Autoverzekering

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Er zijn vele opties in België maar ze moet wel willen...

1. Wat zoek ik: goedkope verzekering voor mezelf (vw polo 44kw '97, nafte)
Ethias: €700a800 (Bm 0 geen idee of ze dit willen accepteren, 11 kon ik niet ingeven online)
Actel: €690 ((Bm 0 geen idee of ze dit willen accepteren, 11 kon ik niet ingeven online))
jongverzekerd.be: niet echt in de buurt maar daar spring ik wel eens binnen als ik in leuven zou moeten zijn!

Andere goedkopere opties?
Misschien vermelden: geen probleem met een rijtest doen eventueel een black box ik rij toch rustig. Maar liever verzekerd geraken aan een BM van de ouders (beiden op -1) want normaal zou ik starten aan 11 (= verzekering is duurder dan de auto :bang: )....en zelf heb ik al 2j dat roze papier in handen.

Code: Selecteer alles

2. Ook iets aan het zoeken om een Porsche 911 (993 210kw) of Bmw M3 e36 (236kw) te verzekeren op de pa (ik krijg dat in be toch niet op mijn naam) maar die auto is meer voor de fun dus zoveel km zal die wel niet doen maar ehm ja als ik naar Duitsland ga zal het niet met de polo zijn :angel:  welke verzekeraar gaat mij er bij nemen als mede(hoofd)bestuurder.... en eigenlijk doe ik evenveel/meer km dan de papa als ik zo een paar keer over en weer ga....(concerten etc).
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Laat je ouders aan hun verzekering(-sagent) vragen om jou op jouw naam een deftige verzekering te geven.
Enige druk van jouw ouders zal allicht serieuze wonderen doen.

Ik heb een tijdje terug mijn verzekeringsagent ook eens even "onder druk" gezet: met ernstig succes trouwens.
Ze moeten maar kiezen of ze deftige verzekeringen verkopen (aan een ernstige premie) en behouden, of dat een klant met al zijn verzekeringen eens "bij de concurrentie" moet langs gaan... :wink:
Van groot belang is natuurlijk wel dat je dan met al je verzekeringen ook een ernstige trackrecord hebt. 8)

Zelf (lees: op eigen houtje) ga je, mijn inziens, nooit serieuze voorstellen ontvangen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Wat ik deed (en vele kennissen): verzekering op naam van de ouders zetten en zelf ermee rijden, pas vanaf mijn 26e op eigen naam gezet en daarna opgezegd (firmawagen). Als brokkenpiloot niet aan te raden (aansprakelijkheid beperkt tot 25.000eur). Zelf nooit een accident gehad (in 10j tijd).

2j rijbewijs=> bm 9 (ethias)
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1635 keer
Bedankt: 1271 keer
Recent bedankt: 4 keer

Maar als je een ongelukje hebt, dan hang je er toch aan, hoor.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Is toch beperkt tot 25.000 EUR (is nog altijd een vrij hoog bedrag).
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

hmmm ik vermoed dat ge nog zeer jong zijt?
Ik betaal €700 mini omnium voor een 2005 Polo 96kw / 130pk.

Indien -26, slik de bittere pil.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Laat je ouders aan hun verzekering(-sagent) vragen om jou op jouw naam een deftige verzekering te geven.
Enige druk van jouw ouders zal allicht serieuze wonderen doen.
Eens bekijken wat er te regelen valt. De een zit bij x de ander bij y.
Is toch beperkt tot 25.000 EUR (is nog altijd een vrij hoog bedrag).
€31 000 intussen maar zolang ik niet te ver ga is mij dat wel goed, maar eens met de auto naar Uk, france, holland, duitsland en luxemburg dat zijn van die lange afstanden daar heb ik meer risico. Nu ik had mn rijbewijs 3 weken en ik ben Frankfurt binnengereden terwijl pa lag te slapen maar op mijn gemak reed ik daar toch niet!
Indien -26, slik de bittere pil.
Dat is het nu net, iedereen denkt dat het voor jonge bestuurders zo duur moet zijn...met alle chinezen maar niet met den dezen!
En alles op de ouders zetten is ook maar normaal (logisch wat een bedragen voor jonge bestuurders).
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 76 keer

