Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

En we zijn er geraakt. Omdat er mannelijk op het certificaat stond terwijl het vrouwelijk moest zijn had ik ook een aangepast certificaat gevraagd. Reply van DA: het zat al in mijn vorige mail maar ik stuur het hierbij nogmaals. Hebben ze dus 2 keer een certificaat gestuurd met mannelijk op. Het derde certificaat was uiteindelijk het goede. Kafka, Monty python, rariteitenkabinet,... noem het zoals je wilt maar dit is geen frustratie meer. Iemand met een zwak karakter pleegt op zo een moment zelfmoord
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Dizzy schreef:catsitter
:angel: :banana:

Serieus man, 1st world problems :-D
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Storm vannacht heeft het dak van mijn veranda losgeblazen en ook 1 glazen wand beschadigd (uit profiel én los in kader nu). Ik maak foto's voor ik iets aanraak, maar moest het wel provisoir herstellen want anders nog verdere schade aangezien het binnenregende in de veranda én het dak precies meer en meer ging vliegen. Heb ooit eens een veranda ineen zien klappen bij het uitvallen van 1 wand, dus ja .

Ik bel naar de verzekering:
1. 'U bent er toch nog ni aangeweest om iets te herstellen hé' ?
2. 'Heb je al een bestek van de kosten, anders kunnen we de dossier niet aanmaken'
3. Wat is uw 18 karakter polisnummer ?


Dat zijn toch echt geen toestanden hé ...
1. Nee hoor, ik zal de schade erger laten worden zonder enige garantie op uitbetaling van de totale kost
2. Een bestek ? Nee, mijn veranda is 35j oud en de originele leverancier is er ni meer ... ik moet nog iemand zoeken en laten komen. Dat zal nog wel een weekje duren als ik chance heb.
3. Mijn naam en adres is niet voldoende om in uw systeem op te zoeken wat mijn polis is ???

Ondertussen alles terug min of meer in het profiel geduwd kregen, maar heb wel 2 gekneusde vingers en wat schaaf/snijwonden omdat op een gegeven moment er een vijs afbrak en ik dus uitgleed met mijn handen tussen het PVC profiel van het dak en het metalen profiel van de veranda (fun).

Bloed, zweet en tranen ... letterlijk :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Sasuke schreef:3. Mijn naam en adres is niet voldoende om in uw systeem op te zoeken wat mijn polis is ???
Soms vraag je je inderdaad af of die bedrijven al een computer hebben :roll:
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6311
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Jack Daniels schreef:En we zijn er geraakt. Omdat er mannelijk op het certificaat stond terwijl het vrouwelijk moest zijn had ik ook een aangepast certificaat gevraagd. Reply van DA: het zat al in mijn vorige mail maar ik stuur het hierbij nogmaals. Hebben ze dus 2 keer een certificaat gestuurd met mannelijk op. Het derde certificaat was uiteindelijk het goede. Kafka, Monty python, rariteitenkabinet,... noem het zoals je wilt maar dit is geen frustratie meer. Iemand met een zwak karakter pleegt op zo een moment zelfmoord
dramaqueen !
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Joe de Mannen schreef: dramaqueen !
Even mijn mails bekeken hieromtrent. 19 mails zijn heen en weer gestuurd om 2 chipnummers degelijk geregistreerd te krijgen. Dit vind ik alles behalve normaal en heel erg frustrerend.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Sasuke schreef:Dat zijn toch echt geen toestanden hé ...
Ik kan je aanraden om al je verzekeringen (indien mogelijk) via een makelaar te laten lopen.
Dat kost niet meer, de marge die zij krijgen betaal je nu ook, alleen blijft dat nu bij de maatschappij.

Die persoon zal je héél wat beter helpen aangezien hij rechtstreeks aan jou verdient. (ik denk zo'n 10% van wat jij betaalt ongeveer)
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Dit was de makelaar ... :(
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Hier begint de huisvuilophalingsdienst dit jaar met "gewogen diftar" (betalen per gewogen kilo), dus je moet (gratis) nieuwe vuilbakken krijgen die een chip bevatten met jouw gegevens, en je moet alvast een voorschot storten op een rekening bij hen. Hoera voor al die extra administratie! Sluikstorten zal nu ongetwijfeld verdwijnen, toch?! :bang:

