Wie heeft al contactloos betaald?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

lithion schreef: Spreek toch al over steden zoals Deinze, Tielt en Aalter.
Mja maar het zal toch eerder het toerisme zijn dat de bepalende factor is. Vanaf je een gemeente met meer >100k inwoners hebt zal het ook al beginnen vlotten.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

CCatalyst schreef: "Zoniet werkt het niet" => zoniet werkt hun eigen kassasysteem niet bedoel je. Heeft met de terminal niets te maken.
Technisch zal het allemaal wel werken, maar gaat de handelaar ook weer willen bijbetalen voor nog een betalingssysteem te ondersteunen? Of gaat Visa Debit gratis zijn voor de handelaar?

Je kan ze het niet kwalijk nemen dat ze kiezen voor het goedkoopste...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

devilkin schreef: Technisch zal het allemaal wel werken, maar gaat de handelaar ook weer willen bijbetalen voor nog een betalingssysteem te ondersteunen? Of gaat Visa Debit gratis zijn voor de handelaar?
Maar het wordt toch al ondersteund???? Corrigeer me als ik verkeerd ben, maar op basis van wat ik zie lijkt het dat wie Maestro aanbiedt ook al V-PAY aanbiedt. Ik heb hier dat ATOS document van een klant van enkele jaren geleden en dat was toen ook al zo, en ik kan me niet herinneren dat die klant ooit zei dat ze dat gevraagd hebben, ATOS heeft dat er voor hen aan toegevoegd.

Tarief is hetzelfde als Maestro.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Geen idee om eerlijk te zijn. Als het inderdaad er gewoon bijkomt zonder meer dan is er geen goeie reden (behalve tarief vs BC) waarom men de boot zou afhouden.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

BNP zal wel degelijk een VISA Debit aanbieden aan géén VPay.
De aanvaarding(en vermoedeklijk kosten voor de handelaar) zijn dus identiek aan VISA/Mastercard Credit.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Stroper schreef:BNP zal wel degelijk een VISA Debit aanbieden aan géén VPay.
De aanvaarding(en vermoedeklijk kosten voor de handelaar) zijn dus identiek aan VISA/Mastercard Credit.
Als het echt Visa Debit is zal het volgens mij idd enkel werken bij handelaars die Visa (de kredietkaart) aanvaarden. Maar goed, is dat bij ons een probleem? Nee, want er zal ook nog altijd Bancontact op de kaart staan (wel een lepe methode om Bancontact in leven te houden).

Enkel in het buitenland waar een handelaar geen Visa aanvaardt maar wel Maestro/V-Pay. Ik moet wel zeggen dat ik in dat in de EU nog nooit tegengekomen ben, Mastercard/Visa worden goed aanvaard.

Bovendien werkt Visa Debit ook buiten de EU, AFAIK werkt dat overal waar Visa werkt.

Het enige verschil in de praktijk is dus dat BNPFF klanten die kaart net veel meer gaan kunnen gebruiken.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

CCatalyst schreef:Enkel in het buitenland waar een handelaar geen Visa aanvaardt maar wel Maestro/V-Pay. Ik moet wel zeggen dat ik in dat in de EU nog nooit tegengekomen ben, Mastercard/Visa worden goed aanvaard.

Volgens mij zal er dus in de praktijk geen verschil zijn voor BNPPF klanten.
In Nederland, Duitsland en Portugal ga je toch een stuk verder komen met Maestro, dan met Visa.
(en het is wel degelijk Visa debit zie hun promoafbeelding)
Bijlagen
3Visas.jpg
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Stroper schreef: In Nederland, Duitsland en Portugal ga je toch een stuk verder komen met Maestro, dan met Visa.
Is niet mijn ervaring. Maar goed, misschien bezoeken wij andere winkels :-)

Enige dat wel een probleem kan zijn, bij ons dan, is Apple Pay. Dat kan niet met BC, wel met Visa Debit, maar dan moet de handelaar dus Visa aanvaarden.
Honoré Gepluimd
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 maa 2021, 01:49
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

CCatalyst schreef:
Honoré Gepluimd schreef: Dat hangt af van de kwaliteit van de apparatuur, dus hoeveel de handelaar heeft willen betalen voor die apparatuur en wil blijven betalen om die te onderhouden..
Het zijn toch gewoon dezelfde terminals (de grijze Atos bakjes) als andere winkels?
U bekijkt de zaak al te oppervlakkig. Het staat nochtans klaar en duidelijk uitgelegd in de Goegel Pay handleiding: de betalingsmogelijkheden hangen niet af van het type "bakje", maar van van de software die werd geïnstalleerd{/u}.
Nemen we twee 'bakjes', van het allernieuwste jongste snufje. Als in een het minimum minimorum werd geïnstalleerd, dan zal men er enkel met Payconoq (voorheen Bancontact) kunnen betalen. En niet eens mobiel-FNC betalen.
In het tweede "bakje", met alle mogelijke toeters en bellen geïnstalleerd, zal de handelaar voor elke bel en elke toeter en bij elke transactie een bepaald percentage moeten afdragen.
En dt laatste is dan ook de reden waarom de huidige situatie nogal chaotisch is.

CCatalyst schreef:
Honoré Gepluimd schreef: Er zal toch ook nog Bancontact op de BNPPF kaart staan? Of niet?

