Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

CCatalyst schreef:
MClaeys schreef: Vervolgens stuurt ze dat de QR code niet werkt.
Ze gebruiken het Europese EPC QR Code formaat. Meeste bankapps ondersteunen enkel het Bancontact QR Code formaat.

In de apps van KBC en Belfius zou het wel moeten werken daar die beide ondersteunen.

Fout/schuld van de bank, niet van justitie.
Ah, in dat geval leren we weer iets bij. ING, Bancontact, BNP gaven een error. KBC deed niks, maar in tegenstelling tot de andere apps heb ik die nog nooit gebruikt voor QR dus dat kan een app bug geweest zijn (bancontact moest ik ook herinstalleren voor het "werkte"), KBC is enkel Visa en verzekering bij mij. Belfius hebben we niet.
Dan mogen ze dat er wel eens bij zetten naar mijn mening, want nu was het enkel frustrerend ipv een hulp. Als maar 2 banken het kunnen, is de kans nogal groot dat mensen dit tegenkomen (en gelukkig ontvangen we dusdanig weinig boetes dat we het niet wisten).
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

stefke schreef:Soja daar moeten ze bossen voor kappen maar een soya burger is toch zo lekker hé..
Ja, voor soja worden bossen gekapt. Het leeuwendeel van de sojaproductie echter dient voor veevoer. Volgens dit artikel is er voor elke 100gram hamburger, zo'n 46gram soja gebruikt. Dit plus het feit dat die koe ook plaats inneemt, water en energie verbruikt om te kweken zorgt ervoor dat de ecologische voetafdruk van een hamburger vele malen groter is dan die van een veggie die een sojaburger eet.
Niet om je de les te willen spellen, wel iets om bij stil te staan. Want de soja productie is moordend voor de planeet en de lokale bevolking. Toevallig dit vandaag op de VRT: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11/05 ... s-gedrenk/
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Als je ziek bent, volg je best doktersadvies wat betreft voeding en levensstijl. Laat u vooral niet opjagen door hypes.

En daarmee heb je de essentie ook gehad: hype. Plots is iedereen "glutenintolerant", terwijl veel van die intolerantie te wijten is aan industriële toevoegingen (genre brood van bakkerij VanGrootloon in Leuven) en niet te wijten is aan al dan niet gluten of al dan niet tarwe/rogge/spelt. Vroeger was iedereen aan het montignac'en.
Maar stel u bij "iedereen" niet te veel voor.

Uw tirade tegen vegetarisch of veganistisch is niet geheel terecht. Vegetarisch of veganistisch eten - hoewel niet voor iedereen weggelegd bewijze uw eigen ervaring - heeft wel degelijk potentieel positieve impact op zowel gezondheid als milieu. Het is ondertussen wel al lang bekend dat rood vlees een gigantische eco-afdruk heeft (zowel qua waterverbruik als CO2 - zowel in productie als in transport & verwerking) en dat het kwalijke gevolgen heeft voor uw gezondheid en de gezondheid van de bevolking. Er zijn heel der naties die vegetarisch eten, dus qua verplichte inname van supplementen moet je u ook niet teveel aantrekken.

Wat soja betreft, zie commentaar van MaT: de meeste soja is voor diervoeder (vleesproductie & visproductie), niet voor directe menselijke consumptie. Er zijn trouwens wel meer (en betere) alternatieven dan een sojaburger :).
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Rood vlees is idd het meest kostelijk qua CO2-uitstoot maar scoort dan wel laagst als het op dierenleed aankomt (per eenheid energie uiteraard, want die beesten zijn gewoonweg groter): https://www.theguardian.com/commentisfr ... -suffering

Als je halfenhalf veganistisch wilt worden, wat doe je dan? Proberen je impact met dierenleed te minimaliseren of je ecologische voetafdruk minimaliseren? Beide blijken helaas tegenstrijdige belangen te zijn.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

JamesEarlGray schreef: Als je halfenhalf veganistisch wilt worden, wat doe je dan? Proberen je impact met dierenleed te minimaliseren of je ecologische voetafdruk minimaliseren? Beide blijken helaas tegenstrijdige belangen te zijn.
Niet echt tegenstrijdig?
Als ik falafelballetjes eet, wordt er geen dier voor geslacht en qua eco-impact zit het ook wel snor.

