Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

Jack Daniels schreef:
quovadis schreef:
MaT schreef:Gisteren lees ik dit: https://www.hln.be/lochristi/politie-on ... ~a530833d/
Coronafeestje in lochristi met 8 man.
Koppel elk €4000 boete
Gasten elk €750 boete.

Vandaag lees ik dan dit: https://www.hln.be/antwerpen/voetballer ... ~af636972/
Coronafeestje bij voetballer met 15 man.
€800 voor de voetballer en 'maandje cel' die hij niet moet uitzitten.
€400 tot €600 boete voor elke gast.

Iedereen gelijk voor de wet? :evil:
in December waren er nog andere regels voor Lockdownfeestjes dan nu in Maart. Heeft niets te maken met andere wetten voor sommigen
Pfff, MaT beschrijft 2 identieke scenario's met 1 dag verschil. Het is niet zo dat de maatregelen gewijzigd zijn op die ene dag. Jij vergelijkt december met maart. Is dat gewoon reageren om te reageren??? Dus ja, heeft alles te maken met andere wetten voor sommigen.
Neenee de voetballer is wel degelijk van december dus ja andere regels toen ;-)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik zie als datum 21 maart in het ene artikel en 22 maart in het andere.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

@jack in het artikel van de voetballer linken ze door naar
https://www.hln.be/belgisch-voetbal/voe ... ~a5b3b6ec/
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

Jack Daniels schreef:Ik zie als datum 21 maart in het ene artikel en 22 maart in het andere.
mssn eens de artikels lezen voor je er zaken over zegt
Op 13 december 2020 is een groepje vrienden en kennissen van Dierckx bij hem op bezoek in zijn appartement in het centrum van Antwerpen voor een hapje en een drankje
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9745
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

...maar het had waar kunnen zijn :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

Dizzy schreef:...maar het had waar kunnen zijn :lol:
das idd een andere discussie :lol: :bang:
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

ub4b schreef:https://ec.europa.eu/health/sites/healt ... ons_nl.pdf

GVD dit was al gepland in 2019
Je hebt toch al decennia lang vaccinaties voor mazellen, polio, ... en er komen ook nieuwe bij zoals HPV.

Ik begrijp je verontwaardiging dus niet echt... of dacht je een bewijs gevonden te hebben dat Covid in 2019 al geplanned was :roll:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

't Zijn toch sloebers bij Telenet...

Een dikke maand geleden edpnet binnen gehaald en na een dagje testen telenet opgezegd en de modem, AP en TV-box binnen gebracht.
Ik moest nog de nieuwe factuur betalen en het verschil zal wel terugbetaald worden.

Bon, ikke brave mens, dus betaal netjes de €75, ondanks dat ik maar een paar dagen klant was in die maand.

Gisteren krijg ik een factuur in de bus, ik moet nog €66 betalen wegens restwaarde (€120) niet binnen gebrachte AP en modem. Te betalen tegen 6/04.

Ik bel naar de klantendienst en ze ziet onmiddellijk dat ik inderdaad die dingen binnen bracht, dus nu gaan ze me de overige €54 terug betalen tegen 16/04.
Als het is voor te krijgen zijn ze rap, maar betalen neemt blijkbaar veel meer tijd in beslag. :roll:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

De nieuwe dop van Zeisner.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Zopas bericht gekregen van een aannemer dat hij morgen de werkzaamheden die al een aantal maanden vastliggen niet zal aanvatten, wegens geen opvang voor de kinderen van het personeel.
Ik had 2 weken verlof om verder te kunnen verbouwen, maar de werkzaamheden die morgen gepland stonden zijn blocking voor ik verder kan.

Je weet toch al langer dan vandaag dat de scholen gesloten zijn? Moet dat nu echt de avond voorheen om 17u pas gemeld worden? :bang:
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Als tegenhanger van de positieve post: Ethiopian weigert onze tickets terug te betalen hoewel ze in september 2020 onze vluchten niet uitvoerden. Best offer: de tickets kunnen tot 31 december 2021 gebruikt worden (mits opleg bij duurdere tarieven).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

on4bam schreef:Als tegenhanger van de positieve post: Ethiopian weigert onze tickets terug te betalen hoewel ze in september 2020 onze vluchten niet uitvoerden. Best offer: de tickets kunnen tot 31 december 2021 gebruikt worden (mits opleg bij duurdere tarieven).
MEER DETAILS aub.

