Tips aankoop robotstofzuiger

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

Ik ben eens aan het rondzien voor een robotstofzuiger maar zie door de bomen het bos niet meer :think: :think:

Want je hebt zoveel verschillende merken, prijsklassen, reviews daarom wou ik eens horen wat jullie aanbevelingen zijn of punten om de aankoop af te raden.

Eerst zal ik de situatie even schetsen. Ik woon in een appartment waar in de living wat meubels tafel en zetel enz zo staan er is een glazen deur naar de gang dan heb ik een bureau waar geen problemen zouden zijn voor de stofzuiger. In de slaapkamer staat een bed op poten (20cm hoog) dus daar ook al geen probleem enkel is er aan beide zijde van het bed een tapijt. Er zijn ook geen huisdieren

Als ik sommige reviews lees, lees ik positieve punten en iemand anders vindt dat dan weer negatief. Ik had een review gelezen dat de stofzuiger tegen de kasten en deuren reeds en zo na lange duur schade maakte aan meubels dus dat wil ik al zeker vermijden. De automatisch hervatten functie zou ik wel handig vinden als de batterij plat is dat hij verder gaat waar hij gestopt is. En dat ik hem kan programeren wanneer hij moet rijden zodat hij rijdt terwijl ik gaan werken ben (mag met of zonder app).

Ik ben benieuwd wat jullie meningen zijn en welke toestellen jullie zouden aanraden/afraden.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb nu een iRobot Braava Jet 240. Het is geen stofzuiger maar een soort van dwijl/Swiffer, ideaal voor harde vloeren, niet geschikt voor tapijt.
Zeer tevreden over, gaat zeer methodisch te werk. Je moet wel zelf het water bijvullen en batterij opladen.
matthiasdb
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 aug 2016, 14:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Wij hebben een iRobot Roomba 630 rondkruipen bij ons thuis.

Na lang zoeken en vergelijken (in hoever dat mogelijk is, want vandenborre bied precies andere nummers aan dan pakweg coolblue) voor deze gegaan.

Deze was basismodel (270 euro vorige kerst) die geen programmatie heeft en geen auto-hervatten doet.
(achteraf gezien wel een beetje spijt dat ik geen 50 euro had opgelegd, dan had ik er één mét programmatie)

Wel super tevreden van!
Ik duw hem 's morgens als ik naar het werk vertrek aan, zorg dat de vloer overal vrij is van obstakels en hij doet zijn ding.
Na anderhalf uur kriskras heel het appartement te doorkruisen zoekt hij zijn weg terug naar zijn laadstation.

Hij botst inderdaad soms tegen bepaalde obstakels hard aan, maar hij heeft wel sensors en een "bumper" aanwezig die hem heel erg doen vertragen als hij ergens dichtbij komt. Van zodra de bumper ingedrukt is stopt hij zichzelf en draait hij een andere richting uit. Hij blijft ook altijd netjes een cm van de randen en muren af.
We hebben hem nu een aantal maanden en ik moet zeggen dat ik op onze (witte!) plinten nog nergens strepen of sporen heb gevonden...

Als hij zich vastrijd en er echt niet uitgeraakt schakelt hij zichzelf gewoon uit.
Hij kan overweg met kabels (sleurt ze soms wel een eind achter zich aan) en gaat vrij ver in de hoeken.
Haarspeldjes etc gaan er ook gewoon allemaal mee in!

Elke 2 a 3 keer rondrijden maak ik zijn reservoir leeg en om en om stofzuig ik zijn borstels en filter ook eens helemaal uit.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

matthiasdb schreef:zorg dat de vloer overal vrij is van obstakels
Veel geluk om dat elke ochtend klaar te krijgen met kinderen in huis!
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1543
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

JamesEarlGray schreef:
matthiasdb schreef:zorg dat de vloer overal vrij is van obstakels
Veel geluk om dat elke ochtend klaar te krijgen met kinderen in huis!
Wij hadden een stofzuiger en hebben nog steeds een dweiler van Roomba.
De stofzuiger had het begeven, niet de batterij, maar iets op het logic board. Ik heb geen moeite gedaan om die nog te (laten) herstellen:
- steeds alles verzetten
- veel lawaai
- daar waar het "vuil" ligt (bij ons hoofdzakelijk onder de tafel van kinderen die "nogal enthousiast eten") kan je snel met de stofzuiger (Dyson draadloze steelstofzuiger hebben we nu) over, 2 minuten, klaar.

