Nostalgie (was: Poll - Leeftijd)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
ufoman_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 okt 2016, 19:03
Bedankt: 2 keer

Modbreak:
off topic
boulder schreef:Het zal wel niemand verwonderen dat dit mijn favoriet was :

https://www.youtube.com/watch?v=aFpOojoQ5OU

Veel later goede herinneringen aan de Sierra adventure games, Day of the Tentacle, etc.
Deze TR*l beschuldigde me 2 weken geleden door hier te melden dat ik een satellietwinkel heb en dat op zogezegde vermoedens.(topic forum is al verwijderd)
Ik heb NOOIT een satellietwinkel op dergelijke gehad en ik heb dat hier nooit vermeld.
@bolder kom eerst eens met bewijzen voordat je iemand beschuldigd jij hypocriete leugenaar.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Block schreef:@ joe de mannen

En die geweldige muziekdeuntjes die bij die spelletjes zaten. ik krijg nog steeds rillingen als ik die soundtracks terughoor.

Load"userbase.be",8

run
sidplayer installeren en afspelen? muziek kun je wel vinden online?

en idd was ook m'n eerste zelfgespaarde uitbreiding een "soundblaster 1.5" en direct me laten overhalen er CMS chips bij te kopen dat laatste was miskoop :-)

voor een eerste pc privé project indertijd van Kredietbank een Commodore 286/12mhz met 1MB ram en 40megabyte hdd; een kleine en grote floppy drive...

ter vervanging van m'n Commodore 64 waarop ik de electriciteitsverbruik mooi in een database stak en uitbreidingen had als "the final cartridge","simon's basic"; honderden floppies....

computerprogrammeren in de halfmaartstraat van Leuven....
computerclub in Sint Joris Winge

modempje 14k4 indertijd bij "infobrix" gekocht aan 1/3de van de toen gangbare prijs van een 9600 baud modem in Meise nadien is die eigenaar de Zillion gestart ... en niet veel later een BBS gestart en uitgebreid met isdn/V34 inbellijnen
de eerste bestanden van linux zien binnenkomen... weeklijks antivirussen verdeeld op school van McAfee, Fprot, Tbav ... voor zij zonder modem :-)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

skynetbbs schreef:weeklijks antivirussen verdeeld op school van McAfee, Fprot, Tbav ... voor zij zonder modem :-)
Voor het yankee doodle virus te bestrijden. Nu herinner ik me van in die tijd een MS-dos batch programma waarop het leek dat je computer verliefd op je was.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

skynetbbs schreef:en niet veel later een BBS gestart
Ik zat destijds bij de Belgische Luchtmacht in Evere en we zijn toen ook een BBS gestart... met op het menu fake een optie voor de mainframe.

Wel grappig om te zien hoe mensen toen dachten dat ze gingen inbreken bij defensie :lol:

Was trouwens met BBS software van Belgische makelijk dacht ik en dan zo'n programma om schermen en animaties te maken met ANSI codes.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

The password: is 'Ken sent me.'
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

En die grappige software bij de eerste Soundblasters (maar naar hedendaagse normen is dit redelijk belachelijk) :

"Hi, I am the talking parrot, welcome to the show."
En als je dan iets insprak, herhaalde de papegaai het met zo'n papegaaienstemmetje.
En ook Dr SBSaitso, de "psychiater" die u vroeg wat uw problemen waren, en daar dan "een antwoord op gaf", waarbij de bal meestal gewoon teruggekaatst werd...

https://www.youtube.com/watch?v=J4dn5HANQ7k
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 736
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Proboard, van Philippe Leybaert...

Zelf ook nog geruime tijd een BBS draaiende gehad, met 2 US Robotics modems (ook gehaald bij Infobrix..het standaardadres indertijd voor de computerfanaat :) )

En fidonet endpoint..
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

En eerste emailadres + website gratis bij digitale metropool Antwerpen (dma.be). Toen was (digitaal) Antwerpen werkelijk van iedereen !
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

petrol242 schreef:The password: is 'Ken sent me.'
Niemand die dat nog kent? Hint : 1987
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

petrol242 schreef:
petrol242 schreef:The password: is 'Ken sent me.'
Niemand die dat nog kent? Hint : 1987
Natuurlijk wel. Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards ;)