Laat de auto verzekeren op uw ouders, maar met u als courante bestuurder. Perfect geregeld (zelf ondervonden) en ondertussen bouw je ook je BM jaren op, zodat je binnen x aantal jaar kan starten met een lagere BM als je zelf een verzekering neemt.
Ik heb dit zo gedaan indertijd bij de KBC.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

ja informeer eens bij P&v.
andere oplossing agent ouders contacteren en zien wat daar uit de bus komt.
elke deftige agent zorgt dat de wagen op uw naam staat.
als bvb uw ouders moesten willen overstappen , start ge bij P&v gegarandeerd aan bonus malus ouders.
zijn nog andere maatschappijen die zelfde principe toepassen.
maar de agent (makelaar ) he ( centjes voor hem).
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Mja, het is gewoon zo in BE en nog veel andere landen. Als jongere betaal je de hoofdprijs. Je hebt statistisch gezien een hoger risico, net zoals je statistisch gezien een hoger risico op accidenten hebt in Antwerpen/Brussel als in Poperinge bv.

Maar als je je rijbewijs 2j hebt en schadevrij rijdt, dan moet je ze zo ver krijgen dat je kan starten aan BM9.
MAAR om als bestuurder bij een polis van je ouders gezet te worden, gaat dat moeilijk verdedigbaar zijn als er 3 auto's zijn. De polis moet op de gebruikelijke bestuurder staan.
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 88 keer

Mijn vrouw en ik zijn allebij verzekerd via DVV aan BM=0. Ik heb daardoor mijn dochter van 22j ook bij hun kunnen verzekeren aan BM=0 (wel met de extra toeslag <26j) voor een totaal van 707,80€/jaar maar wel een verzekering op haar naam!
Internet/TV: All-Internet TN + TV Vlaanderen
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Proximus / Samsung Galaxy S23
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik sluit mij aan bij een aantal van de suggesties van hierboven...

Laat je makelaar op zoek gaan naar de goedkoopste verzekering op jouw naam, zodat je zelf een BM kan opbouwen.
En hij moet uiteraard ook de polissen van je ouders aanbieden. Ik heb dit in het verleden meermaals gedaan en verzekeringen staan echt wel te springen om mensen met een BM <= 0. De premies van die mensen zijn tenslotte pure winst. Ik heb zelf heel positieve ervaringen met Meractor, ze waren altijd de goedkoopste voor mijn dekking.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

"<= 0, verzekeringsmaatschappijen staan te springen"

Ik betwijfel dat omdat iemand uit de sector me zelf eens vertelde dat je dan statistisch gezien eigenlijk een grote kans hebt op een komende schadegeval ... !
Omgekeerd is het natuurlijk wel waar: een hoge bonus-malus, die zien ze nooit graag komen.

Ik stel me ook de vraag hoe je tegenwoordig nog minder dan o BM kan hebben, mijn maatschappij heeft dat niet, 0 is de ondergrens. Ik heb zelf nooit een ongeval in fout gehad en heb nog steeds bm0.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 25 keer

Verzekeringen werken vaak met Jokers, dat je na een ongeval in fout je BM niet omhoog gaat indien je een onberispelijke historie hebt bij hun. Dus dat is je dan kleiner dan 0.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 99 keer

Ik heb BM 14 ofzo, omdat ik als gekende chauffeur op m'n firma de 2 laatste jaren 2 banale accidentjes had. En ik ben maar 24... Daarom betaal ik dus voor de verzekering van m'n nieuwe privéwagen recent nu 1000 EUR, enkel BA. Bij dezelfde verzekeringsmakelaar (zaak+familie). De mini omnium of omnium kwam wat te duur uit...