Het wegen van die bakken zou je dan zelf eigenlijk ook moeten doen, kwestie van toch een beetje controle op hun goedlievendheid te hebben. Ook nog geen enkele uitleg over wat te doen als er iets foutloopt; gestolen bak, verkeerde weging, etc. Steek deze vooruitgang maar terug in de vuilbak :roll:
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Da's hier al jaren zo. Nog nooit iets mee voorgehad.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Sasuke schreef:Dit was de makelaar ... :(
Schop in zijn kloten en nen andere, dat kan echt niet.
Onze vorige was ook zo, de huidige weet wie ik ben en doet zijn werk wel zoals het hoort.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

cadsite schreef:
Sasuke schreef:Dit was de makelaar ... :(
Schop in zijn kloten en nen andere, dat kan echt niet.
Onze vorige was ook zo, de huidige weet wie ik ben en doet zijn werk wel zoals het hoort.
Idem, de vorige buitengestampt en "op zoek gegaan". We hebben gekozen voor de beste service en de beste kennis van hun producten. Nog geen spijt van gehad.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Sasuke schreef:Dit was de makelaar ... :(

Amai, ik dacht te zeggen dat opzoeken via polisnummer echt wel het gemakkelijkste is. Op naam of adres in een db van 1.7 milj klanten zoeken is echt niet plezant. Met een naam a la Dobrowski zoeken is easy, bij ne Janssens of ne Peeters kan dat al wat tijd in beslag nemen. :lol:
Ik spreek hier nu puur over de bijstandscentrale.

Maar als dat uwe makelaar was, tijd voor een andere, rap!


cptKangaroo schreef:Hier begint de huisvuilophalingsdienst dit jaar met "gewogen diftar" (betalen per gewogen kilo), dus je moet (gratis) nieuwe vuilbakken krijgen die een chip bevatten met jouw gegevens, en je moet alvast een voorschot storten op een rekening bij hen. Hoera voor al die extra administratie! Sluikstorten zal nu ongetwijfeld verdwijnen, toch?! :bang:

Het wegen van die bakken zou je dan zelf eigenlijk ook moeten doen, kwestie van toch een beetje controle op hun goedlievendheid te hebben. Ook nog geen enkele uitleg over wat te doen als er iets foutloopt; gestolen bak, verkeerde weging, etc. Steek deze vooruitgang maar terug in de vuilbak :roll:
Wij zitten al even in het diftar systeem en betalen nu minder dan toen we het vuil in zakken buiten moesten zetten.
Maar dan nog is het systeem pervers, 1/3 van onze factuur is huur van die twee bakken (240L en 120L).
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

devilkin schreef:Da's hier al jaren zo. Nog nooit iets mee voorgehad.
Hier is het nog met een sticker, ik zet die niet meer 's avonds laat buiten zoals vroeger, die stickers worden met de regelmaat gepikt.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

decat schreef:Maar dan nog is het systeem pervers, 1/3 van onze factuur is huur van die twee bakken (240L en 120L).
Ik betaalde hier initieel meer aan het buitenzetten van de bakken dan aan de inhoud.

Nu zet ik hem pas buiten als hij echt vol is... misschien één keer om de 5 of minder zelfs.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Wij hebben ook al lang diftar, onze jaarfactuur is 85% "vaste kost" en 15% gebaseerd op gewicht.
Wij hebben nauwelijks restafval.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Toen een paar maanden terug in de FB groep van onze gemeente / stad er een discussie over dit ben ik wat op de site van Ecowerf beginnen graven.
Weet niet meer op hoeveel ik uitkwam, maar het aantal bediende gezinnen x de huur x de aanbiedingskost kwam op een duizelingwekkend bedrag uit.

Heb bericht even opgezocht, enkel en alleen de huur + aanbiedingen was +- 2 milj eur. Met het vuil erbij (40000 ton x 0.25) kwam dat op 10 milj dus wordt er gemiddeld 1/5 aan huur en aanbiedingen betaald.
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

cptKangaroo schreef:Hier begint de huisvuilophalingsdienst dit jaar met "gewogen diftar" (betalen per gewogen kilo),
Ik heb de zelfde cyclus ondergaan als jij, een 10-tal jaar geleden.
hetgeen ik nu vertel is van toepassing op postcode 2560 ; 10 jaar geleden, maar het lijkt me over het algemeen redelijk universeel van toepassing
dus je moet (gratis) nieuwe vuilbakken krijgen die een chip bevatten met jouw gegevens,
correct. een unieke serienummer. net zoals je electriciteitsmeter een ean-nummer heeft. je kan hem ,volgens mij zelfs uitlezen met je RFID/NFC lezer.
In postcode 2560 was die vuilnisbak trouwens niet gratis, maar moet je hem huren.
huurprijs op jaarbasis : ~50% van de parallel afgeschafte huisvuilnisbelasting. de andere 50% "zou" gecompenseerd worden door de prijs/kg voor je vuilnis. Ruimschoots gecompenseerd. Mijn verbruik op jaarbasis ging van 60€ belasting + 15€ voor vuilniszakken naar ~100€/jr