Ja, maar zoals u toch zou moeten weten stopt Bancontact/Payconiq met de FNC-mobiel-betalen functie. Waardoor wegens het wegvallen van Maestro de BNP-klanten in den aap zullen gelogeerd zijn.

lithion schreef:
CCatalyst schreef:
lithion schreef: Dat is echt onmogelijk momenteel met bv Apple Pay. Veel winkeliers accepteren enkel Bancontact.

Uiteraard is Gent maar een durp vergeleken met Tielt en Oltere, maar toch, mijn bakker en mijn slager aanvaarden enkel Payconiq/Bancontact, niet eens Maestro.
Of om het even ernstig te houden, de functie van het bakje hangt af van de software waarvoor de handelaar betaald heeft, en dat heeft niets te maken met de ligging van de handelszaak.

Stroper schreef:BNP zal wel degelijk een VISA Debit aanbieden aan géén VPay.
De aanvaarding(en vermoedelijk kosten voor de handelaar) zijn dus identiek aan VISA/Mastercard Credit.

Maakt niet zoveel uit, want het grote probleem is en blijft dat BNP de Maestro-functie zal likwideren. Dus mobiel-FNC betalen zal enkel kunnen waar de handelaars willen afdokken voor Visa Debit.
Laatst gewijzigd door philippe_d 30 maa 2021, 13:07, in totaal 1 gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Honoré Gepluimd schreef: U bekijkt de zaak al te oppervlakkig. Het staat nochtans klaar en duidelijk uitgelegd in de Goegel Pay handleiding: de betalingsmogelijkheden hangen niet af van het type "bakje", maar van van de software die werd geïnstalleerd{/u}.


Maar 95% draait toch dezelfde "stock" software ontwikkeld door Worldline? Naam ontglipt me even van die software, heb het nog geweten. Tijdens de tweede boot (na de firmware boot) komt die naam altijd even tevoorschijn.

Enige uitzondering die ik ken zijn hotels, die hebben idd vaak een andere niet-Worldline software staan op dezelfde grijze bakjes, software die tenminste niet zo onnozel doet over pre-authorisaties en card-not-present transacties.

Honoré Gepluimd schreef:Nemen we twee 'bakjes', van het allernieuwste jongste snufje. Als in een het minimum minimorum werd geïnstalleerd, dan zal men er enkel met Payconoq (voorheen Bancontact) kunnen betalen. En niet eens mobiel-FNC betalen.


Zelfde software, andere configuratie dus? De software/codebase is IMHO gewoon dezelfde, welke functies geactiveerd worden hangt af van de configuratie die gepushed wordt en die wordt dan weer bepaald ifv waar de handelaar voor betaalt. Het TID (terminal ID) nummer is daarvoor de unieke identificatie.

Honoré Gepluimd schreef:Ja, maar zoals u toch zou moeten weten stopt Bancontact/Payconiq met de FNC-mobiel-betalen functie. Waardoor wegens het wegvallen van Maestro de BNP-klanten in den aap zullen gelogeerd zijn.


Is dat niet enkel Android? Nooit gehoord van die dingen. Maar men zal dan de kaart weer moeten bovenhalen idd, het is niet dat men echt niet meer kan betalen he...

Eigenlijk mag Bancontact gerust verdwijnen voor mij, dat is niet de soort concurrentie die je wilt en die malle nationale schema's hebben geen zin meer in een geïntegreerde EU, maar soit dat zal nu wel niet meer gebeuren.

Honoré Gepluimd schreef: Of om het even ernstig te houden, de functie van het bakje hangt af van de software waarvoor de handelaar betaald heeft, en dat heeft niets te maken met de ligging van de handelszaak.


Toch wel natuurlijk. Als de locatie een internationaal publiek heeft, ga je meer betalen om bepaalde schema's te aanvaarden. Met enkel BC ga je veel sales missen dan.

Je hebt uiteraard wel gelijk dat elke handelaar volledig vrij is hierin, maar hij zal altijd wel nadenken hoe hij zijn verkopen kan optimaliseren, en daarvoor zal hij dan weer onder meer rekening houden met zijn publiek.

Honoré Gepluimd schreef:Maakt niet zoveel uit, want het grote probleem is en blijft dat BNP de Maestro-functie zal likwideren. Dus mobiel-FNC betalen zal enkel kunnen waar de handelaars willen afdokken voor Visa Debit.


Je bedoelt dus Visa in het algemeen, en dan hebben ze ook Mastercard aan hun been want beiden worden ook gebundeld (al eens een winkel gezien die wel Visa heeft en geen Mastercard)?
Honoré Gepluimd
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 maa 2021, 01:49
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Modbreak:
alle nutteloze quotes verwijderd
Honoré Gepluimd schreef:
CCatalyst schreef:
Honoré Gepluimd schreef: U bekijkt de zaak al te oppervlakkig. Het staat nochtans klaar en duidelijk uitgelegd in de Goegel Pay handleiding: de betalingsmogelijkheden hangen niet af van het type "bakje", maar van van de software die werd geïnstalleerd{/u}.


Maar 95% draait toch dezelfde "stock" software ontwikkeld door Worldline?