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

fredo66 schreef:En eerste emailadres + website gratis bij digitale metropool Antwerpen (dma.be). Toen was (digitaal) Antwerpen werkelijk van iedereen !
Bij mij was dat een Tiscali adres en velen hadden ook een @pi.be adres van Planet Internet. :D

Nog nostalgisch: op de site van Wanadoo stonden clipjes van een paar seconden van alle top 40 liedjes. Als ik daar een leuk liedje hoorde, downloadde ik dan het volledige lied met Kazaa, en dat duurde 15 à 20 minuten voor een liedje. Ik trok er soms een hele dag voor uit om rustig te downloaden, met op het einde van de dag dan een dikke oogst van misschien 15 liedjes. :lol: Want er waren gegarandeerd altijd zo van die fopbestanden bij, met titel en naam van artiest, maar na 20 minuten wachten hoor je dan dat het een bestand is met nonsense in (gekraak, gepiep, gewoon noise)

Tegenwoordig word ik al gek als een site niet instant laadt. Je kent het wel, dat dingetje in het tabblad, waar de favicon komt, dat heen en weer gaat om te tonen dat het aan het laden is, en er in de statusbalk staat 'Wachten op http://www.sitenaam.be'

Ach de goeie ouwe tijd waar we nog écht geduld hadden.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Mijn eerste e-mailadres was bij hotmail, toen het nog geen eigendom was van Microsoft! Nadien overgeschakeld op een gratis mailaccount van tijd.com en mail.be. En rond 2000 naar een e-mailadres van mijn Chiro (waar ik destijds de website voor had gemaakt) op een eigen domein. Van zodra dat iedereen een .be kon registreren (denk 2001?) heb ik krisken.be geregistreerd :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Mijn eerste eigen email adres was bij gmx.net, in 1998. Daarvoor wel nog actief geweest op compuserv.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

krisken schreef:hotmail, toen het nog geen eigendom was van Microsoft!
Je moet het juist typen! Niet hotmail maar HoTMaiL, die waren daar gigantisch fier op dat ze via HTML te bereiken waren namelijk! 8)
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

DidierS schreef:Niet hotmail maar HoTMaiL
Weer wat bijgeleerd vandaag 8)
Computer(k)nul
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:Mijn eerste e-mailadres
Ik werkte destijds voor een grote Amerikaanse multinational... ik had dus al email en internet access (via Netscape browser) op het werk (ik dacht toen via een 64 Kbit lijntje naar de US) voor het hier ook maar enigsinds beschikbaar kwam.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

In die tijd werden op computerbeurzen cd roms uitgedeeld met bv. "1 maand gratis" inbeltoegang tot het www !
Grappig was dat als je na die werkende maand je datuminstellingen op de pc wijzigde en de software opnieuw installeerde je weer verder kon voor 1 maand of toch zolang de actie liep.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

HoTMaiL plaatste je paswoord trouwens ook nog plaintext in je URL bij het inloggen. Ik zat toen op de hogeschool en je mocht dus absoluut niet vergeten om je geschiedenis uit te vegen als je niet wou dat andere inlogden op jouw account :lol:
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

In die tijd werden op computerbeurzen cd roms uitgedeeld met bv. "1 maand gratis" inbeltoegang tot het www !
Grappig was dat als je na die werkende maand je datuminstellingen op de pc wijzigde en de software opnieuw installeerde je weer verder kon voor 1 maand of toch zolang de actie liep.
antutu schreef: Tegenwoordig word ik al gek als een site niet instant laadt. Je kent het wel, dat dingetje in het tabblad, waar de favicon komt, dat heen en weer gaat om te tonen dat het aan het laden is, en er in de statusbalk staat 'Wachten op http://www.sitenaam.be'
Ach de goeie ouwe tijd waar we nog écht geduld hadden.
Ik vond eigenlijk dat de surfsnelheid in die beginjaren echt wel meeviel. Het duurde wel even om verbinding te maken (inbellen met die modems). Maar daarna, die verbindingssnelheden lagen uiteraard veel lager maar internetpagina's bestonden toen ook alleen maar uit wat html text en een paar foto's. Geen opgedrongen reclamebanners, geen verborgen linken naar facebook etc.
De snelheid die we daarna kregen gaat deels terug verloren door de hidden content links en allerlei troep die zich onder de inhoud van de pagina schuil gaat houden ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

