Wie heeft al contactloos betaald?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

r2504 schreef:De Coca-Cola automaten hebben ook NFC, maar het werkt alvast niet met m'n smartphone (een NFC bankkaart heb ik niet).
Het aantal automaten voor contactloos betalen is toch zeer ondermaats, ik heb nog geen enkele tegengekomen en ik reis nochtans de helft van het land af met de trein.

Om met NFC te kunnen betalen moet uw smartphone op Android draaien want met een iPhone zal dat niet gaan aangezien Apple die NFC technologie blokkeert, waarom dat is mij een raadsel.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je kan wel betalen met je iPhone voor zover de terminal Maestro of MasterCard ondersteunt en je bereid bent om te foefelen met kaarten van buitenlandse banken :angel:
Bancontact werkt inderdaad niet, maar aangezien dat sowieso niet werkt in Nederland of Frankrijk of de rest van de wereld, gebruik ik dat liever niet.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

apestaart schreef:Om met NFC te kunnen betalen moet uw smartphone op Android draaien want met een iPhone zal dat niet gaan aangezien Apple die NFC technologie blokkeert, waarom dat is mij een raadsel.
Omdat Apple het enkel wil toelaten via Apple Pay en tot nu toe is er daarrond nog geen akkoord met de Belgische banken.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Stroper schreef:Je kan wel betalen met je iPhone voor zover de terminal Maestro of MasterCard ondersteunt en je bereid bent om te foefelen met kaarten van buitenlandse banken :angel:
Bancontact werkt inderdaad niet, maar aangezien dat sowieso niet werkt in Nederland of Frankrijk of de rest van de wereld, gebruik ik dat liever niet.
Ok maar is er al een gratis manier? Je moest uiteindelijk toch een abonnement nemen op een of andere bank nee?
houttbe
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mei 2009, 13:39

KBC eerste Belgische financiële instelling die betalen met Garmin Pay mogelijk maakt

https://newsroom.kbc.com/primeur-in-belgie

Nu nog Apple Pay?
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

N26 is een Duitse online bank waar je als Belg gratis terecht kunt en die Apple Pay ondersteunt. Of speelt Apple het zo dat ze eerst ons land moeten activeren alvorens je met Apple Pay aan de slag kan?
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1637
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Ik heb het naar aanleiding van dit topic zelf eens geprobeerd met de bancontact app. Bij de AVEVE gisteren, ik zag het symbooltje en er was geen volk, ideaal om te testen. Gezegd aan de man achter de kassa dat het de eerste keer was, en hij had het zelf ook nog nooit gezien :-)

Maar alles ging perfect, gewoon even in de buurt van de terminal komen en ik kreeg al meteen feedback op mijn scherm plus het gekende "gebeep" op de terminal zelf dat de betaling geslaagd was. Ging erg vlot, vlotter dan zoeken naar de juiste bankkaart in elk geval bij mij (was wel minder dan 25€, dus zonder pincode). Ik ga er vanaf nu op letten waar het kan, dan weet ik meteen dat ik mijn portefeuille niet meer moet meesleuren op die plaatsen (neem hem wel mee in de auto voor rijbewijs ed, maar zit eig bijna nooit in mijn zak).
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ik gebruik het in onze lokale Spar ook zo. Klantenkaart laten scannen die ook op de telefoon zit, en dan de telefoon even tegen de terminal houden.
Zeker onder de €25 idd erg snel weer buiten. :-)

Als ik dan de - met alle respect - moemoekes hun roskes zie tellen...
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

ddd schreef:Als ik dan de - met alle respect - moemoekes hun roskes zie tellen...
Tot 2014 had men daarvoor Proton maar jammer genoeg heeft Atos Worldline dat betaalsysteem afgeschaft wegens onvoldoende belangstelling. :evil:
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ook voor 2014 waren de "moemoekes" hun roskes aan het tellen hoor... Ik gebruik amper nog cash.
mert.vdw
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 okt 2018, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Indien een ondersteunde bank (geen enkele Belgische, helaas), valt Apple Pay best te gebruiken in België.
Ik vind het zelf nog net iets aangenamer om met je telefoon te betalen, die je toch al vasthebt en die net iets beter in je hand ligt (zwaarder, dikker).
Daarnaast moet ik een betaalkaart ook nog steeds uit mijn portefeuille halen, die in je broek zit.
Apple Pay valt zelf vanuit België in te stellen, mits wat gefoefel en aanpassingen, heb ik al gelezen.

