Setting:
1 nieuwe Volkswagen Golf VII van 1 jaar & een maand oud, waarvan de ruiten zo hard beslagen/bedampen dat het bijna regent van de ruiten binnenin. Ik ontdek dat de matten over heel het intereur herschapen zijn in een soort vijver.
De auto terug naar de dealer dus (nog dik meer dan 2,5 jaar garantie). Een paar dagen later de auto terug met gedroogde matten en de opmerking dat "de deuren en vensters toe moeten als het regent" (over dit ga ik uiteraard geen verdere commentaar geven). De ruiten zijn echter nog steeds natter van binnen dan van buiten dus ik ga op onderzoek, vooral langs de kabels die onder de zetel richting bodemplaat verdwijnen. Het blijkt dus dat heel het gedoe nog altijd een natte spons (voor EN achter) is van een goei 10cm dik.
Dus auto terug naar dealer. Dealer wil/kan er niets aan doen dus auto gaat terug mee.
Nu begin ik te vermoeden (opgedroogde resten) dat het water uit de luidspreker-openingen en andere gaten via de achterdeuren naar binnen loopt? Ik begin te vrezen voor eindeloze welles-nietes spelletjes, dus wat is de beste optie?
Voorlopig lijkt het gewoon het beste het (on)ding terug te verkopen voordat het een bak roest wordt. Het is een kwestie van tijd voor alles door dat water begint te mankeren.

PS: geen open dak.
edit: geen airco afvoer waarschijnlijk, daar lijkt het 'droog' te zijn.