Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

decat schreef: Als de zoekacties naar info wat kloppen zou daar een motion sensor inzitten.
Kan je dit even checken aub?
Zou ideaal zijn om na te gaan wie er 's nachts in de weide achter ons komt binnenkijken in de huizen. 8)
Trekt op niks. Je moet al bijna je hand volledig voor het ding houden voor hij begint op te nemen. Als ik een USB kabel voor het ding laat bengelen begint deze niet op te nemen. De hi-mid-low stand van detectie maakt niks uit.

eenmaal detectie neemt hij 20s op

Spijtig want wou iemand in de wijk klissen die tegen mijn auto gereden is.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

De Yi 1080p homecamera heeft ook detectie.
https://nl.aliexpress.com/item/32675845174.html

Maar 's nachts iemand herkennen is zelf moeilijk met dure professionele cameras.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3234
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 242 keer

Eindelijk heb ik ook eens iets om hier te plaatsen.

Wegens het steeds storender wordende lawaai van mijn onderbuur die zijn muziek en TV op storend luid niveau zet terwijl de vloer en muren van karton zijn gemaakt, heb ik mij de Sony WH-1000XM3 aangeschaft.

Deze wordt in reviews toch gelauwerd als dé beste active noise canceling headphones op de markt.
En na een avondje gebruik kan ik bevestigen dat mijn stressniveau onder het kritieke punt is gezakt, en de moordneigingen verdwenen zijn.

Morgen op kantoor testen of het mijn storend luide buren aan het eiland achter mij ook kan onderdrukken.
Er van uit gaande dat we nog naar kantoor mogen komen morgen. :cop:

Afbeelding
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Trojan schreef:de Sony WH-1000XM3 aangeschaft.
was ik ook naar aan het kijken, maar ik twijfel dan altijd of ze wel echt lekker comfortabel zitten en kwalitatief zijn.
heb momenteel de MDR-ZX770BN nog steeds en dat is en blijft super.
had er een opvolger voor gekocht maar die was na 2 maand al stuk (ook sony!)... en ook met vorige aankopen heb ik zulke slechte ervaringen.
dus.... hoe is die ?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Hele mooie foto trouwens ook Trojan, toevallig een foto van de productshoot setup?

Ik heb zelf de BOSE NC700 omdat die beter is voor telefoongesprekken en twee toestellen tegelijk kan koppelen. Dat werkt bij mij althans vlekkeloos maar je hoort ook veel klachten.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Ik heb zowel de XM2 als XM3 gehad en hoewel de XM2 na langere periode wat zwaar begon te worden en minder comfortabel werd, is dit bij de XM3 totaal niet meer het geval. De laatste heeft ook USB-C.
Voor de rest enkel maar tevreden over beide: de touch controls werken uitstekend en de ANC is zeer goed.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

ub4b schreef:
Trekt op niks. Je moet al bijna je hand volledig voor het ding houden voor hij begint op te nemen. Als ik een USB kabel voor het ding laat bengelen begint deze niet op te nemen. De hi-mid-low stand van detectie maakt niks uit.

eenmaal detectie neemt hij 20s op
De moeite dus niet. Merci voor de info.
Trojan schreef: heb ik mij de Sony WH-1000XM3 aangeschaft.
Een collega heeft die en is daar zéér tevreden over!

Ik houd het nog liever bedraad.
De Sennheiser HD25 die hier sinds 2004 wordt gebruikt doet het nog steeds goed maar wou eens iets anders
Hoofddoel is voor gebruik thuis tijdens het 'draaien' van wat chille house & disco en doet het uitstekend.
Een enorm verschillen in kwaliteit van de mp3 / aiff bestanden merkbaar, bij de Sennheiser was het verschil niet zo opmerkelijk.

