Corona & vaccinatie

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

heist_175 schreef:Dus: laat dat vaccinattest maar komen, maar pas eens iedereen (in BE) de kans gehad heeft om gevaccineerd te worden.
Ik vind dat een heel gevaarlijke ontwikkeling.

Wat is het volgende? Rokers een rookstopcursus aanbieden en de toegang tot "X" ontzeggen als ze blijven roken?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Rokers hebben al een deel van hun "vrijheid" moeten opgeven de voorbije jaren.
Aan de ingang vh cafe doe je uw sigaret uit, maar je kan niet stoppen met Covid verspreiden.

Of het nut heeft, gaan we pas tegen eind 2021 zien denk ik. Wat de impact van Covid nog gaat zijn als er x % gevaccineerd is... weet niemand.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

cadsite schreef:
heist_175 schreef:Dus: laat dat vaccinattest maar komen, maar pas eens iedereen (in BE) de kans gehad heeft om gevaccineerd te worden.
Ik vind dat een heel gevaarlijke ontwikkeling.

Wat is het volgende? Rokers een rookstopcursus aanbieden en de toegang tot "X" ontzeggen als ze blijven roken?
Laat dat via het parlement gebeuren, net als met polio nu.

Je ziet hetzelfde nu gebeuren bij zorgpersoneel: eerst "we gaan het niet verplichten", tot er zuikenhuisopnames zijn als gevolg van de weigering van zorgpersoneel om zich te laten inenten. Dan is het plots "verplichting is niet zo'n slecht idee".
Wat als mijn bomma (ik heb geen grootouders meer, wel nog schoon-grootouders of groot-schoonouders) overlijdt omdat iemand de egoïst uithangt? See you in court :lol: .

Hippocrates wist het al
Nooit zal ik, om iemand te gerieven, een dodelijk middel voorschrijven of een raad geven, die, als hij wordt gevolgd, de dood tot gevolg heeft.
Iemand actief in de zorg, vertikt het om zorgzaam te zijn voor anderen door zichzelf te beschermen...?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eed_van_Hippocrates
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik heb nu rokers gegeven als voorbeeld, maar je kan evengoed het aantal frietkotbezoeken gaan optellen en in rekening brengen van eventuele terugbetaling van een liposuctie.
Een gevaarlijke richting als je het mij vraagt.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Dan gaat het over wat anders, als je elke dag 15 bouletten eet, ben je geen lang leven beschoren, maar je brengt anderen niet in gevaar.
Ik ben niet tegen solidariteit in gezondheidszorg.

Ook over corona-paspoort heb ik nog geen oordeel, omdat we niet weten wat het virus gaat doen eind 2021...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

cadsite schreef:Ik heb nu rokers gegeven als voorbeeld, maar je kan evengoed het aantal frietkotbezoeken gaan optellen en in rekening brengen van eventuele terugbetaling van een liposuctie.
Een gevaarlijke richting als je het mij vraagt.
Als je het aan 1 zot vraagt wel, als je voor elke toevoeging een parlementaire meerderheid nodig hebt, tegelijk het Grondwettelijk Hof in uw nek hebt en Europa, durf ik toch te gokken dat het niet zo'n vaart zal lopen.

Tegelijk een pleidooi tegen "big data". Vandaag is uw frietbezoek onschuldig, morgen heeft een fascistoïde "gezondheidspartij" een absolute meerderheid en krijg je - op basis van data mining" - een verminderde terugbetaling bij de huisarts.

Bij DIW zit ook een anti-vaxxer 8)
[youtube]Dkm8vWpwWkI[/youtube]
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Sasuke schreef:Maar soit .. zelfs zij vindt het onzin wat ub4b verkondigd dus, terwijl ze toch een heel kritische kijk op vaccins heeft.
Ik vind de argumenten van Gaublomme geen onzin:


Lees de comments, zelf Van Ranst kan ze niet weerleggen.

één van de zaken waar experts mekaar tegenspreken is de genotoxiciteit, die ook niet werd onderzocht:

Volgens de VRT fact checkers met een onduidelijke link naar een third party site:
Nee, het coronavaccin verandert je DNA niet
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/21 ... r-vaccins/

Dit soort fact checks werd dan weer debunked door Pieter Borger, die meer kennis heeft over dit domein, die dus zowel de Snopes als de VRT fact check debunken:


Immers genotoxiciteit werd NIET getest door de farma bedrijven en we moeten hun woord maar geloven dat het veilig is ....

