Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Mijne rug pf.
Al van mijn 14j. En hou ouder hoe slechter.
Tttsss
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

1700% rendement op de beleggingen :beerchug:

Neobanken, echt wel betrouwbare partners als ze tenminste hun komma’s leren correct te plaatsen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

nkmkn
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:38, in totaal 1 gewijzigd.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

ah, daar kwam dat dus van. Een jaar of twee geleden had ik dat ook en reed toen redelijk wat met de fiets.
Dat heeft toch een paar weken geduurd vooraleer dat genezen was.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Weet niet over hier een film topic is maar Bad Boys hebben die 2 prulmannen volledig verkracht, ramp film. :evil: :evil: :evil:
Tttsss
Gebruikersavatar
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 4 keer

Vorige week een reeks jonge Covid-19 patiënten gezien op spoed. Toen hen werd verteld dat zij mogelijks Covid-19 hadden, zetten die telkens weer grote ogen op "maar allez, jonge mensen worden daar toch ni ziek van? :-o "

Gast, leest uw gazet!

Als er een transit migrant iets lelijks zou geroepen hebben naar een vrachtwagen chauffeur, hebben ze 't allemaal gelezen, maar nu een virus dat een pandemie veroorzaakt, ook jonge mensen kan treffen, weten ze van niks.

Party on!


:evil: :evil: :evil:
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

MacOS + Skype = totale ramp in gebruik.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

imH
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:39, in totaal 1 gewijzigd.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Frustratie: internet die instabiel is, in deze tijden van ons leven.
Internet valt gewoon uit, en na een modem reset komt het niet terug, 5 minuten later plots wel en is er een packet loss van 50% (dat zich na een kwartier terug stabiliseert).
En dan een first line die durft te zeggen dat ze geen problemen zien.

Dus nu nog 2 dagen thuiswerk overleven op 4G, een weekend zonder internet of TV (of dit ook over 4G, mijn pot zal er snel door zitten), want pas maandag komt er een technieker...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

blaatpraat schreef:Frustratie: internet die instabiel is, in deze tijden van ons leven.
Hier geeft TN sinds gisteren middag ook wel wat packetloss… ondertussen is het terug beter maar nog niet perfect.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Een winkel waar "beperkte voorraad" hetzelfde wil zeggen als geen voorraad. Dan bestel je er voor een redelijk bedrag aan materiaal mag je nog een dikke maand wachten voor het komt opdagen terwijl het normaal 2 dagen zou duren... Paar dagen extra wachten tot daar aan toe, de pakketjesdiensten draaien overuren, maar had ik er vandaag zelf niet achter geïnformeerd had ik het niet eens geweten... Extra domper omdat ik net een week verlof heb en er mee aan de slag wou :-(
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

1/ Wil een mens een auto bestellen, werkt de website niet mee.
Krijgt er iemand de marketingfilmpjes van de 5008 aan de praat?
https://www.peugeot.be/nl/gamma/persone ... logie.html > Rijhulpsystemen
Op eender welk devide krijg ik een verbodsbord, niet wat ik in gedachten heb bij "rijhulpsystemen" :)

2/ Een liefhebber van breaks wordt bijna gedwongen om een bakbeest op "hoge poten" te kiezen :(.
Steek toch gewoon een extra reeks stoelen in een Skoda Superb Combi (om zo een 7plaatser te bekomen, zoals bij een Mercedes E ooit wel gebeurde). Nee, dat gebeurt niet. Dan moet je per sé een SUV pakken (in leasing: grotendeels door de hogere herverkoopwaarde).

3/ Geen testrit mogelijk (iedereen met zijn Covid19 handen aan hetzelfde stuur).
Hoe moet je dan zo'n "fake terreinwagen" inschatten qua rij-ervaring en -plezier?
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Frustratie! Zelf werkzaam in de gezondheidszorg, en dus heel achterdochtig tgo corona. 4 weken geleden aan mijn ex-vrouw, mama van onze zoon, gevraagd of ze aub alle regeltjes zou respecteren. Jaja, ging ze doen. Week/week regeling loopt gewoon verder. Als de zoon hier aankomt moet hij zich verplicht volledig grondig gaan douchen voor hij 'binnen' mag. Toen ik hem ging ophalen 2 maal aan haar gevraagd of ze de afgelopen week de regels hadden gerespecteerd? Ja hoor, zeker!!
Gisteren te weten gekomen dat zijn mama hem al een hele week met haar vriend laat meegaan naar zijn garage (eigenaar van een consessie) om er klusjes te doen en mee te helpen opruimen, daar hebben ze nu tijd voor. Op zich zelfs niet eens een noodzakelijke verplaatsing want ze wonen officieel niet samen. Nu, tot daar aan toe.

