vos/marter/krapuul in kaart brengen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
Ivm niet marterproof: enkel onder het kippenhok ligt nog geen plank, ik ga daar ook nog iets voorzien
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
ub4b : ik hoor steeds meer mensen hier uit de buurt dezelfde verhalen als jij vertellen.
In de buurt van het voetbalveld ken ik al een 4-tal woningen waar alle kippen dood zijn teruggevonden. Niemand weet van wat of hoe of wie.
Doe als ik : hou het bij twee katten en een boeroendoek
In de buurt van het voetbalveld ken ik al een 4-tal woningen waar alle kippen dood zijn teruggevonden. Niemand weet van wat of hoe of wie.
Doe als ik : hou het bij twee katten en een boeroendoek

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 64 keer
Dat is eigenlijk veels te klein als kippenren hoor! Je zou toch minstens 2à3 m² per kip moeten voorzien.
Beste methode om helemaal veilig te zijn is een komplete kooi maken.
- ondergrond volleggen met kippengaas (gaten van 1cm²) en 10 cm grond erover
- rondom tot 1m hoog kippengaas tot 2 meter gewone draad
- boven visdraad of touw spannen
Beste methode om helemaal veilig te zijn is een komplete kooi maken.
- ondergrond volleggen met kippengaas (gaten van 1cm²) en 10 cm grond erover
- rondom tot 1m hoog kippengaas tot 2 meter gewone draad
- boven visdraad of touw spannen
-
- Elite Poster
Dit is de nachtren, overdag gaat wit deurtje open. Kippen hebben dan een enorme ren.Dat is eigenlijk veels te klein als kippenren hoor! Je zou toch minstens 2à3 m² per kip moeten voorzien.
Als ik 's avonds weg moet, en ik geraak niet tijdig voor donker terug, dan steek ik ze in de witte ren en deurtje toe.
Ik heb gisteren bij familie nog zo'n opstelling gezet:
1. kippenhok met deurtje en opening, opening komt uit in kleine ren
2. kleine ren (nachtren) , aan hok vastgeschroefd, met deurtje naar grote ren (dagren)
3. rondom tuintegels
-> dus de dagren is uiteraard veel groter dan die witte constructie
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
als je dit maar niet in je tuin hebt:
http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/art ... mpel.dhtml
Of nog beter:
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... ster.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/art ... mpel.dhtml
Of nog beter:
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... ster.dhtml
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Nee, dat denk ik niet. Jij trekt vreemde conclusies hoor ...Dafke schreef:Denkt gij nu echt dat er een overpopulatie van vossen is omdat ze er toch op jaagden terwijl het verboden was?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Efkes herhalen mss:
Als dat het geval zou zijn, dan zou er GEEN overpopulatie van vossen zijn, toch? Dus het verbod was er, jagers waren daar niet tevreden mee, maar hielden zich aan die wet, met gevolg: overpopulatie.
Duidelijk?
Ik maak uit jou reply op (wat trouwens ook een rare conclusie is van de mijne, ma soit) dat ze als er een verbod is, dat ze toch op de vos jagen en alles "kapot" schieten.fredo66 schreef:En ik die dacht dat jagers die hobby voor hun plezier doen ... Blijkt nu hier dat ze dat eigenlijk liever niet zouden doen maar het toch doen (zie de reacties hierboven) en dus de jachtwetten overtreden maar ferm tegen hun goesting hoor !Dafke schreef:Eum, er is ook wel zoiets als OVERpopulatie, wat duidelijk hier met de vos is gebeurd omdat er een aantal jaar een verbod was om op de vos te jagen.
Alle jager klagen trouwens hierover.![]()
Wat is het nu eigenlijk, vinden ze jagen leuk ? Waar zagen ze dan over, ze schieten toch alles af, jachtwetten of niet.
En als ze het niet leuk vinden wat is hier dan hun probleem.
fredo66 schreef:Nee, dat denk ik niet. Jij trekt vreemde conclusies hoor ...Dafke schreef:Denkt gij nu echt dat er een overpopulatie van vossen is omdat ze er toch op jaagden terwijl het verboden was?
