Goztow schreef:Ik dacht dat bij een nieuwe regering alle vertragingsprocedures met inbegrip van alarmbelprocedure opnieuw begonnen...
Dat is inderdaad zo, wat nogmaals aangeeft hoe absurd het ganse gedoe is.
Goztow schreef:Ik dacht dat bij een nieuwe regering alle vertragingsprocedures met inbegrip van alarmbelprocedure opnieuw begonnen...
tonym schreef:door desteven op 10 jun 2010, 01:51
België biedt zeer veel troeven aan werkgevers, die gaan het heus niet allemaal aftrappen omdat hun aandeelhouders hier misschien een miljonairstaks moeten betalen of ze hun notionele interestaftrek niet meer krijgen. En grote bedrijven trekken nu al regelmatig weg, ondanks alle cadeaus die ze vaak krijgen, die politiek heeft ons dus ook nog niet veel opgeleverd qua werkgelegenheid.
Belgie biedt op dit ogenblik zowat het minste van wat in Europa geboden wordt aan werkgevers.
Er lopen nog steeds multinationals naar de buurlanden Nederland en Frankrijk.
Vlaanderen verliest zelfs meer dan Wallonie dat relatief meer biedt.
De loonkost is op één land na de hoogste in de Eurozone en alles enige land index gekoppeld.
Onze regelgeving is complex en de regionalisering is alles behalve transparant voor vreemde bedrijven.
Onze politiek denkt vooral aan steeds toenemende uitgaven die onvermijdelijk belastingsverhoging beloven.
Belgium’s high scores are based on the following:availability of a highly educated and productive workforce;
availability of a multilingual workforce;
investor-friendly tax environment;
geographical location and access to other European countries;
presence of the key institutions of the European Union.
desteven schreef:Wat betreft het communautaire denk ik dat een compromis wel mogelijk is als een eenmalige wijziging van de taalgrens*
r2504 schreef:desteven schreef:Wat betreft het communautaire denk ik dat een compromis wel mogelijk is als een eenmalige wijziging van de taalgrens*
Ben je gek
r2504 schreef:redman schreef:Ik geloof nooit dat de koning een wet zal ondertekenen waar alle waalse partijen NON tegen zeggen.
Met die uitspraak doet u ook niet onder wat betreft "fabeltjes gehalte" (indien het trouwens correct moest zijn zegt het ook genoeg over Belgie).
Sub Zero schreef:r2504 schreef:redman schreef:Ik geloof nooit dat de koning een wet zal ondertekenen waar alle waalse partijen NON tegen zeggen.
Met die uitspraak doet u ook niet onder wat betreft "fabeltjes gehalte" (indien het trouwens correct moest zijn zegt het ook genoeg over Belgie).
Ben je de abortuswet vergeten? Koning Boudewijn wou die ook niet ondertekenen. Voor 1 dag geen koning dan maar... Problem solved.
desteven schreef:Wat betreft het communautaire denk ik dat een compromis wel mogelijk is als een eenmalige wijziging van de taalgrens*
Sub Zero schreef:r2504 schreef:redman schreef:Ik geloof nooit dat de koning een wet zal ondertekenen waar alle waalse partijen NON tegen zeggen.
Ben je de abortuswet vergeten? Koning Boudewijn wou die ook niet ondertekenen. Voor 1 dag geen koning dan maar... Problem solved.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Goztow schreef:Het is irritant om te horen dat iedereen zegt dat de Koning overbodig is, terwijl het dankzij zijn onderhandelingen is dat we überhaupt geen 2 jaar zonder Regering hebben gezeten. Ik denk dat de laatste onderhandelingen net getoond hebben dat er wel degelijk een rol voor de Koning moet blijven bestaan.
Goztow schreef:Het is irritant om te horen dat iedereen zegt dat de Koning overbodig is, terwijl het dankzij zijn onderhandelingen is dat we überhaupt geen 2 jaar zonder Regering hebben gezeten. Ik denk dat de laatste onderhandelingen net getoond hebben dat er wel degelijk een rol voor de Koning moet blijven bestaan.
silencer schreef:Tjah met al die NVA aanhangers verbaast dat niet.Tot een paar jaar geleden zou ik ze mogelijk gelijk gegeven hebben.
Wikipedia schreef:Na veel redetwisten leken de Belgen bereid hun koning weer te ontvangen. Om weerstand weg te nemen zou over de koningskwestie besloten worden door middel van een referendum. De koning won het pleit, vooral dankzij een meerderheid in Vlaanderen. Waalse arbeiders wilden zich echter niet onder het bewind van de eerste collaborateur neerleggen; stakingen en demonstraties werden georganiseerd. Er dreigde zelfs een burgeroorlog.
Belgium’s high scores are based on the following:
availability of a highly educated and productive workforce;
availability of a multilingual workforce;
investor-friendly tax environment;
geographical location and access to other European countries;
presence of the key institutions of the European Union.
Lord Utopia schreef:In Wallonië is het een feit: PS heeft daar de verkiezingen gewonnen, cdh & ecolo gelijk, MR zware verliezen.
In Vlaanderen grote winnaar: NVA; gelijk gebleven: spa, vld, groen; dalers zijn vlaams belang en ldd.
Astralon schreef:Lord Utopia schreef:In Wallonië is het een feit: PS heeft daar de verkiezingen gewonnen, cdh & ecolo gelijk, MR zware verliezen.
In Vlaanderen grote winnaar: NVA; gelijk gebleven: spa, vld, groen; dalers zijn vlaams belang en ldd.
Volgens de web site van deredactie verliest Open VLD meer dan 5%.
Goztow schreef:Het worden nog leuke onderhandelingen: NVA tegenover PS... Het zou me niet verbazen moesten we uiteindelijk een regering zonder NVA krijgen... en dan gaat er van besparingen weer niks in huis komen: hoe meer partijen in een regering, hoe kostelijker.
Astralon schreef:Goztow schreef:Het worden nog leuke onderhandelingen: NVA tegenover PS... Het zou me niet verbazen moesten we uiteindelijk een regering zonder NVA krijgen... en dan gaat er van besparingen weer niks in huis komen: hoe meer partijen in een regering, hoe kostelijker.
CD&V + Open VLD + SP.A halen geen meerderheid aan vlaamse zijde!
Astralon schreef:CD&V + Open VLD + SP.A halen geen meerderheid aan vlaamse zijde!
silencer schreef:CD&V + Open VLD + SP.A halen geen meerderheid aan vlaamse zijde!
+Groen.
Gebruikers op dit forum: cyberbug, lacer, toxictooms, wied en 8 gasten