Gisteren even mijn frustraties geuit op FB, en meteen BAM (het is een kleine wereld waarin we leven, ons kent ons):

Mijn zoon gaat daar al een hele tijd dagelijks heen, het is daar leuk. Maar hij mocht dat tegen mij niet zeggen van zijn mama. Je eigen kind aanzetten tot liegen, hoe ver kan je gaan.

Kort daarna te weten gekomen dat de ex-vrouw van de huidige vriend van mijn ex, corona positief getest heeft. Ze heeft voorgesteld om HUN kind even in isolatie te houden, maar haar ex (de garagist dus) wou hem toch zien maar ging hem geisoleerd houden van zijn 'nieuw' gezin'. Wat hoor ik dan nu, ze zijn allemaal samen in één auto lekker naar de brico geweest, de kinderen mochten samen slapen, ze zijn naar een BBQ bij vrienden geweest, etc... Alles zonder enige bescherming om anderen niet te besmetten...

En dan vandaag de laatste bom: mijn ex-vrouw houdt er blijkbaar een extra vriendje op na. Vandaar dat onze zoon liever mocht meegaan naar de garage, dan was ze alleen in huis en kon ze ongestoord haar lover gaan bezoeken. Nog maar eens een extra kanaal van besmetting, haar zo goed als dagelijkse fysieke contacten met hare poeper...

Maakt mij zo boos, zo houden we corona niet tegen he. En je eigen kind doen liegen, hoe diep kan je vallen...

En je kan er niks tegen doen...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

heist_175 schreef:1/ Wil een mens een auto bestellen, werkt de website niet mee.
Krijgt er iemand de marketingfilmpjes van de 5008 aan de praat?
De filmpjes werken hier feilloos, maar de configurator eronder geeft een timeout. (insert grapje over betrouwbare merken hier)

De SUV-isatie vind ik ook helemaal geen goede trend!
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

bitbite schreef:
heist_175 schreef:1/ Wil een mens een auto bestellen, werkt de website niet mee.
Krijgt er iemand de marketingfilmpjes van de 5008 aan de praat?
De filmpjes werken hier feilloos, maar de configurator eronder geeft een timeout.
Hoe krijg jij die filmpjes dan aan de praat?
OS? Browser?
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je de NoScript addon hebt, dan moet je het item van streamlike.com tijdelijk toelaten (en peugeot.be uiteraard). Zo werken de filmpjes op mijn Firefox (laatste versie).
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

KRL100 schreef:Frustratie! Zelf werkzaam in de gezondheidszorg, en dus heel achterdochtig tgo corona.
Los van je persoonlijke toets erin... super frustrerend.

Also: Merci om dat werk te doen. Enorm veel respect ervoor - eender in welke tak van de zorg dat je zit.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Mailtje : uw pakket is geleverd door Bpost. Vreemd, niemand gezien of gehoord en onder de carport ligt er ook niets. Heel het huis rondom gelopen, niets te vinden.

Berichtje naar coolblue, auto antwoord dat het tot 48u kan duren alvorens een reactie word verkregen wegens drukte. Ngaaaah ...

En dan te bedenken dat ik vanmorgen een camionnette van Bpost heb gezien in onze straat hè :-(
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Sasuke schreef:Mailtje : uw pakket is geleverd door Bpost. Vreemd, niemand gezien of gehoord en onder de carport ligt er ook niets. Heel het huis rondom gelopen, niets te vinden.

Berichtje naar coolblue, auto antwoord dat het tot 48u kan duren alvorens een reactie word verkregen wegens drukte. Ngaaaah ...