Althans Pieter Borger:
"Genotoxic" means that the "RNA-->cDNA-->genome integration" mechanism can lead to disturbed genetic control. In the long run, that may lead to genetic abberations and disease. It should be noted that RNA vaccins were not tested to exclude above described genotoxicy.
Op twitter legt Pieter het werkingsmechanisme uit hoe deze DNA schade kan ontstaan door mRNA vaccins.

De VRT fact checks zijn vaak gewoon copy paste van wat er reeds op bestaande fact checking sites te vinden is. Het is zijn dus copywriters, iets wat elke journalist dus kan. Mensen met minder wetenschappelijke credentials dan Pieter Borger.

Deze zwijgen ook in alle talen over de achterhaalde PCR test. Vanwaar deze selectieve debunking door fact checkers, toevallig enkel zaken die in strijd zijn met de officiële lezing? Wie fact checked de fact checkers?
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 01 maa 2021, 17:21, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

ub4b schreef:Deze zwijgen ook in alle talen over de achterhaalde PCR test.
Je bedoelt die retraction paper van Borger die ondertussen zelf ook al door anderen een tijd terug is uitgeplozen en niet echt koosjer blijkt en waarvan de paper zelf ondertussen ook al verworpen is?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

bollewolle schreef:
ub4b schreef:Deze zwijgen ook in alle talen over de achterhaalde PCR test.
Je bedoelt die retraction paper van Borger die ondertussen zelf ook al door anderen een tijd terug is uitgeplozen en niet echt koosjer blijkt en waarvan de paper zelf ondertussen ook al verworpen is?
Niet onder de indruk van kloptdatwel en dus van skeptisch activist Pepijn Van Erp. Pepijn heeft geen credentials om Borger te debunken. Pepijn is een wiskundige, niet de meest snuggere gezien het aantal jaren dat hij er over deed om af te studeren. Haalt zijn kennis bij anderen die ook geen kennis hebben op niveau van Pieter Borger:

Ivm uw kloptdatwel artikel:
We hoeven geen uitgebreide aandacht aan de debunk te spenderen, want het is "rookie work". Ik pak meteen hun belangrijkste bron, prof @HuubSchellekens. Blijkbaar hebben deze twee sceptici zelf geen kennis en moeten zich op autoriteitsargumenten beroepen (wat een "fallacy" is).

Prof. Schellekens: "als dit ene eiwit auto-immuunziektes zou kunnen veroorzaken, dan hadden we dat allang gezien bij vaccins met levend-verzwakte virussen zoals die voor mazelen en rode hond."

Blijkbaar hebben we hier opnieuw te maken met een Prof die geen literatuur leest.
Vroeg of laat is het helemaal gedaan met Pepijn:
https://www.villamedia.nl/artikel/skeps ... er-artikel

Voor mij niet koosjer is hoe Eursurveillance met de retraction paper omging: op 1 dag het initieel PCR protocol goedkeuren, en er maanden over doen om de retraction af te wijzen, en niet willen vrijgeven wie de retraction paper heeft peer reviewed.

Dit is geen wetenschap maar politiek.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Sasuke schreef:Toch even nuanceren ... mijn vrouw is geen anti-vaxxer, maar heeft wel de geïnformeerde beslissing genomen (na overleg huisarts) om enkel de verplichte vaccins te geven aan onze kinderen en dat zelfs met uitstel (dus niet niks z geboorte in het ziekenhuis).

Onze kinderen hebben dus effectief minder vaccinaties dan de meeste andere kinderen. Corona vaccin doen we dan weer wel, niet zozeer voor onszelf eigenlijk, eerder omwille van de maatschappelijke/groeps bescherming.

Maar soit .. zelfs zij vindt het onzin wat ub4b verkondigd dus, terwijl ze toch een heel kritische kijk op vaccins heeft.
Hier is het eerlijk gezegd juist omgekeerd, mijn dochter is voor zowat alles gevaccineerd door de huisdokter, meer dan wat k&g doet.
Zelf krijgen we elk jaar een griepprik, maar het corona vaccin gaan we hier toch een paar jaartjes laten links liggen, beter safe than sorry, ook al betekend dit misschien dat reizen er niet in zit.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

@ iceke :

Wil dat zeggen dat je je evenzeer gedocumenteerd hebt over al die andere vaccins als over het covid-vaccin?
Waarom vertrouw je die andere vaccins wel en anti covid niet?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

iceke schreef:maar het corona vaccin gaan we hier toch een paar jaartjes laten links liggen, beter safe than sorry
Los van het feit dat je anderen zou kunnen besmetten ga je dus ook met je eigen leven spelen ?