Als dat het geval zou zijn, dan zou er GEEN overpopulatie van vossen zijn, toch? Dus het verbod was er, jagers waren daar niet tevreden mee, maar hielden zich aan die wet, met gevolg: overpopulatie.
Duidelijk?
-
- Elite Poster
Nee absoluut niet duidelijk.
Ik lees hier dat de jagers "klagen" over het teveel aan vossen. Ik lees hier ook dat de jagers deze vossen massaal afschieten (verbod of niet)
(citaat hierboven): "Ik heb over laatst van een jager gehoord dat er in Vlaanderen meer als 8000 waren afgeschoten op een jaar tijd (vossen)".
Jagers zijn mensen die voor hun plezier beesten afknallen en een vos is toch een mooi target. Mochten er al teveel vossen zijn dan is het dus zeker niet aan de jagers om dat te verkondigen. Je vraagt aan een kind in een snoepwinkel toch ook niet of er niet teveel snoep te rapen valt ??? En als die kleine dan zou antwoorden "ja, dat is hier niet te doen hoor, zoveel !" zou ieder normaal mens eens goed lachen.
Stel dat er teveel vossen zijn, moeten jagers daar alvast niet over klagen. Ze zouden blij moeten zijn dat ze hun hobby zoveel kunnen uitoefenen...
Het is echter aan de boswachters om te bepalen of er in een gebied teveel vossen zitten, niet aan hobbyjagers uiteraard, die kunnen daar niet objectief over oordelen.
Ik lees hier dat de jagers "klagen" over het teveel aan vossen. Ik lees hier ook dat de jagers deze vossen massaal afschieten (verbod of niet)
(citaat hierboven): "Ik heb over laatst van een jager gehoord dat er in Vlaanderen meer als 8000 waren afgeschoten op een jaar tijd (vossen)".
Jagers zijn mensen die voor hun plezier beesten afknallen en een vos is toch een mooi target. Mochten er al teveel vossen zijn dan is het dus zeker niet aan de jagers om dat te verkondigen. Je vraagt aan een kind in een snoepwinkel toch ook niet of er niet teveel snoep te rapen valt ??? En als die kleine dan zou antwoorden "ja, dat is hier niet te doen hoor, zoveel !" zou ieder normaal mens eens goed lachen.
Stel dat er teveel vossen zijn, moeten jagers daar alvast niet over klagen. Ze zouden blij moeten zijn dat ze hun hobby zoveel kunnen uitoefenen...
Het is echter aan de boswachters om te bepalen of er in een gebied teveel vossen zitten, niet aan hobbyjagers uiteraard, die kunnen daar niet objectief over oordelen.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 252 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Toen ik hier half de boomgaard omkapte ('t waren grote struiken, geen bomen meer), stond er enkele maanden later toch een boswachter aan de deur die eens een kijkje wou nemen, dus blijkbaar wordt dat soort dingen toch in de gaten gehouden (via luchtfotos, geloof ik).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 66 keer
Mens staat niet boven de vos, de mens staat gewoon buiten alle natuurwetten maar hebben wel de grootste invloed erop. Maar ik ben er zeker van dat de persoon die laatste tijger afknalt ook de eenvoudige gedachte zal hebben : ik ben baas en gij vreet m'n geiten op, tijgertje ge had uw leven maar moeten aanpassen aan mij, bang!AnD schreef:Dus ik moet mijn heel levenswijze gaan aanpassen voor een paar vossen, laat me niet lachen.fredo66 schreef:"Tegenwoordig zijn er veel stadsmensen (echte groen) die niet weten hoe het er aan toe gaat in de natuur"
Dat klopt, dat merk je vooral in deze discussie ... Een vos eet ondermeer kippen. Als je dat niet kan verdragen, koop geen kippen.
Of ga in de stad wonen, de overlast van de vossen valt hier nogal mee moet ik zeggen.
"de mens staat nog altijd boven de vos."
Ook weer juist (nou ja, sommige dierenbeschermers zullen ook dit tegenspreken).
Maar wat je dus zelf niet beseft: de vos staat boven de kip, dat is nu net ook een natuurwet.
Ik besef maar al te goed dat een vos boven de kip staat,
maar zoals ik zei staat de mens boven de vos en is de vos een prooi voor de mens, zo simpel is het en ook een natuurwet.