De dweiler deed het ook niet meer, gokje gewaagd, nieuwe batterij op amazon.de, klaar.
- ook steeds alles verzetten
- iets minder lawaai
+ stoelen achteruit (van onder de tafel), dweiler aan: stof, kruimels en vlekken (confituur :-)) zijn weg, we doen er niet elke keer de ganse living mee, maar daar waar echt nodig zodat het toch een stuk properder is tot de poetsvrouw terug komt.

De stofzuiger zou ik dus nooit meer opnieuw kopen, de dweiler, mocht die het echt helemaal begeven, denk ik wel. Het stoort me niet als die niet elke vierkante centimeter heeft gedaan, en de vloer is toch behoorlijk proper, daar waar we het willen.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Kijk zeker ook eens naar neato als merk.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

xiaomi heeft met hun robotstofzuiger echt een parel qua prijs/kwaliteit.
kan je bestellen via aliexpress, en verzenden ze vanuit een .eu warehouse dus geen importkosten en snelle levering.

heb hier het generatie 1 model en ben er echt tevreden van, alleen moet ik zorgen dat het katteneten uit de weg staat of het is mee de stofzuiger in :)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Roomba 870 hier... Eigenlijk enkel bruikbaar voor kamers waar niks in staat. Onder de kast rijdt hij zich vast, op het tapijt rijdt hij zich vast, op een kabel, rijdt hij zich vast... Het duurt langer om alles te herzetten dan het stofzuigen met een klassieke stofzuiger zelf.

Eigenlijk spijt van die aankoop.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ook interesse voor zoiets. Hebben die robots tegenwoordig allemaal trapbeveiliging of riskeer je nog steeds dat het ding de trap afvalt en zelf goed is voor het huisvuil ... ?

Beneden heb ik overal harde stenen vloer, lijkt me dus ideaal voor die dingen
Boven badkamer tegels en rest laminaat. Tussen tegels en laminaat ligt wel een alu gebogen profiellat, dat lijkt me wel een probleem.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

Hier rijdt al ong 1,5j mijn Chinese iLife A4 rond. Ik ben er heel tevreden van, zeker voor de prijs die ik er voor betaald heb. De opvolger hiervan is de A4S of de A6 met meer features. Kost ong 150€ wanneer je deze rechtstreeks uit China haalt of ong 200€ via Amazon.de.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Ik had een iRobot Roomba 6xx "pet" reeks (had indertijd nog genoeg gekost) en ik heb die met veel plezier weer weggedaan tvv. een gewone (numatic) stofzuiger. Ter info, ik woon op de boerebuiten, met een tuin in aanleg, dieren en een kind en ik hou van een propere vloer.

-Het is luid (je gaat niet lekker naar muziek luisteren terwijl de stofzuiger bezig is)
-Het maakt niet goed schoon (op sommige hoeken of plekken waar die niet bij kan tref je snel vuil)
-Het is een rotklus om de stofzuiger te legen en schoon te maken (eigenlijk moet je een stofzuiger hebben om die schoon te houden, en de bakjes leegmaken in de vuilbak is niet ergonomisch).
-De onze was een lomp ding (ik heb witte houten meubels, had een aantal glanzend zwarte bloempotten en aluminium luidsprekers en die stoot er altijd hard tegen en schuurde erover, met behoorlijke beschadigingen tot gevolg)
-Er mag niets blijven liggen (als die per ongeluk een stroomkabel tegenkomt dan gaat het mis)
-Als je een grotere/complexere ruimte hebt dan vindt de robotstofzuiger praktisch nooit de basis terug.
-De bouw is niet goed doordacht, lange haren blokkeren de lagers en samen met zand/stof zorgt het heel snel voor slijtage en breuk (met name de plastieken tandwieltjes waren bij mij na 6 maand op)
-Tapijten (en zeker hoogpolige) zijn een onmogelijke opgave, net als lage meubels/ stoelen enz.

+was te programmeren (7dgn van de week)
+nooit van de trap gevallen (helaas)
+kwam met een drietal vervangborstels en filters in de doos

Misschien had ik pech en was mijn robotstofzuiger gesyndiceerd :wink: maar bij 2-3 kennissen in een gelijkaardige situatie bleek het ook geen succes. Die Aldi/Medion stofzuiger van m'n moeder deed het eigenlijk evengoed/slecht voor een derde van de prijs, alleen viel die wel van de trap (maar die had een afstandsbediening voor de programmatie en een paars flikkerend lichtje wanneer hij 's nachts bezig was dus dat compenseert).