Hopelijk kom je niet terecht op Intensive Care of erger, maar ik heb een jonge collega (en hij is heus niet de enige) die niet meer hetzelfde leven heeft als voordien !

Better safe than sorry lijkt me dan ook een heel bizarre uitspraak :eek:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Goh, anderen ga je "met" vaccin ook nog kunnen besmetten..dus daar hoef je het dus niet echt voor te doen :angel:
Ik heb het laatste jaar niet echt het gevoel gehad dat ik met mijn leven speelde, eerder het gevoel dat mijn levenskwaliteit er niet op beter geworden is...
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Tenzij voor wie in de zorg werkt (daar moet je andere argumenten hanteren), vind ik dat iedereen voor zichzelf in eer en geweten moet kunnen kiezen of hij dat vaccin wil of niet.

Zelf ga ik het wel laten zetten, als ik ooit aan de beurt kom. Idem dito de rest van mijn gezin.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

DarkV schreef:Better safe than sorry lijkt me dan ook een heel bizarre uitspraak :eek:
Safe voor hoe lang? Elk jaar een nieuw vaccin voor elke nieuwe variant zoals de griepvarianten? Hoe lang gaan de opgebouwde antistoffen mee? Bij mensen die natuurlijk covid opliepen en overwonnen, een paar maand zeker? Waarom zou het bij een vaccin anders zijn?

Waar zit de rem op het mRNA bio hacking process dat uw lichaam zelf een stuk van het virus laat aanmaken ...
Hoe zit het met de genotoxiciteit van de mRNA vaccins gezien niet getest?

Ze mogen eerst met wat meer antwoorden komen
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

ub4b schreef:bio hacking
Ook "Unnatural Selection" gekeken op Netflix? :-D
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

ddd schreef:
ub4b schreef:bio hacking
Ook "Unnatural Selection" gekeken op Netflix? :-D
Nee, is op basis van deze uitleg:
https://berthub.eu/articles/posts/rever ... r-vaccine/

Dat vaccin is artificieel en komt uit een printer, en er zijn zaken zodanig veranderd om het immuunsysteem om de tuin te leiden zodat het fake mRNA geaccepteerd wordt door ons lichaam.

Het is dus pure bio hacking en dus gentherapie, vermomd als een vaccin wat er bij de massa onder dit eufemisme wel in gaat.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Sommige mensen kunnen onzin uitkramen op forums dat je je af kan vragen of ze wereldvreemd zijn of niet. En dat het op Vlaamse of Nederlandse fora is het is bijna even erg. Op den duur zou je er wegblijven omwille van 1 of enkele gevallen terwijl het niets met de core business te maken heeft en het voor de rest wel interessante plekken zijn. Normaal kan ik er goed mee om maar het lijkt dat COVID-19 bij sommigen echt hoog geschoten is.

Soit tot zo ver ff stoom af blazen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/03/coens-vaccins/
"Gevolgen mogelijk voor wie coronavaccin weigerde nadat iedereen kans heeft gekregen"

De voorzitter van de Vlaamse christendemocraten denkt concreet aan eventuele gevolgen rond tewerkstelling, deelname aan grote manifestaties of buitenlandse reizen.
Als het leeuwedeel gevaccineerd is, en het vaccin werkt, dan zijn die paar enkelingen die zich niet willen laten vaccineren toch geen bedreiging voor zij die er wel in geloven? Waarom de gevaccineerden beschermen tegen de niet gevaccineerden?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

ub4b schreef:Als het leeuwedeel gevaccineerd is, ...
Nu ga je er vanuit dat het leeuwedeel zich gaat laten vaccineren. Als je kijkt naar de Brusselse zorgcentra, dan weet je dat dit geen evidentie is.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

cadsite schreef:
ub4b schreef:Als het leeuwedeel gevaccineerd is, ...
Nu ga je er vanuit dat het leeuwedeel zich gaat laten vaccineren. Als je kijkt naar de Brusselse zorgcentra, dan weet je dat dit geen evidentie is.
Mijn inschatting is toch dat we vlot 80% gaan bereiken.
Tot hiertoe is het probleem vooral (niet noodzakelijk in die volgorde):
- levering van vaccins
- organisatie van massa-vaccinatie
En eerder niet de weigering van het vaccin.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar vrees er voor.
Ik kan niet meer bijhouden hoeveel mensen er wachten om te zien of zijn gevaccineerde buur zijne piet er niet afvalt binnen de 5 jaar.