Maar contactloos betalen is een goed alternatief. Laatst per ongeluk iets van 130 euro ofzo 'contactloos' betaald, zonder erbij na te denken. Moest gewoon pin-code ingeven. Ik dacht dat als je boven de 25 EUR zat, of aan je maximum aantal betalingen, je met de chip moet betalen, maar je kan dus gewoon contactloos + pin doen, blijkbaar. Zeer goed alternatief!

Persoonlijk heb ik al bijna twee jaar geen echte cash-betalingen meer gedaan, en daarvoor was het gewoon omdat ik er niet bij nadacht (en het beu was cash te moeten aanvullen in je portefeuille).
Cash betalen heeft een zekere charme, in mijn ogen, maar het gedoe met wisselgeld waar je amper naar omkijkt (wat uiteindelijk toch ook een bepaalde waarde heeft (en cash betalingen dus duurder maakt, ondanks de hassle van het wegstoppen, bijhouden, etc))... nee, bedankt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik vraag me nog steeds af hoe mensen dit uitvoeren?

"Ik vind het zelf nog net iets aangenamer om met je telefoon te betalen, die je toch al vasthebt."

Als ik in de supermarkt zijn dan moet ik mij reppen om mijn boodschappen in een zak te steken, dan heb ik geen tijd voor mijn gsm even uit te halen. Daarom betaal ik gewoon met kaart al dan niet contactloos. Kleingeld is voor bij bakker aangezien je onder de 10 euro niet kan betalen met bancontact alsook de cinema en automaten.
mert.vdw
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 okt 2018, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

boonpwnz schreef:Als ik in de supermarkt zijn dan moet ik mij reppen om mijn boodschappen in een zak te steken, dan heb ik geen tijd voor mijn gsm even uit te halen. Daarom betaal ik gewoon met kaart al dan niet contactloos. Kleingeld is voor bij bakker aangezien je onder de 10 euro niet kan betalen met bancontact alsook de cinema en automaten.
Als je een zodanig kleine booschap doet om contactloos/met je telefoon te betalen, heb je denk ik geen winkelkar vol... Integendeel, met alleen de bodem te vullen zit je al direct aan €50.
Dat doe je dus om iets kleins af te rekenen.

Dat terzijde, moet je toch ook nog je portemonnee pakken en daar je gewenste kaart uithalen, insteken, code doen, uithalen, wegsteken... gaat denk ik toch niet bepaald sneller.

Mag anno deze tijd bancontact zelf nog geweigerd worden? (niet dat ik het financieel gezien voor uitbaters niet begrijp)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je moet cash aanvaarden(mits het bedrag niet te hoog is en er niet teveel wisselgeld moet gegeven worden).
Daarnaast mag je perfect kiezen welke electronische systemen je wel/niet aanvaard. Je kan dus bv. wel CreditCards en geen bancontact aanvaarden, of zelfs helemaal geen kaarten.
Er mag alleen geen toeslag gevraagd worden als je het aanbiedt.
mert.vdw
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 okt 2018, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Stroper schreef:Daarnaast mag je perfect kiezen welke electronische systemen je wel/niet aanvaard. Je kan dus bv. wel CreditCards en geen bancontact aanvaarden, of zelfs helemaal geen kaarten.
Er mag alleen geen toeslag gevraagd worden als je het aanbiedt.
Dat begrijp ik, maar ik bedoelde meer als: mag je bepalen dat je pas vanaf dit bedrag bancontact aanvaard?
Want onrechstreeks is dat toch nogal gelijkaardig aan de toeslag op kleine bedragen: je wordt ergens benadeeld / beperkt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ja Mert dat mogen ze nog steeds ;)

Vind 10 euro zelfs erg veel.