Had je hieraan gerelateerd al eens een voucher aanvaard na een eerdere annulering?
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Eerst en vooral, Ethiopian is kampioen non-communicatie :evil:

Vorig jaar begin januari geboekt. In juni zag het er al naar uit dat tegen september vliegen waarschijnlijk niet zou lukken en stond op de website dat we niets moesten doen als we tickets hadden voor vluchten die niet door zouden gaan. Toch maar contact opgenomen via webform maar geen antwoord. Dan naar het Belgische kantoor gemaild en antwoord gekregen dat de tickets "open" status gekregen hadden en dus vrij te gebruiken zouden zijn tot 31/12/2021. We hoopten toen dat tegen september 2021 wel alles zou kunnen doorgaan.
Gezien het virus blijft woekeren en vaccinatie nog op zich laat wachten begonnen we verleden maand definitief onze "open" boekingen te cancellen. Voor de logementen is alles nu in orde, huurwagen was omgezet naar voucher die bij niet gebruik automatisch terugbetaald ging worden 1 jaar na uitgave (maar we vroegen eerder ons geld terug en werd vandaag bevestigd).
Contact met Ethiopian via web... geen antwoord. Telefoon naar 078 in BRU... wachtrij..... Telefoon naar 02 in BRU... daar kan ik niet aan doen, mail naar..... Geen antwoord. Mail via webform "complaints" .... vlug antwoord.. Non-refundable. Nog aangedrongen maar tevergeefs.

Volgens alle info op hun site hadden we beter verleden jaar gewoon op de website bij Coronainfo op "request refund" geklikt. Die knop is nu weg en aangezien we aanvaard hebben dat het ticket "open" werd gezet worden de tickets niet terugbetaald.

Ter info, tot net voor de voorziene vertrekdag bleven de mails maar komen dat de vluchturen "aangepast" werden, vluchten die niet doorgingen. Ze stuurden nooit een mail dat de vlucht geannuleerd was (op aanraden van "legal" waarschijnlijk).

Op de website is van onze reservatie geen spoor meer omdat ze nu een overgestapt zijn op een ander systeem maar ook met de ticketnummers geraken we niet aan onze reservering.
Wat ons rest is ofwel voor 31/12 toch reizen op de voorziene route... not happening of, maar dat is minder duidelijk de ticketprijs gebruiken voor nieuwe tickets naar een andere bestemming. Helaas is dat met Ethiopian niet voordehand liggend.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

on4bam schreef:Non-refundable.
Neen, non-refundable betekent enkel dat je het niet vrijwillig kan laten terugbetalen. Op het moment dat Ethiopian de vluchten geannuleerd heeft werd het ticket refundable zonder kosten.
on4bam schreef:Volgens alle info op hun site hadden we beter verleden jaar gewoon op de website bij Coronainfo op "request refund" geklikt. Die knop is nu weg en aangezien we aanvaard hebben dat het ticket "open" werd gezet worden de tickets niet terugbetaald.
Als het effectief een open ticket is blijft de terugbetaalbaarheid verworven, ook als je "aanvaardt" dat het een open ticket is, whatever that means. Pas als je een voucher aanvaardt gaat dat verloren.

Eerlijk gezegd vrees ik wel een beetje dat men met "open ticket" eigenlijk "voucher" bedoelt. Dat je het ticketnummer niet meer kan vinden versterkt die vrees, zelfs met die uitleg van verschillende reservatiesystemen.
on4bam schreef:Ter info, tot net voor de voorziene vertrekdag bleven de mails maar komen dat de vluchturen "aangepast" werden, vluchten die niet doorgingen. Ze stuurden nooit een mail dat de vlucht geannuleerd was (op aanraden van "legal" waarschijnlijk).
Ja nee, dat maakt niet uit. Er zijn andere betrouwbare bronnen die de annulering kunnen aantonen, even aanvaardbaar als bewijs. Trouwens, mocht je een chargeback doen (zie hieronder) moet de maatschappij net kunnen aantonen dat alle vluchten WEL doorgegaan zijn.
on4bam schreef:Wat ons rest is ofwel voor 31/12 toch reizen op de voorziene route... not happening of, maar dat is minder duidelijk de ticketprijs gebruiken voor nieuwe tickets naar een andere bestemming. Helaas is dat met Ethiopian niet voordehand liggend.
Ik zou zeggen chargeback, maar als het Visa/Mastercard was ben je te laat (en dat weet Ethiopian ook). Als het AMEX was mag je nog steeds een dossier indienen. PayPal misschien ook nog (ben niet zeker)?