DidierS schreef:
krisken schreef:hotmail, toen het nog geen eigendom was van Microsoft!
Je moet het juist typen! Niet hotmail maar HoTMaiL, die waren daar gigantisch fier op dat ze via HTML te bereiken waren namelijk! 8)
Ah kijk dat wist ik zelfs niet. Het enige dat ik nog kende was het originele logo (al dacht ik dat het een animated gif was, met blauw ipv rood)
Afbeelding

EDIT : http://logos.wikia.com/wiki/Outlook.com
Gevonden dus :)

Afbeelding

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

fredo66 schreef:In die tijd werden op computerbeurzen cd roms uitgedeeld met bv. "1 maand gratis" inbeltoegang tot het www !
Grappig was dat als je na die werkende maand je datuminstellingen op de pc wijzigde en de software opnieuw installeerde je weer verder kon voor 1 maand of toch zolang de actie liep.
@wol.be was mijn eerste
fredo66 schreef:Ik vond eigenlijk dat de surfsnelheid in die beginjaren echt wel meeviel. Het duurde wel even om verbinding te maken (inbellen met die modems). Maar daarna, die verbindingssnelheden lagen uiteraard veel lager maar internetpagina's bestonden toen ook alleen maar uit wat html text en een paar foto's. Geen opgedrongen reclamebanners, geen verborgen linken naar facebook etc.
De snelheid die we daarna kregen gaat deels terug verloren door de hidden content links en allerlei troep die zich onder de inhoud van de pagina schuil gaat houden ...
Inderdaad. Indertijd ook nog een mini-lanparty gehouden met familie. Allen met zo'n coax-netwerkkaart. En hierop internet gedeeld via een 56k modem op één pc met sharing software ("all aboard" noemde dat). Werkte eigenlijk wonder wel...
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Ik werkte toen nog in ploegen en wanneer we de nacht deden speelden we “prince of Persia” vanop een diskette. Leuke tijden waren dat.


Verzonden vanaf mijn mobile device met Tapatalk Pro
Internet via Mobile Vikings
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

r2504 schreef:
krisken schreef:Mijn eerste e-mailadres
Ik werkte destijds voor een grote Amerikaanse multinational... ik had dus al email en internet access (via Netscape browser) op het werk (ik dacht toen via een 64 Kbit lijntje naar de US) voor het hier ook maar enigsinds beschikbaar kwam.
Dan denk ik dat wij nog iets eerder waren.
Toen het ingevoerd werd op het werk was er enkel nog gopher en ftp, en dergelijke, nog geen grafische interface.
Daarna kwam Mosaïc, en nog een hele tijd later Netscape Navigator.
Het werd ingevoerd door een Unix kerel.

Mijn eerste privé internet was dan via PING, met een 28.8 modempje denk ik, ik was al eerder met modems bezig, voor het internet verder raakte dan universiteiten.
Toen nog met BBS'en (Houtland was mijn favoriet).
Bij modems was het eerst 2400, dan 14.4, dan 28.8 dat ik gehad heb.
Daarna was het tijd voor Telenet (in 1998 denk ik, toen ze beschikbaar werden waar ik toen woonde).
Dat was toen een enorme revolutie, dat je niet meer moest kijken hoe lang je al online zat, want de telefoonrekening liep anders voort, en vermits we slechts 1 telefoonnummer hadden, kon niemand je bereiken terwijl je aan het surfen was.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Tja, rekeningen van +30 000 BEF waren geen uitzondering. En toen men hier begon te klagen dat de lijn altijd bezet was, heb ik nog een ISDN lijn laten installeren waarvan ik het D-kanaal mee benutte. xDSL kwam ongeveer met TN op de markt, maar TN was eerst in mijn wijk dus werd dat de eerste keuze. Toen was TN nog "maagdelijk"...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

boulder schreef:Bij modems was het eerst 2400, dan 14.4, dan 28.8 dat ik gehad heb.
Mijn eerste "echte" modem was 1200/75 (V23).
Was eigenlijk een half-duplex mode, met een back-ward kanaal van 75 baud.
Werd vooral gebruikt in "Videotex" applicaties (soort Teletekst maar via de telefoon).
Veel upload snelheid had je eigenlijk niet nodig, want de upload diende eigenlijk alleen om jouw toetsenaanslagen / commanda's terug te sturen (met de afstandsbediening van de TV).

