Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik versta je verwarring wel. Je kent me dan ook niet persoonlijk.
Ik reageerde gewoon op het feit dat gezegd werd dat brandstof nog te goedkoop is. Daarbij vul ik aan dat die voor sommigen onder ons zelfs gratis is.

Zo merk ik ook dat er nogal wat mensen plots meer naar auchan gaan winkelen ipv de plaatselijke suppermarkt. Ah ja, de brandstof is gratis en het drinken is daar een paar centiem goedkoper. :banana:

Het feit dat die collega vanop 500m met de auto komt heeft er mee te maken dat hij die auto soms ook nodig heeft om klanten te bezoeken. Dat weet je niet altijd van de dag ervoor, dus komt hij maar altijd met de auto "voor 't geval dat".

Maar goed, TERUG TOT DE ORDE VAN DE DAG!
Frustraties. :angel:
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 26 keer

devilkin schreef:In files, als je staat te wachten op een parking,... Daar alleszinds wel. Hoe hatelijk is het niet dat er iemand blijft zitten in de wagen aan bvb een supermarkt en dat ding blijft maar vervuilen...
Geen paniek, in USA is het stationair laten draaien volledig ingeburgerd. Dat viel mij op in mijn verschillende USA reizen. Ik had ook nooit een "auto engine stop" op mijn huurwagens.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dat is ook een land waar brandstof spotgoedkoop is door oversubdidiering.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 26 keer

Over en subsidering ?

A rato: 50 cent / liter --> 159 l /barel geeft 80 euro/ barel.
En een barel kost 45 euro. Daar zal geen subsidie aan te pas komen
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

heist_175 schreef:Een firmawagen met "gratis" tankkaart leent zich wel meer tot (winkel)uitstapjes wat verder weg, het kost toch niets (marginale kost voor de gebruiker/chauffeur = €0).
Om eerlijk te zijn merk ik dit vooral bij de oudere generatie, en tankkaart of niet die kijken er echt niet naar qua kilometers en stationair draaien. Merk ik genoeg in mijn omgeving dat er zijn die echt voor alles de wagen nemen (en daar zitten vrijwel geen bedrijfswagens tussen). Wat ik nu met Corona wel merk is dat er ook daar toch een grotere shift richting alternatieven is, er is meer tijd om eens de fiets te nemen enzo.


OT:
- Mensen zonder verkeersinzicht "oh, het is groen dus ik rij door, ook al blokkeer ik dan het hele kruispunt omdat er aan de overkant file staat"
Blij dat ik niet meer zoveel op de baan ben momenteel.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Dit weekend een reclamemail van Connections. Vreemd want het is meer dan 10 jaar geleden dat we daar iets boekten. Blijkt dat ze me "out of the blue" op het adres mailden dat ik in 2009 gebruikten voor onze eerste reis naar Japan.
Ik snap best dat ze proberen een paar extra "zieltjes te winnen" met dit soort mailings maar ze mochten er minstens een uitschrijflink in zetten.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

MClaeys schreef: - Mensen zonder verkeersinzicht "oh, het is groen dus ik rij door, ook al blokkeer ik dan het hele kruispunt omdat er aan de overkant file staat"
Blij dat ik niet meer zoveel op de baan ben momenteel.
Ik wacht dan effectief, "volgen van regels" is overigens één van de redenen dat ik zelfs niet meer mag rijden zonder goedkeuring psychiater :lol:
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Dizzy schreef:een vrouw zat lekker in haar wagen te candy crushen met de motor aan gedurende 30 minuten! Brandstof is voor sommigen nog altijd te goedkoop :roll:
Gerekend aan 0,5L per uur stationair verbruik komt dat neer op ongeveer een rit van 10km aan 5L/100km.

Ik denk dat er persoonlijk meer brandstof wordt verscheten aan onaangepast rijden (i.e. te snel, niet (deftig) inschatten wanneer te vertragen en dus maar volop in de remmen, foute versnelling, etc) dan aan stationair laten draaien.

Dit alles los van het feit dat ik gruwelijk het schijt heb aan mensen die ongegèneerd hun motor laten brommen terwijl er mensen buiten in de buurt staan, hoe asociaal ben je dan eigenlijk wel niet? Soit, dat lijkt voor sommige mensen precies het doel te zijn: hun leven beter maken dan andermans leven, en erbij helpen dat andermands leven slechter is dan hun leven.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Met die brandstof kan ik dus perfect naar huis rijden.

Inderdaad, de ikke-cultuur tot in het extreme. Vaak zijn dat dan net de mensen die het hardst roepen als iemand iets doet waar zij last van hebben.

Een voorbeeldje, bij het afdalen van de roltrappen heb je vaak mensen die eens ze beneden zijn gewoon blijven staan voor de roltrap. Terwijl iedereen van de trap komt en tegen hen aanbotst hoor je ze dan zuchten "dat geduw hier, geen manieren!" :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

JamesEarlGray schreef: Gerekend aan 0,5L per uur stationair verbruik komt dat neer op ongeveer een rit van 10km aan 5L/100km.

Ik denk dat er persoonlijk meer brandstof wordt verscheten aan onaangepast rijden (i.e. te snel, niet (deftig) inschatten wanneer te vertragen en dus maar volop in de remmen, foute versnelling, etc) dan aan stationair laten draaien.

Dit alles los van het feit dat ik gruwelijk het schijt heb aan mensen die ongegèneerd hun motor laten brommen terwijl er mensen buiten in de buurt staan, hoe asociaal ben je dan eigenlijk wel niet? Soit, dat lijkt voor sommige mensen precies het doel te zijn: hun leven beter maken dan andermans leven, en erbij helpen dat andermands leven slechter is dan hun leven.
Mensen kunnen er ook eens bij stilstaan dat er voor de moment weinig gereden wordt, en vooral korte afstanden. Onze staat soms een week stil, zelfs langer. Starten gaat dan niet altijd even vlot, en in zo'n geval wanneer madam ergens rap binnen is blijft hij draaien, idem wanneer er een regeneratie bezig is.

Ook nog, en motor die pas draait zijn SS zal die niet laten stilvallen zolang die geen bepaalde temperatuur heeft bereikt.

Het zou me trouwens niet verbazen dat sommigen die hier zitten te neuten op het stationair draaien in de zomer even voor 3000km brandstof erdoor jagen om naar het zuiden te rijden.
Laatst gewijzigd door decat 01 dec 2020, 15:09, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik rij niet meer dan 5000km/jaar en dan nog met een Up!, dus ik mag zagen. :angel:

Een nieuwe gewoonte aan onze bakker: de auto voor de bakkerij laten draaien en naar binnen gaan. Ik moet me telkens inhouden om die auto niet even om het hoekje te zetten. :roll:
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Ja dat is hier ook, 5 m verder is er een parking maar dan stoppen ze toch in het midden van de straat en zetten ze hun 'park anywhere' lichten aan.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

decat schreef:Mensen kunnen er ook eens bij stilstaan dat er voor de moment weinig gereden wordt, en vooral korte afstanden. Onze staat soms een week stil, zelfs langer. Starten gaat dan niet altijd even vlot, en in zo'n geval wanneer madam ergens rap binnen is blijft hij draaien, idem wanneer er een regeneratie bezig is.

Ook nog, en motor die pas draait zijn SS zal die niet laten stilvallen zolang die geen bepaalde temperatuur heeft bereikt.

Het zou me trouwens niet verbazen dat sommigen die hier zitten te neuten op het stationair draaien in de zomer even voor 3000km brandstof erdoor jagen om naar het zuiden te rijden.
Dit was iemand die van de R4 kwam, de wagen had dus al een afstand gereden en motor was dus niet koud.

Het zou me trouwens ook niet verbazen dat dezelfde dame ook 3000 km brandstof erdoor jaagt naar het zuiden want de gewoonte had ze al :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Speciaal van Dendermonde naar Gent rijden omdat ISPC in zijn mail zet dat vanaf vandaag o.a. zeetong en kalettes in aanbieding zijn. Daar aangekomen te horen krijgen op de vis afdeling dat de tong pas morgen binnenkomt. Op de groenten afdeling zelfde verhaal. Kalettes komen pas morgen binnen. Ze kunnen de boom in. Mijn zeetong zal ik wel in Lokeren halen voor iets meer geld en voor wat de kalettes betreft zal ik wel wachten tot de mijne plukrijp zijn. Zal rond eindejaar zijn schat ik.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Dizzy schreef:
Dit was iemand die van de R4 kwam, de wagen had dus al een afstand gereden en motor was dus niet koud.
Tenzij er op de R4 enkel om de 10 kilometer afritten zijn kan het nog steeds een zeer korte afstand zijn geweest.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Dat heb ik niet gemeten maar er woont niemand direct langs dus het moet lukken dat het iemand is die zo dichtbij woont. Dan zou je ook eerder een fiets pakken, zeker met dat mooie weer.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Boete in de brievenbus gehad met nummerplaat van onze cabrio die al meer dan een maand stil staat. :x
En dan begint het. Enkel mogelijk om online een formulier in te vullen, dan afdrukken en opsturen met BPost :bang: Je moet de bestuurder opgeven op het moment van de overtreding :bang: Als je aangeeft dat je zelf niet de chauffeur was, kan je enkel de naam van de bestuurder invullen. Als je aangeeft dat je zelf reed kan je een reden opgeven waarom je de boete betwist.
Bellen met de wijkagent of het nummer op de brief haalt niets uit.
Dus boete maar betwist en meteen ook de foto opgevraagd. Ben eens benieuwd wat eruit zal komen. Onze cabrio is een gele Fiat Barchetta, een foto zou dus nog snel duidelijkheid moeten geven.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Dizzy schreef:Dat heb ik niet gemeten maar er woont niemand direct langs dus het moet lukken dat het iemand is die zo dichtbij woont. Dan zou je ook eerder een fiets pakken, zeker met dat mooie weer.
Moest ik iemand aan het station gaan oppikken zou dat ook met de fiets zijn, het spatbord zal voor de passagier wel lukken om op te zitten. De valies die ze eventueel kunnen meesleuren laten ze dan maar achter.

OT: plaatsen van SSD in early 2009 iMac verloopt minder vlot dan verwacht. Een oude klasgenoot vroeg zijn iMac te herstellen. Eens ie terug bootte voorgesteld van er een SSD in te steken. Vreemd genoeg boot hij niet wanneer HDD en SSD zijn ingeplugd. Met enkel SSD of HDD is er geen probleem.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

kamiel schreef:. Onze cabrio is een gele Fiat Barchetta, een foto zou dus nog snel duidelijkheid moeten geven.
Mocht ik het krapuleuze idee hebben om een valse plaat aan te maken zou ik alvast op zoek gaan naar een auto met identieke kenmerken en die nummerplaat dupliceren.
Hopelijk heeft de persoon die de boete reed niet hetzelfde gedaan. :|
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

In dat geval kan je :
- Veel gedoe hebben met de overtredingen van degene met jouw kopie-nummerplaat.
- Een nieuwe plaat aanvragen en de oude laten schrappen. Is niet gratis, maar zou wel eens goedkoper kunnen zijn dan telkens dat gedoe met de betwistingen van de overtreding,
( Als die auto echt heel erg lijkt op de jouwe kan ik me best voorstellen dat men toch zal zeggen dat jij de overtreding met jouw auto hebt gemaakt. Heel moeilijk om dan te bewijzen dat jij het niet was.)

En dan maar hopen dat ze die aap met kopie-nummerplaat klissen als ie bijvoorbeeld een gecamoufleerde ANPR-camera passeert (maar dat ga jij dan waarschijnlijk nooit te weten komen).
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

De kans is al heel klein dat het dezelfde auto is, dezelfde kleur, eventueel andere identieke kenmerken (sticker of iets dergelijks?). Kwestie van de foto op te vragen en die door de politie laten vergelijken met uw eigen auto. Vriend van mij had jaren geleden iets gelijkaardigs voor. Zijn nummerplaten werden genoteerd door een achtervolgende politie auto die de achtervolging uiteindelijk moest staken omdat hij de auto niet kon volgen wegens te hoge snelheid. Hij kreeg de boete thuis. Alleen, die dag dat hij zogezegd achtervolgd werd op 200km van zijn huis, stond zijn auto gewoon thuis.
Aan de andere kant is het in NL ook weer zoveel beter geregeld. Daar staat de kleur van de auto op het kentekenbewijs. Daar kan al veel minder gefoefeld worden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

decat schreef:
Dizzy schreef:Dat heb ik niet gemeten maar er woont niemand direct langs dus het moet lukken dat het iemand is die zo dichtbij woont. Dan zou je ook eerder een fiets pakken, zeker met dat mooie weer.
Moest ik iemand aan het station gaan oppikken zou dat ook met de fiets zijn, het spatbord zal voor de passagier wel lukken om op te zitten. De valies die ze eventueel kunnen meesleuren laten ze dan maar achter.
Het leek me logisch dat de vermelding over de fiets ging over de persoon die nu met de wagen werd opgepikt :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

pm
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:30, in totaal 1 gewijzigd.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Bij coolblue nog niet voorgehad maar eentje mistellen kan he :D
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Toch ook al voorgehad, met een "2de kansje". Zo heb je er geen 10 liggen hé...
Was nogal een gekl**t om mijn geld terug te krijgen :eek: .
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

ub4b schreef:
Lekker overpriced de 512 SSD vs 256GB SSD's bij Apple maar voor klanten doen we alles hé, en dat de mini's alles op het mainboard gesoldeerd hebben zodat klanten zelf niet kunnen upgraden, nemen we er dan maar bij en slikken de kost:
https://appleinsider.com/articles/20/11 ... ldered-ram
Als ik me niet vergis kan het bij de M1 niet anders. De cpu, gpu, geheugen, controllers etc zitten IN de M1 en over welke prestaties dat met zich meebrengt is al genoeg geschreven. Ze hebben nog maar twee TB poorten maar wèl met eigen controller. Op de ouderen modellen zijn er 4 poorten die over 1 controller lopen.



De SSD upgrades zijn wel heftig qua prijs, moest er hier ook een nieuwe in huis komen is het met max 512GB.
Heb nu een een oude 2011 iMac met Caldigit TS3+ dock en daar schijven op aansluiten werkt zéér goed. Dus aan de nieuwe zou er sowieso ook een dock hangen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

jhujlj
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:30, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

niet zo'n hele kleine frustratie (want het is al 5u door nu) maar ... SAMBA 4.2.0 (built from source, en dus niet in default distri folders) migreren naar Windows AD. Moet je in 2 stappen doen met Windows 2008R2 (2 DC's nodig !!), dat duurt verschrikkellijk lang om op te zetten en daarna mag je alles, maar dan ook bijna alles, manueel recht trekken.

* FRS --> DFSR ==> neenee, dat gaat niet want fxxng SAMBA heeft geen volledig ms AD schema. Manueel rechttrekken dus
* FSMO rollen ==> neenee, dat gaat zomaar niet, want SAMBA heeft niet alle nodige properties op de schema objecten staan. Manueel rechttrekken dus
* GPO's ==> ahja, die bestaan, oei, ze zijn leeg ... ahja, want SAMBA gebruikt dat enkel als placeholder

Echt, denk dat ik weer terug heel de duistere onderkant van AD heb gezien. Wel leuk en leerrijk natuurlijk :-) Maar ff manueel 2x 2008R2 DC's opzetten duurt toch wel heel lang met al die nodige updates.

Anyway, 't is voorbij, 't werkt, we migreren nu zonder issues naar 2019 ... :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Een tijd geleden heb ik een aanbieding gekocht waarbij je gratis JBL Wireless Earbuds kreeg. Deze zouden 2-3 weken na afloop van de actie toegestuurd worden. 2-3 weken na de actie was week 1 van november. Ondertussen al 2x toe een update gekregen dat het 'later' ging zijn en dan op 27/11 de verlossende 'BPOST' mail met tracking nummer. Echter ... die tracking nummer staat tot op vandaag nog altijd op "Pakket in behandeling bij afzender" ...

ngaaaaaah ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Reeds maanden komen op 50m van onze woning om 5 uur vrachtwagens materiaal brengen/halen op een bouwwerf. Ze moeten soms wachten (met draaiende motor) en als de poort niet vlug genoeg open gaat dan is er altijd de claxon natuurlijk. Graafmachines e.d. worden op een aanhanger in de namiddag geparkeerd om dan om 5u 's morgens afgeladen en naar de werf gereden.
Om één of andere reden is er uitzonderlijk overdag nog iets te horen. Blijkbaar moet alles om 5 uur gebeuren :evil:

Ik schreef hier ook al eerder dat ze, niettegenstaande het om een zeer brede straat gaat, ook al met een vrachtwagen de auto van onze zoon hadden "mee gehad". En doorgereden natuurlijk.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

bedrijven die eisen om zaken op hun manier te doen voor te ontvangen en je geen alternatief geven:

- loonbedrijf dat je loonbrief enkel nog via doccle wil sturen

- ethias dat eist dat je papiertjes van de apotheek "automatisch" laat binnensturen (waarbij de helft mislukt en je voor ELK APART medicament een papiertje uit de printer ziet komen)

- collect&go die enkel je kasticket nog mailen (dus kan je zowiezo pas thuis zien of het klopt, en vaak ben je tegen dan er al niet meer mee bezig)
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Dat wordt pas leuk in een B2B-omgeving waar ieder zijn eigen systeem wil gebruiken en geen alternatief voorziet ... en beiden geen duimbreed willen toegeven ;)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

axs schreef:Dat wordt pas leuk in een B2B-omgeving waar ieder zijn eigen systeem wil gebruiken en geen alternatief voorziet ... en beiden geen duimbreed willen toegeven ;)
ik ben daarom voorstander van zaken gewoon als pdf attachment in een mail te gooien en zo te sturen naar het opgegeven emailadres.
op die manier kan ik dan tenminste zelf kiezen wat ermee moet gebeuren.

ik heb sieve rules op mijn mailbox, dus alles komt gelijk in het goede mapje.
vroeger was het ook ingesteld om automatisch te kopieren naar een mailbox die door paperless geleegd werd (en dus automatisch in mijn documenten toegevoegd werden).... maar dan begonnen er leukerds te zijn die ipv een attachment in de mail steken aankomen met "klik hier om de factuur te downloaden" *sigh*
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Klokje oven was deze ochtend aan het knipperen toen ik in de keuken aankwam, pff toch weer geen elektrische storing :-(
Reeds de 4de maal dat de Fluvius voedingskabel defect raakt onder het voetpad en dat allemaal sinds een 3 tal jaar geleden een firma de waterleiding had vernieuwd.
Gevolg toen ik deze avond thuis kwam :
TV stond aan, had ik in de ochtend niet opgemerkt, blijkbaar was Kodi opgestart en die start op zijn beurt de tv (voor de net voeding van de RPI met Kodi zit een Sonoff clone).
De Telenet modem, die ik normaal uitzet, stond aan, zelfde verhaal als hierboven (Sonoff).
Flukso die sinds 1h deze nacht niet meer via wifi verbonden was, vermoedelijk veroorzaakt door één der Sonoff's ?

Nu door via app Smart Life één Sonoff terug te zoeken en te verbinden kwam het allemaal terug goed.
Nu nog mijn data uit de Flukso terugkrijgen van vandaag :-)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Is er geen optie om die dingen de vorige stand te laten onthouden?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Het elektriciteitsnet heeft 2 x zonder spanning geweest tussen middernacht en 10h.
Zou eens moeten testen door manueel de automaten uit te schakelen van de kringen waarop de fritzbox en sonoff's zitten, maar zou dat liever niet doen.
Ik zou verwachten dat die dingen elkaar terug gaan zien en netjes verbinden.
Is er geen optie om die dingen de vorige stand te laten onthouden?
De naam en type heeft de Sonoff wel onthouden, er wordt uit de FB voor elk toestel ook een IP adres gereserveerd.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Baby die na 9 maanden nog altijd eens ni wil doorslapen .... begin het serieus te voelen.

PS: Aangezien ze geboren is op 1 maart loopt haar leeftijd nagenoeg gelijk met de Belgische Coronacrisis ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hopelijk is er geen link tussen haar goed slapen en goede cijfers in de betreffende materie maar ik hoop voor je dat het snel goed komt!
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Sasuke schreef:Baby die na 9 maanden nog altijd eens ni wil doorslapen .... begin het serieus te voelen.

PS: Aangezien ze geboren is op 1 maart loopt haar leeftijd nagenoeg gelijk met de Belgische Coronacrisis ...
De onze is beginnen doorslapen op haar 2 jaar, toen de tweede geboren werd. :banana:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

@klokje
Ik snap niet dat toestellen niet standaard zo'n DCF ontvanger hebben.
Veel kan dat toch niet kosten hé
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”