Volkswagen Golf VII water lek

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

<disclaimer> Deze post is gedeeltelijk om mijn ongenoegen te ventileren, deels een vraag wat jullie zouden doen. Liever geen aanzet tot zwart/wit verwijten </disclaimer>

Setting:
1 nieuwe Volkswagen Golf VII van 1 jaar & een maand oud, waarvan de ruiten zo hard beslagen/bedampen dat het bijna regent van de ruiten binnenin. Ik ontdek dat de matten over heel het intereur herschapen zijn in een soort vijver.
De auto terug naar de dealer dus (nog dik meer dan 2,5 jaar garantie). Een paar dagen later de auto terug met gedroogde matten en de opmerking dat "de deuren en vensters toe moeten als het regent" (over dit ga ik uiteraard geen verdere commentaar geven). De ruiten zijn echter nog steeds natter van binnen dan van buiten dus ik ga op onderzoek, vooral langs de kabels die onder de zetel richting bodemplaat verdwijnen. Het blijkt dus dat heel het gedoe nog altijd een natte spons (voor EN achter) is van een goei 10cm dik.

Dus auto terug naar dealer. Dealer wil/kan er niets aan doen dus auto gaat terug mee.
Nu begin ik te vermoeden (opgedroogde resten) dat het water uit de luidspreker-openingen en andere gaten via de achterdeuren naar binnen loopt? Ik begin te vrezen voor eindeloze welles-nietes spelletjes, dus wat is de beste optie?

Voorlopig lijkt het gewoon het beste het (on)ding terug te verkopen voordat het een bak roest wordt. Het is een kwestie van tijd voor alles door dat water begint te mankeren. :?

PS: geen open dak.
edit: geen airco afvoer waarschijnlijk, daar lijkt het 'droog' te zijn.
Laatst gewijzigd door brubbel 16 feb 2015, 23:12, in totaal 1 gewijzigd.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

PS: geen open dak.
Wil dat zeggen dat je de optie "panoramisch dak" niet hebt?
brubbel
Elite Poster
Elite Poster

Gewoon een stalen dak he, zoals 99% van de wagens. :-)
brubbel
Elite Poster
Elite Poster

Mmm, ik ben precies nog niet zo zot als ik zelf dacht.
Originally Posted by Stephenfield View Post
Has anyone had a wet floor in the rear driver floor if so what was the cause
I have had leaks from both rear doors on our mk7 estate. Between the door and the inner door trim some water came out somewhere under the loud speakers. It filled the rubber molding with water so it flow over the inner door sill.

In this case the water comes from the windows / lower rubber molding and handle holes.
This is normal, all cars let water in this way. It flows out trough the drain holes.

The reason was fasteners (a couple of pop clinches) of the loudspeakers interface, and gap inner door / plastic interface.

Take it to the dealer (or if you are a handy man seal it with sealant your self ).

You can do a water test, pour water from a bucket on lower part of windows and door handle, 4-5 minutes later open the door. Look under the door. If it’s dripping where I just described (from the door trim) perhaps you have the same problem as I had. I wanted to see how it looked under the surface, so I removed the inside door trim. To remove the door trim you must have some knowledge how to do this to prevent destroying fasteners and so on.
http://www.golfmk7.com/forums/showthrea ... water+leak
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Waterlekken zijn helaas geen onbekende bij de Golf (ook vorige generaties). Bij de 7 is het volgende al mogelijk geweest:
- Water binnen wegens slechte afvoerleiding van de goot van het panoramisch dak
- Water in de voetruimte van de passagierszetel wegens slechte airco afvoer
- En dan uw geval, wat mogelijk ligt aan slechte afdichtingen in de deur of een combinatie met bovenstaand aircoprobleem.

Onbekend is het voor VW zeker niet. Ik zou je aanraden om bij een andere dealer eens langs te gaan om je garantie hier te claimen. Dit kan echt niet zijn!

Zie ook (indien uw Duits goed is):
http://www.motor-talk.de/forum/wasserei ... 87527.html
http://www.motor-talk.de/forum/wasserei ... 69859.html
http://www.motor-talk.de/forum/nasser-b ... 38605.html (hier zijn er een paar die de hele deur uit elkaar gehaald hebben)
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Mag ik je vragen welke dealer (mag in PM)? Heb ook paar problemen met Golf VII, bij een niet nader genoemde beregoede dealer (hint hint :-))...
Soms kan een andere dealer wonderen doen...
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1182 keer
Recent bedankt: 6 keer

Die "beregoede" dealer verzet zoveel auto's, dat hij zich niet om een waterlek druk hoeft te maken.
Waar je ook komt in BelgiË, je ziet "beregoed" op de auto staan.

