ovh.nl - schandalig

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Ik ben al jaren klant bij ovh.nl, ik huur er een virtuele server. Altijd al tevreden geweest. Tot nu.

Na altijd met Paypal te hebben betaald nu eens een bankoverschijving gedaan. Naar de correcte bankrekening, correcte bedrag, correcte mededeling (staat ook netjes op het scherm als je met bankoverschrijving wil betalen dus gewoon copy & paste gedaan).

Geld van de rekening gegaan. Na een week de melding gehad dat mijn server offline is gehaald wegens onbetaald. Twee tickets aangemaakt, twee keer na een week antwoord gekregen dat ik in het Engels moet schrijven omdat er blijkbaar geen Nederlandse support meer is. Dit heb ik dan ook dadelijk gedaan. Daarna nooit meer wat van gehoord.

Vanmorgen dan het automatische bericht gehad dat mijn server onherroepelijk is verwijderd. Terug gereageerd, melding gehad dat ze nooit mijn betaling ontvangen hebben (het bedrag is nochtans van de rekening gehaald). WTF?

Ik zit nu met de handen in het haar. Ook via Twitter reageert men niet. Server kwijt, inhoud kwijt. Nu niet dat het zo belangrijk was maar dit stelt me enorm teleur na jaren lang een trouwe klant te zijn geweest.

Kent iemand een manier om dit op te lossen? Het gaat 'm niet om het geld dat ik kwijt zou zijn, of de inhoud... maar heel die server weer opzetten, daar kruipt uren werk in... zoiets flik je toch niet bij je klanten?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Je kan proberen bij @olesovhcom maar ik geef je weinig hoop.

Wel raar want men stuurt rappels 60 / 30 / 7 / 3 / 1 dag voor vervallen
Dan stuurt men een closure van de server
Dan stuur men dat men hem gaat wissen

Dus je moet toch heel wat mails gemist hebben wanneer je zou kunnen kijken hebben wat er mis is / was. Vrees dat er weinig anders opzit dan ergens opnieuw bestellen en je backup restoren.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

wimpie3 schreef:Kent iemand een manier om dit op te lossen?
Telefoneren? https://www.ovh.nl/support/contact-opnemen-met-ons/
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Ticket... Die skipt OVH support gewoon.
Alleen bellen werkt, zul je toch wel een paar uur moeten bellen, en dan wachten. (Ook moet je volgens mij bellen tijdens de werkuren van EU callcenters, omdat datacenters uit Canada enzo geen toegang hebben tot je rekeningen (denk ik toch, als je in DE woont heeft alleen de DE support toegang tot je rekeningen))
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Goh, hier hebben ze altijd snel gereageerd op tickets. Maar inderdaad : Twitter kan helpen, net als Facebook. En als dat niet helpt : bellen...
Geen idee wat je budget is, maar ik heb nu servers afgenomen bij Fusa, een persoon die hier ook op dit forum zit.

Neem gerust een kijkje op http://offer.fusa.be/ voor hun offers. En wat betalingen of problemen betreft : Tim heb ik altijd weten te antwoorden binnen de 12 uur (en dikwijls véél sneller).
Laatst gewijzigd door krisken 11 jan 2018, 19:30, in totaal 1 gewijzigd.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Support is inderdaad waardeloos. Ik had daar webhosting en had een responstijd van +800ms. Na twee weken antwoord op ticket dat dat komt omdat ze op dat moment backups nemen. Was ondertussen al overgeschakeld naar een andere partij. Heb nog 5 maanden daar maar ik zet daar niks meer...

Voor telefonie ook eens 1h30 aan de lijn gehangen en daarna antwoord.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Ze hebben ook een server met 96disks gevuld met water. https://www.theregister.co.uk/2017/07/1 ... vnx_array/

Een OVH reseller die ik ken zit nu nog steeds (al meer dan een week) op 5mbps voor hun server die templates host (normaal ook custom ISO's maar dit hadden ze uitgezet om template installs sneller te maken) ze hosten het nu (tijdelijk) bij Hetzner volgens mij.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
h0us3cat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 apr 2011, 21:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

datakiller schreef:Ze hebben ook een server met 96disks gevuld met water. https://www.theregister.co.uk/2017/07/1 ... vnx_array/

Een OVH reseller die ik ken zit nu nog steeds (al meer dan een week) op 5mbps voor hun server die templates host (normaal ook custom ISO's maar dit hadden ze uitgezet om template installs sneller te maken) ze hosten het nu (tijdelijk) bij Hetzner volgens mij.
Hetzner is niks beter als ovh, die paljassen beweren dat hdd's met falende sectors ok zijn. Week later server down, 2x raden waarom. Reparatie heeft toen 4 dagen geduurd en jawel door andere falende hdd's.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

h0us3cat schreef:Hetzner is niks beter als ovh
Dat weet ik.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Ben anders zeer tevreden van Host Europe, maar die hebben alleen servers in Duitsland en ik heb er absoluut eentje in de States nodig.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Ik ben tevreden van OVH (voor de prijs kan je problemen verwachten offsite backups en komt wel goed) wholesaleinternet heeft goedkope servers in USA (30$ server gehad en was er tevreden van was ook DDoS protected)
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Bij OVH heeft het ook te maken met waar je je server koopt:
- kimsufi
- Soyoustart
- ovh

Een andere goede Franse provider is online.net, die ook hardware in Nederland heeft.
Voor Nederland alleen zijn er veel goede bedrijven : transip, i3d, ...
Goedkope vps'jes (en ook dedi's over de hele wereld) : oneprovider.com
Goedkope vps'en over de hele wereld : vpsfast.net (geen ervaring mee)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

Ben ook klant bij online.net
Heb er redelijk goede ervaringen mee. M’n eerste kleine delicated server was van het supermicro blade type . Deze had issues met de snelheid van de harde schijf interface en bios. Na wat heen en weer gemail via een support ticket hebbe ze me een ouder type server aangeboden van het type server start 2016.
sindsdien geen issues meer gehad. Al bij al snelle reactie van de support.
Wel gelukkig pas alle vm’s en container overgezet van een vorige hoster nadat alle problemen waren opgelost.
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”