Wel een interessant artikel, dat iets niet kwantificeerbaar (leed) toch probeert te kwantificeren.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1333
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

heist_175 schreef:genre brood van bakkerij VanGrootloon in Leuven
Dat is een ambachtelijke bakkerij in Sint Truiden :lol: (tot zover de geloofwaardigheid van de term "ambachtelijk", industrieler kan niet)

Alle allergiën, intoleranties en afwijkingen zijn echt maar sommigen lijken het te verzamelen. Is ook mode en kan je meepraten. Een beetje buikpijn na ontbijt is dan snel glutenintolerant. Pijn na wespensteek is allergie (nu net eentje waar echte allergie je vrij snel naar ziekenhuis moet). Terughoudend zijn in sociaal contact is autisme, te actief ADHD. Schrik van spinnen ook heel snel arachnofobie. Niet moeilijk dat psychiaters zo'n lange wachtlijsten hebben (hoewel er toch maar heel weinig die stap echt lijken te zetten). Ga naar dokter voor iets tegen de griep en je krijgt iets tegen griep...
We denken dan dat we er goed aan doen omdat zo die 'ziektes' bekender worden maar de echte gevallen worden getrivialiseerd. Notenallergie is dodelijk maar tijd terug restaurant dat het gevaar ontkende, waarschijnlijk al vele klanten gehad die beweerden allergisch te zijn en nu eens een echte. Een fobie is niet gewoon schrik en kan je niet zomaar effe 'doe niet flauw' naast je neer leggen.

Ik ben geen vegetarier maar wissel gewoon regelmatig af. Vlees eet ik veel minder dan vroeger (weken zonder) maar eerder door extreem eentonig dieet (ook niet gezond, niet vegan en al helemaal niet keto) en niet om eco redenen (ik leef vooral op brood & kaas dus maak me daar geen illusies rond). Origineel om financiele en nu eerder praktische redenen is dat een gewoonte geworden. Er zijn echt heel goede veggie gerechten, spijtig dat ze het dikwijls als surrogaat proberen te verkopen (vegetarische americain is geen americain). Voor de afdruk ook belangrijk dat we over het algemeen eigenlijk gewoon veel te veel eten...
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

stefke schreef:Zal mij nu wel aan veel commentaar mogen verwachten van de vega volgers.
Als je makkelijk te weerleggen onwaarheden neerpent, dan mag je je natuurlijk wel aan commentaar verwachten. :)

Ook omnivoren kunnen B12 of ijzer tekort hebben. Als opname van B12-supplementen voor jouw niet via het spijsverteringsstelsel kan, dan moet je uiteraard zorgen dat je dieet daaraan is aangepast, dat is evident.

Verre van iedereen die plantaardig eet, eet daarom ook (significante hoeveelheden) soja. Typische misvatting van vleeseters dat je vlees 1 op 1 moet vervangen. ;)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

tien schreef:Alle allergiën, intoleranties en afwijkingen zijn echt maar sommigen lijken het te verzamelen. Is ook mode en kan je meepraten.
grotendeels heb je gelijk, maar het heeft ook voordelen. Toen enkele jaren geleden bij mijn vrouw vastgesteld is dat ze intolerant is voor gluten was er nagenoeg weing in de winkels te vinden om haar dieet te volgen, of het koste dan nog eens veel meer geld. Doordat er nu vraag is naar deze produkten door de hype is het aanbod ook groter.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

heist_175 schreef:
JamesEarlGray schreef: Als je halfenhalf veganistisch wilt worden, wat doe je dan? Proberen je impact met dierenleed te minimaliseren of je ecologische voetafdruk minimaliseren? Beide blijken helaas tegenstrijdige belangen te zijn.
Niet echt tegenstrijdig?
Als ik falafelballetjes eet, wordt er geen dier voor geslacht en qua eco-impact zit het ook wel snor.

Wel een interessant artikel, dat iets niet kwantificeerbaar (leed) toch probeert te kwantificeren.
Ik heb het over half-en-half veganistisch willen worden, niet volledig want dan is het 'probleem' inderdaad niet van toepassing.

Ja ik vind het stiekem jammer dat de meest ecologische keuze van vlees (gevogelte en vooral kip) ook direct het slechtst scoort qua dierenleed zoals dat is berekend in dat artikel.
XIII
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 dec 2006, 21:06
Locatie: groot kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 1 keer

Stefke ik heb het hier al geschreven gisteren in de aan en verkoop topic maar het hele bericht is verwijderd door een of andere mod. zonder uitleg,
het word hier om langs om meer een kindertuin Ook word er de laatste tijd erg veel aan vriendjespolitiek gedaan. Ik lees hier veel geef wel weinig commentaren maar denk er aan om het forum volledig links te laten.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

XIII ik heb aangetoond welke regels van het verkoopgedeelte van het forum je hebt overschreden, die had je allereerst moeten lezen alvorens daar een topic te openen. Je kan niet zomaar als een cowboy een forum binnenstuiken en verwachten dat dat zomaar wordt getolereerd.