En wat dan nog? Het is de handelaar die bepaalt welke software en tegen welke prijs er bij hem wordt geïstalleerd.r
Honoré Gepluimd schreef:
CCatalyst schreef:
Honoré Gepluimd schreef: U bekijkt de zaak al te oppervlakkig. Het staat nochtans klaar en duidelijk uitgelegd in de Goegel Pay handleiding: de betalingsmogelijkheden hangen niet af van het type "bakje", maar van van de software die werd geïnstalleerd{/u}.


Maar 95% draait toch dezelfde "stock" software ontwikkeld door Worldline?


En wat dan nog? Het is de handelaar die bepaalt welke software en tegen welke prijs er bij hem wordt geïstalleerd.r
CCatalyst schreef:
Honoré Gepluimd schreef: U bekijkt de zaak al te oppervlakkig. Het staat nochtans klaar en duidelijk uitgelegd in de Goegel Pay handleiding: de betalingsmogelijkheden hangen niet af van het type "bakje", maar van van de software die werd geïnstalleerd{/u}.


Maar 95% draait toch dezelfde "stock" software ontwikkeld door Worldline?


En wat dan nog? Het is de handelaar die bepaalt welke software en tegen welke prijs er bij hem wordt geïnstalleerd.
Laatst gewijzigd door Honoré Gepluimd 30 maa 2021, 16:10, in totaal 1 gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Honoré Gepluimd schreef:En wat dan nog? Het is de handelaar die bepaalt welke software en tegen welke prijs er bij hem wordt geïstalleerd.r
Conversatie was
=> Ik: Ik zie niet in waarom kaarten gepre-selecteerd moeten worden door de kassa
=> Jij: hangt af van apparatuur
=> Ik: grote meerderheid gebruikt toch hetzelfde apparaat (het grijze bakje)
=> Jij: de betalingsmogelijkheden hangen niet af van het type "bakje", maar van de software die werd geïnstalleerd
=> Ik: 95% gebruikt toch dezelfde software
=> Jij: antwoord hierboven

Enfin, ik snap nog steeds niet waarom kaarten in pakweg een Delhaize gepre-selecteerd moeten worden door de kassierster of klant aan de zelfscan, terwijl dat bij heel veel handelaars niet nodig is (ook als de kassa aangekoppeld is), en dat met dezelfde apparatuur. Galleria Inno om maar een voorbeeld te geven, daar moet ik niet op voorhand zeggen welke kaart het gaat zijn, en dat is hetzelfde bakje daar en ja dat bakje is er evenzeer aan de kassa gekoppeld.

Het zal idd wel een andere software-setting zijn, maar ik snap nog steeds niet de meerwaarde van die pre-selectie, tenzij dan vooral veel extra tijdsverlies aan de kassa als een andere kaart dan de gepre-selecteerde kaart aangeboden wordt, en de transactie dan opnieuw opgestart moet worden. Iets wat IMHO niet onnodig is, de kassa moet geen kaart pre-selecteren, laat de klant gewoon zijn kaart aanbieden en de terminal zal dan wel rapporteren aan de kassa welke kaart gebruikt is, niet? Voor de boekhouding maakt het dus geen verschil.

Je moet trouwens die foutmelding dan eens zien: BIEEEEEEEEP "Voer kaart in of lees magneetstrook". En als je dat doet is het opnieuw BIEEEEEEP "Onbekend label" of zoiets. :roll:
Honoré Gepluimd
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 maa 2021, 01:49
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Enfin, ik snap nog steeds niet waarom kaarten in pakweg een Delhaize gepre-selecteerd moeten worden door de kassierster of klant aan de zelfscan, terwijl dat bij heel veel handelaars niet nodig is (ook als de kassa aangekoppeld is), en dat met dezelfde apparatuur.
Men hoeft het ook niet te snappen, de feiten krijgt men zo wel voor de neus geschoteld. Overigens is het niet enkel zo bij Delhaize, maar ook bij de Aldi, Lidl en Colruyt. Sterker nog, in mijn durp Gent heb ik nog geen enkele handelaar aangetroffen waar het zo vloeiend magisch-automatisch verloopt als in uw metropool.

Hoe dan ook, als het goed is gedaan wordt een en ander zeer duidelijk, UNIZU heeft minder dan een A4-tje nodig om het haarfijn uit te leggen:

https://www.unizo.be/advies/visa-treedt ... en-maestro

Wat, om te herhalen, kan worden samengevat onder de noemer "Voor wat hoort wat". Zijnde dat hiet in 't Belgenland de handelaar flink in zijn buidel moet tasten voor elke functie meer dan het louter naakte Payconiq/Bancontact te bieden heeft. Een basis Payconiq/Bancontact die zelfs geen mobiel betalen met de telefoon meer aanbiedt, zoals iedereen nu wel zou moeten weten.
Terloops, hieronder BNP's heuglijke aankondiging van het nieuwe speeltje:

https://nl.community.bnpparibasfortis.b ... kopen-5398

Mijn persoontje is daar ook aanwizig, maar wel onder een andere naam, want ik werd er al drie keer verbannen ...
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Trouwens, over contactloos betalen gesproken.
Het viel mij ineens op dat op mijn nieuwe maaltijdcheque-kaart een logo staat van contactloos betalen.
Dat moeten we dan toch eens proberen :angel:
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Honoré Gepluimd schreef: Men hoeft het ook niet te snappen, de feiten krijgt men zo wel voor de neus geschoteld. Overigens is het niet enkel zo bij Delhaize, maar ook bij de Aldi, Lidl en Colruyt. Sterker nog, in mijn durp Gent heb ik nog geen enkele handelaar aangetroffen waar het zo vloeiend magisch-automatisch verloopt als in uw metropool.
Klopt niet. Aan de Aldi in Dampoort heb ik al betaald met een bunq-maestro(zonder Bancontact) kaart en een Mastercard zonder aan te kondigen welke kaart het was. In de colruyt idem met een bunq Maestro(VISA/MC aanvaarden ze niet).
Delhaize heeft zijn eigen kassasysteem en daar moet je inderdaad expliciet Creditcard kiezen.
Laatst gewijzigd door Stroper 30 maa 2021, 19:29, in totaal 1 gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Stroper schreef: Delhaize heeft zijn eigen kassasysteem en daar moet je inderdaad expliciet Creditcard kiezen.
Is idd wat ik dacht.

Mijn vermoeden: dat dat nog een overblijfsel is uit het tijdperk dat men nog extra kosten mocht aanrekenen, zowel in het algemeen als ifv welke kaart gebruikt wordt. Dan moest je idd op voorhand weten welke kaart het is, anders kon de kassa geen differentieel tarief aanreken en doorsturen naar de terminal ifv de kaart. Om te vermijden dat de klant "fraude" zou plegen om 10 cent minder te betalen (oei oei!) moest je dan tegelijk ook de kaarten die de terminal voor een bepaalde transactie mocht aanvaarden pre-selecteren tot een subset, anders kon de klant een kredietkaart gebruiken met het tarief voor een Bancontact-transactie. En die functionaliteit eruit halen nu dat wettelijk niet meer mag en de toeslag voor elke kaart dus 0,00 EUR is zal wel niet de grote prioriteit zijn zeker?

Ik kan me echt niet inbeelden waarom dat anders erin zit, ik kan me ook niet inbeelden waarvoor het in godsnaam anders nodig is om de kaart op voorhand te selecteren, de terminal zal immers perfect rapporteren welke kaart gebruikt is dus wat is de meerwaarde? Integendeel, zorgt alleen maar voor tijdsverlies als de "verkeerde" kaart bovengehaald wordt.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

svermassen schreef:Trouwens, over contactloos betalen gesproken.
Het viel mij ineens op dat op mijn nieuwe maaltijdcheque-kaart een logo staat van contactloos betalen.
Dat moeten we dan toch eens proberen :angel:
Die van m'n vriendin heeft dat ook. Edenred, werkt op de meeste terminals zonder problemen.

Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 257
Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 3 keer

Is het niet zo dat de kassier moet weten of je maaltijdcheques of een ander betaal middel gebruikt.
Bij maaltijdcheques mogen enkel nog etenswaren betaald worden.
Dit moet aangevinkt worden in de kassa waarna de rekening gesplitst wordt.

Tot een paar maanden terug gebruikte ik bankkaarten, contactloos betalen met mijn smartphone en maaltijdcheques door elkaar zonder dat er gevraagd weed welke kaart ik gebruikte.

Nu moet ik zeggen of ik maaltijdcheques gebruik of niet.

Mvg
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

In de Colruyt is dat nu ook.
MC en de rest met BC.

Maar daar staat dat nog altijd niet op punt.
Mijn vrouw maandag naar de colruyt, ze wist dat ze voor 6 EUR niet-etenwaren had.
Maar toch moest ze maar 2,20 EUR nog apart betalen.
We dachten eerst dat er korting was op die 6 EUR, maar dat bleek niet te zijn.
Raar ...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

in de Albert heijn is het allemaal correct denk ik.

Trouwens ik kan met mijn sodexo kaart niet contactloos betalen. zou veel handiger zijn.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Heb je nog geen nieuwe doden kaart gekregen raar heb ereen waarmee ik contactloos jan betalen.
Deze dacht ik vorig jaar in september thuis gestuurd gekregen
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Weet iemand wat er aan de hand is met de payconiq app. Eerst hebben ze het biometrische betalen er uit gekegeld en nu hebben ze tap&pay verwijderd.
Honoré Gepluimd
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 maa 2021, 01:49
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

8balljunkie schreef:Weet iemand wat er aan de hand is met de payconiq app. Eerst hebben ze het biometrische betalen er uit gekegeld en nu hebben ze tap&pay verwijderd.
Er is een persmededeling geweest een kleine 14 dagen geleden, maar tevens de klanten op een fatsoenlijke wijze verwittigen, daar heeft men bij Payconiq/Bancontact niet aan gedacht - typisch voor de huidige mentaliteit in de bankwereld. Zoals ook gedurende ruim een jaar de klanten schaamteloos als betatesters werden misbruikt.
Mijn vermoeden is dat de aandeelhouders (= de banken) het zaakje hebben opgedoekt omdat de 20 miljoen € die in 2019 werden geïnvesteerd opgesoupeerd zijn geweest geworden.
Voor het "Tikken en betalen" blijft er voor ons dus niets anders over dan over te schakelen op Goegel Pay + Maestro of/en + Visa Debit, op voorwaarde dat zowel de bank als de handelaar minstens een van die combinaties ondersteunen.

