BPost levering

Katja74
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

BPost levering

Berichtdoor Katja74 » 1 week 3 dagen 30 minuten geleden (15 Mei 2018, 12:50)

Weet niet of iemand dit al heeft meegemaakt...

Gisteren zou er bij ons een pakje via BPost geleverd worden. Omdat ze 's ochtends vrij had, was de dochter thuis. Ze ziet de camionette voor de deur stoppen en de chauffeur stapt uit en opent zijn koffer. Maar in plaats van het pakje, loopt hij met een "niet thuis briefje" richting brievenbus.

Dochter ziet dat en opent deur, waarop de man (die niet had aangebeld én geen pakje in de hand had) zegt "Ah ik dacht dat er niemand thuis was."

Man in kwestie loopt weer naar zijn auto en haalt alsnog het pakje uit de koffer. Opgelost :)))

Wat als de dochter hem niet gezien had, dan kregen wij een papiertje "niemand thuis" in de bus, zonder dat die sloeber had aangebeld.

Mooie service !

murdock447
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Re: BPost levering

Berichtdoor murdock447 » 1 week 3 dagen 14 minuten geleden (15 Mei 2018, 13:06)

Doe geen moeite dit is een zeer gebruikelijke procedure bij de post!!

Ik bestel regelmatig online en laat pakjes thuis leveren daar mijn vrouw toch regelmatig van thuis uit kan werken en dus perfect de pakjes in ontvangst kan nemen. Wat er dan gebeurt is dat ik 's avonds thuiskom en mijn vrouw niemand heeft horen aanbellen maar naderhand wel een briefje terugvind dat ze aan de deur geweest zijn maar er volgens hen niemand was!!

Ook het meerdere dagen achterhouden van briefwisseling is een courante bezigheid van de post, ik heb hier al meerdere malen mijn beklag over gedaan bij de post zelf(locale postmeester) en bij de ombudsman.

Het grofste is nog de zuivere diefstal van meestal kleine pakjes met inhoud die "iedereen kan gebruiken" zoals bvb. gsm batterijen en geheugenkaartjes. Zo heb ik al meegemaakt dat ik bij Coolblue een gsm batterij bestelde voor levering 's anderdaags en deze nooit toekwam. Bij navraag bij de post beweerde men dat Coolblue deze nooit aan hen had overgedragen, doch uit navraag bij Coolblue zelf bleek dat zij zwart op wit bewijs hadden dat de overdracht wel had plaats gevonden zoals gepland. Zij gaven mij ook te kennen dat ze hier regelmatig mee geconfronteerd werden.

laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 98 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Berichtdoor laroyj » 1 week 3 dagen 5 minuten geleden (15 Mei 2018, 13:16)

kom ik ook regelmatig tegen en pakjes die men op de zgz veilige plaats moet leveren laat men gewoon buiten in de regen achter, wegens te lui om achterom te lopen en het in een beschutte plaats achter te laten, men heeft zgz geen bakje, pc bij, waarop staat waar men het moet achterlaten..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be

Wuter
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Berichtdoor Wuter » 1 week 2 dagen 18 uur geleden (15 Mei 2018, 18:27)

Dat is bij mij ook vaa het geval. Bellen, 5sec later afwezigheidsbriefje in de bus en soms als ik snel genoeg ben zie ik hem/haar in de camionette zitten om te vertrekken en kan ik hem/haar nog juist tegenhouden.

Maar inderdaad dit zijn geen praktijken.

Of aanbellen bij alle medebewoners (klein appartementsgebouw met 4 appartement) en als de deur open gaat snel dat pakket in de gang gooien (nee ze leggen het niet neer)
GSM: Afbeelding Bizz Smart Team XL20
Provider: Afbeelding Maxi: ↓100Mbps, ↑35Mbps (Vectoring)
Modem/Router: bbox3 (Technicolor)
TV: Afbeelding TV Comfort

Afbeelding

iktjilp
Member
Member
Twitter: IkTjilp
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Berichtdoor iktjilp » 1 week 2 dagen 18 uur geleden (15 Mei 2018, 18:43)

Ik zou dit voorval ook melden via de site.
Telenet Whoppa - Orange panter - Zonlicht

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 466 keer
Uitgedeelde bedankjes: 91 keer

Berichtdoor ITnetadmin » 1 week 2 dagen 18 uur geleden (15 Mei 2018, 18:47)

Ja, dit is courant.
Als ze met de brommer of fiets zijn hebben ze meestal het pakje gewoon niet mee, en kan je alleen maar het briefje krijgen.
Het zal ook niet helpen dat ze maar 22sec per huis krijgen, en dat aanbellen en pakje leveren veel te lang duurt voor dat tijdschema.

Wuter
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Berichtdoor Wuter » 1 week 2 dagen 17 uur geleden (15 Mei 2018, 19:54)

iktjilp schreef:Ik zou dit voorval ook melden via de site.