Mee MX1 Pro, om te testen voor de goedkoopste gegaan.

https://www.meeaudio.com/EP-MXPRO/
mee.jpg
mee.jpg (11.79 KiB) 3641 keer bekeken
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Splitter schreef: was ik ook naar aan het kijken, maar ik twijfel dan altijd of ze wel echt lekker comfortabel zitten en kwalitatief zijn.
Zelf vrij gevoelig en van deze geen last gehad, half jaar dagelijks gebruik (niet langer heeft niks met sony te maken).
Zoek al lang iets minder opvallend maar oortjes is dus niet voor mij.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Hier Jabra evolve 75e sedert een jaar of twee.
Zeer tevreden over - enkel Skype FB durft soms eens naar robot te gaan maar kan uiteraard ook aan Skype liggen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Trojan schreef: Wegens het steeds storender wordende lawaai van mijn onderbuur die zijn muziek en TV op storend luid niveau zet terwijl de vloer en muren van karton zijn gemaakt, heb ik mij de Sony WH-1000XM3 aangeschaft.
Had je die dan niet beter voor uw buur gekocht :)?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Trojan schreef:Wegens het steeds storender wordende lawaai van mijn onderbuur die zijn muziek en TV op storend luid niveau zet terwijl de vloer en muren van karton zijn gemaakt, heb ik mij de Sony WH-1000XM3 aangeschaft.
Ik wacht ff de opvolger af
https://www.whathifi.com/news/sony-wh-1 ... f-the-news

of de Bowers & Wilkins PX7 (are the first aptX Adaptive headphones to hit the market)
https://www.whathifi.com/reviews/bowers ... px7-review
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

decat schreef:Mee MX1 Pro, om te testen voor de goedkoopste gegaan.

https://www.meeaudio.com/EP-MXPRO/
Ben ook fan van in-ear monitors. Vroeger de Sennheiser CX 300 (de eerste reeks) gehad, dan de creative EP-630 om de kapotte CX 300 te vervangen zonder te upgraden.

Dan Shure SE215 als upgrade maar absoluut niet content van: stuk stijve kabel dat over mijn oor naar achter mijn oor gaat rust op mijn oor en dat doet pijn. De plastieken kanalen waarop je de doppen moet zetten zijn te dik en geven zelfs met de kleinste siliconen dopjes een te grote druk in mijn oorgangen. Als kers op de taart vind ik ze te schel kliken, sibilant, te veel treble, tot op het vermoeiende af.

Uiteindelijk enkele jaren terug voor de SoundMagic E80 gegaan (zelfde budget als de SE215) en die zitten wél zo comfortabel als de CX 300 en EP-630: kleine kast, dun kanaal, kabel gaat gewoon naar onderen langs voorkant van oor. Geluidskwaliteit is daarnaast ook zeer goed, vrij neutraal met iets sterkere highs maar het is subtiel genoeg, de soundstage is enorm ruim en luchtig wat leuk is om relax te luisteren. Ben voorlopig tevreden. Ik gebruik geen losse amp en heb geen idee of ik met die config veel beter zou kunnen gaan dan deze set oortjes, zonder direct figuurlijk bakken geld door het raam te gooien.

Koptelefoon een Sennheiser HD380 Pro, ook deftig geluid alhoewel mensen het als te steriel omschrijven. Ik heb niet zo graag gekleurde muziek, denk ik toch.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Die SE215's waren toen de interesse voor IEM is beginnen opwakkeren ook kanshebbers, geen idee waarom ik ze toen niet heb gekocht.
Deze hier heeft ook zo'n kabel achter het oor en dat is inderdaad ff wennen, maar het went voor de moment redelijk. De kabel voel je maar is niet storend.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb nog zo'n 2 xm3 te koop. Volledig nieuw in de doos.