En dan te bedenken dat ik vanmorgen een camionnette van Bpost heb gezien in onze straat hè :-(
Ben dat ook tegen gekomen: 2 aparte pakjes van proximus: 1 met s20 en 1 nieuw gsm nr.
Ik kreeg ook een email : zending geleverd? Ik zeg allee dat kan niet want ik ben van 8u op en heel waakzaam als ze pakske komen brengen.
Ik ben toch snel naar de brievenbus gegaan maar ik zag niks, ook geen achtergelaten briefke van je kan het morgen ophalen bij bpost.

Dan kort later belde de factuur toch aan: die had mijn simkaart mee en dien zei tege mij : mijn collega die mee den oto rijdt zal nog komen, ik heb die net gezien en idd, x tal uren nadien was dien er.

Dat gebeurt er wel vaker dat er een fout int systeem is.

Uw geval is nog net wat anders: u hebt dus uw pakske niet en ook geen achtergelaten briefke?
Of er is wat mislopen dan of ze komen mss maandag?
Sowieso online ook in de gaten blijven houden.
Tttsss
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Online tracking van Bpost zegt ook "Afgeleverd". Maar niks te vinden. vind het vooral frustrerend dat Coolblue wel binnen 1 dag kan verzenden maar als er een probleem is het tot 2 dagen kan duren vooraleer ze antwoorden ... :(
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

mphn
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:39, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Een collega uit Indië die denkt dat een copy-paste van de webiste van $fabrikant genoeg is om een pre-study document te maken.
Waste of time!
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Retour naar bol.com :cry:

29 april 3:30
Wegens grote drukte is uw zending vertraagd. Deze zal binnen 3 werkdagen worden bezorgd
Bezorgtijd nog onbekend

28 april 3:30
Bezorging is vertraagd
24 april 9:56
Zending is ontvangen door PostNL
23 april 5:27
Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Unicorn1 schreef: Ik kreeg ook een email : zending geleverd? Ik zeg allee dat kan niet want ik ben van 8u op en heel waakzaam als ze pakske komen brengen.
Ik ben toch snel naar de brievenbus gegaan maar ik zag niks, ook geen achtergelaten briefke van je kan het morgen ophalen bij bpost.
Bij heel kleine pakjes die in de brievenbus passen gebeurt het wel vaker dat "geleverd" wil zeggen: "gedelegeerd aan de brievenpostbode". Die laatste heeft geen scanner bij afaik dus kan de afleveringen niet real-time scannen, daarom dat ze dat op voorhand al doen (bewust, dus geen "fout in het systeem").
boonpwnz schreef:Retour naar bol.com :cry:
Dat zo'n dingen vertraagd moeten worden snap ik toch niet. Ze gaan rijden ganse dagen op en af naar bol.com met hun vrachtwagens...

Iig zo'n retour is minder erg om op te wachten dan een zending naar jou :-). Was dit Amazon geweest, gewoon contact opnemen met de klantendienst en ze zouden je al terugbetaald hebben ook al is het item nog niet terug bij Amazon.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Je zou de manieren die sommigen tentoonspreiden waarlijks beu worden:

1) Vanmorgen Brico bezocht. Ik krijg de keuze buiten aan de ingang door een medewerker die dat als een levenstaak aanzag om een karretje of een rijdend mandje te nemen, 'k Had weinig nodig dus ik neem een mandje met wieltjes (heb er geen probleem mee).
Een nieuwe douchesproeier dringend en nog wat silicone, in deze tijd waar haal je die anders? Er zijn zowat een 15-tal verschillende modelletjes douche sproeiers en ik begin te vergelijken (prijs + mogelijkheden). Moeilijke keuze voor me en schijnbaar deed ik er wel wat te lang over want er kwam iemand om te vragen of ik mijn keuze kon vinden (kwam niet om te helpen maar om te 'vinden', meteen krijg je dan een gevoel dat je best een snelle keuze zou maken (kostprijs 54 of 75 euro?).
Kom je aan de kassa, dan staat er daar een jonge kassierster en een oudere hangmedewerker een praatje samen te maken. Ik wachtte nog een momentje tot die meneer uitgesproken was en de nodige veiligheidsafstand er was voor ik mijn waren aan de kassa toonde.
Afrekenen en meteen kreeg ik het bevel van de kassierster om mijn mandje terug naar buiten mee te nemen om af te geven aan de ingang!? Terwijl die oudere medewerker nog flink stond te hangen aan een rek nabij de kassa.
Coranatijd of niet, ik duld geen bevelen van snotjonge kassiersters, of met andere woorden de 'Brico', terwijl een medewerker niet de moeite wil doen om mijn mandje aan te nemen.
Moet ik Brico nu dankbaar zijn omdat ik daar mijn geld mag spenderen, is dit een privilege die ik krijg misschien?