Maar volgend jaar ga ik naar een andere maatschappij, en normaal gezien (hopelijk) nemen ze de die BM niet over. En dan zou ik rond de 650-700 EUR uitkomen.
Nog allemaal te zien of ze niks beter zullen kunnen doen maar ik twijfel er aan...
Internet = Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered /
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Een BM kleiner bestaat weldegelijk nog.
Het heeft als grote voordeel dat je bij een eerstvolgende schadegeval je BM stijgt naar bijvoorbeeld 0 waardoor de schade uiteindelijk geen gevolg heeft voor de premie die je betaalt.
Bijlagen
Userbase_Meractor.jpg
(20.74 KiB) 1092 keer gedownload
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 88 keer

Dat kom dus neer op wat thepretorian zei over die jokers. Die kan je inzetten om bij een schadegeval je premie toch gelijk te houden ...
Internet/TV: All-Internet TN + TV Vlaanderen
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Proximus / Samsung Galaxy S23
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

jongverzekerd.be (DVV) kan me verzekeren voor BA aan ±€400 als ik dit via mijn ouders doe dus zij moeten overstappen.
Er valt wel iets uit de brand te slepen! Ik ga voor max €500. nu eens luisteren bij kbc en ethias en hopen dat die iets willen doen want ik ben 200% zeker dat de ouders niet gaan overstappen :roll:
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 616 keer

Hmzzz...
Je moet altijd goed voor ogen houden dat je makelaar niet je verzekering is.. (in theorie ten minste) probeert je makelaar te bemiddelen tussen u en je verzekering. Het is dus nooit (nogmaals NOOIT) aangewezen om zelf naar je verzekeringsmaatschappij te stappen (spijtig genoeg weet ik dat uit ondervinding)

Als je dus een verzekering zoekt ga je praten met een makelaar, hij zoekt voor jou de best passende verzekering, dat is individueel, de prijs gaat van vele factoren afhangen en dat zijn niet altijd de meest voor de hand liggende.. shoppen dus!.
ogy
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer

q-tec schreef:jongverzekerd.be (DVV) kan me verzekeren voor BA aan ±€400 als ik dit via mijn ouders doe dus zij moeten overstappen.
Er valt wel iets uit de brand te slepen! Ik ga voor max €500. nu eens luisteren bij kbc en ethias en hopen dat die iets willen doen want ik ben 200% zeker dat de ouders niet gaan overstappen :roll:
Hier eens een simulatie uitvoeren:
http://www.generali.be/CarInsurance/Sim ... rue&lang=1

Volgens mijn berekeningen, Generali en Allianz zijn de voordeligste
Allianz werkt enkel met makelaars
Bij Generali, na de simulatie/berekening , ziet men wat is de prijs met makelaar en de prijs zonder...

Succes
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Hmzzz...
Je moet altijd goed voor ogen houden dat je makelaar niet je verzekering is.. (in theorie ten minste) probeert je makelaar te bemiddelen tussen u en je verzekering. Het is dus nooit (nogmaals NOOIT) aangewezen om zelf naar je verzekeringsmaatschappij te stappen (spijtig genoeg weet ik dat uit ondervinding)

Als je dus een verzekering zoekt ga je praten met een makelaar, hij zoekt voor jou de best passende verzekering, dat is individueel, de prijs gaat van vele factoren afhangen en dat zijn niet altijd de meest voor de hand liggende.. shoppen dus!.
Als je het gevoel hebt dat de makelaar geen moeite wilt doen, op een ander gaan.
En u ouders proberen overtuigen, desnoods moet die makelaar maar zien dat zij ook een goedkopere polis hebben. Makelaar wordt tenslotte betaald per polis dat hij heeft. Echter, daar wringt soms ook het schoentje, de ene maatschappij geeft meer als de andere...

En euhm, van verzekering veranderen is echt geen moeite. Probeer dat desnoods allemaal voor hen te regelen zodanig dat zij juist eens de voorwaarden moeten lezen en een kriebel zetten. Uw makelaar zal wel zeggen waar je allemaal voor moet zorgen.