Zie https://www.unizo.be/advies/visa-treedt ... en-maestro

en ook https://support.google.com/pay/answer/7351439
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik denk niet dat Payconiq opgedoekt gaat worden, heel wat banken hebben nog projecten op stapel staan om Payconiq functionaliteit te integreren in hun app. Voor de consumenten die geen klant zijn van zo'n bank, zal de standalone app "nodig" blijven.

Alhoewel: nodig? Ik heb de app verwijderd, ik gebruikte het uiterst zelden (een paar keer per jaar). En op mijn huidige "unofficial" LineageOS van Android 11, krijg ik de app niet aan de praat. Andere bankapps werken wel gewoon, de telefoon is niet rooted.
Honoré Gepluimd
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 maa 2021, 01:49
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

heist_175 schreef:Ik denk niet dat Payconiq opgedoekt gaat worden, heel wat banken hebben nog projecten op stapel staan om Payconiq functionaliteit te integreren in hun app.
Door het weinige gebruik zal het u wel ontgaan zijn, maar het ding verkeerde voortdurend in betafase en wemelde van van slordigheden en absurditeiten. Mijns inziens is dat de reden van het onverhoedse terugtrekken van "Tikken en betalen".
Overigens, in zijn huidige staat dupliceert P* enkel maar de functies die ook alle andere bancaire toepassingen bieden. Dus in hoeverre de aandeelhouders (=de banken) er voorts zullen in blijven investeren, dat is maar de vraag.
crackjack
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 okt 2015, 07:41
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 24 keer

svermassen schreef: Maar daar staat dat nog altijd niet op punt.
Mijn vrouw maandag naar de colruyt, ze wist dat ze voor 6 EUR niet-etenwaren had.
Maar toch moest ze maar 2,20 EUR nog apart betalen.
We dachten eerst dat er korting was op die 6 EUR, maar dat bleek niet te zijn.
Raar ...
Ik heb dezelfde ervaring
maar ik weet hoe het komt: de kortingen gaan af van het deel dat je met cash/bancontact betaald
bvb: een taart kost 10 euro, maar je hebt een kortingsbon van 1 euro, dus wordt 9 euro
en je koopt wc papier voor 5 euro.
dan zou het zijn: 9 euro met MC, 5 euro met cash/bancontact
bij Colruyt wordt het: 10 euro met MC, 4 euro met cash/bancontact
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Honoré Gepluimd schreef:Wat BNP (voorheen Fortis) betreft is er helaas een grote maar, want die bank is bezig met Maestro aan de deur aan het zetten. Om het te vervangen door Visa Debet. En aangezien vrijwel geen enkele handelaar over Visa Debet beschikt staat de gebruikers van BNP een Vieze verassing te wachten.
Deze week nieuwe kaart gekregen van Hello Bank (BNPPF). Mooiere kaart qua design dan het vorige model. Niet meer zwart, wel lichtblauw. (edit: zie promoafbeelding van Stroper hierboven)

Applicaties die erop staan: Bancontact (A0000001761010), Visa Debit (A0000000031010) en Visa Debit (A0000000032020). De laatste 2 applicaties zijn intern identiek, maar Google zegt dat de eerste de standaard Visa krediet/debietkaart AID is, en de tweede is de V Pay AID. De priority voor alle applicaties is identiek, het is dus aan de terminal om te kiezen. Na eenmalig gebruik in BNPPF ATM (kaart activeren) stond de transaction counter voor Bancontact en Visa Debit A0000000032020 (V Pay) op 2, de counter voor Visa Debit A0000000031010 (standaard Visa) op 1. Er staat uiteraard geen Maestro applicatie meer op de kaart. Noot: er staat geen V Pay afbeelding op de kaart, enkel Visa Debit en Bancontact.

Volgorde CVM in de Visa Debit applicaties: versleutelde PIN controle via chip, clear-text PIN controle via chip, online PIN controle, handtekening, geen CVM. Bij geldafhaling ATM moet eerst een online PIN-controle geprobeerd worden.

Bancontact applicatie niets speciaals.

Kaart heeft geen nummer meer dat begint met 6703. Het is nu een nummer dat begint met 4 (Visa dus), en het is 4 keer 4 getallen zonder nog een "extra" getal zoals op Maestro-kaarten, dus kan perfect gebruikt worden voor internettransacties wereldwijd waar Visa aanvaard wordt. Daarnaast staat er nu ook een klassieke 3-cijferige CVC-code op, alhoewel die op dezelfde kant als het kaartnummer geprint staat, wat AFAIK niet mocht bij Visa (AMEX doet dat wel standaard) maar blijkbaar dus wel. Handelaars kunnen ook bedragen reserveren op de kaart.

Activatie op Apple Pay werkte probleemloos. Vorige kaart werd automatisch verwijderd uit Apple Pay kort na activatie in ATM.

M.i. dus bij ons de eerste grootbank "hybrid" debetkaart die ook perfect op een van de grote kredietkaartnetwerken past, dit gezien de transacties met deze debetkaart over het wereldwijde kredietkaartnetwerk van Visa gerouteerd kunnen worden (wat Maestro niet kan bij Mastercard). Dit al heel lang de norm in de VS, maar nu dus de eerste grootbank bij ons. Wel de optie "buiten Europa" activeren in de kaartinstellingen.