TL;DR: de enige op wie je boos moet zijn is jezelf.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Kan je een voorbeeld geven van die vriendjespolitiek?
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Macbooks zijn toch niet meer wat ze geweest zijn. Of meer specifiek: OSX is niet meer wat het geweest is.

Alweer m'n mac moeten rebooten gezien een stuk software niet meer mee wilt - corporate laptop. Jammergenoeg is het ofwel een locked down windows laptop waar ik m'n werk niet op kan doen (wegens te locked down) of een developer laptop (lees: macbook). Mocht ik BYOD doen had ik al lang m'n linux laptop meegepakt ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Area57
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 jan 2013, 00:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer
Recent bedankt: 4 keer

Na het resetten van Google Chrome op mijn PC krijg ik ongevraagd de nieuwe "Google Search"-layout te zien als ik aangemeld ben met mijn Google account. Enkel als ik niet aangemeld ben of in incognito-venster krijg ik de klassieke "Google Search"-layout te zien. Ik vond de oude layout (links) beter, maar blijkbaar kan dit niet ongedaan worden gemaakt.

Afbeelding
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3708
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ontdekken dat Sonos enkel werkt met SMBv1 shares voor je lokale muziek.

Deprecated door Microsoft in 2013... maar Sonos vertikt het om SMBv2 en recenter te ondersteunen :bang:
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik eis een wettelijk verbod op luidruchtige alarmen. In tijden van smartphones en GAS boetes voor het minste zijn ze een anachronisme geworden. Een stil alarm met een app is even nuttig/nutteloos dus geen sirenes meer die iedereen in een straal van een kilometer een uur lang mateloos kunnen irriteren.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

mkjjkl
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:41, in totaal 1 gewijzigd.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Auto gewassen, 5 km gereden, hangt alweer vol met vuile spetters. De wegen liggen er sinds vorige week precies heel vuil bij.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op het moment dat de oudste van 7 nogal gevoelig staat ivm doodgaan en sterven, op de radio koudweg moeten horen: 'Belangrijke mededeling: Je gaat sterven.... Iedereen gaat dood...'. F**** Delan uitvaartverzekering. Telkens opnieuw komt het op mij over als pure lijkenpikkerij
matthiasdb
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 aug 2016, 14:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Reclame in mijn privémailbox krijgen van één of andere politieker (Jean-Marc Fobe) via het emailadres van zijn politieke partij (volt Europa) over een nieuwe cooperatieve bank die "ze" (geen idee wat zijn aandeel hierin is) aan het oprichten zijn (NewB).
De mail begint met de aanspreking "Beste oud-stewards" en vraagt onrechtstreeks om mee in te stappen en geld erin te pompen...

Nu was ik ooit wel bij G4S op een mailinglijst ingeschreven om wat vakantiewerk te doen op events... (+10 jaar geleden)
Hebben zij mijn emailadres verkocht aan een politieke partij om reclame te maken over een bank?
Hoe komt die kerel aan mijn mailadres en wat is zijn motief hierachter?
Zoveel vragen en fronsende wenkbrauwen over wat er allemaal wel niet met uw persoonsgegevens gesjacherd wordt...

enfin, we zullen het hopelijk snel weten:
Ik heb zowel zijn politieke partij als die bank een leuk verzoek gestuurd ...
https://shipyourenemiesgdpr.com/
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1333
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Niet zeker maar denk dat je de aanvraag voor info via post moet sturen (hier toch)?
Zou dat dan toch aangetekend doen of ze hebben nooit iets ontvangen... Kost geld maar dan weten ze ook dat je serieus bent.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een teller dat je ziet hoeveel je nog te verwerken hebt...
Op het einde van den dag staat de teller hoger dan dat je gestart zijn, wetende dat je echt veel werk hebt verricht :bang:
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
Cristallx
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:36
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 15 keer

Hele dag thuis , Bpost zou een pak leveren (16 kg). Om 16:48 krijg ik een bericht dat het pakket niet kon afgeleverd worden omdat er niemand aanwezig was. Dat terwijl wij met 3 thuis waren ... en de bel werkt degelijk. Er is gewoon niet langs geweest, waarschijnlijk omdat het pakket te zwaar was en het al 16:48 was. Ook geen briefje in de bus.

