Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 357 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:

Secretlab Titan EVO 2022 besteld. Ben benieuwd ... Mijn 9 jaar oude IKEA bureaustoel is aan vervanging toe :-)
Laatst gewijzigd door Sasuke 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 453 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik heb de 2020 titan.... ben er niet tevreden of ontevreden over, zeker voor zijn prijs vind ik het een goede deal gezien de functionaliteiten die je meestal enkel in de duurdere stoelen terugziet.
van een ikea stoel naar de titan zal zeker een upgrade zijn en zal je ook zo aanvoelen.

naar service toe lees je gemengde reacties, en 1 van de meest voorkomende zaken is schade aan de armsteunen (gaten/scheuren die erinkomen).
die heb ik zelf ook ervaren.

de service van secretlabs was "on point" - na bevestiging van de bestelling (nog onder garantie) en de nodige foto's, hebben ze gewoon nieuwe armsteunen opgestuurd gehad.

veel plezier met de aankoop, het in elkaar steken van een secretlabs stoel is trouwens ook een fijner werkje dan de ikea dingetjes ;)
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 42 keer
Recent bedankt: 2 keer

Na 12 jaar overgestapt van Adobe Lightroom Classic met subscription naar Capture One 23 met perpetual license. Black Friday deal was een perpetual license met 40% korting. Stevige leercurve, maar vooral... maar wat een verademing.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Afbeelding
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1504 keer
Bedankt: 1044 keer
Recent bedankt: 11 keer

Samsung galaxy watch 4 om mijn eerste editie te vervangen. De vrouw neemt mijn oude over, die doet het nog perfect.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
Bedankt: 419 keer
Recent bedankt: 15 keer
Contacteer:

Na wat prutsen en knoeien de nieuwe voeding in de PC gestoken en het werkt. (ik heb wel 'maar' €70 betaald)
Nu is mijn PC weer betrouwbaar en stil.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 377 keer
Recent bedankt: 9 keer

jutuiz schreef: 2 weken geleden Na 12 jaar overgestapt van Adobe Lightroom Classic met subscription naar Capture One 23 met perpetual license. Black Friday deal was een perpetual license met 40% korting. Stevige leercurve, maar vooral... maar wat een verademing.
Wat heeft die licentie gekost en hoe lang krijg je nog updates?
Waarom zo'n verademing?
Welke camera(merk) gebruik je?
-----------------------------------------------------------------------
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 253 keer
Bedankt: 360 keer
Recent bedankt: 4 keer

OT.
Hier een paar jaar terug ook de overstap gemaakt (toen Adobe op huurgeld overging) maar dan naar DXo Photolab. Zeer tevreden van, eerst free trial zonder vervaldatum gebruikt, daarna PL4 elite gekocht met BF aanbod, verleden jaar update naar PL5 Elite (ook BF) en ik denk er aan om dit jaar ook te upgraden naar PL6 Elite (€70).
In gebruik met Nikon D7500.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 42 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dizzy schreef: 2 weken geleden Wat heeft die licentie gekost en hoe lang krijg je nog updates?
Waarom zo'n verademing?
Welke camera(merk) gebruik je?
209 euro
ik heb het even gezocht: volgens mij krijg je geen enkele upgrade, maar wel een korting mocht je toch upgraden (klinkt logisch als het mij vraagt)
dus eigenlijk ben je beter af als je van plan bent om het bv. 2 versies uit te zingen
niet ideaal voor de mannen die jaarlijks het nieuwste toestel willen...

verademing:
waar moet ik beginnen... ik moet nog zoveel ontdekken, maar wat ik nu al ondervind:

