Berlingo’s moeten niet onderdoen voor BMW’s

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het grootste deel van de dodelijke ongevallen aan wegenwerken worden veroorzaakt door vrachtwagens die zonder remmen achterop de file inrijden. Dat los je met geen enkele snelheidsbeperking op.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Hebt ge daar cijfers van? Of is dat uw mening gewoon.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Cijfermateriaal dat ik ergens kan inlezen? :) Op de wegenwerken op de E40 waren de eerste dagen daar inderdaad ongevallen met vrachtwagens maar of dat het overal zo is?

Mijn mening, wegenwerken worden echt kilometers op voorhand aangegeven. Zelfs borden met cruise control uitschakelen. Vaak is dat ook de niet aangepaste snelheid als je "volle petrol" in een file in rijdt. Al geef ik toe, een fout is snel gemaakt als je al uren aan het rijden bent.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Laatst gewijzigd door SpecialK 10 jul 2015, 10:24, in totaal 1 gewijzigd.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Die zien de borden niet. Veel chauffeurs op de baan slapen en rijden tegelijkertijd.

Rusttijden worden absoluut niet gerespecteerd. Ik ken een vrachtwagenchauffeur die zelf tegen mij zei dat die soms wel 36u aan een stuk rijdt. Zelfs met die digitale tachometers, kunnen ze er nog perfect mee sjoemelen.
Het is heel simpel: als ze niet aan een stuk doorrijden, verliezen ze een deel van hun loon en het bedrijf verliest enorm veel geld. Soms stoppen ze wel even voor een uurtje, maar dat is verre van voldoende. Het bedrijf die vrachtwagentransport aanvraagt wilt hun goederen om een bepaald uur zien. Als de vrachtwagenchauffeur om dat uur er niet staat, beginnen ze minder te betalen voor de diensten.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Bedankt voor de linkjes.

Dat lost een deel van mijn honger op maar niet alle... Er gebeurden volgens dat artikel 8 dodelijk ongevallen door een aanrijding in een file. Hoeveel dodelijke ongevallen gebeuren er niet op deze manier bij wegwerkzaamheden? Of hoeveel ongevallen gebeuren er op werkzaamheden waarbij geen file is?

Ook het Nederlandse artikel is mij niet altijd duidelijk. Van alle wegwerkzaamheden ongevallen zijn er maar 14% door vrachtwagens? Wil dat dan zeggen dat 86% van de ongevallen door personenwagens wordt gedaan? Of begrijp ik de Nederlandse logica niet?

Dat de ongevallenkans groter is tijdens de nacht is dan weer wel duidelijk, ook een reden te meer om die 70 per uur "kassa" tijdens de nacht te laten draaien...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

bollewolle schreef:Wel onduidelijkheid in het artikel van die 60.000 geflitsten. Ze zeggen dat het nog tot halverwege volgende week de 70 per uur gehandhaafd wordt maar ik vermoed dat ze bedoelen op de stukken waar ze dat moment werken. Gisteren avond bijvoorbeeld bleek dat heel de traject controle richting Gent ondertussen terug open is en alle 70 per uur borden waren verdwenen. Als die toch nog op 70 per uur afgesteld stond is er een probleempje vrees ik :)
Was me gisteren ook opgevallen. Het stuk waar ze nu werken stopt al aan het begin van de trajectcontrole.
Gisteren waren ze wel een LIDAR (van de foto hierboven) aan het installeren in St-Denijs Westrem net voor het begin van de werken (waar het al versmald is tot 2 rijstroken). Dit zorgde trouwens voor een heuse kijkfile... Stapvoets verkeer tot waar ze die LIDAR aan het takelen waren en vanaf dan toch 50 a 70 km/u :bang: .
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Gisteravond stond de LIDAR al klaar aan de E19.
Niet zelf gezien, mijn schoonvader vertelde het me.

Eén van de borden voor de werken was al omgedraad trouwens, dus op dat stukje gold de limiet van 70km/h per ongeluk al :)
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Sinds de politie van zone Auderghem - WB hier zo'n Lidar aankocht, zie je hem overal opduiken in die gemeentes: de terugverdientijd moet worden geminimaliseerd! :)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

nieuw likje verf voor de lidar ....

Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

zoom1.jpg
In Charerloi (ring) en in Anderlecht stond er vandaag een traffic observer ingesteld op 50. Makkelijke prooien zo, en zelfs met axiam kan je hiet al een boete scoren ;)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”