Anderzijds, als het een open ticket is, mag je dat in principe gebruiken op een andere maatschappij waarop Ethiopian kan ticketen, TENZIJ ze een voorwaarde gemaakt hebben dat dat niet mag (maar opnieuw, dat is dan geen echt open ticket). Gezien ze lid zijn van Star Alliance kan je in principe op Brussels Airlines boeken. Tot zover het goede nieuws.

Het slechte nieuws is dat je wel fares gaat vinden, maar quasi geen goedkope fares met die methode, want goedkope Economy of Business tickets willen luchtvaartmaatschappijen enkel via hun eigen kanalen verkopen en niet via een andere maatschappij, zelfs niet binnen de Alliance. Reden: de verkopende maatschappij mag - itt een reisagent - het geld op hun eigen rekening bewaren tot de vluchten effectief uitgevoerd zijn (de vliegende maatschappij mag de verkopende maatschappij pas "factureren" na het uitvoeren van de vluchten) en de commissie die de verkopende maatschappij mag rekenen is ook niet min. Duurdere flexibele fares, die willen ze wel verkopen via andere maatschappijen en die ga je dus wel vinden. Het nog slechtere nieuws is dat je dat op de website van Ethiopian wellicht niet gaat kunnen en je dus call center moet bellen en 2 zaken moet vragen die ONGELOFELIJK complex zijn voor hen: een ticket volledig boeken op een andere maatschappij met een Ethiopian ticket nummer EN dan omruilen uit hun oude reservatiesysteem. Je kan het altijd proberen, maar de sterren staan niet in de juiste richting. Mocht het toch lukken, laat mij dat dan weten want dan zijn er nog enkele adviezen die ik je moet geven om drama's te vermijden.

Wanneer het ticket vervalt op 31 december moeten ze u trouwens nog altijd de taksen terugbetalen (maar niet de YQ/YR "fuel surcharge" doorgaans, zie fare rules) want dat zijn dan taksen die zij niet hebben moeten betalen, maar dat zullen ze ook wel al eens kunnen "vergeten".
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Vandaag autokeuring te Ghislenghien.

Ik rij met aardgas en heb zo'n sticker:
https://www.aardgasrijder.be/winkel/sti ... ticker-eu/
in plaats van:
https://www.aardgasrijder.be/winkel/sti ... er-belgie/
(toen ik die gekocht had, was dit volgens hen wel ok voor de Belgische wetgeving).

3 Maand geleden ook al geweest naar de autokeuring (uitstel omwille van Corona), toen geen vuiltje aan de lucht. Nu (3 maand later en met dezelfde sticker) moeten teruggaan, belachelijk na 3 maand maar soit een RODE kaart wegens verkeerde sticker.

Jaja, ik zal een acuut gevaar op de weg zijn omdat in een EU cng sticker heb ipv een .be. Wat een belachelijke kafka allemaal. Wat gaan ze doen, een Duitser die hier rijdt met een EU sticker, van de weg plukken?

Alle, binnen de 14 dagen teruggaan, en nog eens betalen... 't koste nu al 56 € om daar op 5 minuten buiten te zijn. :bang:
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik zie de laatste tijd veel Audi A3’s, Q3 met 30 TFSI OF TDI vanachter op de klep staan.
Vroeg me al weken waarom er zoveel (kleine) audi’s met zo zware motoren rondrijden.
Dacht dat men meer aan het downsizen was, dus ik kon niet volgen.
Toch maar eens op de site gaan kijken. Blijkt dat dat gewoon 1.0, 1.6 of 2l motoren te zijn.
Waarom staat er dan 30 en 35 op. :roll:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

Nob schreef:Vandaag autokeuring te Ghislenghien.

Ik rij met aardgas

een RODE kaart
Vreemde keuze van station ook. Ghislenghien en aardgas hebben een getroubleerde relatie.
sky schreef: Waarom staat er dan 30 en 35 op. :roll:
In Duitsland houden ze ervan om met complexe nomenclaturen te werken. De reden is vooral om hybride/elektrisch beter te kunnen classificeren in de line-up, en dat door voortaan in te delen op het vermogen.