- het gaat snel & draait stabiel
- DAM is enorm flexibel, bestanden in je catalog, of bestand op locatie of met session werken, ... LR was al indrukwekkend, maar ik heb zo de indruk dat LR een Zwitsers zakmes was met 4 functies, en COP is één met 10 functies.
- importeren van LR cataloog met 268.000 foto's met genereren previews was op een ruime dag geklaard (26 uur ongeveer)
- geen gedoe meer met Adobe CC application manager, geen gedoe met met LR CC versus LR Classic, het is altijd cholera of pest, als het je ene kiest, dan heb je het andere niet
- geen gevoel dat je betaalt voor de zaken die je niet wil (Rush, Photoshop, 20Gb Cloud, LR CC) en dat de zaken die je misschien wel zou willen (Première, meer cloudopslag) onwaarschijnlijk duur zijn
- geen onnodige modules meer (boek, print, maps,... pff ik heb dat echt nooit gebruikt).
- niet meer moeten switchen van Library naar Develop en omgekeerd
- weten dat Adobe een uitstekende gezichtserkenning heeft in CC, maar die niet openstelt voor Classic (ik weet dat dat geen argument pro COP23 is, maar ik jaag me daarin op, een bedrijf dat ons zoiets lapt...).
- LR was ook gewoon traag geworden en maakte niet optimaal gebruik van m'n toch wel vrij nieuw materiaal en GPU: ik had nauwelijks snelheidswinst tegenover een PC die 7 jaar ouder was
- betere compatibiliteit met Fuji RAF's (anders moest ik een ommetoer via fuji x-raw of iridient doen)
- het binnentrekken van foto's is toch wel geniaal eenvoudig en efficiënt, bv. het automatisch groeperen van foto's op basis van inhoud tijdens het cullen gaat beter dan het manueel stapelen (of stapelen op tijdstip) van LR, ze noemen dat "fast culling"
- je kan data van foto's aanpassen (in LR was altijd een ommetoer met extern programma)
- de live review van je foto is ook geniaal simpel, je kan een slider met voor na hebben, en/of grid, en/of...

En dan moet ik de echte finesses nog ontdekken:

- layers (eigenlijk Gimp of Photoshop binnen Lightroom)
- layers binnen een stijl aanbrengen
- Consistentie kleuren en witbalans toepassen (smart adjustments noemen ze dat en gaat precies beter dan copy-paste ontwikkelinstellingen)
- je kan variants maken (dus virtuele copie zoal in LR), maar je kan ook albums gaan maken van variants met bepaalde eigenschappen

Zijn er nadelen? Ie struggelt soms met het heruitlijnen op m'n 5k2k scherm. Hij gaf geen waarschuwing dat de schijf van mijn Catalog aan het vol geraken was. Maar ik zal de nadelen nog zeker ontdekken...

Welke camera?
- een Fuji X-T3 (de laatse 12 jaar altijd Fuji,-X ervoor Canon, ook FF Canon)
- een Sony RX100vii en iii
- en dan heb ik nog wat video (Sony, Insta360, ...) maar daar heb ik COP nog niet in getest, daar kan ik niets over zeggen...
zorka
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Garmin Fenix 6X pro (black friday deal op amazon voor €361, ondertussen geprijsd op €423)

https://tweakers.net/pricewatch/1453430 ... zwart.html
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 726 keer

👀👀👀
Screenshot 2022-12-06 at 08.58.47.png
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1107 keer
Bedankt: 444 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik dacht al: zo beschaamd dat we de prijs niet mogen weten ? Na eens googlen, snap ik nu wel waarom...
selder
Moderator
Moderator

Haha, ja, gebruik die screenshot ook op andere plaatsen 😀
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
selder
Moderator
Moderator

Choncky boy 😀
Bijlagen
59DA1536-AA91-4F44-8BD9-32F0E45CD816.jpeg
10811744-6C85-4914-BB87-085F9E6D1F28.jpeg
BF3FC636-8784-4EBD-95B2-A62DD72079BB.jpeg
82FFD7F4-5405-469A-A9CD-49924CA646BE.jpeg
BE15E55D-E0D2-4FAE-B5C8-75782FD0B9CA.jpeg
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 47 keer

Nieuwe aanwinst:
Tot mijn verbazing, de 1ste keer dat ik een minder duur toestel eens best degelijk vind nu.
Ik had ook nog eens de Xiaomi 11 maar dat was echt niet goed, was schande ze daar 500€ voor vroegen (ik had die wel stuk goedkoper ze).
Die camera vindk niet goed, geluid kraakte bij luiemde muziek en ik moest aan de lopende band de cleaner laten gaan, sites laden ook niet al te snel etc...
Deze Honor 70 is natuurlijk niet zo goed als bv een iPhone pro of pro max maar in zijn prijsklasse toch wel een premium en wauw gevoel toch wel. Ik hou ook van afgeronde schermen, is mooier ook en heeft premium gevoel ook. En de software is ook goed, zelfs beter dan toenk de S22 ultra had.
Ook de batterijduur plat krijgen is niet makkelijk bij mijn gewoonlijke gebruik, heel goeie batterijduur.

https://www.nl.fnac.be/Honor-70-5G-smar ... lsrc=aw.ds
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”