dan toch maar koffiepads.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Draait ge er ook nog chicorei tussen?
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Matt555 schreef:Volgende!! week in ALDI aanbieding , ik weet niet of dit prijsgunstig is of niet , ook niet qua kwaliteit , maar geef dit enkel maar in uw aandacht heren en dames Barristas :beerchug:

https://www.aldi.be/nl/aanbiedingen-vol ... en-tafelen
DELONGHI® ESAM2502.B
Espressomachine
volautomatische espressomachine met handmatig cappuccinosysteem voor de bereiding van de perfecte cappuccino of latte macchiato
15 bar
waterreservoir van 1,8 l
geïntegreerde koffiemolen
geschikt voor bonen en gemalen koffie
299*€
per stuk

Ik heb jaren zo'n Delonghi gehad maar ben sinds m'n laatste 2 machines overgeschakeld naar Philips 2200 series en nu Philips 5400 series.

Die 2200 series zit ongeveer in dezelfde prijsklasse als de Delonghi maar ik vind dat toch een veel aangenamer toestel, zeker voor een cappuccino.

Beiden hebben wel hun plus en minpunten maar de Philips geeft meer comfort en betere koffie. (Volgens mijn gasten en ikzelf)

De 5400 is de luxere versie van de 2200 en kan meer 'drankjes' zetten, tof maar niet noodzakelijk. Prijs is ook wel wat hoger
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

thomasv schreef:

Iemand suggesties van degelijke glazen (dubbelwandige?) koffietassen? Die van JURA lijken me net te klein, want ik mik op een 'gewone koffiehoeveelheid' eigenlijk.
Een 6-tal kopjes gekocht van Serax, dubbelwandig; en tevreden van :-)
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

boulder schreef:Blijkbaar ben ik een van de weinigen die zweert bij koffie op klassieke wijze gezet
Niet de enige, hoewel ik het niet zelf opgiet maar wel automatisch.
Chicorei af en toe. Bij vrijwilligerswerk was het ook eerst chef die direct de geur herkende en waarschijnlijk ook eerder nostalgie dan echt smaak. Voor mij is het het eerste dat ik ooit in een keuken geleerd heb door veel te vroeg wakker te zijn dus echt wel grootmoeders wijze.

Meestal een teken om uit mijn buurt te blijven als ik chicorei begin te gebruiken :-(
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”