2) Eerste bezoek aan een volledig vernieuwde en uitgebreide Colruyt in mijn stad. Een kat zou er zijn jongen niet meer vinden. Deze keer moeten aanschuiven in een zigzag formatie om een karretje te bekomen. Ik kreeg weeral dat gevoel van een winkel die mij het privilege verleent om daar te gaan shoppen, en terwijl ik stond te schuiven kwam er een beeld voor de ogen over de oorlogsjaren waar mijn ouders zaliger ooit van vertelden hoe ze in een lange rij moesten staan met een bonnetje om wat voedingswaren te kunnen kopen.

3) Mijn straat is niet zo erg breed en wanneer er een auto(s) geparkeerd staat dan heb je net nog breedte genoeg om er nog een auto door te kunnen passen. Komt er uit mijn tegenovergestelde richting een bestuurder aangereden de geparkeerde wagens voorbij, hij had me met mijn fiets best zien aankomen uit de andere richting (wat een machtige technologie bestuurt hij toch en ik maar een stalen trappertje) maar was nooit van plan om voor die fietser (ik dus) te stoppen.
Ik stop en hij kon daarna niet anders dan ook te stoppen, de bestuurder schreeuwt me 'stante pede' enkele bevelen toe vanuit zijn open raam en ik geef hem heel beleefd repliek dat het niet is omdat ik als fietser op de rijbaan ben hij daarom geen voorrang moet verlenen aan iemand die uit de tegenovergestelde richting komt of denkt hij dat een fietser geen weggebruiker is. Krijg meteen een hoop verwensingen, te mooi om hier te verhalen, ik kon best op het voetpad voor hem kan wijken. Daarop vraag ik of hij zijn rijbewijs misschien bij het waspoeder heeft gekregen en of er geen boekje bij was met verkeersreglementen, en ben toen maar afgestapt en het voetpad genomen (waarschijnlijk heeft hij daarna nog wat ketterse verwensingen in de veilige omgeving van zijn bestuurderscabine geuit aan mijn adres).

Ik heb al veel landen bezocht waar medewerkers tegenover klanten verbazend klantvriendelijk zijn, soms zelfs tot het gemaakt overdreven. Waar ze je aangekochte produkten netjes voor je inpakken zelfs of als het groot en moeilijk draagbaar is je helpen het in de koffer van de wagen te plaatsen. Hier heerst er een service 0 (zero) en wat zijn Belgen eigenlijk een verzuurd volkje geworden...
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

timmermc schreef: Ik heb al veel landen bezocht waar medewerkers tegenover klanten verbazend klantvriendelijk zijn, soms zelfs tot het gemaakt overdreven. Waar ze je aangekochte produkten netjes voor je inpakken zelfs of als het groot en moeilijk draagbaar is je helpen het in de koffer van de wagen te plaatsen. Hier heerst er een service 0 (zero) en wat zijn Belgen eigenlijk een verzuurd volkje geworden...
Hier is ook een Colruyt, de medewerker geeft een ontsmette kar af en als je je boodschappen hebt uitgeladen breng je die terug en ontsmet die die, de normale opslagplaatsen zijn afgesloten. En toch zie je dat mensen,waarschijnlijk omdat ze hun geld hebben uitgegeven zich te goed voelen om die terug te brengen. Net zoals er nu een heleboel zijn die verwachtten dat de colruyt medewerkers hun berg boodschappen netjes volledig wegstapelen in hun meegebrachtte zakken : meestal dan nog van de Delhaize of Carrefour. Awel gaat dan daar winkelen. Ik wil dat het vooruit gaat, dat die kassa medewerkers aan een aardig tempo kunnen scannen en overladen en niet staan puzzelen.Zelfs voor corona tijd, met weinig boodschappen leg ik alles met de barcode naar boven. Je ziet dat ze het waarderen terwijl het niet mijn job is.