Trouwens evne ovr dat contactloos. Ik heb gewoon af en toe schrik om met men gsm dat te doen. Ik faal niet graag en meestal waar ik winkel is er veel volk...
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Vandaag eerste maal betaald met QR code op de terminal. Werkt goed ism KBC app.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sinds enkele dagen blijkt m'n Maestro kaart niet meer te werken op de Coco-Cola automaten... enkel nog m'n Mastercard ?

Iemand die dit ook al heeft opgemerkt ?
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

mert.vdw schreef:Maar contactloos betalen is een goed alternatief. Laatst per ongeluk iets van 130 euro ofzo 'contactloos' betaald, zonder erbij na te denken. Moest gewoon pin-code ingeven. Ik dacht dat als je boven de 25 EUR zat, of aan je maximum aantal betalingen, je met de chip moet betalen, maar je kan dus gewoon contactloos + pin doen, blijkbaar.
Inderdaad. Ook mijn ervaring met de contactloze kaart. Onder bepaalde omstandigheden is de pin verplicht, maar nooit de chip

Ik heb laatst per ongeluk iets met de bancontact app / android willen betalen van 40 €

Dan moet je dus telefoon tegen bakje leggen, dan opmerken dat het telefoonscherm de app heeft geactiveerd, en om de Bancontact-app-Pincode vraagt, en daarna wéér telefoon tegen bakje leggen. Dan is het toch zo snel niet meer. Het is in dat geval trouwens niet gelukt, ik hield de telefoon blijkbaar de 2e keer niet geheel goed gepositioneerd... En mijn vrouw werd ongeduldig... Dus toch maar uiteindelijk met kaart betaald :-D :-/
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

r2504 schreef:Sinds enkele dagen blijkt m'n Maestro kaart niet meer te werken op de Coco-Cola automaten... enkel nog m'n Mastercard ?

Iemand die dit ook al heeft opgemerkt ?
Ik heb het deze week ook voorgehad.Dacht dat mijn kaart kapot was,maar betalingen met bc lukte wel.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1637
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Ondertussen afgelopen weekend overal contactloos betaald met de BanContact app: PizzaHut, Carrefour, Delhaize, lokale frituur... Werkte overal probleemloos, zowel minder dan 25€ als meer dan 25€ (met pincode). Wat me wel opviel: nergens hadden ze het al eerder gezien, de mensen achter de kassa verbaasden zich allemaal dat je kon betalen met GSM.

Nochtans waren de meeste geen kleine winkels, waar best veel volk komt. Conclusie is dat met GSM betalen nog écht niet ingeburgerd is, de meeste mensen weten zelfs niet dat het kan.

Maar goed, aangezien ik zelf als eerder technisch persoon er pas mee begonnen ben lijkt me dat logisch (wist wel al langer dat het kon, maar toch een beetje een drempel om ermee te beginnen, dus zeker voor minder techsavvy mensen).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dit weekend ook bij m'n apotheker... die vroeg of ik nu echt betaalde via de GSM of er mijn bankkaart bijzat.

Hij wist dus al wel van contactloos betalen maar via de GSM was nieuw voor hem.

Ocharme de iPhone bezitters die gegijzeld worden door Apple.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ik betaalde contactloos met Glase app op Android maar zie nu het nut niet meer in als er geen cashback meer is. Zeer jammer.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

NickG schreef: Nochtans waren de meeste geen kleine winkels, waar best veel volk komt. Conclusie is dat met GSM betalen nog écht niet ingeburgerd is, de meeste mensen weten zelfs niet dat het kan.
Ik vermoed dat het eerder met de streek te maken heeft.
In Brussel kijkt niemand raar op als ik betaal met mijn GSM, in Gent is het 50/50. In kleinere steden zal je misschien wel vreemd bekeken zal worden.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Ik heb nu een Galaxy S9plus en daarvoor een Galaxy S8. Met de S9plus lukt dat altijd. Met de S8 had ik vaak problemen. Mogelijk is de nieuwste generatie nfc-chips met meer compatibel, of was er iets mis met mijn S8.