Stadsmensen, toch een volk apart...
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
Appels met appels vergelijken en niet met peren, we leven hier trouwens in België.
Als je de held wil gaan uithangen ga dan naar het buitenland de stropers tegenhouden.
[
Post made via mobile device ]
Als je de held wil gaan uithangen ga dan naar het buitenland de stropers tegenhouden.
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 66 keer
Ik ga nergens de held uithangen, en is er een verschil tussen België en andere landen dan, staan we hoger op de ladder?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Jagers gebruiken doorgaans leugens om de vos af te schilderen als een ongewenst dier. Overpopulatie bij vossen is haast onmogelijk, het sociale gedrag van de vos verhindert dat eenvoudig weg. Vossenroedels dulden geen concurrenten in hun territorium van enkele vierkante kilometers groot.
Trouwens, als jagers in de winter dominante vossen afschieten, dan zorgt dat in de lente voor extra veel voortplanting...
Trouwens, als jagers in de winter dominante vossen afschieten, dan zorgt dat in de lente voor extra veel voortplanting...
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1195 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Lachen:

DeStandaard 18/06/2015 - Uw terrein ligt in jachtgebied en u weet het niet
DeStandaard 18/06/2015 - Jagers dienen klacht in tegen Vogelbescherming wegens ‘intimidatie’
maar het beeld van Vogelbescherming Vlaanderen is wel krachtig.
Het viel me ook meteen op in de krant, die 2loop.
Website: http://www.schietinactie.be/
Voorlopige ressultaten

DeStandaard 18/06/2015 - Uw terrein ligt in jachtgebied en u weet het niet
DeStandaard 18/06/2015 - Jagers dienen klacht in tegen Vogelbescherming wegens ‘intimidatie’
Je kan het eens zijn met deze of gene partij,‘Om ergens wettelijk met het geweer te kunnen jagen, moet een jager een jachtplan indienen waarbij hij over een jachtterrein met een aaneengesloten oppervlakte van minstens 40 hectare beschikt’, zegt Vogelbescherming. Maar zonder toestemming van heel wat privé-eigenaars zouden percelen ingekleurd worden, om aan die oppervlakte te geraken. Omdat burgers deze documenten moeilijk kunnen inzien, biedt Vogelbescherming Vlaanderen een digitaal platform, met http://www.schietinactie.be.
Dat platform is een serieuze doorn in het oog van de jagers. Dat Vogelbescherming ook wil dat voor alle ingekleurde percelen een schriftelijke toestemming voorgelegd kan worden, toont voor de HVV aan dat de natuurvereniging de jagers ‘als groep stigmatiseert’.
maar het beeld van Vogelbescherming Vlaanderen is wel krachtig.
Het viel me ook meteen op in de krant, die 2loop.
Website: http://www.schietinactie.be/
Voorlopige ressultaten

- AnD
- Elite Poster
Wat doet de vogelbescherming, paniek zaaien en mensen angst aanjagen.
@MichelJ: Als je over tijgers begint dan zit je inderdaad in het buitenland,
hier vind je alleen tijgers in de zoo of parken,
die dieren vragen ook niet om geboren te worden in gevangenschap,
laat staan hun leven door te brengen in gevangenschap.
@MichelJ: Als je over tijgers begint dan zit je inderdaad in het buitenland,
hier vind je alleen tijgers in de zoo of parken,
die dieren vragen ook niet om geboren te worden in gevangenschap,
laat staan hun leven door te brengen in gevangenschap.
