Vaatwasser

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Iemand advies voor een nieuwe vaatwasser (inbouw, frontpaneel) of toevallig ergens de testresultaten van Test aankoop (abonnement vorig jaar stopgezet....)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Hier een zanusi (of hoe je dat ook schrijft) eentje in de middenmoot niet te duur niet de goedkoopste en doet wat het moet doen als die niet stampvol zit.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Kijk naar de decibels die ze produceren en hoeveel die verbruikt.
Wat bij onze aeg zeer handig is, is dat je het bovenste rek op een hogere stand kan zetten. Handig bij grotere pot...


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dat van dat verstelbaar bovenste rek vind ik ook heel erg handig. Voor de rest geef ik eigenlijk tegenwoordig niet te veel meer uit aan dergelijke dingen. Topmerken gaan niet zo heel veel langer meer mee dan de middenmoot volgens mijn persoonlijke ervaring maar goed, ik ben maar één persoon hé.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

Wij hebben een Miele en zeer tevreden van.
Bovenste lade is ook verstelbaar in de hoogte, maar ik denk dat dat bij de meeste vaatwassers zo is.
In plaats van een bestekmandje (waardoor je bijna 1/4 van je ondersta lade kwijt bent) heeft deze een besteklade helemaal bovenaan. Neemt minder plaats in, en nog nooit voor gehad dat een lepel niet proper is omdat er een andere voor zat.
Doorgaans krijgen wij (4pers) de vaat van 1 dag volledig in de vaatwas, dit is dan incl de potten en pannen met deksels. Ik denk dat ons dit met een bestekmandje niet zou lukken.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hier ook een Miele en die bovenste besteklade vind ik echt uiterst onhandig. Neemt veel meer tijd om bestek in op te bergen.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

neemt misschien inderdaad iets meer tijd in, maar bestek is wel altijd proper.
Bij een bestekmandje heb je dikwijls dat er een paar vorken of lepels vuil blijven omdat deze niet goed in het mandje geplaatst zijn. (tenzij het mandje bovenaan een soort van roostertje heeft, om dit tegen te gaan)
Maar als je direct uw bestek sorteert in de besteklade, dan kan je het na de wasbeurt wel veel sneller opbergen.

Nu ja, het is en blijft een persoonlijke keuze. (mijn broer is er ook niet wild van, en hij heeft ook een bestekmandje)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Doorgaans miele hier omdat de service best wel goed is. Maar je betaald er wel voor.
Miele afwasmachines hadden de laatste jaren over het algemeen dezelfde fout aan de pomp. Een lek op een veel voorkomende plaats, werd vastgesteld nadat garantie verlopen was, maar werd aan een serieuze korting hersteld.

Voordien whirlpool waar we maar vier jaar geniet van hadden.
Laatst gewijzigd door mailracer 26 jan 2014, 08:20, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijn vaatwasser is vrij zuinig, doet niet moeilijk en moet het maar op tijd eten en drinken geven :D (chance dat ze niet mee leest ^^)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Hier een Beko, best wel tevreden van, op 2 jaar tijd nog geen problemen gehad met dit budgetmerk, ondanks een A++ of A+.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

Hier Siemens ( Bosch ) met Zeoliet ( droogtechnologie ) tot nu toe heel tevreden van . ( alles van siemens in nieuwe keuken )

Beko is trouwens ex-Grundig ( overgenomen ).. en veel toestellen zijn gewoon bosch vanbinnen schijnt ..

Zannusi = Elektrolux = AEG ..

Ik denk dat je vooral wat geluk moet hebben ...
Miele wordt een beetje de roll royce genoemd ( en ook wel de duurste meestal ) .. maar ook die gaan vroeg of laat stuk hoor .
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1267
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Als de hoogte tussen de grond en onderkant van het werkblad meer dan 85cm is moet je ook eens kijken naar de XXL reeks van Miele.

Een standaard vaatwas is ongeveer 80 cm hoog maar deze XXL-reeks is 85 cm hoog en dit zorgt ervoor dat grote potten, ovenschotels, pizzaborden,... ook in de onderste lade kunnen zonder dat de bovenste lade naar omhoog moet. Er kunnen ook meer kopjes en borden in (13 couverts) zodat deze ook zuiniger is dan een standaard 12 couverts toestel.

Ik heb sinds een paar jaar zo een XXL en ben er heel tevreden van. Mijn vorige Miele vaatwas heeft het pas na 17 jaar dagelijks intensief gebruik begeven.
Laatst gewijzigd door johan.devos 26 jan 2014, 12:33, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Even een open deur intrappen. Miele is wel verschrikkelijk duur.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Bij mij thuis voor zover ik weet een ATAG. Eerste 2 jaar tevreden van geweest, nadien meermaals dat men deze heeft moeten depaneren en staat momenteel al weer meer dan een maand kapot stil. Ze zin dus ook aan het uitkijken naar een andere, maar het moet wel in de inbouw passen.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Niet teveel geld aan uitgeven, het gaat toch kapot door kalk en de vaatwasproducten (de nieuwe machines). Meer plastiek als wat anders tegenwoordig.