Gezien er dus een V Pay AID op de kaart staat, en gezien handelaars die Maestro aanvaarden in de regel dat in een pakket met V Pay krijgen, denk ik niet dat deze kaart problemen zal opleveren bij gebruik op plaatsen waar Bancontact/Visa niet aanvaard wordt.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Belfius heeft Mastercard Debit gelanceerd maar tot tegenstelling van BNPPF worden de gewone debetkaarten (Bancontact-Maestro) niet vervangen maar kan men gewoon die behouden en aanvragen van zo'n Mastercard Debit is facultatief.
Honoré Gepluimd
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 maa 2021, 01:49
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

CCatalyst schreef:
Deze week nieuwe kaart gekregen van Hello Bank (BNP
Activatie op Apple Pay werkte probleemloos. Vorige kaart werd automatisch verwijderd uit Apple Pay kort na activatie in ATM.

Gezien er dus een V Pay AID op de kaart staat, en gezien handelaars die Maestro aanvaarden in de regel dat in een pakket met V Pay krijgen, denk ik niet dat deze kaart problemen zal opleveren bij gebruik op plaatsen waar Bancontact/Visa niet aanvaard wordt.
Alvorens lofzangen aan te heffen (grootbank ... Mooiere kaart .... perfect .... & blabla) had u beter eerst de proef op de som genomen.

Om een lang verhaal kort te maken:

- Mobiel betalen kan niet , noch via Apple Pay noch via Google pay bij Colruyt, De Spar, Okay enz..., ofte bij de hele Colruytgroep. En al evenmin bij het gros van de kleinhandel. Een achteruitgang van jewelste. Weliswaar kan men er nog midddels de Payconiq-Bancontact-functie betalen, maar men is daardoor verplicht telkens weer de kaart bij zich te hebben. Zoals destijds met rampzalige Payconiq-niet-werkend-mobiel.
- Eigenlijk zijn Delhaize, Aldi en Makro de enigste bedrijven waar men niet voor alle zekerheid de kaart daadwerkelijk klaar moet houden. Kortom, in feite is dit een teruggang naar de 20ste eeuw.

Het spijt mij, maar uw lofzang is totaal misplaatst.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Honoré Gepluimd schreef:Alvorens lofzangen aan te heffen
Honoré Gepluimd schreef:Het spijt mij, maar uw lofzang is totaal misplaatst
Is dit nu écht nodig op deze manier? Het is niet omdat dit volgens UW behoeften niet zo is, dat dit ook niet zo is volgens ANDEREN.
Dit is niet de eerste keer dat ik berichten van dit account welke in mijn ogen hier niet thuis horen. En al zeker niet als nieuwkomer op dit forum.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Honoré Gepluimd
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 maa 2021, 01:49
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

krisken schreef:Is dit nu écht nodig op deze manier?
Ja, omdat aan het kwestieuze bericht, al dan niet gewild, een commercieel luchtje hangt

Overigens gaat het in de verste verte niet om 'mijn behoefte' maar om de misleidende aankondigingen van BNP. Opgedrongen werd aan de klanten een systeem dat veel meer zou bieden, terwijl nu blijkt dat er wel integendeel veel minder mee mogelijk is. Het regent trouwens klachten omtrent de incompabiliteit van die kaart. Zowel in binnen- als in buitenland. In Nederland bijvoorbeeld blijkt die totaal waardeloos te zijn in de handel. En ondanks de pogingen van BNP om een en ander toe te dekken is er een algemene onvrede goed zichtbaar. Niet hier maar in tal van andere fora, zelfs die van BNP zelf. Dus ja, mijns inziens is het applaus voor een dergelijke toestand misplaatst.
Dit is niet de eerste keer dat ik berichten van dit account welke in mijn ogen hier niet thuis horen.
Ofte de rauwe realiteit blijkt niet aan uw ogen besteed te zijn.
En al zeker niet als nieuwkomer op dit forum.
. Het vermanend betweterig vingertje is niet echt in overeenstemming met dit soort discriminatie.
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 25 keer

Om het over een andere boeg te gooien en terug on topic: bij KBC kan je met de mobile app op android draadloos betalen bij de bancontact terminals. Deze functionaliteit verdwijnt ergens in september 2021.. onbegrijpelijk, maar zal wel een achterliggende reden of partner zijn die het afdwingt. (Payconiq groep? Ten voordele van hun wearables? ios gelijk houden met android? -dan mogen ze screenshot blokkering ook weghalen van android-)

Google pay kan je koppelen met KBC debetkaarten, maar geen volwaardig alternatief want daarvoor moet de betaalterminal maestro hebben en dit lijkt volgens de hierboven staande posts nog steeds niet het geval bij de grote warenhuizen. Kleine handelszaken sowieso niet.. heeft toch al eens mij gered bij vergeten portefeuille.

