internet-nostalgie

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

http://users.skynet.be/thuisbasis/pro.htm
zo....tarieven van vroeger.

Was er ook niet een speciaal tarief om te surfen via niet belgacom nummers?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ja maar daar mocht je nog dialup kosten bij tellen dan, en was je meestal maar beperkt tot een aantal uur.
Het eerste internetabonnement dat mn ouders namen kostte 1000 BEF, voor 10 uur internet per maand. Dus 1u om de 3 dagen. Gigantisch veel op dat moment :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Zo ben ik toen ook gestart, 10 uur per maand bij Ping. De tijden zijn veranderd :lol: Indertijd met de 56K modem ooit eens één MP3 gedownload, dat heeft toen een uur geduurd voor één nummer.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Dan had je toch wel een héle trage verbinding.
Een typische MP3 in die tijd werd tegen 128 kbps geëncodeerd en is dus ongeveer het dubbel van een 56k-lijn.
Je zou dus ongeveer dubbel zo lang downloaden op een MP3 als dat ie lang was.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Geen idee aan wat het lag, mss was het een heel album ipv 1 MP3, 't is lang geleden, de herinneringen worden vaag :-D Ben wel zeker dat het een 56K modem was :-)
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

en terwijl we aan het vechten waren tegen het volk dat gratis 5mb hostings wist te misbruiken voor mp3's te sharen (creatief :wink: ) besliste marketing om iedereen gratis 100mb hosting te geven... (de latest and greatest home was voorzien van... 80G voor als je je afvraagt waarom dat niet automatisch toegekend werd en je effectief moest bellen)
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

meon schreef:Dan had je toch wel een héle trage verbinding..........................
Er waren wel wat beperkingen om die snelheid te halen:
1 - kort tegen de moedercentrale (LEX) wonen, hoe verder hoe slechter de snelheid.
2 - de ISP moest dit ook ondersteunen, bij de meeste moest je een ander inbelnummer gebruiken voor 56k
3 - in het begin waren er ook twee technologieën op de markt van 56k:
die van Motorolo, met als naam FLEX
die van US Robotics, met als naam X2
deze waren niet compatibel onder elkaar
4 - via een moedercentrale van het 10C type was minder performant dan een moedercentrale van het type 1240/12S
5 - ik spreek nog niet van de moedercentrales van het mechanische type 7 die links en rechts nog bestonden
6 - 56k mocht je op je buik schrijven .. heb ik nooit gezien, 48k was al heel goed.

PS: een PSTN lijnkaart in de moedercentrale kon ook maar maximum 64k aan (spreek niet over geëncodeerd dat is iets anders).

Voor sneller te gaan moest je overgaan naar ISDN lijn of 2MB lijn of afstandslijn of .. .. een andere technologie.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bssoft schreef:6 - 56k mocht je op je buik schrijven .. heb ik nooit gezien, 48k was al heel goed.
In Windows 95 kon je op de inbelverbinidng data compressie aanzetten (op voorwaarde dat de "tegenpartij" dat ook ondersteunde (vb Compuserve), zowel op de upload als de download.
Daarmee ging de effectieve snelheid toch soms veel hoger dan de modem snelheid van 56k, tenzij je reeds gecomprimeerde bestanden doorstuurde (jpg, mp3, rar, ...).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Het zal wel aan de modem gelegen hebben welke we gebruikt hebben of iets anders, maar meer dan ~3-4KB (vaker 3 en lager) haalden we niet met onze 56k modem toen.
Dat was een oude 56k modem welke we op een parallel port aansloten. Toen moesten we dus kiezen of we wouden printen of online gaan :lol:
We zaten online met planetinternet toen. Al was het toen "gratis" en moest je enkel de telefoonrekening gebruiken. Geen abbo kosten meer.