-
- Elite Poster
De nieuwe kippenren is bij de buren niet in goede aarde gevallen:
blijkbaar staat het hok nabij hun slaapkamer, en worden ze elke dag om 6u wakker omdat ze die beesten in de kleine witte ren horen, omdat ze naar buiten willen
ook beweren ze dat de kippen stampen tegen het hok, en dat dit hun uit hun slaap houdt
ook dreigen ze met het contacteren van mijn huisbaas, met de opmerking dat het stukje tuin achter mijn keuken nu als een maanlandschap uitziet (huisbaas is al op de hoogte, maakt er geen probleem van), en dat de kippen de wortels van de sparren bloot scharrelen, waardoor het geen scharrelkippen meer zijn
en dan dreigen ze op het einde van hun brief met het aanleggen van een dossier tegen mij ter voorbereiding van een rechtzaak, als er geen oplossing komt
verder komt nu ook de aap uit de mouw dat ze doorheen de sparren ons bespieden, er zit inderdaad een kleine opening tussen de sparren en de struiken, waardoor ze ons in de gaten kunnen houden, maar dat staat er juridisch gezien los van
-> de oplossing is triviaal: de kippen niet in de kleine overdekte ren laten bij zonsopgang, dus deurtje toe
blijkbaar staat het hok nabij hun slaapkamer, en worden ze elke dag om 6u wakker omdat ze die beesten in de kleine witte ren horen, omdat ze naar buiten willen
ook beweren ze dat de kippen stampen tegen het hok, en dat dit hun uit hun slaap houdt
ook dreigen ze met het contacteren van mijn huisbaas, met de opmerking dat het stukje tuin achter mijn keuken nu als een maanlandschap uitziet (huisbaas is al op de hoogte, maakt er geen probleem van), en dat de kippen de wortels van de sparren bloot scharrelen, waardoor het geen scharrelkippen meer zijn
en dan dreigen ze op het einde van hun brief met het aanleggen van een dossier tegen mij ter voorbereiding van een rechtzaak, als er geen oplossing komt
verder komt nu ook de aap uit de mouw dat ze doorheen de sparren ons bespieden, er zit inderdaad een kleine opening tussen de sparren en de struiken, waardoor ze ons in de gaten kunnen houden, maar dat staat er juridisch gezien los van
-> de oplossing is triviaal: de kippen niet in de kleine overdekte ren laten bij zonsopgang, dus deurtje toe
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 30 jun 2015, 10:34, in totaal 1 gewijzigd.
- heist_175
- Moderator
Je zet een haan in het kot, zeker nu in de zomermaanden
.
Die begint rond 5u ofzo te kraaien.
Nadien ga je in overleg en doe je de haan weg om hen ter wille te zijn.
Kippen die lawaai maken in hun hok
en wat dan nog.
Als je "op den buiten" woont, is dat niet zo absurd.
Als je een loft hebt in het centrum van weet-ik-veel-waar, is dat een andere zaak.
Je kan altijd vragen - in overleg treden - wat hun eisen zijn.
Nu is het gewoon een oplijsting van feitelijkheden.
- kippen stampen (:))
- ze horen de kippen
- maanlandschap
- ontblote wortels
Of is hun eis: KIPPEN WEG.
Dat zal een lastige worden, of niet.
- fazanten
- kalkoenen/ganzen (maakt veel lawaai)
- zwanen
- krielkippen
- kwartels (maakt weinig lawaai, maar het geluid reikt tientallen meters in het rond, ondanks ander lawaai - GRUWELIJK irritant)

Die begint rond 5u ofzo te kraaien.
Nadien ga je in overleg en doe je de haan weg om hen ter wille te zijn.

Kippen die lawaai maken in hun hok

Als je "op den buiten" woont, is dat niet zo absurd.
Als je een loft hebt in het centrum van weet-ik-veel-waar, is dat een andere zaak.
Je kan altijd vragen - in overleg treden - wat hun eisen zijn.
Nu is het gewoon een oplijsting van feitelijkheden.
- kippen stampen (:))
- ze horen de kippen
- maanlandschap
- ontblote wortels
Of is hun eis: KIPPEN WEG.
Dat zal een lastige worden, of niet.
- fazanten
- kalkoenen/ganzen (maakt veel lawaai)
- zwanen
- krielkippen
- kwartels (maakt weinig lawaai, maar het geluid reikt tientallen meters in het rond, ondanks ander lawaai - GRUWELIJK irritant)
-
- Elite Poster
Mijn kot is de blauwe rechthoek, en de ren is een smalle strook die tussen mijn keuken en de haag loopt. De haag loopt tot helemaal vooraan door (onderaan), maar door een tussenschot kunnen de kippen dus niet tot aan de straat.
Helemaal aan de achterkant van het perceel grenst een weide van de gemeente, die door hen wordt afgereden. Ik had inderdaad het idee geoppert om de ren naar daar te verplaatsen, maar dan is mijn tuin er helemaal aan, gezien daar dan het maanlandschap komt.