en je moet alvast een voorschot storten op een rekening bij hen.Hoera voor al die extra administratie!
Correct. maar het is nog aannemelijk. de woekerprijs voor vuilniszakken was ook op voorhand te betalen. de gemeentebelasting ook.
Sluikstorten zal nu ongetwijfeld verdwijnen, toch?! :bang:
.
integendeel. in onze gemeenten vroegen trouwens nogal wat mensen daarom een "slot" op hun container. (tegen meerprijs)
Het wegen van die bakken zou je dan zelf eigenlijk ook moeten doen, kwestie van toch een beetje controle op hun goedlievendheid te hebben. Ook nog geen enkele uitleg over wat te doen als er iets foutloopt; gestolen bak, verkeerde weging, etc. Steek deze vooruitgang maar terug in de vuilbak :roll:
Hiervoor werd bij ons een infosessie gegeven. hoewel ik niet kan verifiëren of men de waarheid sprak was de uitleg toch redelijk goed.
Vuilnisbak wordt gewogen bij "opheffen voor lediging", en opnieuw "net voor terug op de grond zetten".
"gewicht voor" - "gewicht na" ==> hoeveel heid afval die gestort is. afgerond op halve kilo. vuilnis dat blijft "hangen" in de container wordt dus niet betaald
Vrachtwagen houdt ook logboek bij van alle weginen. indien verschil tussen logboek en losgewicht >50 kg => weging wordt als frauduleus beschouwd, niemand van die vrachtwagen krijgt aanrekening.

P.S: diftar werkt met 3 separate kostenprijzen . per gemeente verschillen deze

A-) huur container / maand (vast bedrag/mnd)
B-) vaste prijs per "lediging"
C-) prijs/kg.

in postcode 2560 is de prijs voor B == 0€ ; maar niet overal. let hierop. 2 weken een halve container buitenzetten <=> wachten tot hij vol is enzo.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Bedankt, profke, en ook de andere reageerders. :beerchug:

't Is uiteraard een stukje frustratie vanwege het gebrek aan informatie bij de eerste aankondigingsbrief. Uiteindelijk heeft de consument toch niet te kiezen want er is geen concurrentie voor de ophaling.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

En ze houden het goed bij, een kennis werkt zelf in afvalverwerking en doet het beetje afval dat hij maar heeft gewoon mee naar het werk (met toestemming). Kreeg politie over de vloer omdat hij nooit zijn bak buiten zette (0 x op 2 jaar dacht ik) en moest uitleggen waarom :roll: Ze dachten dat hij sluikstorter was. Dus sluikstorters, 1 x in de paar maand 50kg buiten zetten ofzo en ze laten u met rust :roll: .

En men ouders hebben het nu ook bijna 2 jaar, die hebben een met een slot op. Ze moeten eigenlijk de zakken er naast laten staan en hem pas vullen voor de ophaling want er loopt water in en dat gewicht betaal je dan ook. Maar buiten dat hebben ze eigenlijk geen problemen met het systeem, terwijl ze voor invoering er geen fan van waren. Ik denk niet dat zij huur betalen voor de container, enkel per kg en een vaste kost per lediging.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