En ja, dit was rond de milleniumwissel. ~98-99.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

het ergste vond ik als puber dan dat je ouders even een dagje weggingen en jou alleen thuis lieten, maar je niet op internet mocht.
komt een maand later die factuur binnen met de datums dat je online was... *busted*

kinderen hebben het tegenwoordig (wat betreft internet) toch wel erg makkelijk in vergelijking :)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Splitter schreef:kinderen hebben het tegenwoordig (wat betreft internet) toch wel erg makkelijk in vergelijking :)
Nu ja, de grote hoop hun ouders waren er toen zo veel niet mee bezig en ontdekken het nu ook pas. Userbase kinderen hebben misschien wel een harder leven :eek:
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 33 keer

mijn provider historiek:
uunet inbel (betalend) -> vt4 inbel (gratis) -> pi dsl -> scarlet dsl -> adsl2fit (LOL) -> skynet dsl -> edpnet -> dommel -> opnieuw skynet -> telenet -> orange

beste herinneringen aan pi dsl, bekwame helpdesk, superstabiel en goedkoper dan skynet
bij de overname door scarlet was het plots een pak minder :(
Laatst gewijzigd door rtl 26 aug 2020, 12:29, in totaal 2 gewijzigd.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

tien schreef:Nu ja, de grote hoop hun ouders waren er toen zo veel niet mee bezig en ontdekken het nu ook pas. Userbase kinderen hebben misschien wel een harder leven :eek:
Geen idee hoe oud je nu bent, maar de kinderen die nu 14-16 zijn, die hun ouders zijn geen gepensioneerden he. :)
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Ik was ook grote fan van Xplo... met Geena :lol:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Splitter schreef:
kinderen hebben het tegenwoordig (wat betreft internet) toch wel erg makkelijk in vergelijking :)
Ik moet zeggen 10-11 jaar geleden mocht ik als 14 jarige max 2 uur per dag op internet dus zolang is vroeger ook nog niet geleden. Het was dan met een aftelklok die de pc afsloot zelfs.

Het is pas rond mijn 16de verjaardag dat ik meer op internet mocht.
Niet tegenstaande dat ik sinds men 15 jaar wel meer dan 2000 smsen per maand bereikte met men beste vriendin. Dat is uiteraard geminderd bij ouder worden.
Laatst gewijzigd door boonpwnz 26 aug 2020, 10:58, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

rtl schreef:beste herinneringen aan pi dsl, bekame helpdesk
Dat waren vooral schoolgaande nerds, waaronder ik. Plezanten tijd! :mrgreen:
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Toen ik 21 jaar geleden begon te werken zaten we in een kantoor met zo'n 15 mensen.
Daar ging de 'server' elk half uur een minuut online om de mails binnen te trekken en de uitgaande buiten te laten.
Daartussen was er geen internet. :lol:
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Slafes schreef: Geen idee hoe oud je nu bent, maar de kinderen die nu 14-16 zijn, die hun ouders zijn geen gepensioneerden he. :)
zijn mijn leeftijdsgenoten (nu ja, en intussen ook wel een deel jonger) en van wat ik mij bij de meesten herinner toch niet zo nerd-friendly als ze nu beweren.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ah, los van het internet waren er toen ook nog druk bezochte computer beurzen en verkochten computer boekjes/magazines nog goed (vaak met wat demo software op floppy of cd, want dat allemaal downloaden was er wat over toen).
Waar is de tijd gebleven...

Nog wat sfeerbeelden van adslbox voor de fun:
2000
2000-main-textonly.jpg
2001
2000-2001-newlookname-adslboxbe_3.jpg
2003
2003-db-graph.jpg
2003-providers.jpg
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Ah, de tijd wanneer je effectief nog een speedtest zelf kon hosten vanaf users.skynet.be :D.

Tegenwoordig zijn sommige lijnen zodanig snel dat een speedtest geen uitsluitsel meer geeft omdat de server(s) het zélf niet aankunnen...
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Splitter schreef:komt een maand later die factuur binnen met de datums dat je online was... *busted*
En ik dacht stiekem te zijn toen ik vond dat ik die luidspreker van de modem kon uitschakelen, helaas.