Nu moet ik het pakket gaan afhalen in het centrum vam Mechelen (postkantoor) 16 kg met de fiets ... leuk :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Laatst gewijzigd door Cristallx 26 nov 2019, 22:55, in totaal 1 gewijzigd.
Blijft ze eindelijk slapen .... Slaapt ze :-(
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Zonder woorden... grrr...
Knipsel.PNG
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

woutervh schreef:Op het moment dat de oudste van 7 nogal gevoelig staat ivm doodgaan en sterven, op de radio koudweg moeten horen: 'Belangrijke mededeling: Je gaat sterven.... Iedereen gaat dood...'. F**** Delan uitvaartverzekering. Telkens opnieuw komt het op mij over als pure lijkenpikkerij
Dela....
De firma die hier enkele weken na de geboorte van onze eerste dochter met een ‘kadootje’ Aan de deur stonden, zogezegd vanuit de gemeente.
Heeft haar dan naar binnengebabbeld en toen kwam de aap uit de mouw. Eerst de gewone blablaba en dan de vraag om een uitvaartverzekering af te sluiten ‘want iedereen gaat dood’ . Liet dan een boek zien met overlijdensberichten inclusief enkele kinderen.
De vrouw meteen de deur gewezen, Dela de volgende dag gebeld met een serieuze klacht - kan je zeggen dat we echt gechoqueerd waren!
Enkele dagen later een boeket bloemen met een hoop excuses door dela, met de boodschap dat deze praktijken niet door de beugel konden en de persoon in kwestie niet meer voor Dela werkt.
In elk geval willen wij NIKS meer met hun te maken hebben. Lijkenpikkers!
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

axs schreef: Dela....

Lijkenpikkers!
I see what you did there :angel:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1333
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Toen vader net overleden was kwamen er zo 'toevallig' ook enkelen af, wel andere organisatie. Zo gek geweest om mee te doen.
Paar jaar later kwamen ze nog eens langs, overgenomen door dela. Contracten overzetten, nee je moet niks doen.
Tijdje later merk ik dat ze gewoon nieuw contract bij dela gestart hebben en oude blijft ook gewoon lopen. "uitzonderlijk, foutje". 3 anderen zelfde probleem (eentje blij, die was met domiciliering op alletwee en nog niks gemerkt) dus zeker niet uitzonderlijk. Gestopt met eentje te betalen, paar niet al te subtiele mailtjes met herinneringen waarna het stil werd. (de eerste keer dat ik begraven wordt is de reserve iets minder)
Erna zijn ze nog eens langs geweest "begrafenissen zijn duurder geworden (is natuurlijk de andere sector waar dela heel actief in is...), best meer betalen". Neen dank u, reserve is al meer dan voldoende.

De afhandeling zelf als je effectief dood bent, is blijkbaar wel positief.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Deze morgen een vrachtwagen die achteruit begon te rollen in de file. Klaxon bracht niks op :cry: Auto nog geen jaar oud en schade aan voorkant.
Hem dan moeten aanmanen aan kant te gaan (hij kon dat uiteraard niet voelen zo een tikje, dus dat deed hij wel meteen). En hij was wel zo vriendelijk om op het formulier op te geven dat hij inderdaad achteruit bolde, anders was het nog discussie geweest omdat het kop/staart is.
Kan gebeuren natuurlijk, maar leuk is anders :-( . En geen ACC meer want die sensor zit in het logo vooraan.
Ik zeg al lang dat ik eens een dashcam nodig heb, misschien toch maar eens naar een simpel model kijken.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nieuw scherm gekocht voor vriendin, gaan halen, geïnstalleerd... Dode pixels. Boel weer ingepakt en terug naar de winkel ermee. Nieuw exemplaar vanaf morgen beschikbaar...

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1333
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

moet stoppen met roken :? (rook niet, nooit gedaan, bloed blijkbaar wel, denk dat ik van die 'zo werkt je lichaam' mannekes heb die zelf kettingroker zijn)
dieetaanpassingen: minder vlees (is al <1 keer per week) drink wel nog volle melk dus dat al aanpassen...

En ga straks weer te horen krijgen dat ik méér moet eten :?
(yup en ook nog B12 te kort dus meer vlees eten :lol: zal er ergens tussenin zitten)

Positief interpreteren, een uitvlucht om overal de aankomende feesten te ontwijken :beerchug: (ook geen bier meer, whisky wel :wink: maar zonder alcohol :| )
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

lhh
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:42, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Actie deze week bij Kruidvat. 15% bonustegoed op iTunes kaarten.
In de winkel weten ze precies van niets. Ze rekenen af maar op het iTunes dubbeltje staat gewoon het betaalde bedrag. Verantwoordelijke weet ook van niets en checkt folder en ziet inderdaad die actie staan... "Ja meneer, dat zal er waarschijnlijk pas op komen op het moment dat je de kaart gebruikt."
Je raadt het al, niets bonustegoed op mijn iTunes dus. Ik zie al van hier dat ik er zal naar kunnen fluiten en ze bij Kruidvat naar Apple gaan wijzen en vice versa. Binnenraken op de telefonische klantendienst van Kruidvat lijkt ook al onmogelijk. *zucht*

EDIT: ik wist van de actie via Pepper, en op het forum daar dan teweet gekomen dat je blijkbaar via de Kruidvat website je bonustegoed moet aanvragen. Komt dus toch nog goed, maar wel toppunt dat ze in de winkel van niets weten.