Die landen zijn er, ik betwijfel het of je die job wil doen in de meeste landen.

Verzuurd mag je wel zeggen.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Net zoals er nu een heleboel zijn die verwachtten dat de colruyt medewerkers hun berg boodschappen netjes volledig wegstapelen in hun meegebrachtte zakken.
Ja waar is de tijd heen, toen er een tankbediende je vroeg hoeveel erin mocht en het voor je deed... Het is maar zoals ze je het gewoon maken en je het uiteindelijk allemaal gewoon aanvaard. Zelfs een boete krijgen nu in sommige steden om op een bankje te zitten.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik krijg het op mijn zenuwen als ik nog es in een tankstation kom waar ze dat perse voor u willen doen... het voor u inpakken van uw inkopen vind ik al helemaal idioot, but that's me.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het bakje naar buiten brengen is een Corona maatregel (x aantal bakjes = x aantal klanten) dus dat kan ik begrijpen -- ik vind het nog iets irritanter als ze je vragen om het bakje terug te brengen, alsof je het zou stelen of achterlaten op de parking.

Het te smal maken van de straten is ook een doorn in mijn oog. Hier aan het park van Aalst heeft men de vernieuwde baan ook opzettelijk te smal gemaakt. Vroeger kon je met twee wagens net door, nu moet je wachten achter geparkeerde wagens. Gevolg: waar de kruisende wagens vroeger elkaar vertraagden, is er nu één richting die moet wachten terwijl de andere erdoor vlamt. Veel gevaarlijker imo, terwijl men de ruimte had om een brede baan + parking te voorzien zodat kinderen veilig konden in/uitstappen.

Er is een subtiel verschil tussen medeweggebruikers die je ambeteren, en zij die je irriteren -- imo is die balans tegenwoordig doorgeslagen naar irriteren en dat draag je mee na je rit.

Overal een woonerf van maken (30km/h EDIT:: 20km/h bedankt, Ramaht :wink: ) is blijkbaar een nieuwe truc terwijl bij alle autos waar ik al mee gereden heb, 30km/h tussen 2de en 3de versnelling valt en zo onnatuurlijk traag aanvoelt dat je veel te vaak naar de snelheidsmeter zit te lonken.
Laatst gewijzigd door cptKangaroo 05 mei 2020, 16:40, in totaal 1 gewijzigd.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Woonerf is 20 ;)
Maar ondanks dat het hier een woonerf is, ligt de snelheid hier dikwijls op +50 en hoger. De asfalt is breed genoeg voor 1 auto, en aan beide kanten een kasseistrook - en toch moeten ze vlammen op die 200m straat...
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Heel fijn dat sommige ouder wordende mensen in mijn omgeving zich met technologie uit de slag proberen te trekken. Maar moeten ze mij nu wakker bellen omdat ze geen geluid horen in zoom? En met de gsm joinen werkt perfect maar dat is "niet fijn". (en nota bene kan ik niet helpen omdat zoom geen jota uitleg geeft)

Misschien dat ik een 0900 nummer voor familieleden moet opzetten?
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

ub4b schreef:vermoedelijk 2 maten en 2 gewichten met motorrijders vs sportwagens
Ik had hetzelfde idee toen ik het las. Je mag met de motor een toertje doen, maar de cabrio moet gestald blijven... Hopelijk start de mijne nog na 7 weken stilstand.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

timmermc schreef:Ik heb al veel landen bezocht waar medewerkers tegenover klanten verbazend klantvriendelijk zijn
Hier in de buurt geen klagens van. Altijd vriendelijk, ook behulpzaam als iets zwaar is. Af en toe eens nen/een zure maar bon iedereen heeft wel es ne slechten dag. Ligt misschien meer aan de streek dan.