Of puberaal op een niet al te brave link klikken. Dialer gekaapt door een 0900-nummer :lol:
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

ADSL2FIT dat is lang geleden

Toen 384-512kbps upload was echt WoW.
Nog eentje REALDSL :banana:

Zelf ben ik eigenlijk gestopt met me bezig te houden met de snelheden sinds de upload default 2mbps en hoger is geworden met de komst van vdsl2 :bdaysmile:

M'n grootste ergernis tegenwoordig is een deftige wifi setup te hebben :roll:

Waar is den tijd van DCC's te draaien op IRC en dan iemand op unief in the US te vinden op een T3 lijn. WoW die 5mbps en hoger upload :)

S avonds wat filmpjes opzetten aan +- 150kbps per stuk en nachtje wachten of soms 2.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

misterjo schreef: M'n grootste ergernis tegenwoordig is een deftige wifi setup te hebben :roll:
De tijd dat er continu switch, coax en utp in auto lag is ook voorbij :lol:
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ook even meedoen.... heeft iemand hier mycaster nog gekend?

een programma'tje van pakweg 2mb ofzo (als het dat al was?) waarmee je gewoon een internet-radio kon opzetten.
opzetten, playlist laden, play klikken, en je was een heuse internetradio.
helaas, door grote reuzen de grond ingeduwd zoals dat vroeger nogal snel ging, en toen erna kwamen die reuzen met hun dingen (shoutcast en co)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Als je het over vergane software wilt hebben, heb ik er ook nog eentje.
smsXP.
Hiermee kon je SMS berichten sturen, gratis nog wel. :angel: (voor de kindjes: een SMS kostte toen 6BEF/bericht, zijnde €0,15. Oh, en maximaal 160 tekens en geen afbeeldingen uiteraard)
Gewoon vanop een PC.

Ik heb toen dikwijls een SMS naar mijn madam gestuurd dat ze niet moest bellen of SMS'sen want mijn gsm lag thuis. Verwarring alom. :twisted:
Je kon dus wel sturen, maar niet ontvangen. :?
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

is ook eventjes populair geweest dat providers gratis sms dienst aanbiedden. Werd redelijk misbruik van gemaakt en berichtjes ook niet altijd even proper :lol: Op momenten was het bijna irc to sms :)
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

ICQ... Nog voor de komst van MSN.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik vind dat msn messenger the best ever was :banana: :banana:

Dit heb ik nog meegemaakt
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... er_4.6.png
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

devilkin schreef:ICQ... Nog voor de komst van MSN.
86587871 :P
boonpwnz schreef:Ik vind dat msn messenger the best ever was :banana: :banana:
vergeet niet die keer dat 1 van de hotmail servers onbeveiligd was en je gewoon letterlijk op iedereen zijn mailbox kon inloggen
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

8453612
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

cadsite schreef:Hiermee kon je SMS berichten sturen, gratis nog wel. :angel: (voor de kindjes: een SMS kostte toen 6BEF/bericht, zijnde €0,15. Oh, en maximaal 160 tekens en geen afbeeldingen uiteraard)
Dat heb ik ook nog gedaan vanaf de proximus site inderdaad lange tijd terug, maar dan naar ons moeder :lol:. Maargoed, SMS was altijd al een melkkoe geweest voor providers.
Langs de andere kant als ik hoor van mensen dat ze niet rondkwamen met hun duizenden SMS'en per maand stelde ik me toch ook wel vragen...

