bpost sloebers

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Vandaag toch wel iets straf meegemaakt!
Ik bestel wat elektronica bij amazon.de. Pakketje komt aan met de bpost camion, correct aan mij geadresseerd maar doos is duidelijk wat geforceerd. De doos is dichtgeplakt met tape waarop het logo van bpost staat en "uw zending werd onvrijwillig beschadigd, onze excuses".

In de doos vind ik: 6 boeken over "legaten aan de kankerliga", en twee kapot gescheurde folies met telkens een adresetiket van advocaten in het dorp. Van elektronica geen spoor.

Reactie van bpost klantendienst was laconiek: "dat kan niet he mijnheer, die inhoud gaat niet zomaar wisselen hoor", alsook "wij hebben geen contractuele relatie met u, gelieve contact op te nemen met amazon".
Bij amazon waren ze uiterst tegemoetkomend en gaan ze het op hun kosten in orde maken.

Dus euh ja, iemand een boek van de kankerliga hebben? Verzending met kiala, dhl, ups, TNT, fedex, Pony Express of voor mijn part met de stoomboot maar niet met bpost.

Maar stel nu eens dat de verzendende partij niet zo vriendelijk is? Of dat er iets onvervangbaar in zat?

Enfin, tot hier mijn oude mannen gezaag
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Heb dat ook al meegemaakt met Kiala dus... :s

Bij mij zat het oorspronkelijke voorwerp er wel in, alleen een aantal extra kabels van weet ik veel wat. :)
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Vermiste pakjes/inhoud al vaker meegemaakt met elke postdienst (muv UPS en DHL).
Soms werd dit goed afgehandeld door de verkoper, soms minder goed.
Amazon is natuurlijk wel een topper qua afhandeling van problemen. Heb geen enkele keer spijt gehad dat ik bij hun bestelde. Zelfs kleren worden vaak via Amazon hier besteld. Bv. schoenen: bestel er een stuk of 5, kies de leukste uit en stuur de rest gratis terug. En betaal dan ook nog eens 1/3de van de prijs id winkel/Zalando/...

Ook een keer gehad dat een pakje uit China vermist was. Het was toegekomen in Brussel luchthaven en sindsdien was die vermist. Maar de Chinese verkoper heeft me gewoon mijn geld terug gegeven, samen met een waardebon.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3234
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 242 keer

Als de verpakking beschadigd is moet je een zending weigeren als ze u aangeboden wordt. Dan stuurt de post het terug naar afzender en dan zal die wel merken dat er iets niet in de haak zit.

Ik vind het spijtig dat zulke zaken gebeuren, maar klagen heeft geen enkel nut, en een postkantoor in de fik steken al evenmin. De facteur op zijn bakkes slaan, dat helpt wel eens om de frustraties uit te werken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Moest ik elke beschadigde pakje weigeren, zou ik de helft van mijn pakjes niet ontvangen. :-\
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Wel, in de vlucht zag het er best ok uit. Ik kan toch moeilijk een zending gaan openen, tape lossnijden en de inhoud tellen voor ik afteken?

Het probleem met postbodes meppen is dat je dan zéker problemen hebt volgende zendingen - bovendien zal hij het wel niet zelf gedaan hebben
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Erger nog: een postbode zal je het pakketje in principe niet mogen overhandigen (om te openen) vooraleer je het tekent. En zal zeker ook niet toelaten om het te openen vooraleer je het tekent.

En inderdaad, bij bpost zijn meeste diefstallen in sorteercentra (heb ik ooit gehoord van iemand). Bij DPD ed is het wel door de "koeriers" zelf.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

Ik weet ook niet wat ze bij de post daar soms doen.

Ik had een tang besteld, gelukkig volledig uit ijzer, in china.
Het pakket zag eruit of het door een hakselaar was gehaald...

Maar van alle diensten zou ik bpost toch niet laatst plaatsen, voor mij is dat gls en postnl. Die 2 zijn standaard een dag te laat. Beste zijn voor mij dpd, dhl en ups.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

PostNL is laatste tijd wel erg goed geworden... Pakjes uit NL elke keer gewoon de volgende dag thuis geleverd. En telkens in zeer goede staat.
En ze doen tenminste de moeite om bij de buren af te geven.
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Bij Bpost ook al beschadigde pakjes gehad. En dan schuiven ze de schuld in de schoenen van de verzender, dat hij het maar beter had moeten verpakken.