Het enige probleem is nog dat sommige terminals een bedrag hoger dan het pin-vrije bedrag (€20, of €25) helemaal niet accepteren, je moet dan je kaart er in steken, terwijl de normale procedure zou moeten zijn dat je de pin intikt op je gsm-scherm.

Voor de rest ben ik nog vaak de eerste die dat met de gsm doet. In de winkels waar ze dat gewoon zijn wachten ze zelfs al neit meer op de drie biepjes, maar zeggen ze al 'danku' als de eerste 'kennismakingsbiep' er is.

Erg praktisch, maar nog net een beetje trager dan een bankkaart met een chip in.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik zou het echt eens moeten proberen met gsm voor die drempel wat te verlagen.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1637
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Stroper schreef:In Brussel kijkt niemand raar op als ik betaal met mijn GSM, in Gent is het 50/50. In kleinere steden zal je misschien wel vreemd bekeken zal worden.
Dat zou best kunnen, mijn betalingen waren allemaal in landelijke Limburgse gemeentes (nu geen grapjes over het trage Limburg :p)
Volgende keer eens proberen in een grotere stad, benieuwd of er daar ook zoveel verwondering is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Waterboy schreef:Ik heb het deze week ook voorgehad.Dacht dat mijn kaart kapot was,maar betalingen met bc lukte wel.
Ondertussen (na een mailtje aan Coca-Cola) werkt het terug met m'n gewone Maestro/BC kaart.

Wacht nog steeds op een antwoord waarom het via de smartphone niet lukt.
CCfan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 nov 2007, 20:28
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 7 keer

Ik vind het allemaal nog maar wat hit and miss. Bij mijn werkgever (groot ziekenhuis) kan ik in de personeelscafetaria probleemloos met de bancontact-app betalen via NFC. Probeer ik dit in het kleine winkeltje voor bezoekers, dan krijg ik een foutmelding, ondanks dat de terminal exact hetzelfde model is. En je kan dus op geen enkele manier zien of het al dan niet gaat werken van tevoren, dat is wel wat frustrerend.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Didymus schreef:Ik ga denk ik ook eens de Colruyt Group aanspreken op de bedenkelijke praktijken van hun leverancier. Ze zijn veruit de grootste klant van Glase in België...

BTW, als ik de structuur goed doorgrond heb zijn we in de Benelux nog steeds klant bij SEQR Benelux BVBA, een Belgische vennootschap: https://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/ ... =553809721
Blijkbaar hebben ze ook een hartig woordje gepraat, want in Colruyt vind je geen QR codes meer van SEQR/Glase. Het viel mij gisteren op bij een bezoek aan de winkel waar ik altijd ga. Ik had toevallig een kassabediende die duidelijk adjunct filiaalverantwoordelijke was (ofzoiets). Die bevestigde mij dat ook en zei: "het moet daar serieus fout zitten, want Colruyt stopt niet zomaar een samenwerking met een betaalsysteem". Ik gebruik de app ook al paar maanden niet meer (sinds cash back debacle). Terug naar Bancontact dan maar in afwachting van een verdere uitrol van Apple Pay :wink:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik heb iets eigenaardig vastgesteld: als ik in de Carrefour Market betaal met mijn fysieke bankkaart op de klassieke manier (kaart insteken in de terminal en PIN code vormen) gebeurt de betaling via Maestro maar als ik met dezelfde bankkaart contactloos betaal dan gebeurt de betaling via Bancontact, begrijpe wie begrijpe kan. :bang:
Dus als ik wil dat die betaling via Bancontact gebeurt moet ik dus contactloos betalen, waarom de betaling gebeurt via Maestro als ik op de klassieke manier betaal is mij een raadsel. :bang:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat betalen via NFC werkt dat enkel met de bancontact app, of kan dat ook met de ING app (waar de bancontactapp is ingebouwd)?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