Voor mijn V23 was er nog de acoustic coupler: zo'n apparaatje dat je bij Tandy kon kopen, om de telefoonhoorn erop te leggen.
Snelheid was iets van 300 bit/s als ik mij goed herinner. Ik denk zelfs dat dit hier nog op zolder ligt ..

Pas later kwam de full-duplex 2400 modem (V22bis), dat was echt een versnelling hoger :-D
Een eens de 9600 bit/s grens doorbroken, volgden de technische evoluties (echo canceling, PCM modulatie, compressie) mekaar snel op: 14.4, 28.8, 33.6 en uiteindelijk 56 kbit/s.
Gecomprimeerde bestanden (ZIP, JPG) gingen erdoor aan 50 kbit/s, maar niet-gecomprimeerde bestanden aan een veelvoud (tekstbestanden aan 320 kbps), gezien de modem compressie toepaste (als de andere zijde het aankon). Dat was al 1.000 keer sneller dan de accoustic coupler van 300 bit/s :wink: .

En als je dan beseft hoeveel die modems kostten (paar honderden euro) in vergelijking met onze toenmalige lonen, hebben we er een fortuin aan verteerd :(
Ik was nu rijk geweest als ik al mijn centen niet had verprutst in die hobby :-D .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

philippe_d schreef:Ik was nu rijk geweest als ik al mijn centen niet had verprutst in die hobby :-D .
Ach, wat is dat dan rijk zijn?
Als je heel je leven niet leeft en alles oppot staat er een serieuze som op de bank, maar dan heb je ook niets gehad aan je leven.
Zolang je er maar plezier aan gehad hebt.
Ik kan mij wel andere aankopen bedenken die meer tegenvielen.
Bijv. mijn eerste grafische kaart die 24 bits kleur aankon (16 miljoen kleuren).
Kostte veel meer dan een 16 of 15 bits kleurkaart, en was supertraag omdat hij nauwelijks acceleratie had.
En de drivers van Diamond waren legendarisch buggy, in de plaats van ze te fixen kwamen ze dan wel weer met een nieuwe kaart af, die veel sneller was, met weer andere bugs in hun drivers.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik ben nogal heel snel toen op die VooDoo kaarten gevallen. ook veel geld aan uitgegeven. Een kaart voor de verticale en de eentje voor de horizontale bijvoorbeeld...
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik herinner me nog m'n eerste modem - een 2400 baud 'torentje', wit met blauwe plastic. Het merk weet ik niet meer... snel nadien is dat omgewisseld voor een Tornado 14.4k, dan een US Robotics / 3COM 33.6/56k modem.

Het feit dat je puur aan de tonen kon zeggen of de handshake goed was ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

philippe_d schreef:Voor mijn V23 was er nog de acoustic coupler: zo'n apparaatje dat je bij Tandy kon kopen, om de telefoonhoorn erop te leggen.
Snelheid was iets van 300 bit/s als ik mij goed herinner. Ik denk zelfs dat dit hier nog op zolder ligt ..
https://nl.wikipedia.org/wiki/Modem#/me ... oupler.jpg

Was je toen nog aan een mechanische- (IM) of een semi-elektronische moedercentrale gekoppeld (VF) want dat scheelde ook nog voor de snelheid !
freefoo
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 okt 2016, 18:36

stefke schreef:mijn eerste was een TRS 80 van Tandy met cassettespeler als data. gw basic was toen de taal dacht ik...dit was denk ik rond 80. Tv was mijn gewoon zwart wit tv ke.


Afbeelding

Internet de eerste keer gezien bij een maat die had toen cabdrivers bbs als grote hobby en voor de soft zocht hij soms op het internet via de
ku-Leuven. Dat was nog een tijd. Dat was begin 90.

Dus van vorige eeuw.....wat zijn we oud geworden..... Ben ook al lang hier lid... denk zeker van de begin jaren van dit forum.
Cabdrivers BBS, waar is de tijd :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”