SMS was praktisch gezien gratis voor providers gezien dat intern tussen de masten gebruikt werd als ik het me goed herinner. Het was dus niet echt veel extra load ofzo.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Via ICQ kon je op een bepaald moment ook gratis sms'en sturen (2003?)
Ik herinner mij dat ik tussen de lessen door ook naar het computerlokaal liep om sms'kes te sturen naar m'n lief 8)

51491154
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

GuntherDW schreef:Dat heb ik ook nog gedaan vanaf de proximus site inderdaad lange tijd terug, maar dan naar ons moeder :lol:..
Toen was Proximus nog de enige GSM provider (075) ...
En het heeft jaren geduurd voor je een sms kon sturen / ontvangen van de ene provider naar de andere. Toen kon je alleen nog sms'sen binnen hetzelfde netwerk, laat staan naar het buitenland.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

tien schreef:is ook eventjes populair geweest dat providers gratis sms dienst aanbiedden. Werd redelijk misbruik van gemaakt en berichtjes ook niet altijd even proper :lol: Op momenten was het bijna irc to sms :)
Ahh ja de goede oude tijd dat security op websites echt zwak was. Die sms-feature op de Proximus website was toen gewoon een form met POST actie. Toen zelf een programmaatje geschreven (in Delphi) waarmee ik gewoon kon sturen, maar ook een sms bom kon lanceren richting ongelovige medestudenten... wetende dat één sms’je wissen (laat staan 20-100 ofzo) toen nogal prullen was op een dumbphone... :lol:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

NuKeM schreef: wetende dat één sms’je wissen (laat staan 20-100 ofzo) toen nogal prullen was op een dumbphone... :lol:
Die sms bom heeft er eebns voor gezorgd dat mijn nokia E71 crashte op dat ogenblik dus uitgezet en dan als die golf over was(waren 1000 smsen) hem weer aangezet :banana:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Laatst in een recente serie nog een hacker zijn muziek zien opzetten en hij gebruikte daar... Winamp voor.

Ook nostalgie met de visuele plugins...
deman
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 jul 2008, 17:00
Locatie: Olen
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

ICQ 40513957
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Weet niet meer hoe die van ons (worldonline) juist ging. Niet via de sms van monitoring, denk dat dat zelfs gewoon via gnokii was...
In principe mocht dat ook enkel voor eigen ips (maar Betty heeft ons rond zelfde tijd geleerd dat dat niet foolproof was)
Zeker bij de helpdesk collega's denk ik dat de helft van PI kwam en de andere helft naar daar vertrokken... Is op hoger niveau op gegeven moment zelfs ambras geweest (vooral toen er teveel vertrokken, maar dat is interim natuurlijk) :lol:

ehw, skins, het begin van het einde van bruikbare interfaces... bij winamp was het tenminste nog een keuze...
Is mijn fundamentalistische periode dus mp3 vermelden in mijn buurt was geen goed idee :oops:
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

I got y'all beat. 1195826 8)

EDIT: whoa, dat werkt nog. :mrgreen:
ooh. shiny.
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

cadsite schreef:Als je het over vergane software wilt hebben, heb ik er ook nog eentje.
smsXP.
Hiermee kon je SMS berichten sturen, gratis nog wel. :angel: (voor de kindjes: een SMS kostte toen 6BEF/bericht, zijnde €0,15. Oh, en maximaal 160 tekens en geen afbeeldingen uiteraard)
Gewoon vanop een PC.

Ik heb toen dikwijls een SMS naar mijn madam gestuurd dat ze niet moest bellen of SMS'sen want mijn gsm lag thuis. Verwarring alom. :twisted:
Je kon dus wel sturen, maar niet ontvangen. :?
Absoluut. Belgisch productje. Heel mooi.

Daarvoor gebruikte ik MTNSMS. Dat was een Zuid-Afrikaanse provider. Die bood een webinterface aan waarmee je gratis eender welk nummer kon sms-en.
Favoriete bezigheid toen? Na een nachtje stappen in Leuven in de computerlokalen (Dekenstraat) uw vrienden om 4u 'snachts bombarderen met sms-en. ja, sorry, puberaal.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”