30 = 109-128 ponies of 81-96 kW
35 = 147-160 merries of 110-120 kW

Het gaat tot 70 = 536 hengsten of meer, of 400 duizend Watts of meer
Laatst gewijzigd door CCatalyst 02 apr 2021, 22:48, in totaal 1 gewijzigd.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

sky schreef:Toch maar eens op de site gaan kijken. Blijkt dat dat gewoon 1.0, 1.6 of 2l motoren te zijn.
Waarom staat er dan 30 en 35 op.
Om het nu een frustratie te noemen dat gaat me wat ver, maar het is op zijn minst gezegd onlogisch. Omdat met dubbele en driedubbele turbo's en hybrids de cylinderinhoud hoe langer hoe minder betekent heeft Audi beslist om een getal dat een maatstaf voor vermogen is op hun auto's te plakken.
Maar je zou denken dat ze dan gewoon het aantal kW (of als het echt moet, PK's) delen door 10 en dat erop zetten he. Maar nee hoor, want dan rijd je plots met een "14" rond ipv met een 2.0 TDI 190 en dan is die BMW 318d een stuk zwaarder en dat kan niet he...
Dus dan hebben ze daar maar "40" van gemaakt, wat zoveel betekent als "vermogen tussen de 125 en 150 kW". En als je dan dubbel zo krachtige motor met 250 kW hebt, dan noemen ze dat 55. Want anders zou het te gemakkelijk zijn.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Was meer een vraag van de dag, maar wilde er niet specialen nieuw topic voor aanmaken :wink:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

iugkijgvk;
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:15, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

ub4b schreef:Deze moordenaars verdienen geen paard, ze zijn zulk edel dier niet waard om er mensen mee omver te rijden. Geef ze een varken om op te rijden ....
Gooi er

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210402_92919079

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210402_95661794

Bij en plots is het beeld toch wel al iets genuanceerder...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Voila eentje toegevoegd aan mijn ‘negeren’ lijst.
Altijd dezelfde flauwe opmerkingen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

puogkjmlùoju
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:15, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

ub4b schreef:Er is geen wettelijke basis voor de coronamaatregelen die geregeld zijn via MB's, na uitspraak rechtbank. De politie grijpt dus illegaal in.
Toch maar eens een cursus "Recht" vastpakken, zou ik zeggen.
Uw conclusie is alvast fout :).
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

devilkin schreef:
ub4b schreef:Deze moordenaars verdienen geen paard, ze zijn zulk edel dier niet waard om er mensen mee omver te rijden. Geef ze een varken om op te rijden ....
Gooi er

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210402_92919079

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210402_95661794

Bij en plots is het beeld toch wel al iets genuanceerder...
Dat er dikke fouten gebeurd zijn, daar is iedereen het wel over eens denk ik.
Maar net zoals je als papa niet met de volle vuist slaat op je kind van 6 als hij/zij jou slaat, zo moet je als agent ook niet met een opbod van geweld reageren, en al zeker niet tegen iemand die daar gewoon 'staat'.

Mocht die persoon nu met een wapen klaar staan om iemand te kwetsen, ik zou er nog begrip voor hebben, maar nu stond die vrouw zich aan/uit (?) te kleden. Rijd daar over met een paard en je mag van geluk spreken dat ze het kan na vertellen.
Zoals altijd weer proportionaliteit!
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ten eerste zijn deze massabijeenkomsten verboden, ten tweede had de politie al meermaals gevraagd om te vertrekken, ten derde is dat openbare zedenschennis, ten vierde .....
Allee dus verschillende overtredingen.
Daarom moet ze natuurlijk niet omvergereden worden, maar als ze braaf thuis was gebleven was er niets gebeurd.

Ik denk niet dat het de politie was die als eerste met glas, stenen, boomstronken gegooid had.

Een beetje respect en de regels volgen kan geen kwaad
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Heb je iemand ergens die betogers zien verdedigen?
We weten allemaal dat wat ze deden niet mag. Dus? Toekt er maar op los?

Dat is dezelfde redenering als van een klein kind.
Er staat iemand op het fietspad geparkeerd, wel, dan mag ik er keihard tegen rijden . NAH! :roll:
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik denk dat het vooral de politie is die geïncasseerd heeft, en zich heeft laten bekogelen.
Dat die vrouw omvergelopen is, zal vermoedelijk per ongeluk zijn. Als je zo langs alle kanten aangevallen wordt kan ik me voorstellen dat je blik niet op de grond gericht is.
En ja, ik ben voor een veel strengere aanpak, zeker als men al verschillende keren gevraagd heeft om te vertrekken.
Je moet ze niet expres omverrijden of op hun gezicht slaan, maar als je zo bekogeld wordt, zou de politie gerust mogen reageren.
Nu moet je als agent op je gezicht laten slaan en maG je niets doen, en de volgende dag stellen ze dan op nieuws van die onnozele vragen over de reactie van de politie.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

devilkin schreef:https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210402_95661794