Moet eens dringend zo'n verkoop topic aanmaken.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Niet mijn speelgoed, maar van men vrouw. Gisterenavond bestelling geplaatst voor een Opel Corsa Edition. Levering ergens eind mei.
En ze ziet graag een kleurke, dus de launch kleur oranje.
We wilden elektrisch, maar na wat doorrekenen over de TCO was het toch nog niet haalbaar jammer genoeg. Dan maar voor een wagen die even zuinig is als haar huidige.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3234
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 242 keer

Splitter schreef:
Trojan schreef:de Sony WH-1000XM3 aangeschaft.
was ik ook naar aan het kijken, maar ik twijfel dan altijd of ze wel echt lekker comfortabel zitten en kwalitatief zijn.
heb momenteel de MDR-ZX770BN nog steeds en dat is en blijft super.
had er een opvolger voor gekocht maar die was na 2 maand al stuk (ook sony!)... en ook met vorige aankopen heb ik zulke slechte ervaringen.
dus.... hoe is die ?
Tot hiertoe super tevreden van. Het is wel mijn eerste NC headphones en het is wel wennen, vanaf je die aan zet is het (afhankelijk van het omgevingsgeluid) ineens muisstil.

Het enige aspect dat me min of meer stoort is dat ik te laat pas door had dat het ding gemaakt is voor mobiele toestellen. Compatibiliteit met windows is enkel maar voor geluid, maar de microfoon aan de praat krijgen mag je dik vergeten. (is blijkbaar gekend probleem volgens het interwebz)
Dus van softphone op de laptop terug overschakelen op external assignment en doorschakelen naar de gsm om te bellen.

En gebruik met Teams/Skype mag je dus helemaal vergeten. En dat vind ik persoonlijk wel jammer.
Maar gelukkig heb ik daarvoor nog een Jabra Evolve 65, die ik tot nu toe gebruikte.

liegebeestig schreef:Hele mooie foto trouwens ook Trojan, toevallig een foto van de productshoot setup?
Nope, gewoon van Google geplukt. :D
heist_175 schreef:
Trojan schreef: Wegens het steeds storender wordende lawaai van mijn onderbuur die zijn muziek en TV op storend luid niveau zet terwijl de vloer en muren van karton zijn gemaakt, heb ik mij de Sony WH-1000XM3 aangeschaft.
Had je die dan niet beter voor uw buur gekocht :)?
Not sure if serious.
satsurfer schreef:
Trojan schreef:Wegens het steeds storender wordende lawaai van mijn onderbuur die zijn muziek en TV op storend luid niveau zet terwijl de vloer en muren van karton zijn gemaakt, heb ik mij de Sony WH-1000XM3 aangeschaft.
Ik wacht ff de opvolger af
https://www.whathifi.com/news/sony-wh-1 ... f-the-news
Dat was ook mijn eerste gedacht, tot ik las dat de introductie pas tegen september gaat zijn. En nu ik thuis ga moeten zitten dankzij corona lijkt het mij best de investering nu al te maken in de XM3, of mijn onderbuur haalt het einde van de week niet. :twisted:
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Eindelijk het spel waardoor het speelgoed goed tot zijn recht komt!
82FC54DC-032B-4B7B-946A-18F4854172A4.jpeg
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

selder schreef:Eindelijk het spel waardoor het speelgoed goed tot zijn recht komt!
Het zou nog meer tot zijn recht komen op een deftige tafel :P. Mijn OCD kan daar niet zo goed tegen dat dat beeldje daar links over de rand staat, en de computer zelf staat daar toch ook maar gevaarlijk, vind ik. Is nochtans blijkbaar niet dat je niet genoeg plaats hebt voor een groter meubel :P.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3234
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 242 keer

Trojan schreef:Tot hiertoe super tevreden van. Het is wel mijn eerste NC headphones en het is wel wennen, vanaf je die aan zet is het (afhankelijk van het omgevingsgeluid) ineens muisstil.

Het enige aspect dat me min of meer stoort is dat ik te laat pas door had dat het ding gemaakt is voor mobiele toestellen. Compatibiliteit met windows is enkel maar voor geluid, maar de microfoon aan de praat krijgen mag je dik vergeten. (is blijkbaar gekend probleem volgens het interwebz)
Dus van softphone op de laptop terug overschakelen op external assignment en doorschakelen naar de gsm om te bellen.