apestaart schreef:Dus als ik wil dat die betaling via Bancontact gebeurt moet ik dus contactloos betalen, waarom de betaling gebeurt via Maestro als ik op de klassieke manier betaal is mij een raadsel. :bang:
Inderdaad vreemd, maar is er een functioneel verschil tussen betaling via Maestro of via Bancontact?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het enigste verschil voor de eindgebruiker is dat Maestro meestal later in je rekeningoverzicht verschijnt dan een Bancontact betaling. Al is dat ook bankafhankelijk(bij de banken waar ik klant ben/was).
HelloBank: Bancontact verschijnt direct Maestro slechts na 1 dag.
KBC: beiden verschijnen snel na betaling
Keytrade(ben ik geen klant meer van dus mogelijk niet meer van toepassing): beiden verschijnen vrij laat in je betaaloverzicht.
hobbit
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 1 keer

r2504 schreef:Dit weekend ook bij m'n apotheker... die vroeg of ik nu echt betaalde via de GSM of er mijn bankkaart bijzat.

Hij wist dus al wel van contactloos betalen maar via de GSM was nieuw voor hem.

Ocharme de iPhone bezitters die gegijzeld worden door Apple.
Wat heeft dit alles met een gijzeling door Apple te maken? :oops:
gisteren nog betaald met applepay in de Delhaise
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

butskristof schreef:
apestaart schreef:Dus als ik wil dat die betaling via Bancontact gebeurt moet ik dus contactloos betalen, waarom de betaling gebeurt via Maestro als ik op de klassieke manier betaal is mij een raadsel. :bang:
Inderdaad vreemd, maar is er een functioneel verschil tussen betaling via Maestro of via Bancontact?
Het ene is het debet-betaalsysteem van Mastercard, en is internationaal erkend (en in veel landen zelfs de enige manier van betalen tegenwoordig, als je debet betaalt).
Het andere is een systeem gemaakt door een fusie door bedrijven die een samenwerking zijn tussen de Belgische banken, en is enkel bruikbaar in België.

Behalve dat BC direct van je rekening gaat, en Maestro 1 bankwerkdag later, zie ik geen verschil voor de eindgebruiker. Ik zie zelfs geen reden om nog BC te gebruiken, als je ook maestro hebt...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

hobbit schreef:Wat heeft dit alles met een gijzeling door Apple te maken? :oops:
gisteren nog betaald met applepay in de Delhaise
En sinds wanneer heb je Apple Pay in Belgie... en met welke banken kan je het gebruiken ?

Ik hoopt dat je beseft dat dit pure gijzeling is... waarom laat Apple niet toe dat de Bancontact app NFC gebruikt ?
hobbit
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 1 keer

r2504 schreef:
hobbit schreef:Wat heeft dit alles met een gijzeling door Apple te maken? :oops:
gisteren nog betaald met applepay in de Delhaise
En sinds wanneer heb je Apple Pay in Belgie... en met welke banken kan je het gebruiken ?

Ik hoopt dat je beseft dat dit pure gijzeling is... waarom laat Apple niet toe dat de Bancontact app NFC gebruikt ?
sinds einde vorige maand
tot nu toe met Fortis
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

hobbit schreef:sinds einde vorige maand
tot nu toe met Fortis
Dus dat Apple je laat wachten tot zij zin hebben en je het enkel van hun mag gebruiken bij één bank noem jij geen gijzeling ?

De Bancontact app werkt op Android met iedere bank en NFC... zonder enige vorm van discriminatie.

Ik ben aan het overwegen om een iPhone aan te schaffen (om diverse redenen) maar je moet wel eerlijk en objectief blijven :!:
hobbit
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 1 keer

r2504 schreef:
hobbit schreef:sinds einde vorige maand
tot nu toe met Fortis
Dus dat Apple je laat wachten tot zij zin hebben en je het enkel van hun mag gebruiken bij één bank noem jij geen gijzeling ?

De Bancontact app werkt op Android met iedere bank en NFC... zonder enige vorm van discriminatie.

Ik ben aan het overwegen om een iPhone aan te schaffen (om diverse redenen) maar je moet wel eerlijk en objectief blijven :!:
= zinloze discussie
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”