UPS : geen problemen, levert hier meestal pakjes af via onderaannemers.

PostNL : ook geen problemen. Is bijna altijd dezelfde bezorger die voor PostNL bezorgd. Is blijkbaar ook iemand die in de buurt woont (ken hem zelf niet, maar onze buurman blijkbaar wel, want hij zegt de bezorger altijd gedag als die bij ons is geweest). Heel vriendelijke bezorger. En levert ook op zaterdag.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

De PostNL koerier hier is een echte hufter om het op z'n Hollands te zeggen. Erg agressief rijgedrag, wat je ook merkt als hij toekomt/vertrekt bij ons op de oprit. Op een dag kwam ik hem in het dorp tegen op een kruispunt met van die typische gele strepen om u aan te tonen dat ge moet afremmen om voorrang te verlenen. Meneer vond er niet beter op om te waarschuwen met de claxon dat hij kwam afgeraasd. Ik heb mijn voorrang dan maar afgestaan omdat ik geen zin had om papieren in te vullen. Heb al gedacht om dit toch eens te melden.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik heb nog nooit last gehad met BPost, ik verkies hen dan ook als levermethode.
Als ik niet thuis ben, kan ik het pakket gaan afhalen bij DePost in het centrum.
Als je niet thuis bent bij andere koerierdiensten: trek uw plan. ZO ben ik eens naar Diegem gereden voor DHL en naar Wommelgem voor PostNL.

BPost is telkens dezelfde postbode, maar de andere koerierdiensten: dat is precies altijd iemand anders?
En "hufterig" gedrag: het is niet goed te praten, maar die werknemers worden serieus onder druk gezet om een mega tour te rijden in no time, die tijdens de rit zelf ook aangepast wordt als ze nieuwe pakketjes moeten oppikken. Ik ken iemand die er 8 maanden gewerkt heeft en dan iets anders gezocht heeft. Verloning was wel oké, maar werktijden en werkdruk niet.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3234
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 242 keer

Dima_2005 schreef:Moest ik elke beschadigde pakje weigeren, zou ik de helft van mijn pakjes niet ontvangen. :-\
Er is een verschil tussen een beschadigd pakje (een deuk of een klein scheurtje) of een pakje dat duidelijk als eens werd geopend en terug werd dicht geplakt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Hetzelfde met Bpost meegemaakt, inclusief de kleefband van onvrijwillig beschadigd. Ware het niet dat de inhoud (dure) chocoladelatten waren, de resterende lat volledig intact was, de verpakking met een mes geopend moet zijn (geen scheuren, plooien,...) en dus 75% van de inhoud verdwenen.

Ik vind het nog steeds verdacht, maar ik trek het me niet meer aan. De laatste keer dat ik er publiekelijk over begon te klagen kreeg ik telefoon van de federale politie (iets met bompakket en onvrijwillig beschadiging in 1 tweet). :-(

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Hier één maal voorgehad dat het doosje leeg aanvoelde. Moest normaal meer dan één kilo wegen. De postbode wees me erop dat ik het pakje kon weigeren, de verzegeling die aan het doosje was aangebracht was ook doorgesneden. Dus heb ik het pakje geweigerd. Achteraf bleek idd het pakje te zijn leeggehaald op een postkantoor.

Gelukkig had ik het pakje geweigerd, anders had ik geen been om op te staan. Nu moet ik wel zeggen, na de weigering werd ik wel regelmatig ingelicht door het interne onderzoek van BPOST.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Trojan schreef:Er is een verschil tussen een beschadigd pakje (een deuk of een klein scheurtje) of een pakje dat duidelijk als eens werd geopend en terug werd dicht geplakt.
Klopt, maar als je er niet echt op bedacht bent ('t was de eerste keer ooit dat ik die tape zag) heb je uiteindelijk tussen een stapel pakjes maar enkele seconden om te beslissen.
conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 15 keer

bitbite schreef:Vandaag toch wel iets straf meegemaakt!
[...] Maar stel nu eens dat de verzendende partij niet zo vriendelijk is? Of dat er iets onvervangbaar in zat?

Enfin, tot hier mijn oude mannen gezaag
Dan zou ik eens bij dat advocatenkantoor langsgaan :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”