En gebruik met Teams/Skype mag je dus helemaal vergeten. En dat vind ik persoonlijk wel jammer.
Maar gelukkig heb ik daarvoor nog een Jabra Evolve 65, die ik tot nu toe gebruikte.
Toch een weekje verder om een evaluatie te maken.

Op zich nog steeds tevreden van voor het (met NC) beluisteren van muziek.

Maar mijn ervaring met het bellen zijn iets minder. Ik vind het geluid van de andere kant van de lijn nogal stil en dof klinken, wat mij persoonlijk de neiging geeft om luider te gaan spreken. Misschien dat ik nog wat moet spelen met de instellingen van de connect app, maar dit is toch wel een milde teleurstelling. :(
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Tomby schreef:
Het zou nog meer tot zijn recht komen op een deftige tafel :P. Mijn OCD kan daar niet zo goed tegen dat dat beeldje daar links over de rand staat, en de computer zelf staat daar toch ook maar gevaarlijk, vind ik. Is nochtans blijkbaar niet dat je niet genoeg plaats hebt voor een groter meubel :P.
Oops, ik dacht dat het wel duidelijk was dat dat een opgezette foto was, de desk is normaal gezien zeer sober en kaal, en kwa grootte is ze perfect, ze past zo goed in de rest van het interieur. Een grotere desk is toch niet nodig, er wordt enkel gegamed aan die desk, niets anders. Is trouwens een electrisch in de hoogte verstelbaar Y-frame, die T-frames van Ikea enzo zijn lelijk en 0 kwaliteit.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 maa 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Trojan schreef:
Toch een weekje verder om een evaluatie te maken.

Op zich nog steeds tevreden van voor het (met NC) beluisteren van muziek.
Ook ervaringen met gebruik icm tv en films of series? Met de kids kan ik vaak s avonds maar kijken en dien ik dan het geluid te beperken. Of zouden jullie eerder een ander model hiervoor aanraden?
Just enjoy life and don't whine about it.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

selder schreef:Eindelijk het spel waardoor het speelgoed goed tot zijn recht komt!

82FC54DC-032B-4B7B-946A-18F4854172A4.jpeg
Ik heb een game van doom, nie slecht maar blijkbaar toch wat anders dan deze nieuwe als ik dat zo zie?
Is dat meer lunaparkachtig diene nieuwe doom of moede moeilijke dingens beginnen zoeken enz...??

Denk het deze is die ik heb;
https://www.instant-gaming.com/en/865-b ... team-doom/
Laatst gewijzigd door Unicorn1 23 maa 2020, 00:40, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Yep, Doom Eternal heeft zowel op grafisch vlak als op gameplay een cursus steroiden gevolgd vergeleken met 2016. Sommigen kunnen het smaken, anderen moeilijker. Doom 2016 was in vergelijking poepsimpel en horizontaal.

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

selder schreef:Yep, Doom Eternal heeft zowel op grafisch vlak als op gameplay een cursus steroiden gevolgd vergeleken met 2016. Sommigen kunnen het smaken, anderen moeilijker. Doom 2016 was in vergelijking poepsimpel en horizontaal.

Ik speel zo'n game graag maar ik merk op bij mij (mss ook door het oud worden) dat ik er helaas moeilijk tegen kan. Ik ben er soms ongemakkelijk van.
Bij films gebeurt dat soms ook als een cameraman een scene vaak dichtbij doet en gelijk een zatlap die camera zit te schokken aan alle kanten, zelfde als ik 3D bekeek , ik kan er niet goed tegen. Vervelend als je dus zo'n games wil spelen, vroeger kon ik der beter tegen maar nu, ik moet al een goed moment hebben.

Bij World of warcraft heb ik dat probleem bijna nooit, kan die game makkelijk 10 uren spelen per dag zonder me ongemakkelijk te voelen.