profke schreef:
Sluikstorten zal nu ongetwijfeld verdwijnen, toch?! :bang:
.
integendeel. in onze gemeenten vroegen trouwens nogal wat mensen daarom een "slot" op hun container. (tegen meerprijs)
Geen idee of er link te trekken valt tussen invoeren van diftar en sluikstorten.
Bij de invoering van diftar in mijn gemeente, werden er ook sloten gevraagd. Uiteindelijk zijn er wel enkele paranoïden die het hebben, maar bij de rest van de bevolking leidt (lijdt) het niet hebben niet tot problemen. Ik woon op een schooltraject, veel schoolgaande jeugd in de straat. Niemand stopt om iets in mijn vuilbak te gooien.
Het meeste sluikstort in de beek is van een buurman die bij een afvalophaling tijdens een storm papier in open dozen klaarzette. Gevolg: al dat papier en nadien de dozen waaiden weg en liggen nog steeds in de beek. Inclusief facturen op naam etc. De overtreder is dus snel & makkelijk te identificeren, mocht iemand daar de moeite voor nemen.
Het wegen van die bakken zou je dan zelf eigenlijk ook moeten doen
Ik weeg mijn bak niet, maar we hebben weinig afval en dat blijkt ook uit de cijfers (~ 70kg restafval per jaar). Maar ik kan de cijfers niet controleren/contesteren.
Vrachtwagen houdt ook logboek bij van alle weginen. indien verschil tussen logboek en losgewicht >50 kg => weging wordt als frauduleus beschouwd, niemand van die vrachtwagen krijgt aanrekening.
Cool!
Wist ik niet.
P.S: diftar werkt met 3 separate kostenprijzen . per gemeente verschillen deze

A-) huur container / maand (vast bedrag/mnd)
B-) vaste prijs per "lediging"
C-) prijs/kg
B is bij ons €0
Wij hebben enkel A en C. Als je weinig afval hebt, betaal je toch nog serieus.
Toen ik de schepen van milieu vroeg hoe onlogisch het is dat bij ons ~75% van de factuur vaste kosten zijn, verduidelijkte ze dat in die vaste kost volgende zaken zitten:
- administratie (diftar, ...)
- bijdrage containerpark
- bijdrage kosten opruimen van sluikstorten

Afbeelding

Afbeelding

Ik zou het beter vinden als de prijs per kg nog wat omhoog gaat, zodat er een nog sterkere incentive is om te minderen op restafval, en de bijdrage voor afval te verrekenen via de gemeentebelasting.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Sasuke schreef:Dit was de makelaar ... :(
Heb dezelfde ervaring met een makelaar, de maatschappij doet tenslotte wat zij willen.
Hier was het schade aan mijn wagen(+-€500) maar voor Axa blijkbaar teveel ondanks al +10 jaar ongevalvrij te rijden.
Heb alles bij Axa opgezegd(2 auto’s en een motor)
Welke maatschappij wat het bij jouw ?

P.s : betreft prijs van afval verhogen, zoveelste hoger de prijs zoveelste meer afvalzakken kom ik tijdens mijn fietstocht naar het werk tegen in de grachten.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Houtprijzen, hoewel er wel al over gelezen in de krant etc.

balk 28x145x4200
2020: €11,70
2021: €16,15
:roll:
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6311
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

prijs x 2 is niet abnormaal
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

poihimjo
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:10, in totaal 1 gewijzigd.
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

Dat die horeca-muil weer voor de zoveelste keer op tv moet komen en de overhypte heropening ervan.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Voor moederdag een ramenrobot gekocht via bol.com. Toch een redelijke "investering" maar de verzender vond het niet nodig om schokabsorberende elementen in de doos te steken. De doos waarin het verzonden was, was net wat groter dan de doos van het product.

Blijkbaar iets op de doos gevallen, waardoor er ook in de productdoos een gat staat. Op zich niet erg, ware het niet dat het lijkt alsof de productdoos ook al geopend is geweest. Bovendien hangt er een sticker op: "indien zegel verbroken, geen retour". Uittesten is dus niet mogelijk. Klantendienst bol.com gecontacteerd: "het staat een beetje krom op onze website, maar het is niet de bedoeling dat u het product probeert". Op de site staat:
Net zoals dat je kleding en schoenen past in een winkel, mag je een artikel dat je via een website bestelt, testen om te kijken of het bevalt en of het voldoet aan je eisen
Jammer voor moederdag, maar dit gaat dus retour ...

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

joriz schreef:Dat die horeca-muil weer voor de zoveelste keer op tv moet komen en de overhypte heropening ervan.
Ik erger mij er aan dat men doet alsof we iets gekregen zouden hebben terwijl het iet is die wij al hadden en ze ons nu terug geven.

Vele mensen die echt denken dat de terrasjes het grote probleem waren/zijn vd vele besmettingen wat dikke onzin is.
Tttsss
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Unicorn1 schreef:Vele mensen die echt denken dat de terrasjes het grote probleem waren/zijn vd vele besmettingen wat dikke onzin is.
Het grote probleem is dat teveel mensen doen alsof anderen hun gedrag het grote probleem zijn behalve hun eigen gedrag.