Moest de payconiq app dat nu eens kunnen, was er nog meerwaarde. Nu zie ik niet echt in waarom ik dat zou installeren..
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Honoré Gepluimd schreef: - Mobiel betalen kan niet , noch via Apple Pay noch via Google pay bij Colruyt, De Spar, Okay enz..., ofte bij de hele Colruytgroep.
Dat is hun keuze, de koopervaring is er dan ook al bijzonder achterhaald, met de langste wachtrijen aan de kassas die er zijn in de sector. Bovendien gaat het wel bij Dreamdinges en - ik vermoed - ook bij Cru. Wat aantoont dat het niet is van niet kunnen.
Honoré Gepluimd schreef:En al evenmin bij het gros van de kleinhandel.
Dat is TBC gezien bv Worldline acquiring Maestro en V Pay in een bundel aanbiedt, en de kaart dus een V Pay AID bevat, weliswaar met het Visa Debit label. Bovendien - maar dat is sterk regionaal - is de aanvaarding van Visa bij de kleinhandel hier ook vrij groot. Persoonlijk zou ik niet weten welke kleinhandelaar hier nog BC+Maestro only doet, dus ik kan het niet meteen gaan testen. Er zijn er wel een paar die Bancontact only zijn, maar dat is niet relevant. Is Albert Heijn geen BC+Maestro only?

Dat gezegd zijnde, ik vermoed dat Colruyt wel niet zo'n bundel zal hebben. Ik wil wel eens proberen in Colruyt volgende week met Apple Pay.
Honoré Gepluimd schreef:- Eigenlijk zijn Delhaize, Aldi en Makro de enigste bedrijven
In de grootwarenhuissector dan. En ook Match/Smatch/Louis Delhaize/Carrefour Market+Hyper/Lidl/Jumbo/Makro zullen geen probleem zijn. Laat ons het anders stellen: enkel Colruyt is een probleem + een Carrefour express hier en daar alhoewel die laatste volgens mij ook allemaal Visa aanvaarden.
Honoré Gepluimd schreef:Opgedrongen werd aan de klanten een systeem dat veel meer zou bieden, terwijl nu blijkt dat er wel integendeel veel minder mee mogelijk is.
Nee, gezien je overal ter wereld waar Visa aanvaard wordt kan betalen (ook online) is die kaart veel bruikbaarder dan een Maestro kaart. Het is niet aan mij besteed - ik gebruik liever echte kredietkaarten voor zo'n transacties - maar voor sommigen zal dat wel interessant zijn. Het gemis van mobiel te kunnen betalen bij Colruyt doet daar zeker niets van af.

Btw voor Mastercard Debit is het allemaal net hetzelfde, dus Belfius biedt hier een alternatief voor wie BNPPF niet kan lusten.
Honoré Gepluimd schreef:In Nederland bijvoorbeeld blijkt die totaal waardeloos te zijn in de handel.
Ik vraag me af over welke winkels dat dan gaat. Kleine winkels in de grensstreek? In toeristische centra doorgaans geen probleem om met Visa te betalen.
Honoré Gepluimd
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 maa 2021, 01:49
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

CCatalyst schreef:
Honoré Gepluimd schreef: -
Ik vraag me af over welke winkels dat dan gaat. Kleine winkels in de grensstreek? In toeristische centra doorgaans geen probleem om met Visa te betalen.
Of beter u wilt het niet weten. Zoals reeds aangegeven, het regent klachten bij BNP zelf, waarbij die bank de klachten gewoon negeert.

En ter illustratie:

https://radio2.be/luister/select/de-ins ... -kopzorgen

En om het nog maar eens te herhalen, in Nederland is die kaart in de klein- en groothandel onbekend en derhalve onbruikbaar, zelfs bij 'De Bijenkorf. Idem dito voor Duitsland, Oostenrijk, Italië - omdat de Bancontactfunctie uiteraard niet werkt buiten het Belgenland. En het werkt waarschijnlijk al evenmin in het gros van de andere EU-landen, maar dat heb ik niet gecontroleerd.

Hoe legt u het aan boord dat allemaal niet te weten? Vreemd toch, daar een eenvoudig bezoekje aan de Colruyt al zou hebben volstaan - i.v.m. zoals u het aangaf, contactoos betalen met Apple Pay natuurlijk.
Hoe dan ook, voor diegenen die buiten het Belgenland in winkel en benzinestation willen betalen zal er er niets anders opzitten dan zich bij een andere bank een Maestrokaart aan te schaffen. Gelukkig zijn mogelijkheden zat, bijvoorbeeld bij Axxa kan men een kosteloze zichtrekening met gekoppelde Maestrokaart openen. Idem dito bij Argenta. En neen, ik heb geen belangen noch ben ik klant bij die twee banken. Maar toegegeven, gedwongen door de feiten zal ik nu wel, zoals velen, van bank moeten veranderen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Honoré Gepluimd schreef:ter illustratie:

https://radio2.be/luister/select/de-ins ... -kopzorgen
Eerste is typische fout van handelaar die het cijfertje 4 ziet en denkt "oei oei oei kredietkaart!", het virtuele equivalent van handelaars die een kaart met een Visa logo zien en dan hetzelfde denken. Dat is echter onjuist. De handelaar moet de eerste 6 cijfers controleren ipv het eerste cijfer. 487104 in casu. Met een BIN lookup zie je dan meteen dat het over een debetkaart gaat.

Je kan je de vraag stellen: aanvaardt die handelaar dan Discover (kredietkaart) gezien hun cijfers ook met 6 beginnen, net zoals Maestro? Nee, wellicht niet, en de transactie zou geweigerd worden door de acquirer. Dat is dus ook een oplossing, ipv zo simpel te zijn om naar een cijfertje te kijken, aanvaardt gewoon wat de klant ingeeft en de acquirer zal obv van het profiel van de handelaar dan wel beslissen of het aanvaardbaar is of niet.