Ik ga die nieuwe doom sowieso aanschaffen maar ik wacht tot de prijs de helft goedkoper staat. Is niet dringend.

Ik vind uw scherm wel ver, prachtige graphics erbij, zalig.
Ik game via laptop omdat ik soms afspreek met een maat, daarmee altijd een laptop hier.

Veel plezier met de game.
Tttsss
stevos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2002, 20:52
Locatie: Mortsel
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

selder schreef:Eindelijk het spel waardoor het speelgoed goed tot zijn recht komt!

82FC54DC-032B-4B7B-946A-18F4854172A4.jpeg
Welk bureautje staat daar? Ziet er lekker compact uit.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat ongemakkelijk worden heeft vaak te maken met een verkeerde POV (Point of View) instelling. Meestal te laag maar hoe hoger, hoe meer er tegelijk in beeld is en dan moet je grafische kaart het ook aankunnen. Ook de manier waarop de voetstappen gesimuleerd worden (of juist niet), het op en neer 'bobben', kan zo'n negatieve invloed hebben.

Duke Nukem Forever was zodanig slecht daarin dat ik het nooit langer dan enkele minuten uithield.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

stevos schreef:
selder schreef:Eindelijk het spel waardoor het speelgoed goed tot zijn recht komt!

82FC54DC-032B-4B7B-946A-18F4854172A4.jpeg
Welk bureautje staat daar? Ziet er lekker compact uit.
Het is dan ook nog eens elektrisch in de hoogte verstelbaar.
Het is een Y-frame van hier: https://www.worktrainer.nl/Y-frame-bureau
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vandaag Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO geïnstalleerd omdat de wifi van bbox3 meer en meer aan het flessen was.
Wat werkt dat goed!
Nu ben ik aan het twijfelen of ik niet ineens alles naar Unifi breng.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Al heel lang mijn Raspberry PI liggen, en vaak al eens aan begonnen en heel wat opzoeken, maar vandaag aan het ulitieme project begonnen: RPI + Flightaware blauwe ontvanger + 1900Mhz antenne (real-lenght): dus eindelijk mijn eigen Flightaware ADSB + MLAT receiver, met pro toegang tot de rest van Flightaware. Me content! (Dank u corona :) )
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Voor het eerst in mijn leven een tondeuse gekocht. 20€ in de lidl. Zelf begink der niet aan, mijne pa laten doen :).
Marcheerde goed.

Derna ist wel weer naar de kapper als ze open zijn.
Tttsss
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Unicorn1 schreef:Zelf begink der niet aan, mijne pa laten doen :).
Tip uit een vervlogen verleden :)
Zelf doen valt vrij goed mee als je gewoon alles kort wil (zonder naar gilette te grijpen en de collega's helemaal te traumatiseren :lol: ).
Best wel in twee keer, bijvoorbeeld 's avonds en de ochtend voordien nog eens want soms wel wat koppigere onderduikers.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nieuwe ebook reader: Kobo Libra H2O ter vervanging van mijn Kobo Touch (1st gen).

Afbeelding

Ik ben vooral geschrokken van de scherpte van dat scherm, maar komende van 167dpi naar 330dpi .. zou ik dat niet mogen zijn ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik vroeg me af wat er gebruikt werd voor de recente virtuele F1 race, en volgens kenners ging het om Fanatec. Ik beheer een groep met bijna 200 performance auto owners, dus antwoord snel gevonden ;)

Het F1 stuur was een beetje der over, en geen zin om er zoveel aan te geven, maar wou wel iets beters dan die goedkope Thurstmaster en Logitech stuurtjes:

https://fanatec.com/eu-en/racing-wheels ... g-wheel-f1

Dan eens gekeken welke PS4 racing games welke racesturen ondersteunen, en ben op deze uitgekomen:

CSL Elite Racing Wheel - officially licensed for PS4
CSL Elite Pedals

met shipping zo'n 600 euro, betaald via paypal, en zou op stock zijn op de fanatec europe webshop.