Vanuit mijn slaapkamer:
Er staat een enorme haag tussen het kot en hun slaapkamer, dat dempt normaal al extreem het geluid. Zij verwachten nu dat ik heel de ren zou verplaatsen naar de achterkant van het perceel, maar dat is niet haalbaar om esthetische redenen:
Op het einde van het gazon zou er dan een maanlandschap zijn, terwijl dit maanlandschap nu op een verloren deel van de tuin zich bevindt, namelijk achter de keuken. Huisbaas weet er al lang van, en heb hem beloofd dat indien ik hier ooit zou weggaan, de putten dicht ga maken. Hij maakt er geen probleem van.
Anderzijds ik hoor nu de haan in een ren honderd meter verder, daar maken ze geen probleem van.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Verplichten is een groot woord... normaal tracht je beide tot een compromis te komen... je moet ten slotte met elkaar leven.
- Dafke
- Elite Poster
Ja maar zij doen wel echt MOEILIJK é..
Ik zou inderdaad er eens over praten, maar dezelfde partij moet niet altijd toegeven.
Er is nergens iets wat je verbiedt kippen te houden op de "buiten". Ik zou zeggen dat je er zelfs over denkt van ganzen te zetten en eventueel een ezeltje om het gras te onderhouden, bij wijze van spreke als grap, maar dat ze het wel verstaan.
Ik zou inderdaad er eens over praten, maar dezelfde partij moet niet altijd toegeven.
Er is nergens iets wat je verbiedt kippen te houden op de "buiten". Ik zou zeggen dat je er zelfs over denkt van ganzen te zetten en eventueel een ezeltje om het gras te onderhouden, bij wijze van spreke als grap, maar dat ze het wel verstaan.
- heist_175
- Moderator
Je kan erbij zeggen dat je schrik hebt van een vos en van inbrekers.
Ganzen en inbrekers: ga dan maar lopen.
Een gans loop super snel en heeft veel kracht in de vleugels.
Wij hebben ook woorden gehad met onze buur, een gepensioneerde 80+'er.
Wij laten onze kippen in het najaar en de winter in heel onze tuin lopen. Hij vond dat niet kunnen.
Ik zei: relax. Volgend jaar sluit ik de voortuin ook af, dan lopen ze daar ook.
Dat vond hij hélémààl níét kunnen.
Ik zei: oké, niet in de voortuin, dan behouden we de bestaande situatie.
We zijn terug "dikke vrienden", we hebben een cadeautje gekregen bij de geboorte van onze dochter en sindsdien waait hij terug als we elkaar zien.
Je moet redelijk zijn, niemand is gebaat met burenruzies.
Maar redelijk, das in 2 richtingen hé.
Ganzen en inbrekers: ga dan maar lopen.
Een gans loop super snel en heeft veel kracht in de vleugels.
Wij hebben ook woorden gehad met onze buur, een gepensioneerde 80+'er.
Wij laten onze kippen in het najaar en de winter in heel onze tuin lopen. Hij vond dat niet kunnen.
Ik zei: relax. Volgend jaar sluit ik de voortuin ook af, dan lopen ze daar ook.
Dat vond hij hélémààl níét kunnen.
Ik zei: oké, niet in de voortuin, dan behouden we de bestaande situatie.

We zijn terug "dikke vrienden", we hebben een cadeautje gekregen bij de geboorte van onze dochter en sindsdien waait hij terug als we elkaar zien.
Je moet redelijk zijn, niemand is gebaat met burenruzies.
Maar redelijk, das in 2 richtingen hé.
-
- Elite Poster
Ik heb net gebeld. Blijkbaar is hun slaapkamer op het gelijkvloers tussen hun garage en hun keuken, dus aan de overkant van mijn keuken, iets wat ik dus niet verwacht had.
Het probleem is pas sinds enkele weken. Het kot heb ik inderdaad verplaatst dichter naar hun slaapkamer zonder dit te weten, en ze horen dat de kippen 's morgens tegen het hout van het kot stampen/bonken.