Als ik overnieuw zou moeten kijken naar een robotstofzuiger, dan zou ik kijken naar neato (zou naar het schijnt wel goed schoonmaken) of eentje die zichzelf leeghaalt (Kärcher had er vroeger zo een).
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Splitter schreef:xiaomi heeft met hun robotstofzuiger echt een parel qua prijs/kwaliteit.
kan je bestellen via aliexpress, en verzenden ze vanuit een .eu warehouse dus geen importkosten en snelle levering.
Ik heb er ook 1 besteld. Kan je daar 2 rijschema's in bewaren (1 beneden en 1 boven) ? Want als ik de handleiding eens snel doorneem, moet dat ding je ruimte leren kennen ... En het kan toch niet de bedoeling zijn dat steeds opnieuw te moeten doen (als je van verdieping wisselt)?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

fredo66 schreef:Ik heb er ook 1 besteld. Kan je daar 2 rijschema's in bewaren (1 beneden en 1 boven) ? Want als ik de handleiding eens snel doorneem, moet dat ding je ruimte leren kennen ... En het kan toch niet de bedoeling zijn dat steeds opnieuw te moeten doen (als je van verdieping wisselt)?
waarom zou je een schema bewaren?
telkens hij vertrekt, scant hij gelijk gewoon de ruimte - dus als er ineens een nieuwe kast is, of een tafel is verdwenen, dan ziet die dat gewoon.
enige wat je moet doen als je van verdieping wisselt, is zijn dock meenemen... de xiaomi heeft nogal graag dat hij zijn dock kan vinden bij het terugkeren :) (al heb ik eerlijk gezegd nog nooit getest wat hij zou doen als het dock op een andere verdieping staat... gewoon huilen, vermoed ik)

dat is het hele voordeel aan die laser guidance: je moet zelf niets doen naar kamers toe, behalve misschien een strip leggen waar hij niet door zou mogen, verder zoekt die het zelf perfect uit.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

ok, bedankt. Zou hij over een alu overgangsprofieltje, zo'n gebogen lat (tussen hal en badkamer) geraken ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

Uiteindelijk heb ik de Xiaomi Mi 2 gekocht en ben er zeer tevreden van er zit zelfs een reservoir en doekje bij en dan doet hij ook ineens met water maar ik gebruik dit niet. Maar kan wel handig zijn in sommige gevallen. De eerste keer dat hij mijn appartement deed zat het afvalreservoir volledig vol. Vroeg mij af waar hij al dat stof van daan gehaalt had. Hij gaat net onder al mijn kasten amper 2mm overschot. Enkel zet ik wel steeds de stoelen op de tafel en leg ik alle laders ed weg want daar is hij al eens in verstrikt geraakt. Heb hem gekocht via Alie express met verzending vanuit spanje en dit is +/- 100€ goedkoper dan op amazon.de. Hij was er ook zeer snel na 5 dagen.
fredo66 schreef:ok, bedankt. Zou hij over een alu overgangsprofieltje, zo'n gebogen lat (tussen hal en badkamer) geraken ?
Ja normaal wel bij mij geraakt hij over een overgang van 1.5cm dus denk niet dat een overgangsprofiel een probleem zou mogen zijn.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Overgangsprofieltje is inderdaad geen probleem, wel mijn salontafel (geraakt er net onder maar blijft dan toch hangen aan zijn uitsteeksel van boven).
Tv meubel en sofa kan hij niet onder, daarvoor is hij te groot (groter dan ik dacht).