Waar meld je dit via de site heb eens gekeken op bpost.be maar daar vindt ik niet direct een meldingsoptie
GSM: Afbeelding Bizz Smart Team XL20
Provider: Afbeelding Maxi: ↓100Mbps, ↑35Mbps (Vectoring)
Modem/Router: bbox3 (Technicolor)
TV: Afbeelding TV Comfort

Afbeelding

mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 181 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer

Berichtdoor mailracer » 1 week 2 dagen 17 uur geleden (15 Mei 2018, 20:14)

Ik merk de laatste maanden ook op dat Bpost steken laat vallen in een betrouwbare bedeling. Het is hier wel nooit van die aard geweest dat er iets in de regen achterbleef, maar eerder van kleine beschadigingen aan dozen of tracking-nummers die niet ge-update worden. Of leveringen die niet door gingen op afgesproken tijdsschema’s. Het is in de meeste gevallen beter om iets direct naar een afhaalpunt te laten zenden, dan het thuis te laten afleveren. Het zal ook van de goede wil en drukte afhangen van de lokale postbode. Hier is het in de week dezelfde postbode die en de brieven, en de pakjes bedeeld. Als hij te veel werk heeft, kan hij beroep doen op een privé-koerier en hij geeft ook toe dat de brieven soms om de twee dagen worden geleverd wanneer de hoeveelheid dit toelaat.

fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer

Berichtdoor fvhbrugge » 1 week 2 dagen 16 uur geleden (15 Mei 2018, 20:40)

met pakjes nooit problemen gehad, wel met aangetekend schrijven.
ik verwachte een aangetekende brief en dus had ik wel in de gaten of de postbode zou langskomen.
Dan stop de postbode steekt iets in de bus
ik direct naar buiten en daar steekt toch wel een afwezigheidsbericht in de bus !?!
ik roep luid naar de postbode die terugkeert, zijn uitleg "maar ja ik was een uur geleden al geweest en toen deed niemand open..
Zever natuurlijk...

Qua pakjes geen problemen omdat ze tot nu toe bij afwezigheid altijd in postpunt brengen.

PostNL vind ik wel problematischer omdat die pakjes dan ergens verstoppen, dan moet je wel geluk hebben dat je dat pakje vindt of dat je überhaupt snel thuis bent als het bijvoorbeeld hard regent.

Als ik kan kiezen dan laat ik het daarom altijd leveren in een afhaalpunt en Bpost is dan wel de beste want het meeste afhaalpunten.
Met UPS (voorheen Kiala) : slechter dan Kiala want minder afhaalpunten dus enkele kilometers met de auto voor een goed afhaalpunt . Heb nu wel een UPS die 7/7 open is dus ook op zondag af te halen. Best wel handig

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 466 keer
Uitgedeelde bedankjes: 91 keer

Berichtdoor ITnetadmin » 1 week 2 dagen 16 uur geleden (15 Mei 2018, 20:41)

Ze zijn ook net een pakje kwijtgeraakt dat ik hier had gekocht. Tis dus gene vette momenteel bij bpost.

Tussen haakjes: gebruikt er eigenlijk iemand nog Kiala sinds de overname?

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 106 keer
Recent bedankt: 5 keer

Berichtdoor CCatalyst » 1 week 2 dagen 16 uur geleden (15 Mei 2018, 20:55)

De B2C functie van Kiala gebruik ik nog wel af en toe.

Maar is duidelijk dat het merk Kiala uiteindelijk gaat verdwijnen, voor wat er nog van overblijft. UPS had gewoon nood aan een lokaal pick-up/drop-off netwerk, en het Kiala B2C aanbod gaat verder onder de noemer UPS Access Point Economy (met UPS Standard als het volwaardig door-to-door alternatief dat Kiala niet had).

lanadekat
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 49 keer
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Berichtdoor lanadekat » 1 week 2 dagen 13 uur geleden (15 Mei 2018, 23:46)

Ben eens benieuwd of mijn pakket morgen aankomt met de stakingen. Anders wordt het de vierde keer op een maand tijd dat een pakket een dag later aankomt.

Het vervelende is dat ik de inhoud donderdag nodig heb dus als ze niet leveren of weer een 'niet thuis briefje in de bus' pullen ik weer pech heb. Spijtig dat je als klant meestal niet kan kiezen met welke dienst dingen geleverd worden ... Dan was Bpost ondertussen een klant kwijt.

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 106 keer
Recent bedankt: 5 keer

Berichtdoor CCatalyst » 1 week 2 dagen 11 uur geleden (16 Mei 2018, 01:39)

lanadekat schreef:Dan was Bpost ondertussen een klant kwijt.

Wekelijkse herinnering dat jij niet een klant van bpost bent, of toch niet in dit specifiek geval. De klant van bpost, dat is de handelaar waarbij je iets gekocht hebt.

Terug naar “Allerlei”