Dus de oplossing is triviaal: kot terug verhuizen naar oude locatie zoals drie weken eerder, dat gebonk hebben ze nooit eerder toen gehoord.
Het probleem is pas sinds enkele weken. Het kot heb ik inderdaad verplaatst dichter naar hun slaapkamer zonder dit te weten, en ze horen dat de kippen 's morgens tegen het hout van het kot stampen/bonken.
Dus de oplossing is triviaal: kot terug verhuizen naar oude locatie zoals drie weken eerder, dat gebonk hebben ze nooit eerder toen gehoord.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 639 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Pffft. Als die buren i.p.v. direct een brief sturen en al dreigen met aanleggen van een dossier nu eens hadden komen bellen zou dat dan niet vriendelijker en sneller opgelost zijn?ub4b schreef:Dus de oplossing is triviaal: kot terug verhuizen naar oude locatie zoals drie weken eerder, dat gebonk hebben ze nooit eerder toen gehoord.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
't ja enkele weken terug sprak ik met zijn vrouw die klaagde over geurhinder (die ik zelf niet ruik), ik dacht toen om het kippenhok te verhuizen naar achter, maar dat is nooit een belofte geweest, gewoon een gedachte, en nu wordt ik daar via mail al op gepakt ....
Het kot gaat gewoon terug naar de oude locatie, toen klaagden ze ook niet, dus normaal lost dat het probleem wel op.
Het kot gaat gewoon terug naar de oude locatie, toen klaagden ze ook niet, dus normaal lost dat het probleem wel op.
- Dafke
- Elite Poster
Bij mijn ouders 9 jaar geleden hebben 2 mensen gebouwd op het stuk naast hun. Mijn ouders wonen daar al 30 jaar.
In het begin, geen enkel vuiltje aan de lucht. Mijn ma lette zelfs op de kinderen van hun, speelde zogezegd een goedkope babysit.
Al die tijd is er aan de tuin etc niets verandert.
Tot zij verleden jaar ineens begonnen te klagen over de bomen en het verlies van bladeren. Je moet weten dat we knal op de boerenbuiten wonen, met weides, bossen etc in de achtertuin. Achter het stuk en in het midden hebben mijn ouders een boske, mooi verzorgd.
Ons ma vroeg wat het probleem was, en ze moesten het gazon teveel "borstelen" om alle bladeren weg te krijgen.
Raar, maar ik gaf hen de raad eens te vragen waarom ze dan per sé naast hun wouden komen wonen. De bomen, bos etc staat perfect reglementair.
Bon, de vent van de buurvrouw lachte die kritiek, hetzij lichtelijk met plaatsvervangende schaamde voor zijn vrouw, ook weg.
Een jaar later, dit jaar dus, kwam de kat op de koort. Ze gingen een zwembad aanleggen. En daar gaan dus blaadjes invallen.
Ik heb mijn ouders de raad gegeven niets, maar dan ook niets te vervangen aan de bestaande beplanting. Dat is hetzelfde als gaan wonen in de rand rond de vlieghaven, goedkoop, om dan te gaan klagen over de overlast, of 2 jaar geleden gaan wonen op de Sinksefoor en dan gaan klagen.
Ondertussen is de vent nog altijd vriendelijk, maar moet wel elke dag elk blaadje scheppen uit het zwembad, en ondertussen zwemt de vrouw. Ocharme die sloef
Soms moet je rationeel nadenken en niet emotioneel. Mijn ouders moeten zich niet aanpassen, omdat de stads buurvrouw oh zo graag op het platteland wil wonen, met enkel de voordelen maar geen enkel nadeel. Ook wij hebben last van soms de blatende koeien, mekkerende geiten, balkende ezels, bemesting van veld, lawaai van traktors, maar ook het voordeel van de rust, natuur, vogeltjes etc.. Beide zijn in balans.
Ik geef dan ook de raad mee gewoon kordaat te zeggen waarop het staat tegen de buren, op een vriendelijke manier weliswaar. Jij hebt dat hok daar gezet voor een reden. Je moet jezelf het leven niet moeilijker maken, als zij bot blijven. Als er inderdaad gepraat kon worden, dan zouden jullie tot een gemeenschappelijke oplossing kunnen komen. Maar als er direct gedreigd wordt, stopt het ook voor mij.