Geen idee wat er bij het tankstation misgegaan is, onvoldoende reserve op de zichtrekening misschien? Ook voor haar andere voorbeelden zie ik niet meteen een technische verklaring.
Honoré Gepluimd schreef:En om het nog maar eens te herhalen, in Nederland is die kaart in de klein- en groothandel onbekend en derhalve onbruikbaar, zelfs bij 'De Bijenkorf.
Ik zie nochtans het Visa logo prijken op hun homepage.
Honoré Gepluimd schreef:Idem dito voor Duitsland, Oostenrijk, Italië - omdat de Bancontactfunctie uiteraard niet werkt buiten het Belgenland. En het werkt waarschijnlijk al evenmin in het gros van de andere EU-landen, maar dat heb ik niet gecontroleerd.
Maar er staat Visa Debit op, wat hetzelfde mechanisme is als Maestro. Zolang de handelaar Visa aanvaardt, of V Pay aanvaardt (wat doorgaans in een pakket samen met Maestro komt) kan er betaald worden. Ik zie dus echt niet in hoe er een probleem is, tenzij er echt een "Maestro-only" aanbod is en er geen V Pay naast zit, maar ik zou niet weten waar dat voorkomt.
Honoré Gepluimd schreef:Hoe legt u het aan boord dat allemaal niet te weten? Vreemd toch, daar een eenvoudig bezoekje aan de Colruyt al zou hebben volstaan - i.v.m. zoals u het aangaf, contactloos betalen met Apple Pay natuurlijk.
Ik ga in principe niet naar Colruyt wegens gedateerd winkelconcept en vooral te veel tijdverlies maar ik wil wel eens proberen. Met gewoon de kaart aan te bieden, contactloos of met PIN, zal het sowieso wel gaan want er staat Bancontact op. Ik ga idd moeten testen met Apple Pay die Visa debit zal aanbieden.

Ter info, volgens hun website aanvaarden ze zelfs geen Maestro. Maar dan vreemd genoeg wel Apple Pay (maar vreemd genoeg geen Google Pay) alhoewel ze daarmee dan bedoelen "we moeten ook de achterliggende betaalmethode ondersteunen" vermoed ik, maar wat dat dan zou zijn zonder Maestro? Iig geen Bancontact.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Betalen bij Colruyt met Visa debet kaart werkt prima, al zijn er kassiersters die even schikken eerst...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

wied schreef:Betalen bij Colruyt met Visa debet kaart werkt prima, al zijn er kassiersters die even schikken eerst...
Mja maar het zal nog steeds via Bancontact functie geweest zijn, die mee op de kaart staat, vermoed ik? Dat zal iig wel het geval zijn als je de kaart zelf met PIN of NFC aangeboden hebt. De kaart biedt zowel Bancontact als Visa debit aan en de terminal van Colruyt kiest daaruit zelf Bancontact want goedkoper (ongeacht of het nu al dan niet Visa debit ondersteunt).

Wil je echt proberen met Visa debit zelf, moet je de Apple Pay (of equiv) variant gebruiken van je kaart. Die ondersteunen geen Bancontact dus gaan enkel Visa debit aanbieden.
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

CCatalyst schreef:Maar er staat Visa Debit op, wat hetzelfde mechanisme is als Maestro.
Ben je hier zeker van? Zoals ik het heb geïnterpreteerd is het mechanisme van visa debit niet gelijk aan dat van maestro. V pay mechanisme is echter wel gelijk aan dat van Maestro. V pay werkt ook enkel in Europa waar Visa Debit wereldwijd werkt.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ratface schreef:Ben je hier zeker van? Zoals ik het heb geïnterpreteerd is het mechanisme van visa debit niet gelijk aan dat van maestro. V pay mechanisme is echter wel gelijk aan dat van Maestro. V pay werkt ook enkel in Europa waar Visa Debit wereldwijd werkt.
Ja, met zelfde mechanisme bedoelde ik debit-transactie. Je kan idd wel argumenteren dat het, als het op de details aankomt, niet hetzelfde is en dat Visa Debit eerder het equivalent is van Mastercard debit (wat bv Curve hanteert maar ook Belfius blijkbaar). Het wordt iig anders gerouteerd dan V Pay.

Nu dat gezegd zijnde, de kaart bevat wel een applicatie met de V Pay AID, weliswaar ook gelabeld "Visa Debit". Dit naast de traditionele Visa credit/debit applicatie die hetzelfde label bevat. M.i. zou het dus moeten werken op elke terminal die V Pay ondersteunt, iets wat kleine handelaars hier doorgaans gebundeld op hun terminal krijgen met Maestro. Grote handelaars daarentegen kunnen wel eisen stellen en zeggen dit wel en dat niet maar ik weet niet hoe Colruyt hierin gekozen heeft.

Wat Apple Pay betreft is het m.i. enkel Visa Debit die ondersteund wordt, V Pay weet ik niet.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Kan je met payconiq nimmer contactloos betalen?
(Via smartphone betalen bij den bakker).
Tttsss
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”