Klantendiensten (inbound calls) Telenet en Belgacom

Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 Jan 2006
Locatie: Kinrooi
Bedankt: 24 keer
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer

Klantendiensten (inbound calls) Telenet en Belgacom

Berichtdoor Funfile » 24 Jul 2011, 16:57

Afgelopen vrijdag voor 2 dingen gebeld naar de klantendiensten van Belgacom en Telenet.

Bij Belgacom wilde ik extra info n.a.v. een korting die mijn moeder was toegezegd als ze een nieuw jaarcontract nam. Nu was ze ongerust, nadat ze de bevestigingsbrief had gehad, dat haar optie Happy Time zou komen te vervallen (1).

Aan Telenet wilde ik het nieuwe adres doorgeven (géén verhuizing, wél administratieve adreswijziging door een herschikking van huisnummers door het gemeentebestuur).

Bij beide klantendiensten eerst de keuzemenu's doorlopen.

Bij Belgacom bij de keuze uitgekomen om met een medewerker te spreken. Daar werd mij gelijk gemeld dat de wachttijd om een medewerker te kunnen spreken op zo'n 10 minuten geschat werd. Er werd me tevens de mogelijkheid geboden om me te laten terugbellen. Die mogelijkheid heb ik dan gekozen. Daar kon ik nog aangeven of ik op het nummer waar ik mee belde wilde worden terugggebeld of op een ander nummer. De computer meldde ook nog dat het tot een uur kon duren.

Kwartiertje later mooi opgebeld door een vriendelijke dame van Belgacom, die mijn vraag beantwoordde.


Bij Telenet ook de menu's doorlopen tot er de mogelijkheid was om een medewerker te spreken. Dan kwam er een kort wachtmuziekje. Dat wachtmuziekje viel snel weg en er kwamen onregelmatige bliepjes en klikjes voor in de plaats. Na dat een paar minuutjes aanhoord te hebben, heb ik maar ingehaakt (want dit leek me geen normale gang van zaken). Dan heb ik maar Telenet gecontacteerd via een online formulier. Daar ga ik binnen 15 dagen een antwoord op krijgen, wat me ook nog eens bevestigd is via een autoreply bericht in mijn mailbox.

Bij deze : een welverdiende pluim voor de Belgacom-klantendienst. En Telenet mag alvast een technieker bestellen om het probleem met hun keuzemenu op te lossen.

(1) Wat niet het geval is, is me bevestigd tijdens het telefoongesprek met de Belgacom medewerkster.
Pluk de dag

Internet : Tadaam Standard (via 4G max. 30mbps)
OS : Windows 10

Ik mine Bitcoins via freebitcoin

TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5546
Lid geworden op: 27 Feb 2007
Locatie: Antwerpen 2
Bedankt: 459 keer
Uitgedeelde bedankjes: 693 keer

Re: Klantendiensten (inbound calls) Telenet en Belgacom

Berichtdoor TiTanium » 25 Jul 2011, 19:46

De laatste keer dat ik naar telenet had getelefoneerd kregen ze de radio niet uit. Was heel ambetant om een conversatie te voeren. Helpdesk van belgacom is inderdaad goed aan het scoren.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ GTX1080Ti Strix ~ M.2 Samsung EVO 960 500GB
MONITOR: Samsung S27A950D & S27B750V
GSM: Samsung Galaxy Note9 Ultimate 1TB
Px: Tuttimus @ 100/35 ~ v6 decoder ~ Mobilus M
TV: Sony 4K 55" TV ~ Netflix
Camera: Nikon D7500 ~ Sigma 17-50 f2.8 EX DC OS HSM ~ Tamron 70-300 F/4-5.6 SP DI VC USD


Terug naar “Allerlei”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten