Mijn kleine frustratie van de dag ...

NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 07 Nov 2011
Bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor NielsH » 06 Dec 2019, 10:48

heist_175 schreef:En daarmee heb je de essentie ook gehad: hype. Plots is iedereen "glutenintolerant", terwijl veel van die intolerantie te wijten is aan industriële toevoegingen (genre brood van bakkerij VanGrootloon in Leuven) en niet te wijten is aan al dan niet gluten of al dan niet tarwe/rogge/spelt.


Omdat het hier over frustraties gaat... gebruik inderdaad niet zomaar glutenintolerant. Die term is eigenlijk enkel weggelegd voor mensen met coeliakie (dat is vast te stellen via bloed en darmbiopsie). De anderen (zij die last hebben van klachten zoals buikpijn enz. maar bij wie coeliakie niet wordt vastgesteld) zijn eigenlijk 'gevoelig voor gluten' of (zoals je terecht weergeeft) waarschijnlijk gevoelig voor 'iets' dat bij brood voorkomt.

En, die grote 'hype' is zowel positief als negatief voor de 'echte' glutenintolerantie: er zijn in de supermarkten veel meer producten te vinden, maar op restaurant wordt er wat lacherig over gedaan. Zeker als je hoort van horeca-personeel dat sommigen zeggen dat ze geen gluten mogen, er moeite wordt gedaan, maar die personen wel bij de koffie de cakejes opeten (want dat kan geen kwaad). Dan is het lastig om als ouder van een kind met coeliakie te vragen of iets echt wel zonder gluten is en aan schouderophalend personeel moet uitleggen wat kruisbesmetting is (anders hebben wij een nacht een huilende 6-jarige en de volgende dag een hoop toiletbezoeken).

Gebruikersavatar
Cristallx
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 01 Nov 2006
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor Cristallx » 06 Dec 2019, 19:34

Vorige wwek probleem met Bpost nu met UPS.

Vandaag zou er door UPS geleverd worden. Ik was thuis en zie een wagen van UPS voorbij rijden. Ik dacht die gaat stoppen. ... helaas, hij reed door. Nog geen 2 min later was de status van mijn order gewijzigd :evil: :evil: . Dit terwijl er nog niet eens aangebeld is :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: .

Screenshot_20191206-163010.png
Blijft ze eindelijk slapen .... Slaapt ze :-(

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2912
Lid geworden op: 20 Jun 2016
Bedankt: 254 keer
Recent bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor CCatalyst » 06 Dec 2019, 23:42

Cristallx schreef:Dit terwijl er nog niet eens aangebeld is :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: .


Erm... ik zou toch asap bellen met UPS om dit te corrigeren en het "geweigerd" status eraf te halen. Want als dit pakket opnieuw door de sorteercentrale gaat met een actieve "geweigerd" flag erop, zal er een een retourlabel (return to sender) op geplakt worden en dat pakket zie je dan niet meer terug!

Als het een pakket is dat van buiten de EU komt heb je nog een korte lifeline daar het dan meestal even in Diegem blijft liggen terwijl ze de verzender proberen te bereiken voor overleg inzake transportkosten en douane.

Ook bijzonder vreemd dat het "geweigerd" gemarkeerd werd. Normaal kiezen ze gewoon "bestemmeling afwezig, doorsturen naar UPS Access Point" als ze geen zin meer hebben om het te leveren. Misverstand met een buur waar verkeerdelijk aangebeld werd en die het pakket geweigerd heeft?

Vraagje: was de van een van UPS zelf (een bruine) of van een firma in opdracht van UPS?

ub4b
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4238
Lid geworden op: 12 Jan 2006
Bedankt: 345 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor ub4b » 07 Dec 2019, 01:47

Waarom moeten live optredens zo F* luid zijn???

Net naar Worakls Orchestra gaan kijken in de AB: techno met een orkest - de moeite. Op begane grond werden je ingewanden door mekaar geschud door het subwoofer geweld. Elke subwoofer heeft drie 18 inch drivers en ze hebben er 10, dus 30 18 inch drivers. Dan maar op 1e verdieping waar ik line of sight met het podium had en het orkest heel goed zag, 90 graden van de line array.

Wie iets van geluid kent weet dat de uitdoving op de loodlijn maximaal is, dus op dat punt had je dus het minste last - maar daar was het nog steeds f* luid. Je kan dan wel oordopjes indoen, maar die beperken ook de geluidskwaliteit.

Waarom niet het volume van de 1e keer juist zetten?

Als we kijken naar de gebruikte line arrays, dan doet elke luidspreker in die array SPLmax 143 dB - en wat daar hangt is niet mis:

https://www.abconcerts.be/en/ab-busines ... ucture/87/

SOUND

Line-Array Speakers 14 x D&B J8, 4 x D&B J12
10 x D&B J-Sub 3x18" (Cardioid Sub)
Foh console Midas H2000 (56)
Monitor console Midas H3000 (56)
DiGiCo SD5CS (V929 / Core 2)
D&B M2 wedges
d&b C4 sidefills

Ik heb nooit begrepen waarom het zo luid moet en waarom ze zoveel power opwekken in zulke zalen, what's the point? Kunnen mensen dan niet meer genieten bij een normaal volume? 't is de laatste keer dat ik naar de AB ga.

ALs je googled op "ancienne belgique veel te luid" dan ben ik duidelijk niet de enige die het te luid vind, en slecht vind klinken ... baai baai mij zien ze daar niet meer.

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2912
Lid geworden op: 20 Jun 2016
Bedankt: 254 keer
Recent bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor CCatalyst » 07 Dec 2019, 02:14

ub4b schreef:Ik heb nooit begrepen waarom het zo luid moet en waarom ze zoveel power opwekken in zulke zalen, what's the point? Kunnen mensen dan niet meer genieten bij een normaal volume? 't is de laatste keer dat ik naar de AB ga.


Ongezond hoge dB's tijdens concerten. Een van die dingen waarvan ze (of misschien nog "we") binnen x jaar niet gaan begrijpen waarom we dat tolereerden en niet eerder ingrepen.

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2715
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 126 keer
Recent bedankt: 25 keer
Uitgedeelde bedankjes: 274 keer
Contact:

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor devilkin » 07 Dec 2019, 04:33

Muzikanten oordoppen (op maat gemaakt) werken verdomd goed en vervormen minimaal. Maar het blijft gewoon algemeen veel te luid. Op alle soorten concerten.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Orange Love Trio -- using Ubiquiti USG-3
Orange Dolphin & Proximus (corporate) -- Using OnePlus 6 (ROM: Stock)

Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1109
Lid geworden op: 17 Apr 2005
Bedankt: 135 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 323 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor Gray » 07 Dec 2019, 04:45

In Vlaanderen is dit strikt gereglementeerd in de Vlarem wetgeving. Helaas ligt den AB in Brussel daar hangt het af van de geluidstechnieker of de groep die speelt. :lol:

Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 Mar 2007
Bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor frodo » 07 Dec 2019, 08:06

Black friday actie week bij Bol.com. Gekocht met aanzienlijke korting. Blijft steken op zending aangemeld. Na contact is de status ineens " retour aangevraagd" Ik krijg mijn geld terug,fout van het systeem. Maar geen nood kan het wel nog bestellen is ruim op voorraad. Wel tegen de volle prijs.
Zo kan ik ook grote kortingen geven.

Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1640
Lid geworden op: 14 Dec 2005
Locatie: 03BOO0
Bedankt: 92 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor fryelectro » 07 Dec 2019, 10:03

Meer dan een week niet kunnen aanloggen op userbase omdat de paswoord reset mails niet toekwamen, ook niet in spam folder:(

Mails via contactformulier werden ook niet beantwoord of misschien kwamen deze ook niet toe.

Btw. Het was naar een Gmail adres.

Spijtig want ik wou net voor 30/11 nog vragen of er iemand nog iets kon doen met Proximus punten.

Uiteindelijk eergisteren wel gelukt.
Proximus Office&Go Maxi - 100/30 Fritz!Box 7390 via Fritz!Box 7360v2 (PPPoE bridge)
Proximus SmartXL 10 + SmartXL 20 Team
Hosted Asterisk + FreePBX + weepee trunk + FreeVoipDeal

Goztow
Erelid
Erelid
Berichten: 12900
Lid geworden op: 14 Nov 2006
Locatie: Brussel
Bedankt: 785 keer
Recent bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1284 keer
Contact:

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor Goztow » 07 Dec 2019, 13:53

fryelectro schreef:Meer dan een week niet kunnen aanloggen op userbase omdat de paswoord reset mails niet toekwamen, ook niet in spam folder:(

Mails via contactformulier werden ook niet beantwoord of misschien kwamen deze ook niet toe.

Btw. Het was naar een Gmail adres.

Spijtig want ik wou net voor 30/11 nog vragen of er iemand nog iets kon doen met Proximus punten.

Uiteindelijk eergisteren wel gelukt.

Jammer, je hebt onze proximus punten voor goede doelen actie gemist :(. viewtopic.php?f=43&t=56490
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1640
Lid geworden op: 14 Dec 2005
Locatie: 03BOO0
Bedankt: 92 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor fryelectro » 07 Dec 2019, 14:29

Ik weet het, was vrij frustrerend, maar goed het waren er maar een 400 tal, voor de vuilbak :(
Proximus Office&Go Maxi - 100/30 Fritz!Box 7390 via Fritz!Box 7360v2 (PPPoE bridge)
Proximus SmartXL 10 + SmartXL 20 Team
Hosted Asterisk + FreePBX + weepee trunk + FreeVoipDeal

Gebruikersavatar
Cristallx
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 01 Nov 2006
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor Cristallx » 07 Dec 2019, 22:06

CCatalyst schreef:
Cristallx schreef:Dit terwijl er nog niet eens aangebeld is :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: .


Erm... ik zou toch asap bellen met UPS om dit te corrigeren en het "geweigerd" status eraf te halen. Want als dit pakket opnieuw door de sorteercentrale gaat met een actieve "geweigerd" flag erop, zal er een een retourlabel (return to sender) op geplakt worden en dat pakket zie je dan niet meer terug!

Als het een pakket is dat van buiten de EU komt heb je nog een korte lifeline daar het dan meestal even in Diegem blijft liggen terwijl ze de verzender proberen te bereiken voor overleg inzake transportkosten en douane.

Ook bijzonder vreemd dat het "geweigerd" gemarkeerd werd. Normaal kiezen ze gewoon "bestemmeling afwezig, doorsturen naar UPS Access Point" als ze geen zin meer hebben om het te leveren. Misverstand met een buur waar verkeerdelijk aangebeld werd en die het pakket geweigerd heeft?

Vraagje: was de van een van UPS zelf (een bruine) of van een firma in opdracht van UPS?


Ik heb al contact gehad met UPS gisteren enkele minuten nadat de status van mijn pakket gewijzigd was naar 'geweigerd door afzender'. Er ging akte genomen worden van dit voorval , op de vraag of ik het pakket dan eventueel vandaag zelf ergens kon afhalen werd negatief op gereageerd. S'avonds kijk ik terug naar de status en idd pakket is terug gestuurd naar afzender (Nederland) :evil: :evil: :evil:

Auto was van UPS zelf (de bruine). Misverstand met een buur ... misschien wie weet. Maar dan nog, zeer bizar dat ze het direct retour sturen zelfs na mijn telefoontje en de vraag het zelf af te halen.

Annotation 2019-12-07 215500.png
Blijft ze eindelijk slapen .... Slaapt ze :-(

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2912
Lid geworden op: 20 Jun 2016
Bedankt: 254 keer
Recent bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor CCatalyst » 07 Dec 2019, 23:50

Cristallx schreef:Auto was van UPS zelf (de bruine). Misverstand met een buur ... misschien wie weet. Maar dan nog, zeer bizar dat ze het direct retour sturen zelfs na mijn telefoontje en de vraag het zelf af te halen.


Mja, die outsourced klantendienst is idd vrij hopeloos. Ik woon niet zover van het UPS-station in Diegem, als er iets scheelt ga ik naar daar, de mannen die daar werken kunnen zo'n zaken wel oplossen in het computersysteem (iig veel beter dan de klantendienst). Maar je moet er wel zeer snel bij zijn, iig voordat het pakket weer door de sorteercentrale gaat.

Mijn vermoeden is dat de verzender een verkeerd huisnummer in uw straat erop gezet heeft, bijvoorbeeld een nummertje dat ontbrak (huisnummer 2 ipv 52 oid). De driver/helper zal dan effectief aan nr 2 aangebeld hebben, de persoon die daar woont zal de ontvangst geweigerd hebben en zo heb je de van dus zien passeren met jouw pakket erin.

Mocht het toch zijn dat het adres wel degelijk correct was, zou ik daar toch een klacht over neerleggen.

axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2355
Lid geworden op: 18 Dec 2010
Bedankt: 201 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor axs » 08 Dec 2019, 00:50

Wat eerst een frustratie was, veranderde al snel in ‘een positieve noot’:

Op een expresweg diende ik te stoppen voor het rode licht. Een ‘gehaaste’ chauffeur rijdt rechts af (aparte rijstrook rechts vd lichten, keert daar om - met gierende banden - om dan weer rechts af te slaan en zo de expresweg verder te volgen. Asociaal rijgedrag dus....

Tot...hij ah volgende licht duidelijk weer hetzelfde trukje wou uithalen maar eindigde tegen een verkeersbord.
Heb eens heel hard in mijn vuistje moeten lachen.
Karma!

Gebruikersavatar
Cristallx
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 01 Nov 2006
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor Cristallx » 09 Dec 2019, 14:14

CCatalyst schreef:
Cristallx schreef:Auto was van UPS zelf (de bruine). Misverstand met een buur ... misschien wie weet. Maar dan nog, zeer bizar dat ze het direct retour sturen zelfs na mijn telefoontje en de vraag het zelf af te halen.


Mja, die outsourced klantendienst is idd vrij hopeloos. Ik woon niet zover van het UPS-station in Diegem, als er iets scheelt ga ik naar daar, de mannen die daar werken kunnen zo'n zaken wel oplossen in het computersysteem (iig veel beter dan de klantendienst). Maar je moet er wel zeer snel bij zijn, iig voordat het pakket weer door de sorteercentrale gaat.

Mijn vermoeden is dat de verzender een verkeerd huisnummer in uw straat erop gezet heeft, bijvoorbeeld een nummertje dat ontbrak (huisnummer 2 ipv 52 oid). De driver/helper zal dan effectief aan nr 2 aangebeld hebben, de persoon die daar woont zal de ontvangst geweigerd hebben en zo heb je de van dus zien passeren met jouw pakket erin.

Mocht het toch zijn dat het adres wel degelijk correct was, zou ik daar toch een klacht over neerleggen.


Ben er ondertussen al achter dat er inderdaad een verkeerd adres op stond 176 ipv. 126. Wie deze fout gemaakt heeft is alsnog onduidelijk. Maar bij mijn bestelling had ik wel degelijk 126 doorgegeven. Ik heb ook contact gehad met de shop en deze beloofde mij het pakket zo snel mogelijk terug te sturen. Ben benieuwd hoelang dat allemaal gaat duren.

:xmas: :xmas: :xmas:
Laatst gewijzigd door Cristallx op 09 Dec 2019, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijft ze eindelijk slapen .... Slaapt ze :-(

payphoneuser
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 26 Jun 2015
Bedankt: 17 keer
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor payphoneuser » 09 Dec 2019, 15:24

Bij mij was er onlangs bij een UPS-zending gewoon geen huisnummer in die tracking tool te zien.
Dus maar proberen om dat recht te zetten, maar om een account in hun site te maken moest je eerst verificatie via een brief doen, waardeloos dus.
Op het etiket stond het gelukkig wel juist, dus zorgen om niks.

Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 4342
Lid geworden op: 10 Nov 2002
Locatie: Vlaams Brabant
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Contact:

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor NuKeM » 09 Dec 2019, 16:42

Rondvliegend isolatiemateriaal van een bouwwerf dat mijn wagen beschadigd heeft. Wat nu... heb geen getuigen (nuja er waren er, maar iedereen rijdt door) en denk niet dat de bouwfirma mij zomaar gaat geloven en vergoeden. Balen :x

Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5410
Lid geworden op: 16 Feb 2011
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor MClaeys » 09 Dec 2019, 17:59

Is het duidelijk dat het isolatiemateriaal was? Waarom zouden ze dat dan niet vergoeden? (en anders PV laten opmakem). Zeker als ze weten dat hun materiaal gaan vliegen is denk ik dat een gerespecteerde firma zich dat wel aantrekt.

OT: pakket staat geleverd maar nergens te vinden
Xbox Live: MClaeys

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5581
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 618 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor Jack Daniels » 09 Dec 2019, 18:10

Op 18 november werd een pakket geleverd door bpost. Ik was niet thuis maar dankzij mijn Ring doorbell zag ik dat er aangebeld was en dat het bpost was. Chauffeur neemt pakket mee terug in zijn bestelwagen en rijdt door. Bij thuiskomst meteen in de brievenbus gekeken maar helemaal geen bericht dat ik afwezig was. Beelden van Ring bekeken en inderdaad, chauffeur gaat naar de auto, legt pakket in de auto en vertrekt zonder berichtje in de brievenbus te stoppen. De volgende dag, 19 november, zie ik de postbode voorbijfietsen. Ik kijk in de brievenbus en wat zie ik nog, behalve mijn gewone post? Het briefje van de bpost bezorger dat ik de dag voordien niet thuis was en dat ik mijn pakket af kon halen in het postkantoor. In het postkantoor vroeg ik of dat de nieuwe werkwijze van bpost was. Namelijk een bericht van afwezigheid in de bus stoppen een dag nadat de chauffeur langs was geweest. Reactie van de loketbediende: hier is een kaartje meneer voor als u klacht wenst in te dienen. :bang:
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

R2D2
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 Aug 2015
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor R2D2 » 09 Dec 2019, 20:11

Gray schreef:In Vlaanderen is dit strikt gereglementeerd in de Vlarem wetgeving. Helaas ligt den AB in Brussel daar hangt het af van de geluidstechnieker of de groep die speelt. :lol:


Brussel heeft ook zijn normen maar zowel in Vlaanderen en als in Brussel rammelt de wetgeving en vooral de manier waarop gemeten wordt en waar er gemeten wordt. Om effectief het publiek te beschermen (en beter(e) comfort en geluidskwaliteit te bieden) zouden de normen moeten toegepast worden voor alle plaatsen waar het publiek kan staan. In de praktijk wordt er achteraan in de zaal gemeten en wordt er dus geen rekening gehouden met 90% van het publiek dat dichter bij de speakers staat.
En ik beaam: het geluidsniveau wordt bepaald door meestal potdove geluidstechnici die op puberale wijze steeds luider willen.
Ik heb zelf ook een flinke tinnitus ten gevolge van een concert in de AB. Ik weet nog precies welk concert dat was. De schade is onherstelbaar. Eigenlijk zou ik de AB moeten aanklagen voor onvrijwillige slagen en verwondingen, gebrek aan voorzorgen etc.
Maar in de praktijk is dat niet haalbaar (bewijslast, wie is de dader, enz.)

KRL100
Premium Member
Premium Member
Berichten: 656
Lid geworden op: 22 Sep 2008
Locatie: Diksmuide
Bedankt: 50 keer
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor KRL100 » 09 Dec 2019, 20:23

Eigenlijk zou ik de AB moeten aanklagen voor onvrijwillige slagen en verwondingen, gebrek aan voorzorgen etc.



Doén! grote kans dat je het haalt!

Ik spreek tegen mijn eigen winkel. Als DJ probeer ik mij aan de geluidsnormen te houden, zeker op grote fuiven staat er steevast een joekel van een LCD voor je neus met de dB's. Vaak moet je als DJ een consent tekenen dat je je verbindt om niet boven de limiet te gaan. Je dB meter registreert natuurlijk op die micro die in de lichbrug boven het publiek hangt. Draai je een ambiance plaat, staat heel je dansvloer mee te brullen en trek je als DJ je schuif dicht, maar er wordt 113 dB geregistreerd.

Een collega heeft zo een aanklacht gehad, iemand had tinnitus na zijn set. Die collega is er wel ene die gewoon knal in het rood gaat en zich van een dB meter de bollen aantrekt. Kostte hem 4500€.

Eigenlijk grappige bedenking: de DJ's van tegenwoordig staan te draaien met gehoorsbescherming. Het publiek loopt rond met gehoorsbescherming. Mis ik iets??
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be

Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3837
Lid geworden op: 10 Mar 2010
Bedankt: 388 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor Splitter » 09 Dec 2019, 20:33

KRL100 schreef:Eigenlijk grappige bedenking: de DJ's van tegenwoordig staan te draaien met gehoorsbescherming. Het publiek loopt rond met gehoorsbescherming. Mis ik iets??

toch nog zo bizar niet... de silent disco's
ooit zal hier iets nuttigs staan

Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2403
Lid geworden op: 18 Dec 2004
Locatie: 053 Aalst
Bedankt: 159 keer
Uitgedeelde bedankjes: 448 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor cptKangaroo » 09 Dec 2019, 21:26

NuKeM schreef:Rondvliegend isolatiemateriaal van een bouwwerf dat mijn wagen beschadigd heeft. Wat nu... heb geen getuigen (nuja er waren er, maar iedereen rijdt door) en denk niet dat de bouwfirma mij zomaar gaat geloven en vergoeden. Balen :x

Ze weten niet welke bewijzen en getuigen je hebt dus ik zou MClaeys' aanmoediging hierin bijtreden. Als 't spectaculair was, heeft iemand zich misschien wel gemeld als getuige bij de politie of houden ze hun dashcam videoke bij.

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2912
Lid geworden op: 20 Jun 2016
Bedankt: 254 keer
Recent bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor CCatalyst » 10 Dec 2019, 07:08

payphoneuser schreef:Op het etiket stond het gelukkig wel juist, dus zorgen om niks.


Adres zonder huisnummer zou niet door validatie geraken.

Jack Daniels schreef: In het postkantoor vroeg ik of dat de nieuwe werkwijze van bpost was. Namelijk een bericht van afwezigheid in de bus stoppen een dag nadat de chauffeur langs was geweest.


De chauffeur zal wellicht z'n blaadjes in het verdeelcentrum vergeten zijn en heeft ze dan na terugkomst bij de brievenpost gestoken. Wat ze in die centra ook nog wel durven is stelselmatig alle kleine/lichte pakjes scannen als "geleverd" en het dan ook bij de brievenpost steken. Vind je het een dag later in je brievenbus.

vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 Mei 2009
Locatie: Z-WVL
Bedankt: 44 keer
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor vverbeke » 10 Dec 2019, 07:55

KRL100 schreef:
Eigenlijk grappige bedenking: de DJ's van tegenwoordig staan te draaien met gehoorsbescherming. Het publiek loopt rond met gehoorsbescherming. Mis ik iets??


Dat heb ik idd. ook altijd bizar gevonden. Hier tinnitus sinds mijn twaalfde, geen idee hoe ik het opgelopen heb. Optredens altijd met oordoppen op maat. Je boet wel in aan geluid en sfeer vind ik, al is de geluidskwaliteit van die doppen op maat stukken beter dan wat je hoort met van die uniforme doppen.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + VDSL 70/20 + cable 240/30

tien
Premium Member
Premium Member
Berichten: 655
Lid geworden op: 17 Apr 2019
Locatie: Attenhoven (Landen)
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor tien » 10 Dec 2019, 08:23

Ik heb al moeite met volume in vele cafés :oops: Dikwijls merk je daar vooral dat de luidsprekers echt rommel zijn, als het maar hard kan. Comicon heeft de neiging hetzelfde te doen bij de ingang. Zeer weinig ervaringen met concerten (paar keer werk gerelateerd).
Momenteel mis ik koptelefoon wel vooral voor de blikken muziek die nu overal nodig blijkt te zijn, niet zo luid maar wel pijnlijk.

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4389
Lid geworden op: 01 Feb 2006
Bedankt: 293 keer
Recent bedankt: 16 keer
Uitgedeelde bedankjes: 652 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor Tomby » 10 Dec 2019, 08:30

KRL100 schreef:Eigenlijk grappige bedenking: de DJ's van tegenwoordig staan te draaien met gehoorsbescherming. Het publiek loopt rond met gehoorsbescherming. Mis ik iets??


Dat heeft alles te maken met de verhouding tussen volume van de muziek en volume van alle andere lawaai, dus vooral het gepraat. Je wil toch nog altijd vooral de muziek horen en niet al het geklets rond je. Dit is met concerten nog meer van toepassing. De oorpluggen dempen gewoon alles waardoor de verhouding tussen muziek en de rest nog altijd intact blijft en je dus nog altijd vooral de muziek hoort.
Bij concerten (zeker open lucht) dat je ook nog eens wil dat men overal de muziek goed kan horen dus ook op een grotere afstand van de speakers.
Afbeelding

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5581
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 618 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor Jack Daniels » 11 Dec 2019, 10:44

Bedrijven die zich hopeloos belachelijk maken en het dan ook nog eens aan het grote publiek tonen. Deze keer is het Nestlé dat de hoofdprijs wegkaapt voor hun "Herta Gran tradición chorizo". Onderaan de verpakking zie je staan "gevoed met kastanjes" en een foto. NEEN sukkels van Nestlé, die beesten worden gevoed met EIKELS (bellotas). Die ibérico varkens hebben nog nooit kastanjes gezien, laat staan gegeten.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

boran_blok
Premium Member
Premium Member
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 Mar 2011
Bedankt: 50 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor boran_blok » 11 Dec 2019, 11:38

even Rant over een ander forum, ik maak een topic aan "Wederopname Hypotheek, werking, looptijd, parallel?" krijg onder mijn voeten van de moderators

Uw topictitel is veel te lang en is ingekort.
"Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat. ...".


Fer f*** sake, ooit gehoord van zo veel mogelijk info in uw subject steken zodat de mensen tenminste weten waarover het gaat?

De nieuwe titel "Wderopname Hypotheek" zegt naar mijn mening veel minder over wat ik nu exact vraag.

Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5410
Lid geworden op: 16 Feb 2011
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor MClaeys » 12 Dec 2019, 10:48

Sinds een dikke week "nogal wat"* spam op een mailadres waar ik toch redelijk voorzichtig mee omsprong... Op HaveIBeenPwned is het adres nog niet gekend dus geen idee van waar exact. Misschien eens per ongeluk de foute alias gebruikt bij het uitmailen naar iemand...

*Nog maar een mail of 5 maar toch
Xbox Live: MClaeys

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4389
Lid geworden op: 01 Feb 2006
Bedankt: 293 keer
Recent bedankt: 16 keer
Uitgedeelde bedankjes: 652 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor Tomby » 12 Dec 2019, 11:35

Tomby schreef:Actie deze week bij Kruidvat. 15% bonustegoed op iTunes kaarten.


Eind goed, al goed, en voortreffelijke service bij Kruidvat. Via Facebook waren ze direct behoorlijk responsief, en via die weg hadden ze de hele situatie uitgezocht en erkend dat de fout aan hun kant lag. Vanmorgen kreeg ik dan een chat bericht waarlangs ze me dan Kruidvat bonnen stuurden voor het overeenkomstige bonustegoed (kan het dus nu zelfs voor andere zaken gebruiken).
Afbeelding

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2284
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 58 keer
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor boonpwnz » 12 Dec 2019, 15:05

MClaeys schreef:Sinds een dikke week "nogal wat"* spam op een mailadres waar ik toch redelijk voorzichtig mee omsprong...

µµ

Ik merk ook een verhoogde aanwezigheid van spam.

Vroeger zat ik over 6 maanden tijd aan 300 mails spam en nu in een week tijd had ik al 70 spam mails(top dag was 22 spam mails op 1 dag) terwijl ik juist minder abbonementen heb, ik dingen heb annuleerd en dergelijke.

Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5410
Lid geworden op: 16 Feb 2011
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor MClaeys » 12 Dec 2019, 23:14

Het is een mailbox zonder abonnementen in dit geval. Op die bepaalde registreer ik geen nieuwsbrieven en dergelijke. Vandaar dat ik het vreemd vind en denk dat het een van men contacten is.
Xbox Live: MClaeys

ub4b
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4238
Lid geworden op: 12 Jan 2006
Bedankt: 345 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor ub4b » 13 Dec 2019, 22:23

Bluts in bestuurdersportier van oude backup auto, die nu 300K km heeft en waar ik nog een tijdje mee wil rijden tot hij niet meer binnen mag in de LEZ - dus nog een paar jaar.

Dus alle bonnekes getraceerd waar ik geweest ben, en moet in de colruyt zijn gebeurd, ik parkeer vlakbij de camera dus hopelijk staat de dader in beeld. Bij politie al aangifte gedaan voor vluchtmisdrijf, bij colruyt kunnen de winkels niet aan de beelden, is centrale dienst. Colruyt is al op de hoogte en gaat de beelden waarschijnlijk al bevriezen zodat de politie ze heeft.

Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3837
Lid geworden op: 10 Mar 2010
Bedankt: 388 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor Splitter » 13 Dec 2019, 23:58

ub4b schreef:Colruyt is al op de hoogte en gaat de beelden waarschijnlijk al bevriezen zodat de politie ze heeft.


dan hoop ik dat ze in jouw zone wat meer moeite doen in zulke dingen dan bij ons voor wagen-inbraak...
hier op de parking van de supermarkten gewoon materiaal uit mijn auto gestolen gehad, maar de lokale politie heeft niet meer gedaan als het op een briefje gezet.
aan de agent kom je letterlijk gewoon zien dat het verticaal geklasseerd ging worden.
sja, het is dan ook echt onderzoekswerk ipv vlug wat parkeer of snelheidsboetes uitdelen, en daar zijn ze natuurlijk niet voor opgeleid!
(mijn frustratie is dus dat ze hier weinig nuttigs lijken te doen)
ooit zal hier iets nuttigs staan

Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3466
Lid geworden op: 23 Feb 2010
Bedankt: 275 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor mailracer » 15 Dec 2019, 15:12

Ik had me een dagje knutselen gepland om met wat oud materiaal een PC in elkaar te steken. hiervoor had ik een case, cpu-koeler en SSD besteld via een erkend dozenschuiver die op zondag levert.
Je mag eens raden waar ze blijven..... Wel zijn ze afgetekend met een nummer dat je hier dus niet in de straat vind. De s****ane van dynalogic zal het mogen uitleggen. :bang: :evil:

Is dus de eerste keer dat er hier wat fout loopt....

Edit. Nadien bij mijn naaste buur gaan horen. Deze verwachte ook een pakketje van dynalogic. Ook zijn pakket was afgetekend. Later op de avond belde hij bij me aan omdat zijn pakket terecht was. Deze was ergens in de buurt geleverd en de mensen daar waren zo vriendelijk om deze tot bij ons te brengen. Blijkbaar heeft de courrier daar meerdere pakketten afgezet (mogelijk bij mentaal beperkte persoon). Het ging om nog drie andere pakketten van in de buurt. :roll:

Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2460
Lid geworden op: 04 Mei 2006
Bedankt: 130 keer
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Contact:

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor Dafke » 16 Dec 2019, 13:38

2,5 jaar geleden een geval van verkeersagressie meegemaakt.
Lang verhaal kort:
Inham van 10m waar ik voorrang had. Andere kant kwam toch door, ik had nog maar 1m te rijden. Hij wou niet wijken en kwam zeer agressief uit de wagen, hard bonkend op mijn raam en portier aan het trekken.
Daarna uit zijn koffer een brandblusapparaat gaan halen en wou ermee slaan maar ik liet zien dat ik aan het filmen was.
Ging terug in auto nadat ik 1m achteruit gereden ben om hem door te laten.
In het voorbijrijden met de brandblusser nog op achterkant auto geslagen.

Detail: zat vrouw naast en 2 kinderen achteraan, tussen de 6 en 10 jaar.