Ik Brusselse zorgcentra raken ze soms amper aan 40%, ondanks dat er voor hen vaccins genoeg zijn.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/05 ... aart-2021/

Zo voorspelbaar, eerst koppelen aan een sneltest, later aan een vaccinatiepas?
De horeca mag weer open, net als de evenementensector en de cultuursector: het gaat onder meer om cafés, restaurants, markten, kermissen, jeugdwerk, fitness
Die heropening zal onder strenge voorwaarden zijn, zo zal er met snel- en zelftesten worden gewerkt
De nieuwe Klaus Schwab maatschappij wordt steeds minder aantrekkelijk om nog in de vertoeven.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Als het veilig was, waarom eist Pfizer dan de (natural) resources van een land en hun assets voor vaccinatieschade claims ?
Pfizer Demands Nations Put Up Collateral to Cover Vaccine Injury Lawsuits

Argentina and Brazil have rejected Pfizer’s demands they put up sovereign assets, including bank reserves, military bases and embassy buildings, as collateral for anticipated lawsuits over COVID vaccine injuries.
F* Pfizer

https://childrenshealthdefense.org/defe ... -lawsuits/

Ik voorspel een zeer grote economische uitval niet door corona maar door de massale gentherapie die ze nu wereldwijd opdringen.
Dit is the economic hitman 2.0 voor mij.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bekijk het positief.
Er zijn heel wat minder 5G masten nodig. :beerchug:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

cadsite schreef:Bekijk het positief.
Er zijn heel wat minder 5G masten nodig. :beerchug:
Ik heb nooit geloofd in die 5G onzin zoals controle via nanochips en dat soort onzin.
Enkel de mm wave daar maak ik me zorgen om omwille van resonantie met zuurstof, echter dat spectrum wordt momenteel niet gebruikt in België.

mm wave is dus wat een microgolfoven met water doet, maar dan met zuurstof
bepaalde theorieën claimen dan dat zuurstof onder resonantie niet of moeilijk opneembaar is door de longen, en verstikkingsverschijnselen veroorzaakt

zo werd dan de link gelegd tussen covid klachten en 5G

omdat in België dat spectrum niet wordt uitgerold, is dit dus onzin, want de claim was dat toevallig in regio's waar 5G werd aangezet, ook de eerste corona broeihaarden waren; wordt onderuit gehaald omdat dit spectrum niet gebruikt wordt

voor mij is de 5G - covid theorie uiteraard dikke onzin

Het feit dat pharma bedrijven de resources van een land als onderpand willen voor vaccinatieschadeclaims omdat ze zelf geen verantwoordelijkheid willen dragen, dan zou je de bui al moeten zien hangen.

Ook met Astra is er vanalles fout en België blijft gewoon verder vaxxen:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... d=msedgntp

Het wordt echt door onze strot geramd.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

ub4b schreef:mm wave is dus wat een microgolfoven met water doet, maar dan met zuurstof
bepaalde theorieën claimen dan dat zuurstof onder resonantie niet of moeilijk opneembaar is door de longen, en verstikkingsverschijnselen veroorzaakt
Lijkt mij niet meteen plausibel, verstikkingsverschijnselen door opgewarmde zuurstof? Uiteraard is een te warme omgeving slecht voor de gezondheid, maar dit lijkt mij een non-issue, uiteraard zonder biologisch of medisch opleiding die voldoende is om dit deftig te kunnen debunken.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

ub4b schreef:Ik heb nooit geloofd in die 5G onzin zoals controle via nanochips en dat soort onzin.
Je kan het wel onzin vinden, maar kan je bewijzen dat het geen onzin is?
AHAA!
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 828 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Toch wel grappig wat een hetze het nu is rond die bloedklonters. Is het ernstig? Ja. Is het buiten proportie geblazen? Vrij zeker van wel... Iedereen zit erop met een vergrootglas, vergeten dan toevallig dat velen onder ons gewillig producten nemen die bloedklonters veroorzaken, maar daar wel over zwijgen natuurlijk.

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Eindelijk iemand die het erg goed uitlegt met de juiste credentials ook nog eens.