Op mijn android smartphone kan ik die Mi home app niet installeren (app niet geschikt voor uw versie ...), dat bestaat niet voor windows op de laptop zeker.? Ik zou zo snel mogelijk de taal willen wijzigen...
Splitter schreef: (al heb ik eerlijk gezegd nog nooit getest wat hij zou doen als het dock op een andere verdieping staat... gewoon huilen, vermoed ik)
Ik merk op dat je een sterke emotionele band opgebouwd hebt met je Chinese schoonmaakster.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

fredo66 schreef: Op mijn android smartphone kan ik die Mi home app niet installeren (app niet geschikt voor uw versie ...), dat bestaat niet voor windows op de laptop zeker.? Ik zou zo snel mogelijk de taal willen wijzigen...
Welke versie van Android heb je. Ik heb het gehad op android 7.0 en nu op android 8.0 bij mij werkte dit op beide versies zeer goed.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

5.1 En begin nu niet te lachen. Een gsm van net geen 3 jaar oud vind ik niet oud
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

fredo66 schreef:Overgangsprofieltje is inderdaad geen probleem, wel mijn salontafel (geraakt er net onder maar blijft dan toch hangen aan zijn uitsteeksel van boven).
dat zou opgelost zijn met de v2 (rockrobo s50) omdat ze daar de dome naar het midden verhuisd hebben.
fredo66 schreef:
Splitter schreef: (al heb ik eerlijk gezegd nog nooit getest wat hij zou doen als het dock op een andere verdieping staat... gewoon huilen, vermoed ik)
Ik merk op dat je een sterke emotionele band opgebouwd hebt met je Chinese schoonmaakster.
lol :) ik meen me gewoon te herinneren dat zijn dock eens een keer niet in het stopcontact zat en die dan een hele tijd bezig was met het zoeken,
zelfs een deeltje van zijn poetsroute teruggelopen om te kijken, om uiteindelijk iets zet zeggen van "giving up" ofzo.

komt best zielig over hoor :P
fredo66 schreef:5.1 En begin nu niet te lachen. Een gsm van net geen 3 jaar oud vind ik niet oud
kan je geen modernere custom rom erop zetten? 5.1 is echt wel wat antiek en ook naar veiligheidsupdates (en functies toe) is een custom rom toch te overwegen.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

ja, 't is een versie 1, vond ik al duur genoeg en swiffen doe ik wel zelf.
Ik begrijp dat het een zware slag was voor jou een verloren gelopen Mi tegen te komen en die dat ook duidelijk aangaf in het Engels.

Zelf heb ik nog zo geen band, maar ja, mijn kennis van het Chinees is ook niet zo goed.

Voor de smartphone versie: zal maar eens een nieuwe kopen, het glas is nu toch al een barst is. 't zal een heel goedkope Nokia1 worden, buiten email en google calendar gebruik ik geen apps op smartphone, behalve dan eens zoals nu.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

fredo66 schreef:5.1 En begin nu niet te lachen. Een gsm van net geen 3 jaar oud vind ik niet oud
3 jaar is een prima leeftijd voor een GSM
Dat kan echter niet gezegd worden van uw OS

Ik zou toch proberen te upgraden naar Android7 of 8?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

fredo66 schreef: Voor de smartphone versie: zal maar eens een nieuwe kopen, het glas is nu toch al een barst is.
kan je doen... maar als je er verder tevreden van bent en enkel vervangen zou voor de android versie...
kijk eerst eens rond voor custom roms? die kosten je geen fluit.

zelf heb ik op mijne oneplus one (4j oud dus) android 8, al is hij sinds dit jaar een reservetoestel geworden tvv de 5t
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ben sinds een paar weken de eigenaar van dit toestel;
https://www.myrobotcenter.eu/en/dibea-d960

Tegen de prijs van 209 euro (met verzending). Die winkel geeft 5 jaar garantie.

Als ik dat toestel bezig zie werken dan kan ik weinig tekenen van intelligentie vaststellen. Maar net als bij zoveel mensen waar dat voorkomt lukt het uiteindelijk toch wel om de taak gedaan te krijgen. Geen app, wel een wat primitieve maar zeer functionele afstandsbediening.

Is een stofzuiger en ook een dweiller. Zuigt ook stof tijdens het dweilen maar heeft dan maar een zeer kleine opvangbak daarvoor. Zeker van het dweilen moet je geen mirakels verwachten maar het doet wat het moet doen, zeer inefficient weliswaar, maar dat is zeker het concept?

Het operationeel volume is een factor om rekening mee te houden als je zoiets koopt. Dat valt met die toestel heel goed mee. Voor stofzuiger te zijn is die erg stil.

Ook iets om aan te denken voor je een specifiek toestel koopt; kan ik vervangstukken vinden en tegen welke prijs? Dat was met deze robot geen probleem;
https://www.aliexpress.com/premium/Dibea-D960.html

De robot zelf is daar ook te koop en goedkoper maar dat wou ik niet riskeren. Douanekosten en wat bij een defect? Dan betaal ik liever bij een Europese verkoper.