Direct 2 getuigen gestopt die alles gezien hadden. Aangifte gedaan bij politie met foto’s en filmpje. “Die ging er niet makkelijk van afkomen” was de repliek.

Nu 2,5 jaar later en een verklaring van zijn feiten, getekend met een andere naam, krijg ik een brief van het parket:
“Volgens ons is de redelijke termijn om iemand te vervolgen, verstreken en laten we het hierbij.”

Ik krijg wel het geld van de verzekering, maar die sjarel huppelt rustig verder.

Als ik mijn flitsboete niet betaal mag ik wel opdraven. Dit is schandalig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

ub4b
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4238
Lid geworden op: 12 Jan 2006
Bedankt: 345 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor ub4b » 16 Dec 2019, 17:38

TNT die doet alsof ik niet thuis ben, ik zat op 1m van de bel ....

16/12/2019, 16:13 Company closed on a regular weekday. Delivery next working day.


en dan als we bellen beweren ze dat onze sluitingsdagen maandag en vrijdag zijn, waar halen ze die info dan?

Zo ze gaan vandaag nog eens rijden en komen tussen nu en 20u, case hopelijk closed ;)

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2912
Lid geworden op: 20 Jun 2016
Bedankt: 254 keer
Recent bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor CCatalyst » 16 Dec 2019, 18:16

ub4b schreef:en dan als we bellen beweren ze dat onze sluitingsdagen maandag en vrijdag zijn, waar halen ze die info dan?


Google of uw website of een bepaalde databank ofzo? Of op basis van data vorige gefaalde leveringen op uw adres? TNT is gewoon FedEx trouwens.

Bedrijf hier vlakbij (geen DHL servicepunt oid) is de zaterdag open maar de maandag gesloten en DHL Express weet dat blijkbaar ook, want je kan niet quoten voor levering op maandag op dat adres. Een D+1 service die je de vrijdag quote, toont altijd dinsdag als de verwachte leveringsdag. Nochtans heeft DHL nooit gevraagd achter de sluitingsdag en komen ze hier wel op andere adressen leveren op maandag.

Tegenwoordig weten die internationale koeriers meer en meer af van een bepaald adres. Of het een bedrijf is of niet (verschillend tarief, levering bij particulier kost iets meer). En dus ook wanneer het gesloten is. Ik kan wel begrijpen dat die "big data" veel nutteloze leveringspogingen zal besparen.

Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5410
Lid geworden op: 16 Feb 2011
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor MClaeys » 16 Dec 2019, 19:28

PostNL die het nodig vind pakketjes achter te laten in de volle regen in plaats van 50cm meer naar rechts onder het droge afdag :roll: ook een pakket van een paar huizen verder, daar heb ik geen problemen mee ik breng dat graag langs maar het is toch prettiger als je niet met een volledig doorweekt karton voor hun deur staat...

Fluvius...
In short: de elektriciteitsmeter moest verplaatst worden want hij hing op een in mijn ogen gevaarlijke plaats (in brievenbus, kwam water op als het regende en er reclame in zat in 't plastiekske). Voor hen niet onveilig, dus pech. Ok, kon maar proberen. + 500 Euro voor meter te verplaatsen (1 meter verder) maar tegenwoordig vervangen ze gewoon door de slimme meter + slimme gasmeter. Meter vervangen is gratis, maar er moet een put gegraven worden + nieuwe invoerkabel dus niet gratis... Invoerkabel is zelf te voorzien en voorbij de rooilijn 3m extra kabel te voorzien. Bon, we nemen het voor lief en ik had bij de verbouwingen toch een wachtbuis gestoken voor het geval dat.
Ze komen langs, breken de oude af, trekken de oude kabel buiten (gewoon muurke door dus), steken de nieuwe buiten en sluiten hem gewoon aan op de oude. Dat wil zeggen 15cm van de rooilijn en eigenlijk hadden ze de oude dan niet buiten moeten trekken maar hadden ze die binnen kunnen aansluiten ook... :roll:
Maar goed, we gaan hem nu kunnen uitlezen, toch? Standaard staat de poort dicht, maar op de site kan je die open zetten. Niet dus. 3 dagen tijd voor het systeem weet dat de meter slim is (dus toch niet zo slim dan). En nu een onbekende fout, bel naar Fluvius. Ik bel, ze zijn wel vriendelijk aan de telefoon maar het komt er op neer "je kan de poort niet open zetten want je hebt geen account", ook al was ik er op ingelogd :bang: Manmanman. Heb nu screenshots etc... mogen sturen naar een mailbox van hen om te tonen dat ik een account heb.
First world problems, maar wel frustrerend.
Xbox Live: MClaeys


Terug naar “Allerlei”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: axs en 5 gasten