Een frame bouwen om alles op te monteren doe ik zelf, heb nog genoeg materialen liggen om iets mee te timmeren ;)

[youtube]YF1REIZ77KY[/youtube]

Nu nog een stoel, gezien zelf recaro gewoon is dit misschien een leuke clone:

https://www.autostyle.nl/nl/sportstoel- ... s-01z.html
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Een doos vol leuks :banana:

Afbeelding

Ubiquiti Unifi 8 poort 150W PoE switch
2x Unifi AP-AC-LR
50m CAT6 F/UTP kabel
Laatst gewijzigd door Zorba 11 apr 2020, 10:03, in totaal 1 gewijzigd.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Trojan schreef:
Het enige aspect dat me min of meer stoort is dat ik te laat pas door had dat het ding gemaakt is voor mobiele toestellen. Compatibiliteit met windows is enkel maar voor geluid, maar de microfoon aan de praat krijgen mag je dik vergeten. (is blijkbaar gekend probleem volgens het interwebz)
Dus van softphone op de laptop terug overschakelen op external assignment en doorschakelen naar de gsm om te bellen.

En gebruik met Teams/Skype mag je dus helemaal vergeten. En dat vind ik persoonlijk wel jammer.
Is dit nog altijd zo met de nieuwste firmware?

Ik ben van plan om deze te kopen, maar als teams niet werkt wordt het die van bose.

Werkt Teams op Ipad wel samen met de Sony ?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

TiTanium schreef:Vandaag Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO geïnstalleerd omdat de wifi van bbox3 meer en meer aan het flessen was.
Wat werkt dat goed!
Nu ben ik aan het twijfelen of ik niet ineens alles naar Unifi breng.
Ondertussen de switchen van tplink & de router asus vervangen naar Unifi & alles loopt via de dream machine die zelf een PPPOE opzet. Als ik zie hoe goed dit werkt, had ik dit al veel vroeger gedaan.

Unifi Dream Machine
2937498_wlan-access-points-ubiquiti-networks-unifi-dream-machine-udm.jpg
3x Unifi Switch Flex Mini
USW-Flex-Mini_Front_grande_2093f92c-c4ee-47bc-bc2a-cb8e4ebca54a_grande.png
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

spijtig dat die Dream machine geen POE aan boord heeft, anders had ik die ook gekocht.

Mijn speeltjes zijn geworden (2 weken geleden aangekomen):

- Unifi Gen 2 16 port switch
- Unifi Cloud Key Gen2 Plus
- 5x UAP-AC-PRO AP's

Ik moet bekennen dat ik er amper iets van kende, maar met unifi was dit een fluitje van een cent. WiFi bereik is ook beter. Aanrader!
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Vaganzza schreef:spijtig dat die Dream machine geen POE aan boord heeft, anders had ik die ook gekocht.
Wat heb je dan als firewall in gebruik ?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Nog niets momenteel. Hoofdreden is omdat de USG algemeen afgeraden wordt en er vermoedelijk een opvolger komt? Op zich lijkt het mij momenteel ook niet zo'n groot probleem daar ik nog nooit een firewall gehad heb...

Of zie ik nu compleet verkeerd??
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Vaganzza schreef:Nog niets momenteel. Hoofdreden is omdat de USG algemeen afgeraden wordt en er vermoedelijk een opvolger komt?
Een USG is de oude generatie... de Dream Machine is een prima alternatief (zeker omdat je een wireless gebruikt waarvoor je nu de cloudkey hebt gekocht). Er komt wel een pure opvolger naar het schijnt van de USG, maar ik zie daar niet echt een voordeel voor in jou situatie.
Vaganzza schreef:Op zich lijkt het mij momenteel ook niet zo'n groot probleem daar ik nog nooit een firewall gehad heb...
Huh... geen firewall ? Ik vermoed dat je dan achter de firewall van je provider hangt... en niet alles aan publieke IP's hebt hangen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”