Maar vraag ook naar de voorwaarden voor die BM-verlaging. Blijft die gelden als je verhuist, als je van wagen verandert, ... Wat bij een ongeval, wordt je BM dan verhoogd met 5 of ga je direct doorstijgen naar 11+5?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

q-tec schreef: 1. Wat zoek ik: goedkope verzekering voor mezelf (vw polo 44kw '97, nafte)
Ethias: €700a800 (Bm 0 geen idee of ze dit willen accepteren, 11 kon ik niet ingeven online)
Actel: €690 ((Bm 0 geen idee of ze dit willen accepteren, 11 kon ik niet ingeven online))
jongverzekerd.be: niet echt in de buurt maar daar spring ik wel eens binnen als ik in leuven zou moeten zijn!
Ik had net dezelfde auto op mijn 21: 680 euro per jaar aan verzekering, alles op mijn naam. Ik zou je ten zeerste afraden om de verzekering op je ouders te zetten en jezelf als 2e bestuurder te zetten. 't Zou niet de eerste zijn waarbij ze een klein buurtbezoekske doen en als daaruit blijkt dat jij de enige bestuurder bent, dan zie je geen cent. It's all fun and games until someone loses an eye. Then it's hilarious ;)

Ik heb nu trouwens nog altijd 't een beetje 't zelfde probleem: ik heb een bedrijfswagen en een moto. Dus de verzekeringsmaatschappij aanziet mijn moto als primair voertuig en ik betaal ook +650 per jaar voor een voertuig waar ik 2000-3000km mee doe. Ja, ik ben zo een janet die alleen buiten komt als 't schoon weer is :P
Afbeelding
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 41 keer

Ik moet Sub Zero gelijk geven dat je best uw auto op uw eigen naam verzekerd, in geval dat je iets aan de hand krijgt kan het je anders veel geld kosten. Mijn makelaar (een oude vriend van mijn vader) heeft mij dit 2 jaar terug ook zo geadviseerd.
Ik betaal nu 870 euro BA verzekering (nog iemand gemerkt dat de premies dit jaar fors gestegen zijn?) voor een Opel Astra BJ 2008 74kW BM9 met een black box geïnstalleerd. Dit vind ik nog aan de dure kant en volgend jaar ga ik rondvragen voor goedkopere polissen (dan kan ik de black box zonder extra kosten laten verwijderen).

Ik vrees dat je als jonge bestuurder geen andere keus hebt dan veel geld uit te geven aan een verzekering. Ofwel moet je een verzekering afsluiten onder strikte voorwaarden (max 66kw, niet 's nachts niet rijden in het weekend,...)
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Zijn die premies overal zo gestegen? Mijn vriendin kreeg begin deze week ook een brief om opnieuw te betalen voor een jaar, en die prijs (de exacte getallen weet ik niet meer) lag ineens een stuk hoger! Momenteel zit ze nog bij KBC, maar gezien de forse stijging dacht ik ook eens te kijken voor iets voordeliger, maar als de premies overal zo gestegen zijn... Is daar eigenlijk een reden voor?

Gelukkig hebben wij geen problemen meer met het duurder zijn van de verzekering door jonge leeftijd aangezien we allebei rond de 30 zijn ;-)
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Wat ik ondervonden heb (2x veranderd van verzekering EN makelaar) is dat eens je verzekering loopt je makelaar er niet maar naar omkijkt (kan je hem niet kwalijk nemen natuurlijk.) Maar na een aantal jaar heb ik de neiging alles eens te herbekijken. (Zoals bij alles speelt de concurrentie en veranderen de formules en prijzen al eens hier en daar) Maar wat zegt de makelaar steeds : Je hebt de beste verzekering. Of dit gaat niet goed zus of zo. Gewoon snel afwimpelen.

Mijn advies :

Ga bij een andere makelaar, leg hem je huidige verzekering voor met je huidige bm enzv. Heb eens een goed gesprek en zie wat hij kan doen.
Wedden dat hij een goedkopere vind?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster

Ja, meestal hebben ze dan een aanbod dat net onder het huidige ligt.
Ik heb zelf al eens meegemaakt dat ik inging op zo' n voorstel en na het eind van mijn huidige verzekering dus automatisch de nieuwe aanging.

Toen dat moment er echter was was de prijs van de nieuwe verzekering al hoger dan mijn oude !
Hiermee ging ik natuurlijk niet akkoord, daarop kreeg ik weer een prijs die nog net onder de prijs lag op het moment dat ik getekend had ...