Bij en plots is het beeld toch wel al iets genuanceerder...
Dat mag je niet zeggen... we moeten medelijden hebben en ze liefst van al nog eerst vaccineren ook :bang:

Schande voor Minister Verlinden die zelfs geen respect heeft voor de politie en een onderzoek start :eek:
cadsite schreef:We weten allemaal dat wat ze deden niet mag. Dus? Toekt er maar op los?
Inderdaad... na zoveel verwittigingen mag de politie wat mij betreft er op "los toeken" !
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

cadsite schreef: We weten allemaal dat wat ze deden niet mag. Dus? Toekt er maar op los?
Ja.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

De maskers (voor zover die er nog waren) vallen helemaal af.
En waar ligt jullie grens dan? Kreupel slaan? Hersendood slaan? Morsdood slaan?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Soms kom je echt wel grappig uit de hoek cadsite
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

cadsite schreef:De maskers (voor zover die er nog waren) vallen helemaal af.
En waar ligt jullie grens dan? Kreupel slaan? Hersendood slaan? Morsdood slaan?
Maar dat het crapuul EERST met flessen, stenen, boomstronken, ... gooit is geen probleem ?

Een politie man/vrouw mag dus kreupel geslagen worden (dacht dat er 26 werkonbekaam zijn)... maar antwoorden op deze agressie mag dus niet :eek:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

ogfijpgejipsegisgijgso
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:16, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Mannekes toch...
Jullie hebben echt wel een probleem om het verschil tussen een individu en de hele meute te zien.
Ja, daar liep,krapyul,rond, er liep evengoed volk rond dat enkel tegen de corona regels in ging.
Er gaat krapuul uit de bocht, dus de hele meute is vogelvrij?
Sterk. :bang:
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dus, je gaat ergens naar toe waar je niet mag zijn.
Je ziet dat er een massa volk is, maar je gaat niet terug naar je kot.
De politie maant aan dat je moet weggaan maar je blijft.
De politie maant nogmaals aan dat je moet weggaan maar je blijft.
De politie maant nogmaals aan dat je moet weggaan maar je blijft.
....
Na een tijdje zie je dat er krapul met dingen naar de politie gooit maar je blijft

En dan verwacht je dat de politie die bekogeld wordt het onderscheid gaat maken tussen "goed volk maar wel van het soort dat het blijft verkloten voor iedereen" en krapuul

Als je op dat moment nog op die plaats bent, verdien je niet beter dan toek op den bak :bang:
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat er hier nog mensen zijn die het gedrag van de politie gaan veroordelen. Echt waar, zijt ge niet goed in uw hoofd ofzo? Ze waren gewaarschuwd, niet één keer, geen twee keer, maar MINSTENS een half uur aan een stuk door allerlei middelen (zelfs een drone). Als ge daar dan nog blijft, ja ook als individu, dan hebt ge ze niet allemaal op een rij. En dan mogen ze er op los slaan.

Ik heb het al gezegd in het corona topic, geef die mannen zwaardere matrakken en steek ze in robocoppakken. Zal snel gedaan zijn met nog het beest uit te hangen. We leven nog steeds in een democratie, en als ge wilt betogen moet ge daarvoor toestemming hebben. Dat hebben ze niet door de huidige situatie waarin we nu zitten..... dus stop met de politie te bashen.

Het is een loodzware job en ik zou niet graag hebben dat er mensen afhaken omdat ze het respect niet krijgen wat ze verdienen. Wij hebben die mensen broodnodig, voor onze veiligheid. Met dank.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Politiestaat, here we come :)!
U begaat een overtreding, u negeert het bevel of het verzoek van de politie, dan mag de politie u tot moes slaan.

Welkom in België Rusland, China, Turkije, ...
Gelukkig kennen we dat in België niet en moet een flik die geweld gebruikt zich net zo goed verantwoorden als een burger die met een steen gooit.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

We zullen er gewoon wat pluchen konijntjes in de plaats gaan zetten, nu we toch bezig zijn? :roll:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Pengu schreef:We zullen er gewoon wat pluchen konijntjes in de plaats gaan zetten, nu we toch bezig zijn? :roll:
Ik hoop dat je nog wel een verschil ziet tussen de politie als pluchen konijn en de politie die ongebreideld overal op mag kloppen als de regels niet gerespecteerd worden.
Vergis u echter niet: geweld tegen de politie is even laakbaar. Maar ook al heeft de politie een (deel van het monopolie) op geweld, dat geeft hen hoegenaamd geen vrijgeleide om geweld te pas en te onpas te gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”