raad omtrent schade aan auto

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hallo,

Ik heb onlangs een 2de hands auto gekocht voor 4000 euro. Ik had zaterdag veel ana men hoofd en het was gladdig door de regen. Resultaat is dati k geslipt ben en getold in een bocht.

nu enkel materiële schade. Dit bedrag is geschat op 2200 euro wat voor mij teveel geld is om aan een 2de hands auto van in 2011 te geven.

ik verwacht dus geen reparatie meer maar is er iets van mijn aankoopbedrag die ik op een manier zou kunnen terugvorderen?

de beschadiging is vooral vooraan aan bevesitigngspunten en chassis en links achteraan.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Uw wrak verkopen of in onderdelen verkopen als je die zelf kan uit een halen.

Maar 2200 met nieuwe of 2dehands stukken? Als je een zwarte bumper op een zilveren auto steekt zie je dat maar die bolt wel he.
PS: belasting op inverkeersstelling ben je ook nog kwijt.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Heeft men vrouw ook voor gehad, rijd nu met een motorkap en bumper in andere kleur rond maar wel in orde. Heeft iets meer dan 600 Euro gekost (stukken + uren) bij de garagist die de nodige stukken zelf op t autokerkhof gaan halen is.
Verzekering had het op iets meer dan 2500 Euro geschat, maar werkuren in een merkgarage + herspuiten was grootste kost. Bij de zelfstandige garagist waar we altijd gingen was het een betere prijs.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Is het materiële schade waardoor je niet meer door de technische controle geraakt? Een auto van 2011 vind ik nu precies niet zo heel oud. Hoeveel km heeft hij? Lijkt me de moeite om nog te herstellen met 2e hands stukken indien mogelijk. Al bij al ben je anders sowieso de 400ö euro plus de kost van een andere auto kwijt!
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Sowieso door technische controle geraak je niet meer.

Koplampen zijn niet meer bevestigd dus het is een kwestie van tijd dat ze gewoon loskomen van de carroserie. Blijkbaar zit er een deuk in het chassis ook. Bevestigingsputnen zijn vooral een issue want daar blijken vele van te ontbreken of kapot te zijn.

Achteraan zit een enorme verbogen deuk in die ze zullen moeten uitduwen en die nooit meer perfect zal zijn.

2200 euro is de prijs van de merkgarage.

85000 kilometers
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Setje koplampen op de kop tikken toch zo moeilijk niet? Ebay.de olx.pl olx.ro
Deuk in het chassis als dat niet te zichtbaar is who cares, juist opletten dat de keuring het niet te goed ziet. En dan is de vraag nog waar precies zit die deuk hé.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
demenne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 jan 2011, 19:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 9 keer

Ik weet niet vanwaar je bent, maar ik heb ooit mijn auto hier laten herstellen en was daar wel tevreden over: https://goo.gl/maps/cYxh4Dt7zKWvpSPR7

ja kan ze altijd eens bellen en een prijs vragen.
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 18 keer

Eventueel kan je enkele foto's plaatsten van de schade aan de auto?
in zo'n geval zegt een beeld misschien meer dan woorden?
E.v.t nummerplaat wazig maken en dergelijke.

Groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”