Eén van de redenen om geen VW te nemen - hoewel ik informatie vroeg over het sleepvermogen van een Passat - is het dealernetwerk.
De garage het dichts in de buurt is een VW+Audi garage en daar hebben ze een bijzonder hoge dunk van zichzelf, maar deftig onderhoud? Ho maar.
We hadden een privé Golf3 (dus geen leasing) met water in het lichtblok achteraan. We zijn 2 keer moeten terugrijden, omdat het telkens niet opgelost werd. Uiteindelijk het onderhoud laten doen bij een algemene garage enkele kilometers verder. Die kerel wilde dan weer geen facturen maken, maar dat is een ander verhaal. Het onderhoud was tenminste (goed) gedaan. Dus een VW/Audi komt er enkel als het niet anders kan...
De garage in kwestie heeft ook meerdere verkooppunten, dus het is geen kleine garage hé. Hoe zoiets dan groot kan worden, met zo'n ingesteldheid, het is me een raadsel.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 677 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Als het niet lukt met de dealer kan je de invoerder en de fabrikant erbij betrekken. Meestal lukt er dan plots meer bij de dealer ☺
J.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

rechtsbijstand inschakelen?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Joe de Mannen schreef:Als het niet lukt met de dealer kan je de invoerder en de fabrikant erbij betrekken. Meestal lukt er dan plots meer bij de dealer ☺
J.
Klopt, soms trekken ze zelfs de licentie om officiële dealer te zijn ook in. Op die manier druk zetten kan, maar ik zou alsnog naar een andere dealer gaan dan, want in de tussentijd blijf je met de miserie zitten.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Aangetekend in gebreke stellen is de eerste stap (al dan niet met hulp van je eigen advocaat, en al dan niet via rechtsbijstand).
In de brief zetten dat ze je zelf moeten contacteren voor een nieuwe afspraak.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 257 keer
Provider

Zo zie je maar dat een goede dealer zeer belangrijk is, maar dat kan je uiteraard niet altijd op voorhand weten... Het is ook de reden waarom ik mijn VW nu 25km verder gekocht heb (wel in de buurt van het werk), waar ze dus wel een goede service geven en geen hoge dunk hebben. Een andere dealer iets meer in mijn buurt heeft mij al zwaar in het zak willen zetten (+1000€ kosten die niet nodig waren) met mijn Skoda, gelukkig wist ik wel beter dat die kosten niet nodig waren.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1182 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik zou net een Skoda overwegen, omdat ik hen meer down-to-earth vind.
Daar verkopen ze auto's, bij VW/Audi denken ze soms dat ze dromen ofzoiets verkopen :?
Laatst gewijzigd door heist_175 17 feb 2015, 10:14, in totaal 1 gewijzigd.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 257 keer
Provider

Mja, het was een garage Audi + VW + Skoda. Mijn Skoda was op dat moment 12j oud en ik vermoed dat ze mij voor kosten wouden zetten om mij een nieuwe te verkopen (uiteindelijk nog 2j zonder problemen mee gereden tot een maand geleden). Achteraf bleek ook dat ze financiële moeilijkheden hadden, niet moeilijk als je zo'n "service" geeft. Nu zit ik ook in een VW garage (verkoop en onderhoud + onderhoud Skoda) die deel uitmaakt van een groep van 3 garages (waar ze dus Audi + VW + Skoda) verkopen en ik heb zelfs de indruk dat ze daar het liefste Skoda verkopen. Dat zegt dus al veel over de mentaliteit van de groep, m.a.w. dat ze het niet in hun hoog in hun bol hebben zoals vele andere garages die ook Audi en VW verkopen.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
brubbel
Elite Poster
Elite Poster

Als ik nog wat verder lees op het web lijkt het mij alsof het probleem een constructiedesignfout is. De golf VII mag niet met de neus naar boven op een helling worden geparkeerd als het regent omdat het water niet uit de deur zou kunnen. De afvoer zit dan namelijk langs de verkeerde kant.

Eigenlijk moet ik mij daar niet mee bezig houden, want dat is de reden waarvoor de nieuwe wagen werd gekocht. Ik hou er mij wel mee bezig omdat ik weet dat er problemen van gaan komen op termijn. Negeren gaat niet helpen. Die rechtsbijstand en een aangetekende brief lijken mij idd een goed idee. Op termijn wil ik de wagen wel zo snel mogelijk weg. Die is imho een vogel voor de kat.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Dat is dus dikke miserie met een eigen wagen, hopelijk loopt dit goed af voor u!
brubbel
Elite Poster
Elite Poster

Een paar sfeerfotos, nadat de auto van de dealer terugkwam.
Voor de zekerheid: bij de laatste foto is de buitenzijde van de ruit dus droog.
Bijlagen
water_onder_zetel2.jpg
water_onder_zetel.jpg
ruiten-binnen.jpg
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 677 keer
Provider

Als het volgens het tinternet een designfout is, zou ik sowieso al eens vrijblijvend mijn licht opsteken bij D'ieteren (de invoerder), om te vragen wat er van aan is en of er een terugroepactie is ofzo.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 365 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Ni lachen he, maar ik heb zelf ooit een Golf II gehad (bouwjaar 1991, I remember it very well) en daar kwam ook altijd water in. Na veel zoeken op de verkeerde plaatsen (raamrubbers, deurrubbers, onderkant, verbindingen naar de motorruimte, ...). Uiteindelijk bleek het effectief via de deur binnen te komen: de vorige eigenaar had nieuwe luidsprekers geplaatst maar had nagelaten om de plastiekfolie die tussen de binnenbekleding en de deur zat, niet terug te plaatsen.

Het water kwam dus binnen in de deur en sijpelde langs daar naar binnen...

Waarschijnlijk is jouw probleem iets totaal anders, maar ik vind het wel erg dat dit dus nog steeds kan voorkomen :(
Success in elk geval...
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
murdock447
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 26 keer
Te Koop forum

Zowel de dealer als invoerder officiël in gebreke stellen met aangetekend schrijven(al dan niet met bemiddeling van advocaat) wegens de verkoop van een voertuig met "verborgen gebreken".
Theoretisch gezien is het zelfs mogelijk een verkoop te laten annuleren indien de verborgen gebreken kunnen aangetoond worden.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”