Het virus maakt geen onderscheid, ontmoeting = kans op besmetting. Of dat op een terras is, bij een kapper of op school of op de werkvloer maakt geen bal uit.

Als je kiest om scholen open te houden dan is de consequentie dat je andere ontmoetingsmogelijkheden noodgedwongen moet beperken. Beperk je deze mogelijkheden onvoldoende dan speel je in de kaart van het virus.

We kunnen na al deze tijd wel besluiten dat het inperken van de ontmoetingen gefaald heeft omdat teveel mensen er zich weinig van aantrekken. Onze enige kans zijn dus de vaccins maar ook hier heb je mensen die dit weigeren en dus de deur voor het virus open laten.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Dizzy schreef:
Het grote probleem is dat teveel mensen doen alsof anderen hun gedrag het grote probleem zijn behalve hun eigen gedrag.
Zelfs toen er hier oorlog was was de boel niet gesloten.

In openlucht is het bewezen dat er nauwelijks besmettingen zijn.

Het probleem zit eerder binnen zoals oa de scholen en het werk of op elkaar geplakt staan op de bus of in het treinstation waar ze mensen laten samen troepen, dat is voor mij de oorzaak.

Ook op het werk: ik ken er zeker 10 die effectief op hun werk besmet zijn geraakt. Niet iedereen is even hygiënisch, niet iedereen neemt het nauw met de regels, zelfs chefs niet dat heb ik zelf meegemaakt dit jaar nog.

Binnen zitten voor 8 uren lang samen met anderen en op meerdere werkplaatsen moet je samen werken anders kan het werk niet gedaan worden, ik heb ze der met 4 samen zien werken, dat kan niet anders dat dit fout loopt voor velen.
Ook neemt iedereen de deurklinken vast en dergelijke meer, ook zo kan je besmet raken, iets wat velen vergeten.

Ik voel me veel veiliger op een terraske dan op het werk.

Ik ben ook niet voor die vaccins maar ga het toch doen. Wrm sta ik der niet voor te springen??

1) Geen zekerheid dat het tege alle varianten helpt.
2) Weer brol in je lichaam erbij.
3) Astrazeneca komt er wel niet in, ik neem niks risico. Bloedklonters gevaar + maat van mij was echt heel kwaad omdat die nog nooit zo ziek is geweest zei die. Hem zei hadk het geweten ik had ook geene Astrazeneca genomen haha.
4) Ze weten ook niet hoelang het blijft werken en daar moede schrik van hebben want bij u kan het bv na 24 maand uitgewerkt zijn en bij mij bv na 8 maand al, zeer zeer gevaarlijk vind ik. Mensen gaan denken ik zit safe maarja..... hoe kan men weten wanneer het bij die en die uitgewerkt is? Hoe controleer je dat dan + wanneer ook dan, het kan bij velen mss te laat zijn binnen x tal tijd.
5) Stel u voor dat je iedere jaar of 2 jaar weer 2 spuiten moet krijgen ppfff, veel mensen gaan dat uiteindelijk moe worden.

Waar ik mij mss nog het meeste aan zal ergeren dat is als ik bv mss in Juni/Juli beide spuiten ga gehad hebben dat er nog niks veranderd is e, waar is mijne vrijheid dan naartoe??
Wrm moet je nog die mondmasker aandoen als ik gevaccineerd ben?
Men heeft gezegd dat wie zich laat vaccineren zijne vrijheid terug krijgt, dat dat de oplossing is en we de regels kunnen weg laten.
Wij hoeven niet opdraaien voor anderen.
Tttsss
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

km
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:10, in totaal 1 gewijzigd.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Daarom dat de persoon die mijn medicatie gaan halen is me kon vertellen wanneer ik mijn eerste vaccin ga krijgen. Op zich niets mis mee maar dan zou ik die informatie liever voorbehouden aan mijn huisarts.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

ôuihj
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:11, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Unicorn1 schreef:Zelfs toen er hier oorlog was was de boel niet gesloten.
Toen had je een zichtbare vijand en waren we snel overmeesterd en dus niet veel meer te kiezen. Compleet van de pot gerukte vergelijking dus.
Unicorn1 schreef:In openlucht is het bewezen dat er nauwelijks besmettingen zijn.

Het probleem zit eerder binnen zoals oa de scholen en het werk of op elkaar geplakt staan op de bus of in het treinstation waar ze mensen laten samen troepen, dat is voor mij de oorzaak.