Hier trouwens een bosch die het elke 2 dagen doet, 3 jaar lang
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 26 jan 2014, 12:37, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 985
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 88 keer

AEG heeft ook XXL versie. We hebben nogal grote vierkante borden en dat was een probleem met onze vorige vaatwasser.
Internet/TV: All-Internet TN + TV Vlaanderen
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Proximus / Samsung Galaxy S23
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Hier een electrolux, waar we heeel tevreden van zijn. vroeger hadden we een zanussi, maar die kreeg alles niet proper als het wat vol zat. Wat in een inbouw ook handig is, is dat er een led op de grond schijnt als hij nog bezig is. Want op het laatste als hij aant drogen is weet je zonder die led niet of hij al klaar is. En deze led is niet bij elke vaatwasser. Dus daar zou ik wel zeker hene kijken.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier een IKEA vaatwasser, dit zijn rebranded Whirlpool's met 5j garantie en A+. Vooral de extra lange garantie was interessant.

We kregen er ook nog eens €100 korting op, waardoor het nog maar €499 was.

http://bouwinfo.be/forum/threads/104546-Vaatwasser-Ikea
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb zowel een ATAG als een Miele en geef de voorkeur aan de ATAG, vaat is properder dan bij de Miele.
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Kies een Bosch=Siemens (BSH-groep), in bijna elke deftige test "testsieger".
(http://www.bosch-home.com/de/stiftung-w ... BCler.html)

Prijs-kwaliteit moeilijk te kloppen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Toen mijn Whirlpool vorig jaar vast liep heb ik ook zitten zoeken en puzzelen naar wat nu net een goede vaatwasser was. Ik kwam ook uit op een Ikea die betaalbaar was, zuinig, en stil en vooral, die gelijkwaardig leek te zijn aan modellen die 250-300 euro duurder waren. Ikea is normaal gezien ook Whirlpool, zoals hierboven al werd geschreven.

Nu goed, ik heb die van mij open gevezen. Een topje van de vaatwasser zelf blokkeerde de pomp, en nu werkt die weer perfect. Ondertussen toch al 6 jaar...

Al mijn Whirlpool toestellen werken al 6 jaar perfect... Hout vasthouden. :)
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

+1 voor Bosch/Siemens.

Mocht je warmwater op gas hebben (en een warmwateraansluiting in de buurt van je machine) dan kun je ook een machine met mogelijkheid tot hot fill overwegen.
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 699
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 127 keer

Ik kwam toevallig deze zonet tegen Siemens SN65L005EU aan 399 euro: http://www.bobshop.be/be/inbouwapparatu ... ser/p52311
Lijkt een redelijke deal te zijn: http://tweakers.net/pricewatch/unsorted ... -60cm.html

ps: @topicstarter axm ik heb je een pm gedaan ivm testaankoop
Laatst gewijzigd door lirec 28 jan 2014, 11:36, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik woon nu in het ouderlijke huis en als ik mij niet vergis staat daar nu de 3de vaatwasser in bijna 40 jaar. De eerste was een Bosch, van de tweede ontsnapt mij het merk en de vaatwasser die er nu al ruim 10 jaar staat is een Miele. Handig aan de Miele vind ik (en dat is enkel en alleen bij Miele omdat ze daar een patent op hebben) is een besteklade. Bij alle andere vaatwassers heb je een bakje waar je het bestek in gooit met als nadeel dat het er vaak niet proper uit komt omdat sommigen stukken bestek tegen elkaar plakken. Met zo een besteklade heb je dat probleem helemaal niet. Alles ligt netjes naast elkaar. Nu zou er wel een nieuw systeem geïntroduceerd zijn door Samsung dacht ik en was onlangs te zien op een of andere beurs. Bij de traditionele vaatwassers heb je sproeiers die in het rond draaien en zo de vaat doen. Met dit nieuwe concept van Samsung gaan de sproeiers van de ene kant van de vaatwasser naar de andere kant, ze schuiven als het ware over de vaat en weer terug.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Jack Daniels schreef:Handig aan de Miele vind ik (en dat is enkel en alleen bij Miele omdat ze daar een patent op hebben) is een besteklade.
Zal wel een verkoopspraatje geweest zijn, want er zijn al veel merken met modellen met een besteklade. Onze Siemens heeft in elk geval ook een besteklade, en dat is inderdaad toch echt wel stukken beter en handiger dan een simpel bestekmandje.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Kijk, weer wat geleerd. Ik had het inderdaad ooit van een verkoper gehoord. Nu, des te beter als er andere merken zijn die ook zo een besteklade hebben. Miele is niet echt goedkoop te noemen (getuige mijn inductieplaat van iets meer dan 1000 euro voor zowat het basismodel).
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Is uiteindelijk een SIEMENS SN56V597EU geworden.

http://www.siemens-home.be/nl/producten ... 597EU.html
Gekozen omwille van zijn A+++ - 10% label en de goede reviews over SIEMENS vaatwassers.