Veel van die robots, ook die van mij, kan je instellen om in werking te treden op een specifiek tijdstip. Wees daar voorzichtig mee. Als ondertussen terwijl je weg bent uw kat naast de kattenbak zou gescheten hebben ....
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Een bedankje want ik heb mij hier kapot gelachen. Misschien kan je een virtueel muurtje opzetten rond de schijtgevoelige plekken in huis. Een ander motiefje op de vloer is anders ook wel meegenomen...
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Toch een mooie prijs, 100 euro minder dan een Mi 1 en met dweilfunctie.

Ja technologie kan ons niet altijd redden.
https://www.youtube.com/watch?v=BY1u_T328rw
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Splitter schreef:
fredo66 schreef: Voor de smartphone versie: zal maar eens een nieuwe kopen, het glas is nu toch al een barst is.
kan je doen... maar als je er verder tevreden van bent en enkel vervangen zou voor de android versie...
kijk eerst eens rond voor custom roms? die kosten je geen fluit.
Maar wel een vrije zaterdag blijkbaar. Heb de hele dag zitten knoeien met bootloaders, roms, breakcodes en dergelijke om te eindigen met een motorola moto e (1e generation) met android 8.0 waarvan de camera nu niet meer werkt (en het batterijverbruik 6x hoger ligt, dagelijks laden ipv wekelijks) ...

De Mi Home app kon ik nu wel installeren. Maar het linken van de robotcleaner in de app wil maar niet lukken, daar ging mijn zondagvoormiddag aan verloren. Het verste dat ik kwam is dat de wifi van de robot wel gedetecteerd werd en dan probeert de app te linken en geeft dan de melding dat ik de robot dichter bij de router moet brengen (maar zelfs er voor gaan staan bracht geen soelaas).

Dus nog steeds Chinese praat komende uit mijn robotcleaner :-(
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

fredo66 schreef:Heb de hele dag zitten knoeien met bootloaders, roms, breakcodes en dergelijke om te eindigen met een motorola moto e (1e generation) met android 8.0 waarvan de camera nu niet meer werkt (en het batterijverbruik 6x hoger ligt, dagelijks laden ipv wekelijks) ...
zou niet mogen... (enfin, het knoeien als je allereerste keer flasht mss wel, maar het hoger verbruik en de camera problemen niet - welke rom heb je, als ik vragen mag?
fredo66 schreef: De Mi Home app kon ik nu wel installeren. Maar het linken van de robotcleaner in de app wil maar niet lukken
heb je de app regio op "mainland china" staan (ipv europe)? (om een of andere reden werkt de verbinding met de stofzuiger enkel deftig als je in de app je regio op mainland china hebt staan)
verder vermoed ik dat je wel de instructies hebt gevolgd zoals op (bv) https://files.xiaomi-mi.com/files/mijia ... -wm-en.pdf ?

mogelijk moet je de stofzuiger wel eerst een keer terug resetten voor hij wil koppelen.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Wijzigen van Regio in app gaat niet ! Staat op EU omdat hij dat bij installatie vroeg. Als ik het nu wijzig krijg ik de boodschap dat het toestel dan gedisabled zal worden. Als ik vervolgens toch switch kies krijg ik de melding could'nt change en blijft de app op EU staan.

@androidupgrade : deze versie is het geworden: https://androidfilehost.com/?fid=745425885120765013
En "gapps" micro ofzoiets want de hogere versies hadden te weinig plaats blijkbaar.

De uitleg (nu ja ...) kwam van dit youttube filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=a1fAyEGnRbQ
Als je de oplossing weet voor het cameraprobleem dan hoor ik het graag (zelf ook al van alles geprobeerd).
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

ik zou qua rom de aospextended nemen, is een van de betere op/voor "oude" devices ( https://downloads.aospextended.com/condor/ )
(fotos zou werken, maar video opnames niet volgens de xda-thread)


wat betreft de mihome app:

profile - settings - onderaan "region"
de waarschuwing die je krijgt is omdat je toestellen die op de ene server geregistreerd staan, niet beschikbaar zijn als je app op een andere server staat.
destijds bij mij (geen idee of dat opgelost is, btw) moest ik in de app switchen naar "mainland china" (ook al geeft die europe aan als recommended) om de robot te vinden.
anders even uninstallen en terug opnieuw installeren, die app is echt continu in ontwikkeling (je hebt nu o.a. voice control over al de mi home toestellen... maar mijn push notificaties als de robot klaar is, krijg ik weer niet meer)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Je tip over het veranderen van de regio naar China is nog steeds van toepassing (je kan dat in de app maar wijzigen als je op je eigen wifi netwerk zit).
Nu dus gewijzigd en inderdaad daarna kon ik de Mi probleemloos linken. Taal naar Engels gezet en meteen ook de nieuwste firmware erop gezet.
Bedankt !