In het begin, geen enkel vuiltje aan de lucht. Mijn ma lette zelfs op de kinderen van hun, speelde zogezegd een goedkope babysit.
Al die tijd is er aan de tuin etc niets verandert.
Tot zij verleden jaar ineens begonnen te klagen over de bomen en het verlies van bladeren. Je moet weten dat we knal op de boerenbuiten wonen, met weides, bossen etc in de achtertuin. Achter het stuk en in het midden hebben mijn ouders een boske, mooi verzorgd.
Ons ma vroeg wat het probleem was, en ze moesten het gazon teveel "borstelen" om alle bladeren weg te krijgen.
Raar, maar ik gaf hen de raad eens te vragen waarom ze dan per sé naast hun wouden komen wonen. De bomen, bos etc staat perfect reglementair.
Bon, de vent van de buurvrouw lachte die kritiek, hetzij lichtelijk met plaatsvervangende schaamde voor zijn vrouw, ook weg.
Een jaar later, dit jaar dus, kwam de kat op de koort. Ze gingen een zwembad aanleggen. En daar gaan dus blaadjes invallen.
Ik heb mijn ouders de raad gegeven niets, maar dan ook niets te vervangen aan de bestaande beplanting. Dat is hetzelfde als gaan wonen in de rand rond de vlieghaven, goedkoop, om dan te gaan klagen over de overlast, of 2 jaar geleden gaan wonen op de Sinksefoor en dan gaan klagen.
Ondertussen is de vent nog altijd vriendelijk, maar moet wel elke dag elk blaadje scheppen uit het zwembad, en ondertussen zwemt de vrouw. Ocharme die sloef

Soms moet je rationeel nadenken en niet emotioneel. Mijn ouders moeten zich niet aanpassen, omdat de stads buurvrouw oh zo graag op het platteland wil wonen, met enkel de voordelen maar geen enkel nadeel. Ook wij hebben last van soms de blatende koeien, mekkerende geiten, balkende ezels, bemesting van veld, lawaai van traktors, maar ook het voordeel van de rust, natuur, vogeltjes etc.. Beide zijn in balans.
Ik geef dan ook de raad mee gewoon kordaat te zeggen waarop het staat tegen de buren, op een vriendelijke manier weliswaar. Jij hebt dat hok daar gezet voor een reden. Je moet jezelf het leven niet moeilijker maken, als zij bot blijven. Als er inderdaad gepraat kon worden, dan zouden jullie tot een gemeenschappelijke oplossing kunnen komen. Maar als er direct gedreigd wordt, stopt het ook voor mij.
- Dafke
- Elite Poster
Idd, niemand dat hen zal tegenhouden.
Ze hadden ook het zwembad aan de andere kant van het gazon kunnen aanleggen ipv tegen onze kant?
Het zal te logisch zijn zeker
[
Post made via mobile device ]
Ze hadden ook het zwembad aan de andere kant van het gazon kunnen aanleggen ipv tegen onze kant?
Het zal te logisch zijn zeker

[

-
- Elite Poster
Ondertussen het hok al weer verplaatst. Eigenlijk hadden ze geen poot om op te staan maar dit was om de vrede te bewaren:
1. huisbaas is akkoord met de kippen
2. ze slapen met hun raam open op gelijkvloers, dat er aan de andere kant kippen in een hok zitten ....
Op zich is een kippenhok niet verboden. Anderzijds heb ik al contact gehad met de gemeente, en het feit dat de kippen tegen het hok bonken is op zich geen verboden item:
geschreeuw: neen
gekrijs: neen
wel "gebonk"
Maar ook huisbaas zegt dat het fel overdreven is en ze geen poot hebben om op te staan.
1. huisbaas is akkoord met de kippen
2. ze slapen met hun raam open op gelijkvloers, dat er aan de andere kant kippen in een hok zitten ....
