- Interesse in technologie.
- Geld genoeg om ook iets uit te kunnen geven aan die interesse.
- Oud genoeg om ook nog interesse te hebben in de "achterkant" van de technologie.
Allez, dat was waar ik aan dacht vooraleer ik de resultaten bekeek. En dan lijkt me de huidige verdeling inderdaad vrij logisch.
Klopt, wij komen uit de tijd dat het een "wow" effectje had als je inbelverbinding tot stand kwam, en je foto's (landschapsfoto's, uiteraard) lijn per lijn zag binnen komen op je computer. Nu is het meer "klik ... flits". Ik denk dat jongeren niet meer stil staan bij de technologie van een computer of het internet, terwijl het vroeger meer iets magisch had.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Inderdaad. En 10 jaar geleden gingen de resultaten identiek zijn, enkel 10 jaar verschoven. (Geboortejaar zou idd een betere indicator zijn dan leeftijd)
Ik denk dat een deel van ons publiek ook een stuk mee opgegroeid is met userbase. Waar de harde kern op het begin twingtigers waren, zijn die nu 30ers.
kamiel schreef:Moet je geen poll doen op basis van geboortejaar? Dan is dat binnen een paar jaar nog altijd correct.
Ik zou deze poll over een maand sluiten en in de toekomst opnieuw houden, kan je zien of er een evolutie is in het publiek hier.
Bij een poll op basis van geboortejaar gaat niemand opnieuw stemmen.
Ik vind het ook tof dat de poll vrijwel de typische bell-curve van een normale samenleving volgt, wat betekent dat hier een gezonde mix van leeftijden aanwezig is
Misschien nog een ideetje voor een poll: de leeftijd die je had toen je met userbase begonnen bent (gemakkelijk in je profiel te zien hoe lang je al lid bent).
Ik heb een dik half jaar gelurkt voor ik me registreerde. 't Was vooral vanwege de toenmalige 36uren volume-truc (bij Proximus) dat ik joinde, geloof ik, en waarschijnlijk ook één of andere post van r2504
Destijds was er ook nog veel gekwetter omtrent Telenet die van (echt) unlimited plots naar een 10GB (of 15GB?) datalimiet ging, net als bij Proximus.
Op Tweakers ben ik nog steeds lurker na al die jaren terwijl ik op Slashdot ooit een accountje heb aangemaakt (moet ook in 2004 geweest zijn) maar er slechts een keer of twee mee gepost heb, en wat later ook niet meer bezocht. Op dat vlak is guest-posting misschien wel geschikt om mensen tot registratie aan te sporen -- op Autoblog.nl kon je dat vroeger en daar heb ik me wel eens aan een banterpostje gewaagd (en aldus past dat niet op ieder forum).