@android upgrade: die link die je geeft, is dat dan ook android oreo of gaat het om een oudere versie ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

de link voor android is android 8.1, dus wel degelijk oreo en recent :)
en veel plezier met je stofzuiger .
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Splitter schreef:ik zou qua rom de aospextended nemen, is een van de betere op/voor "oude" devices ( https://downloads.aospextended.com/condor/ )(fotos zou werken, maar video opnames niet volgens de xda-thread)
Bedankt voor de tip. Camera werkt inderdaad terug met die rom, ook video zelfs. Ik heb wel de kleinste GAPPS moeten nemen, blijkbaar is de rom nog wat groter dan de vorige. Enkel dat batterijverbruik blijft enorm veel hoger dan met de basisrom. Maar daar kan ik mee leven, zal eens overschakelen op een nokia 2.1 van zodra die hier verkrijgbaar is.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Even een oude thread vanonder het, euh. stof halen.

Wat zijn jullie ervaringen ? Ik overweeg om mss een RoboRock S5/6 aan te schaffen voor 'sinterklaas'.
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

Volg helemaal. Ook aan het kijken naar de Roborcok s6. Ik vind de mop-functie best interessant al is het bij mij wel om de resten van kruimelende kinderen te verwijderen.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Wij hebben een RoboRock S5 en zijn zeer tevreden. Stofzuigt erg goed en ook het dweilen is meer dan aanvaardbaar. Durft zichzelf wel soms van de trap te gooien. :)
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1543
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Wij hebben er 1 gehad (aka Wilma).
Buiten het feit dat Wilma haar batterij snel aftakelde, om de kruimels onder de tafel mee te hebben moesten de stoelen weggezet worden.
Ging hij tot in de living (keuken/living/eettafel is 1 ruimte) dan liep hij vast op de poten van de zitbank (met U poten die 2 cm hoog zijn).
Hij had een uur nodig om alles te doen (90m2). En wij mochten niet vergeten alles opzij te zetten net voor we naar het werk vertrekken (terwijl misschien nog niet alle kinderen uit huis waren).

Fred is onze robotmaaier in de tuin, en daar ben ik wel blij mee.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ha super, was ook aan het kijken om dit onder de kerstboom te leggen. Probleem is wel dat ik de stofzuigdienst verzorg, dus is het niet echt een cadeau voor het gezin :cry:

Mijn oog viel ook op de Roborock-serie. De witte S6 staat momenteel aan 423,99 bij Amazon.fr
https://www.amazon.fr/Roborock-Aspirate ... B07RWJJ791

Update : wel via 3de verkoper, niet door Amazon zelf verkocht
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik kijk meer rond voor de S4, deze zou eigenlijk een S6 zijn zonder dwijlvod onder. Ik denk dat dwijlen geen voldoende meerwaarde gaat bieden hier.
Al weet ik nog niet of hij het vloerplan van meerdere verdiepen kan onthouden zoals de S6 (wat de S5 blijkbaar niet heeft).
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

ygeffens schreef:Buiten het feit dat Wilma haar batterij snel aftakelde, om de kruimels onder de tafel mee te hebben moesten de stoelen weggezet worden.
Ging hij tot in de living (keuken/living/eettafel is 1 ruimte) dan liep hij vast op de poten van de zitbank (met U poten die 2 cm hoog zijn).
Hij had een uur nodig om alles te doen (90m2). En wij mochten niet vergeten alles opzij te zetten net voor we naar het werk vertrekken (terwijl misschien nog niet alle kinderen uit huis waren).
Welke wat dat dan ?
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Is die Roborock echt zo goed?
Wat zijn de verschillen tussen de S4, S5, S6?
De S4 dweilt niet... maar voor de rest?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”