Enige frustratie, ik wil een emmer tegellijm van 15kg halen in de Hubo. We bellen op voorhand of het er is want ik had er al eens voor niks gestaan (op de site staat dat het op voorraad is in dat filiaal) en dat wil ik vermijden zeker deze tijden (en ik kan het dan niet laten om toch iets mee te nemen dus dan staat ge daar met een potje vijzen van 2 Euro alsof het zo dringend was...).
Ze zeggen dat t binnen is, weer enkel de emmers van 5Kg... Wel zakken, maar ik wil kant en klaar dan ben ik tenminste zeker dat de mix in orde is en scheelt wat werk. 3 emmers van 5 is een derde duurder dus dat heb ik er ook niet voor over. Wachten op de lijm is de frustratie dus niet, wel dat je speciaal belt om te weten of het er is en ze mij voor niks lieten komen.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

MClaeys schreef:
timmermc schreef:Ik heb al veel landen bezocht waar medewerkers tegenover klanten verbazend klantvriendelijk zijn
Hier in de buurt geen klagens van. Altijd vriendelijk, ook behulpzaam als iets zwaar is. Af en toe eens nen/een zure maar bon iedereen heeft wel es ne slechten dag. Ligt misschien meer aan de streek dan.


Enige frustratie, ik wil een emmer tegellijm van 15kg halen in de Hubo. We bellen op voorhand of het er is want ik had er al eens voor niks gestaan (op de site staat dat het op voorraad is in dat filiaal) en dat wil ik vermijden zeker deze tijden (en ik kan het dan niet laten om toch iets mee te nemen dus dan staat ge daar met een potje vijzen van 2 Euro alsof het zo dringend was...).
Ze zeggen dat t binnen is, weer enkel de emmers van 5Kg... Wel zakken, maar ik wil kant en klaar dan ben ik tenminste zeker dat de mix in orde is en scheelt wat werk. 3 emmers van 5 is een derde duurder dus dat heb ik er ook niet voor over. Wachten op de lijm is de frustratie dus niet, wel dat je speciaal belt om te weten of het er is en ze mij voor niks lieten komen.
denk dat er wel meer aan de hand is bij Hubo. In de winkel een pot verf besteld, levertijd begin volgende week (3dagen)....we zijn meer dan 10 dagen verder en nog steeds geen pot verf.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het is heus niet alleen het WC papier en de pasta... dit weekend in zowel Hubo als Gamma lege rekken van Gardena tuingereedschap.

De algemene bevoorrading heeft dus wel problemen hier en daar.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Social distancing, het is niet iedereen gegeven blijkbaar.
De groendienst hier heeft er duidelijk lak aan, ze staan gezellig op een hoopje te keuvelen zonder mondmaskers. In Sint-Niklaas had de groendienst wel maskers op en hielden ze wel afstand, dus het kan wel. Waarschijnlijk een wat oudere garde, kreeg maskerkes mee van op het werk maar vond het belachelijk om er mee rond te lopen.
Dan was er ook een ploeg zebrapaden aan het herschilderen. Staan ze daar ook met 3 al pratend in een groepje tegen hun wagen, te wachten tot het droog genoeg is om weer open te stellen voor verkeer, wederom geen maskers.
2 motars, den ene komt thuis, stapt af en zet zen helm af en gaat aan de omheining nog wat met den andere babbelen die zen vizier open gezet heeft om beter verstaanbaar te zijn, wederom veel te dicht bij elkaar.
Ik heb steeds minder de indruk dat ze er naar kijken, wat we in de toekomst nog wel zullen voelen vrees ik. Dit allemaal op een ritje heen en terug naar Sint-Niklaas om men vrouw op te halen in de kliniek :roll:
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Je zou denken dat het personeel en vrijwilligers van WZC op de hoogte zijn van het juiste gebruik van mondmaskers en de geldende maatregelen... niet dus.