Een Belgische vaccin ontwikkelaar die o.a. voor GAVI werkt, die dus wel pro vaccinatie is, maar die problemen heeft met het feit dat de huidige vaccins eigenlijk een vorm zijn van "foute" antivirus, en dus in zekere zin software zijn die je nooit meer gaat wegkrijgen.



[youtube]ZJZxiNxYLpc[/youtube]

ZIjn paper kan je ook vinden op zijn linked in
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

JamesEarlGray schreef: Lijkt mij niet meteen plausibel, verstikkingsverschijnselen door opgewarmde zuurstof? Uiteraard is een te warme omgeving slecht voor de gezondheid, maar dit lijkt mij een non-issue, uiteraard zonder biologisch of medisch opleiding die voldoende is om dit deftig te kunnen debunken.
Ik vond nog geen wetenschappelijk bewijs voor de mm-wave claim dat dit ademhalingsproblemen veroorzaakt, maar wel op diverse telecom sites dat deze net door de resonantie van zuurstof de beam forming nodig heeft om een signaal van A naar B te krijgen. Omdat mm wave extreem snel uitdooft zonder die beamforming, worden vermoedelijk alle zijlobes direct uitgedoofd en kunnen ze dus in een 3D space meerdere verbidningen hebben die crisss cross door mekaar lopen.

Eigenlijk een slimme uitbuiting van het gedrag van zuurstofresonantie en bijhorende opwarming.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

devilkin schreef:Toch wel grappig wat een hetze het nu is rond die bloedklonters. Is het ernstig? Ja. Is het buiten proportie geblazen? Vrij zeker van wel...
Geen idee, er zijn toch landen die het op pauze zetten nu dacht ik. Hier niet en men meme krijgt deze week haar prik ermee blijkbaar. Ik ken er niks van dus ik ben er wel bezorgd rond voor haar.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 828 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Terecht ook wel, er zijn nog een pak onbekenden. Maar je kan je afvragen of niks van de andere dingen die ze (mogelijks?) reeds krijgt ook geen bijdrage heeft tot vorming van klonters, of erger.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

devilkin schreef:Terecht ook wel, er zijn nog een pak onbekenden.
De lijst landen blijft groeien, maar in België gaan ze door. Ik heb dus liever dat men meme weigert voorlopig, maar die beslissing is aan haar. Misschien beter eerst de politiekers, die vinden zich toch onmisbaar en als ze er toch zo zeker van zijn.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 828 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

De vraag: terecht of onterecht? Ik denk heel veel paniekvoetbal. But that's me.

Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Ik denk dat ze veel mensen gaan hebben die niet gaan afkomen in de vaccinatiecentra de komende dagen, of die afkomen en terug naar huis gaan als ze zien dat het AstraZeneca is, dus vertraging levert het sowieso weer op. De schrik zit er wel in merk ik.

Voor de politiek maakt het niet uit, blijkt het dat het klopt/gevaarlijk is, dan is het "de schuld van de gezondheidsraad die gezegd heeft dat we moesten verder doen". Blijkt dat er niets van aan is, dan is het "dankzij onze moedige aanpak dat de campagne geen vertraging opgelopen heeft" (quod non, maar dat doet er niet toe).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

CCatalyst schreef:dus vertraging levert het sowieso weer op
Daar kan je van op aan.
Niemand gelooft toch dat tegen eind juni (Jambon) of 11/07 (Beke) elke Vlaming al (minstens) 1 spuit gehad heeft?
Ik reken op begin september, ten vroegste.
Voor de politiek maakt het niet uit
Idd, linksom of rechtsom. Framing zal er altijd wel zijn.

Ik luister dan liever naar iemand wiens vakgebied dit is, dan naar een partijvoorzitter of een beroepspoliticus die vandaag "verantwoordelijk" is voor sport doet en morgen voor overheidsmodernisering.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

JamesEarlGray schreef:Lijkt mij niet meteen plausibel, verstikkingsverschijnselen door opgewarmde zuurstof?
Ik heb nog geen problemen ondervonden van in een sauna te zitten van 100 graden.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ze zijn de 80+'ers aan het vaccineren en toevallig hebben ze een aantal gevallen (op een paar miljoen gevaccineerden) met bloedklonters... Straks gaan ze nog elke dode bejaarde op de vaccins steken
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Het waren onder andere verpleegsters. Ik weet dat ze de pensioenleeftijd blijven optrekken maar vrij zeker dat die geen 80+ waren :roll: Ze blazen het ook niet af maar stellen uit tot er meer uitsluitsel is, ik zie daar het probleem niet van in.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”