M.a.w. met makelaars is alles mogelijk. Ik hou het tegenwoordig liever op een BA zonder tussenpersonen. Trouwens, als je een echt gunstige prijs krijgt het 1e jaar lappen ze het 2ejaar er toch steeds een bedrag bij.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Even checken of mijn verzekering ook nog in juiste richting zit:
Rijbewijs van 2004, nieuwe en eerste auto ( 80 kW, benzine) sinds 2009, nog nooit een ongeval gehad. Heb vorig jaar €372 voor BA (beperkt tot 10.000 km/jaar met marge van 10%) betaald en zal binnenkort een verlenging moeten betalen (die ik nog moet ontvangen).
Laatst gewijzigd door TomG 23 mei 2012, 10:36, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 946 keer
Bedankt: 3509 keer
Recent bedankt: 46 keer

Ik raad ook alle jonge mensen aan, om zich als "medebestuurder" op te geven in de verzekerng van hun ouders, van zodra ze hun rijbewijs gehaald hebben.
Als de zoon/dochter hun eerste auto kopen, en ze staan al een aantal jaar als "medebestuurder" op een schadevrije auto, dan is de kans zeer groot dat ze bij de nieuwe verzekering dezelfde bonus-malus graad kunnen krijgen, in plaats van in te stappen op BM 11. Dat scheelt al gauw héél veel geld!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

aan Philippe D

een beetje moeite en ge kunt als nieuwe bestuurder op eigen naam starten aan bonus malus ouders.
nu al die brave ouders die al veel spijt hebben van de verzekering als mede bestuurder.
denk dat ge die schrijnende verhalen niet wilt kennen.
bvb na een dodelijk ongeval , dronkenschap , vluchtmisdrijf wie mag het gaan uitleggen , betalen die ouder he.
veel ouders weten niet wat boven hun hoofd hangt.
veel makelaars verwittigen de ouders niet van die miserie ( moeten zelf niet betalen he als het misloopt)
en ja er zijn verzekeringen die rechtstreeks jongeren verzekeren.
natuurlijk een overstap van de ouders naar die zelfde verzekering is dan wel nodig.

nu zelf als ouder , weet wel welke beslissing te nemen. (mijn eigen voertuig als sporadische gebruiker voor kinderen geen probleem)
is altijd hetzelfde men is ergens klant en uitkijken naar beter ander ho maar.
maar wel aan de klaagmuur dat alles zo duur is. :bang:
fredo66
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb nu eens een online prijsofferte gevraagd bij mijn huidige verzekeraar ... en de prijs ligt een stuk lager dan welke ik op heden betaal !
Dat bevestigt dat die jaarlijkse prijsstijgingen (uitgezonderd 'ongeval in fout' en 'indexaanpassingen') nogal willekeurig zijn ...
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Op een ander forum een pb gedaan naar een makelaar(BANDITDRIVERZ) deze antwoordde dat hij alles verzekerde...ok zal wel :roll:
Vandaag belde die en ja effectief geen enkel probleem om jongeren te verzekeren enige voorwaarde is dat je één van je ouders moet meetrekken.
Dus 44kw op naam van de ouders met mij als hoofdbestuurder €454.

Dan nog eens gevraagd voor een auto(oude porsche) met 236kw 320pk: deze kon volledig op mijn naam gezet worden voor een bedrag van €1350 :-D
& dat is net iets meer(€250) dan wat de meeste makelaars mij vragen voor de polo van 44kw :bang:
Voor wie interesse zou hebben er zijn maar een 8tal kantoren die dat aanbieden in Belgie maar voor een prijsverschil van €650 met een DVV kantoor in gent rij ik wel even naar de limburg...hopelijk komt er snel eentje bij in gent!
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster

Wat Gent betreft, luister eens bij Power-Insurance.

Ben ik een aantal jaren bij verzekerd geweest, gaan scherp in tarieven ook.
Enige reden dat ik er weg ben is omdat schoonbroer ook voor de verzekeringen werkt nu...
punk
Pro Member
Pro Member
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

philippe_d schreef:Ik raad ook alle jonge mensen aan, om zich als "medebestuurder" op te geven in de verzekerng van hun ouders, van zodra ze hun rijbewijs gehaald hebben.
Niet iedereen heeft die mogelijk natuurlijk.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”