Ben wel verschoten van de prijsverschillen!
Uiteindelijk 318 euro goedkoper gevonden dan bij Vandenborre / eldi in een welgekend electro/keuken handel hier in de buurt, gratis geleverd aan huis.

PS: geen van beiden wou hun prijs aanpassen volgens hun laagste prijs garantie ondanks ik prijs voorlegde van een fysieke winkel in de buurt.
Excuses genoeg gaande van niet hetzelfde aankoopcomfort (verkopers met kennis van zaken.....KUCH!) tot 'voor bestelling van 1 toestel van dat type betalen wij ook de adviesprijs....' en andere techniekers bij herstelling.... (huh... ik mag maar hopen dat ze allen SIEMENS certified of zoiets zijn als men officieel verdeler is) en 'hier heeft men meer keuze in de winkel' (terwijl ik specifiek dit toestel wou hebben...)
Alles was goed genoeg als excuus om toch maar niet hun prijs te moeten aanpassen. ERG JAMMER aangezien ik tot heden erg tevreden was over VDB.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik heb afgelopen maand 3 Bosch producten gekocht bij Coolblue die allen bijna de helft goedkoper waren dan bij VDB, dus mij zien ze daar ook niet snel meer, en idd alle uitvluchten zijn goed om toch maar hun prijs niet te moeten aanpassen...

product coolblue VDB
vaatwas 399 599
oven 399 699
inbouwmagnetron 499 829
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Coolblue is ook niet steeds de goedkoopste hoor.
Gisteren moest ik 2 harddisks van 3TB bestellen.
Prijs coolblue = €167.50
Prijs redcoon = €95.55

Enig nadeel : moet 2 dagen wachten ipv 1 dag. Maar voor dat prijsverschil maakt me dat niet uit :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik heb dan weer andere ervaringen met VDB. Toen ik mijn inductieplaat kocht van Miele, kostte die iets van een 1100 euro bij VDB en bij een of andere Belgische webwinkel was die 120 euro goedkoper. De vraag voorgelegd bij VDB Dendermonde en de verkoper pleegde meteen een telefoontje (naar zijn overste???). Ik kreeg een paar minuten later te horen dat VDB mij halfweg tegemoet wou komen, dus 60 euro van de prijs af. Voor mij was dat goed zeker aangezien die Miele inductieplaat zowat overal dezelfde prijs heeft, op 100 euro na. Als het goed is (van VDB) dan mag het ook gezegd worden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

50/50 deal werd mij ook in de winkel voorgesteld (na telefoontje met de regio verantwoordelijke) maar uiteindelijk wou VDB hoofdkantoor dat toch niet doen en werd mij een deal aan 185 euro verschil gedaan +39 euro installatiekosten.

50/50 is trouwens ook geen laagste prijs zoals ze beweren.. en was dus nog steeds een dikke 150 euro duurder dan ergens anders.

In het verleden voor een domme frietketel wel het prijsverschil terug gekregen (20 euro) nadat deze in dezelfde winkel waar ik nu mijn vaatwasser kocht (notabene om de hoek bij VDB) lager geprijsd stond.
Verder ook steeds tevreden geweest over de garantie afhandelingen, maar met dit groot prijsverschil en de truukjes om onder hun 'akte van vertrouwen' uit te geraken , zijn ze een klant minder rijk.

JAMMER!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

De laagste prijs garantie is enkel geldig voor winkels die zich binnen een straal van 20km rond de VDB winkel bevinden. Zie screenshot van hun verkoopvoorwaarden
Bijlagen
Schermafbeelding 2014-02-20 om 16.35.41.png
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 20 feb 2014, 16:36, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Altijd goed vergelijken. In mijn opinie is bol.com vaak (niet altijd!) de goedkoopste. Nu, het strijkijzer dat vrouwlief had laten vallen was ook 20 euro goedkoper bij Bol dan bij VDB of Krëfel. Alleen was het bij Bol 3 weken wachten en was het bij de 2 anderen gewoon op te halen. Keuze was dus snel gemaakt tenzij je 3 weken lang met kreukels wil opdagen overal. :)

De Airfryer was ook het goedkoopste bij Bol, tot Phillips een cashback actie had, en dan was Bol ineens 10 euro duurder dan VDB of Krëfel. Heb het dan online besteld bij VDB.

