koeler voor een huurhuis

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Aangezie n het in deze temperaturen onverantwoord os om thuis te werken(32 graden binnen) zoek ik een koeloplossing.

Mag niet boren maar het moet wel effectief helpe n.

Het zou een ruimte van 30 vierkante meter zo een 7 graden koeler moeten maken max.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dan die ik een mobiele splitairco als een oplossing. Echter die kost bijna evenveel als een vaste installatie.
Indien je nog lang in het huis zou blijven wonen zou ik eens met de eigenaar gaan praten om te horen hoe je eruit zouden geraken qua kosten.
Immers ook een meerwaarde voor hem.
En zeker mocht je het kunnen verkopen als een WP met airco functie (er is wel geen premie als je airco wenst)
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mobiele units zijn brol, ze maken veel lawaai en kosten je hopen energie.
Onderhandelen met de huisbaas zou ik zeggen :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

honda4life schreef:Mobiele units zijn brol, ze maken veel lawaai en kosten je hopen energie.
Onderhandelen met de huisbaas zou ik zeggen :wink:
Ja echter een mobiele splitunit werkt identiek als een vaste airco maar de gasleidingen moeten naar buiten samen met de buitenunit die de warmte afvoert. Geen grote dikke luchtbuks dus naar buiten.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

honda4life schreef:Mobiele units zijn brol, ze maken veel lawaai en kosten je hopen energie.
Onderhandelen met de huisbaas zou ik zeggen :wink:
Wel een vrij foute conclusie waarbij je ze allemaal over dezelfde kam scheert. Hier draait er een split systeem op de bovenste kamers en een mobiele airco voor de living + keuken koeler te maken. Toestel is inmiddels een 5tal jaar oud. Maakt wel wat lawaai maar niet echt storend (we kunnen nog steeds naar de radio luisteren of tv zien) en koelt prima. De lucht die er uit komt is op dit moment een 17 graden, en krijgt de living/keuken op een constante temperatuur van 22 graden (vandaag, warmste dag ever). Voor een investering van 250 a 300 euro hoor je mij niet klagen!

Ook moet je kijken hoeveel keer op een jaar je dit toestel echt nodig zou hebben. Misschien 20 dagen op een jaar? Als ik dan kijk wat de kostprijs van deze mobiele airco is en dit vergelijk met een vaste airco dan mag deze wel een beetje meer lawaai maken wat mij betreft ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Heb een oversized mobiele airco gekocht... Hij kan dus meer koelen dan de slaapkamer. Oorspronkelijk gekocht voor de living dus... Neem "mobiel" maar met een korreltje zout want niet bij stil gestaan dat 47 kilo de trap opdragen niet echt tot de mogelijkheden behoort. Afdichtkit voor een raam gekocht, want houten plaat met een gat in werkt niet echt praktisch. Wel, op een half uurtje gaat er vlot 2° af in de kamer. Op een uurtje voor ik ga slapen staat er zo'n 5° minder op. Best aangenaam om te gaan slapen en ja, die maakt lawaai, maar heb hem ook niet aan staan als ik slaap.

Als ik die vergelijk met de vaste airco op het werk is dat wel een wereld van verschil, maar eerlijk, die dingen doen ook wat ze moeten doen en dit toch voor 4 tot 5x meer minder dan een vaste airco.

Wat betreft gebruik, ik denk dat deze airco dit jaar nog maar echt 5 dagen heeft gedraaid en het is dan ook nog eens een behoorlijk zuinig toestel.

Beetje tweestrijd want als de offerte voor een vaste airco goed zit zal het toch een vaste worden ivm het gedoe met de afsluitkit.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat is inderdaad een vervelend puntje bij die mobiele airco's : die dikke slang moet naar buiten.
Hier in de living hebben we een schuifraam. We hebben een plank op maat laten maken welke we tussen het raam en het kozijn kunnen klemmen. In deze plank zit onderaan een gat, met daarop een houder voor de slang gemonteerd (was meegeleverd). Dus hier is het simpel : plank tussen het schuifraam klemmen, de slang in de houder en blazen maar :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Klopt, bij mijn Whirlpool zat er ook zo'n uischuifbaar klemding bij. Helaas snappen ze het niet dat er in Europa amper landen zijn waar ze schuiframen hebben. Denk dat iedereen hier kiep- of kantelramen heeft. Om het tussen uw schuifraam te zetten is het dan weer te klein.

Nu, eigenlijk complete zonde dat ze een airco verkopen van 400% euro en er geen afdichtkit in stoppen. Steeds bij de kopen. Niet dat 30 euro het einde van de wereld is...

Grappig weetje. Een maand geleden toen het ook warm was kreeg ik bij ons op het werk een vraag binnen van een dametje die een mobiele airco wou, moest er wel eentje zijn zonder die vervelende slang. :D
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Yep, in America hebben ze vooral zeg maar vertikale schuiframen. Hier vooral horizontale.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Slafes schreef:Wel, op een half uurtje gaat er vlot 2° af in de kamer. Op een uurtje voor ik ga slapen staat er zo'n 5° minder op. Best aangenaam om te gaan slapen en ja, die maakt lawaai, maar heb hem ook niet aan staan als ik slaap.
Om een offtopic brugje te maken naar de slimme meter en zonnepanelen: je laat de airco overdag "te hard koelen" met elektriciteit van uw ZP's
om dan 's avonds en 's nachts een koel huis te hebben dat nog lichtjes zal/kan opwarmen.
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

krisken schreef:Dat is inderdaad een vervelend puntje bij die mobiele airco's : die dikke slang moet naar buiten.
Hier in de living hebben we een schuifraam. We hebben een plank op maat laten maken welke we tussen het raam en het kozijn kunnen klemmen. In deze plank zit onderaan een gat, met daarop een houder voor de slang gemonteerd (was meegeleverd). Dus hier is het simpel : plank tussen het schuifraam klemmen, de slang in de houder en blazen maar :)
Bij zo iets niet: https://www.wehkamp.nl/eurom-ac7000-spl ... an-920511/ , of het wat is voor in huis weet ik ook niet.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Bij zo eentje heb je idd geen dikke slang, maar dat is weer een typische airco voor de USA : beide delen hangen aan een raamkozijn dat horizontaal open schuift.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je vindt geen mobiele splittoestellen meer. Nog 1 model, heel duur: 2.200€. Al de andere die je ziet zijn niet meer verkrijgbaar.

Ik zoek een gewone mobiele airco met 2 slangen: aanzuig en afvoer van lucht. Ook dat vind ik niet meer.
Het is beter om lucht extern aan te zuigen dan die van de binnenruimte te nemen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

krisken schreef:Bij zo eentje heb je idd geen dikke slang, maar dat is weer een typische airco voor de USA : beide delen hangen aan een raamkozijn dat horizontaal open schuift.
Deze is voor een caravan, die hebben klapramen. Ik denk dat het in een ander raam ook wel lukt.

Deze ook, maar die heeft minder vermogen. Ik weet niet hoeveel koeler die het krijgt https://www.obelink.nl/technische-acces ... ircos.html
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”