Hier in de buurt heeft men 2 rekken in een sas gezet zodat je dingen (bv. was) kan afhalen en brengen. Ze zetten alles minstens een dag op voorhand klaar en wat je brengt wordt 1 of 2 dagen later naar de bewoners gebracht. Perfect dus.
Aan de andere kant komen personeel/vrijwilligers buiten om te roken waarbij probleemloos maskers verschillende keren op/afgezet worden. We zagen ook al dat mensen bloemen of fruit kwamen brengen en dat iemand van het WZC dat gewoon aanneemt en direct naar de kamer van de bewoner gaat dragen.
Als er nu 1 plaats is waar men strikt voorzorgen moet nemen is het naast de medische sector toch de WZC.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ramaht schreef:Woonerf is 20 ;)
Maar ondanks dat het hier een woonerf is, ligt de snelheid hier dikwijls op +50 en hoger. De asfalt is breed genoeg voor 1 auto, en aan beide kanten een kasseistrook - en toch moeten ze vlammen op die 200m straat...
Tja, ik lette vroeger ook superhard op zone 30s rond scholen.
Nu is dat spijtig genoeg al heel wat minder.
De meeste zone borden staan dan ook net achter kruispunten, zijn eigenlijk te klein, en heb je niet gezien omdat je probeert geen fietsers of voetgangers omver te maaien en dus op de baan aan het letten bent.
Verder geraak ik niet eens aan mijn huis zonder eerst 5min in nutteloze zone 30s te zitten rijden, die daar alleen maar zijn vanwege de NIMBY crowd die hun eigen straat "graag traag" zien.
Zoals met zoveel andere dingen is er serieuze mission creep ingetreden bij het indelen van straten in trage zones, waardoor je ze gewoon niet meer opmerkt of negeert (een straat waar vroeger 70 kon en tegenwoordig 50 gepast is, wordt al snel 30 gemaakt).
Als ze er nu zone 40s van maakten he, dat is nog een snelheid die niet aanvoelt alsof je stil staat (ik kan *letterlijk* geen 30 doen zonder constant te remmen en terug gas te geven of te ontkoppelen, want bij de minste dat ik mijn gas aanraak bol ik 35-40 in een normale versnelling).

En ivm straten in mijn buurt, dan heb ik het niet over smalle straatjes waar je 50cm hebt om te kiezen tussen rijden op het voetpad of raken van de geparkeerde wagen he, maar brede banen waar bussen door rijden (die zelf *nooit* trager dan 50 gaan en dan nog zelden op tijd zijn), met grote voetpaden en continu doorgaand verkeer (dus geen kans op spelende kinderen of dergelijke).
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

@Ramaht: bedankt, ik heb mijn post aangepast naar 20km/h om anderen niet te misleiden :beerchug:

20km/h is inderdaad de helft van wat het zou moeten zijn. 50km/h midden in steden voelde vaak aan als te snel, terwijl we hier in de buurt een tijdje 30km/h moesten aanhouden wegens omleiding van wegenwerken elders, en dat vond ik net zo ondoenbaar traag als ITnetadmin.

Ieder vertragings-sas creëert een beetje file, dus da's ook niet echt in overeenstemming met de groene zeitgeist.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Tiktok: Ik zeg ik ga dat eens installeren en der staan heel wat leuke dingens op maar ook minder leuke, als je dan een filmpke ziet van iemand die een hond vond , heel z'n leven verwaarloosd en mishandelt werd en door onbekende dan toch naar de veearts werd gebracht en bleek dat de hond ook nog eens kanker in heel zijn lichaam had en dan een paar dagen later overleden was en die paar dagen toch nog het mogen mee maken heeft wat liefde en genegenheid is (zo melig om dat te posten lol) ......ppffrrt, slecht voor mijn tikker en nog maar te zwijgen vd rest.

Ik wordt er misselijk van als ik zoiets zie, wat voor erge en gruwelijke mensen er toch rond lopen en dan erger ik me ook steendood aan al die politici in heel de wereld die er niks aan doen terwijl zij nochtans de mogelijkheid hebben om er wat aan te doen.

Is dat nu zo moeilijk om iets dergelijks op poten te zetten? Ze kunnen het bv hier met 11 miljoen mensen, wrm kan men geen data base houden voor dieren? Toch perfect mogelijk?
Ook alleen goede fokkers mogen ook blijven, er zijn er teveel die honden zitten te miskweken, als ze er maar geld uit slaan.
Is het zo moeilijk om een dierenpolitie op te richten en een snelrechter en wat nieuwe wetten opstellen die bv dierenmishandeling en dergelijke meer zwaar aanpakken?
Dat wie veroordeeld is ook effectief geen meer mag houden enz...

Ik zou het wel weten ze wat te doen.
Tttsss
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”