Helaas is het bij grote winkelketens vaak gewoon de adviesprijs en is er amper concurrentie. Af en toe kan je er wel eens dingen vinden die toch de moeite zijn.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Jack Daniels schreef:De laagste prijs garantie is enkel geldig voor winkels die zich binnen een straal van 20km rond de VDB winkel bevinden. Zie screenshot van hun verkoopvoorwaarden

Was het geval... was winkel letterlijk om de hoek bij VDB!
Had eerst een andere winkel in het Brusselse, waar ze ook wisten te melden dat dat niet in de buurt van 'mijn' vandenborre was, maar er ligt er ook daar eentje binnen de 20km ;)
Was dus ook een non-excuus van hun.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het grote probleem als "kleine" verkoper is meestal dat ketens als coolblue/BOL/Mediamarkt internationaal aankopen en op veel producten dus Duitse of Nederlandse prijzen kunnen plakken. VDB heeft dat probleem dus blijkbaar ook....
Als consument kijk je dus best wat winkels vergelijken en dan overwegen of de laagste prijs opweegt tegen de service die je krijgt bij je lokale winkel.

Als ik mijn bruingoed/witgoed aankoop prijzen hier vergelijk met die van VDB of BOL/Coolblue zie ik een hoop dingen waar ze gewoon de aanbevolen verkoopprijs op plakken (en dus een ca. 30% marge) maar evengoed producten die verkocht worden aan 20% onder mijn aankoop prijs.

Dat, en dan heb je nog Samsung met hun Cashback acties, rij 20km over de grens en je hebt dezelfde producten zonder cashback en waarschijnlijk nog een paar procenten goedkoper (Shame On You Samsung Belgie)
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Het toeval wil dat wij gisteren ook een nieuwe vaatwasser hebben ontvangen.

Bij ons is het de Bosch SMI53M75EU geworden:
Adviesprijs Bosch website: 899,99€
Krefel: 999,00€
Vanden Borre: 899,99€
Art&Craft: 689€

Redcoon (incl. verzendkosten): 517€

We zijn natuurlijk voor die laatste gegaan. Zondagavond besteld en woensdag al in huis en zelf geïnstalleerd omdat ik van het ongeduldige type ben ;-)

Nu enkel een :bang: afdichting nog eens opnieuw doen want het druppelt wat aan een kraantje.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ook een tip, maar ik vind dat niet meteen een "eerlijke" tip...

Vragen of je een korting krijgt, bedelen noem ik dat, maar het werkt vaak. Ik doe dat dus absoluut niet graag maar het lukt voornamelijk bij de kleinere zelfstandigen.

Via de samenaankoop bij ons op het werk krijgen we bvb bij Bosch aankopen 15%, bij verschillende elektro zaken ook nog eens 15% bvb. Ook altijd eens bekijken of je nergens zo'n korting hebt.

Ook kennissen aanspreken. Heb je een vriend of familie in de keukenbouw, die kunnen vaak via het werk toestellen aanschaffen aan inkoopprijs. Mijn ex werkte in zo'n keukenzaak en mocht bvb 1x per jaar een groot toestel aankopen aan 50% van de afviesprijs, en de rest van de toestellen was aan -30%. Het zal zo voor andere dingen ook wel zijn. Iemand die je in een garage kent etc etc...
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

En vandaag reeds aan een nieuwe vaatwasser toe .

Het reservoir met het zeoliet is doorgeroest.
Blijkbaar een 'gekend' probleem en uiteraard buiten garantie - Zelfs bij de productie van zeoliet heeft men issues om de RVS tanks te behoeden voor corrosie.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Hier samen met keuken ikea vaatwas, nog niet oud genoeg om te zeggen dat het beter/anders is en wel >5 jaar meegaat.
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

ikea vaatwassers zijn van Electrolux als ik mij niet vergis.
In mijn appartement ook eentje staan, maakt veel lawaai en dan was een sensor kapot onder garantie.
Laten vervangen, maar dan was die toch nog redelijk gevoelig en moest je een paar keer proberen voor dat die echt pakte.

In ons huis hadden we een bosch van het stille type staan, was echt wel goed.
Maar moeten wegdoen om dat hij "kapot (sensor)" was omdat de keuken ondergelopen was.

Nu hebben we een Miele staan, niet goedkoop maar is stil en zuinig type A+++.
Voordeel was de bestek lade apart en geen maantje en alles is verzetbaar op verschillende hoogtes.

Kameraard heeft een AEG, zag er ook wel goed uit!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”