Ook op het werk: ik ken er zeker 10 die effectief op hun werk besmet zijn geraakt. Niet iedereen is even hygiënisch, niet iedereen neemt het nauw met de regels, zelfs chefs niet dat heb ik zelf meegemaakt dit jaar nog.
Nauwelijks is overdreven, minder dan binnen is juister. En ja buiten kan niemand dicht op elkaar staan of samentroepen. Eens buiten is iedereen uiteraard wel volledig volgens de regels bezig en hygiënisch :roll:
Unicorn1 schreef:Ik ben ook niet voor die vaccins maar ga het toch doen. Wrm sta ik der niet voor te springen??

1) Geen zekerheid dat het tege alle varianten helpt.
2) Weer brol in je lichaam erbij.
3) Astrazeneca komt er wel niet in, ik neem niks risico. Bloedklonters gevaar + maat van mij was echt heel kwaad omdat die nog nooit zo ziek is geweest zei die. Hem zei hadk het geweten ik had ook geene Astrazeneca genomen haha.
4) Ze weten ook niet hoelang het blijft werken en daar moede schrik van hebben want bij u kan het bv na 24 maand uitgewerkt zijn en bij mij bv na 8 maand al, zeer zeer gevaarlijk vind ik. Mensen gaan denken ik zit safe maarja..... hoe kan men weten wanneer het bij die en die uitgewerkt is? Hoe controleer je dat dan + wanneer ook dan, het kan bij velen mss te laat zijn binnen x tal tijd.
5) Stel u voor dat je iedere jaar of 2 jaar weer 2 spuiten moet krijgen ppfff, veel mensen gaan dat uiteindelijk moe worden.
1) Je hebt één zekerheid in het leven: je gaat sterven.
2) Ben je een healthfreak of is het gewoon een excuus?
3) Je hebt geen keuze. Geen vaccin betekent geen vaccinatiebewijs en dus geen deelname aan activiteiten. Bloedklonters heb je ook van vliegen, ga je stoppen met op reis gaan of is het weer een excuus?
4) Tests?
5) Veel mensen zijn de maatregelen nu ook moe, ik denk dat dat er meer zijn dan zij die een spuit moe zijn.

Voor de rest: waarom rekening houden met anderen als ik enkel aan mezelf kan denken :bang:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Het plan was simpel, ik ga voor mijn boodschappen naar de colruyt net zoals de rest van Vlaanderen.

:puke:
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Migraine. God I hate it. Dat ze nog altijd niet uitgevogeld hebben wat dat juist veroorzaakt... Wel een middel dat er de scherpe kanten afneemt, maar ik zou toch heel blij zijn moest men ooit uitvogelen wat daar de trigger is en wat je eraan kan doen.

Al een geluk dat het infrequent is - ik ken iemand die meerdere weken per maand afziet...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8275
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

devilkin schreef:Migraine. God I hate it. Dat ze nog altijd niet uitgevogeld hebben wat dat juist veroorzaakt...
Je zou eens moeten weten hoe weinig we nog maar ontdekt hebben over de hersenen in het algemeen. Daar is nog heeeeel veel onontgonnen terrein.

Zelf geen last van migraines maar ik hoop dat er snel een doorbraak komt want ik kan me wel voorstellen hoe lastig dat moet zijn. En dan hebben we het nog niet over clusterhoofdpijn gehad.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Grappig:

Eerst dit:
ub4b schreef: Als ik een apotheek ooit nog binnenloop zeg ik:
ik geef u geen toestemming om mijn vaccinatiegegevens op te vragen of te verwerken

een beetje zoals ik in de Media Markt telkens zeg dat ik mijn EID weiger
En dan:
ub4b schreef:Bvb google op "Aanpak vaccinatietwijfel door sensibilisatie in de apotheek" of "sensibilsering vaccinatie apotheker software" -> geen enkel hit op enige nieuwssite waar jan met de pet naar kijkt of volgt (dus geen HLN/VTM VRT .....)

Zo doen ze het, en de video is dan nog unlisted maar vond hem wel via google
Die mogen, net als FB dus wel je gegevens hebben :bang:
Ik had minstens een privacyvriendelijke search engine verwacht. :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

pioj
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:11, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6311
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Het is in de eerste plaats te zot voor woorden dat zo'n campagne nodig is.
Er sterft nog steeds een grote klas mensen per dag
En dan zie je op de pas heropende terassen vooral jonge (lees:nog niet gevaccineerde) mensen met pakken bijeen zitten. :bang:
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”