EDIT: Aargh, te vroeg gejuicht: "Deze kaart is niet geschikt voor de geselecteerde promotie"... Blijkbaar zou het alleen zijn op kaarten met een fixed bedrag van 25, 50 of 100 euro, terwijl ik er een gebruikte met een variabel bedrag. Die beperking staat nergens vermeld in de folder van Kruidvat (maar wel op Pepper). Not amused.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Tomby schreef: In de winkel weten ze precies van niets.
Bedoel je deze actie?

Staat toch nergens dat het ook in de winkel kan gekocht worden?

https://www.kruidvat.be/nl/itunesactie?country=BE
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

phil48 schreef:Staat toch nergens dat het ook in de winkel kan gekocht worden?
https://www.kruidvat.be/nl/itunesactie?country=BE
Het is die actie en het is juist uitgerekend dat je ENKEL in de winkel kan kopen, en je ze niet online kan kopen. Zie folder p17 : https://folder.kruidvat.be/kruidvat-fol ... page/16-17 (hover over die iTunes kaart op p.17 en je ziet dat het online niet te koop is) . Echter in de folder staat helemaal niet vermeld dat het enkel op kaarten is met vaste waarden (ondertussen ook bevestigd door Kruitvat).

De pagina die je hier geeft is om na aankoop je (in de winkel) aangekochte kaart te registeren zodat je achteraf nog je 15% tegoed doorgemaild krijgt. Vraag me trouwens af hoe je aan die pagina geraakt ben. Ik ben die enkel te weet gekomen via Pepper (en dan de .nl door .be vervangen). Via kruidvat.be vind ik helemaal niets terug van die actie, behalve in de gepubliceerde folder. Het is dus overigens echt wel een f***-up van Kruidvat België want de Nederlandse folder is wel duidelijk : https://folder.kruidvat.nl/kruidvat-fol ... page/16-17 .

Aangezien dat allemaal wellicht geautomatiseerd is en mogelijk zelfs van Apple zelf uit gaat voor die specifieke vaste-waarde kaarten, schat ik de kans dat ik vooralsnog mijn 15% krijg zeer klein in.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Tomby schreef: Vraag me trouwens af hoe je aan die pagina geraakt ben.

Ik snap je frustratie hoor, geen probleem :-(

Gewoon in je zoekmachine KRUIDVAT + itunes actie intikken en je komt op die pagina.

Wel belangrijk te melden dat je op Pepper vaak louter voor Nederland bedoelde aanbiedingen ziet, ik ontdek daar regelmatig promo's voor pakweg McDonalds en bij ons hebben ze daar ook nooit weet van.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

jmjkmjkl
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:42, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

phil48 schreef:Wel belangrijk te melden dat je op Pepper vaak louter voor Nederland bedoelde aanbiedingen ziet, ik ontdek daar regelmatig promo's voor pakweg McDonalds en bij ons hebben ze daar ook nooit weet van.
Ja, maar hier is dit niet het geval. Ik had het toevallig zien passeren in een Pepper mail. Daarna op kruidvat.be de folder gezocht, omdat ik eerlijk gezegd al verwachtte dat het enkel in NL zou zijn, en dan zo naar de winkel getrokken. Had beter eerst ook effectief op pepper.nl gaan kijken, dan had ik daar wel gezien wat de voorwaarden zijn. Punt is dat het eigenlijk wel misleidende reclame is, wegens onvolledig. Geen idee of ik daar ergens klacht voor kan neerleggen (laat staan dat het iets zou uithalen).
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

GLS :bang:
Screenshot_20191205_222348_com.amazon.mShop.android.shopping~2.jpg
Screenshot_20191205_222338_com.amazon.mShop.android.shopping~2.jpg
De tracking code werkt ook niet op hun site...
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

ub4b schreef:Need for speed heat bijna overal uitverkocht
Origin?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

kjkjmjkmjkm
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:42, in totaal 1 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”