Op zich is een kippenhok niet verboden. Anderzijds heb ik al contact gehad met de gemeente, en het feit dat de kippen tegen het hok bonken is op zich geen verboden item:
geblaf: neenartikel 2.7.13 uit het politiereglement: Dieren mogen geen abnormale hinder veroorzaken voor de omwonenden door aanhoudend geblaf, geschreeuw of gekrijs. Derhalve zijn de houders van dieren verplicht hun dieren op een degelijke wijze onderdak en verzorging te verlenen. De houders van de dieren waarvan het geluid de rust van de omwonenden stoort of als overdreven hinderlijk kan worden beschouwd, zijn strafbaar.
Dit artikel is voor interpretatie vatbaar. Wat voor de ene storend is, is het voor de andere niet.
geschreeuw: neen
gekrijs: neen
wel "gebonk"

- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 252 keer
Isoleer het kippenhok met dikke PIR platen (enkel op het dak als de rest te moeilijk is), die houden het geluid ook goed tegen. Hopelijk waait de geur hun slaapkamer niet binnen want dan gaan ze niet opgeven.
-
- Elite Poster
Ik ga voorlopig niks doen buiten dan hok op oude plaats, waar ze toen niet klaagden.
- AnD
- Elite Poster
De mensen kunnen tegenwoordig niets meer verdragen. Respect is er dikwijls ook niet meer voor de medemens.
Sommige mensen denken dat ze alle rechten hebben, maar geen plichten.
Het is dikwijls geven en nemen, maar velen vergeten dat en doen altijd aan "nemen", spijtig genoeg.
Sommige mensen denken dat ze alle rechten hebben, maar geen plichten.
Het is dikwijls geven en nemen, maar velen vergeten dat en doen altijd aan "nemen", spijtig genoeg.
-
- Elite Poster
Mijn buren zijn dan nog een handelszaak waar ik al regelmatig iets kocht .... heb ooit eens een klant van ons ook doorgestuurd die bij hem al zijn restjes heeft opgekocht.
Enkele weken terug heb ik ze zelfs eens een paar luidsprekers en versterker uitgeleend, omdat hun kinders aan een of ander project werkten en ze moesten een videomontage maken en hadden geen deftige luidsprekers.
Je zal wel begrijpen dat na hun zware mail met dreiging tot rechtzaak ik niet meer sta te springen
Enkele weken terug heb ik ze zelfs eens een paar luidsprekers en versterker uitgeleend, omdat hun kinders aan een of ander project werkten en ze moesten een videomontage maken en hadden geen deftige luidsprekers.
Je zal wel begrijpen dat na hun zware mail met dreiging tot rechtzaak ik niet meer sta te springen
-
- Elite Poster
"vos/marter/krapuul"
"Krapuul", slaat dat nu op uw buren ... ?
Iemand in mijn vriendenkring vertelde me ooit (toen hij in Gent woonde en een nogal armtierige woonst huurde) dat hoe meer plaats de mensen hebben, hoe meer ruzie ze maken met de buren. Ik vond dat er wel iets voor te zeggen viel voor die uitspraak.
Ironisch genoeg woont hij nu residentieel met grote tuin en heeft overal ruzie met de buren ! Enfin, hij heeft zijn eigen theorie bewezen.
"Krapuul", slaat dat nu op uw buren ... ?

Iemand in mijn vriendenkring vertelde me ooit (toen hij in Gent woonde en een nogal armtierige woonst huurde) dat hoe meer plaats de mensen hebben, hoe meer ruzie ze maken met de buren. Ik vond dat er wel iets voor te zeggen viel voor die uitspraak.
Ironisch genoeg woont hij nu residentieel met grote tuin en heeft overal ruzie met de buren ! Enfin, hij heeft zijn eigen theorie bewezen.
- heist_175
- Moderator
Oei, ik heb andere ervaring.
Omdat je groot woont
- maakt die paar centimeter grensperceel niets uit.
- kan je meer lawaai maken, zonder dat je uw buren stoort
- kan je gemakkelijk uw haag op 1m planten (ipv de wettelijke 0,5m)
- ...
Ik ken iemand die in Deurne woont, op wandelafstand van de Roma.
Daar wordt constant op straat over en weer geroepen, nachtlawaai, buren met een luide TV, ...
Als je meer plaats hebt, merk je niet eens dat de buren hun TV hebben opstaan.
Of wonen wij in een uitzonderlijk rustige wijk/straat
?
Omdat je groot woont
- ...
Daar wordt constant op straat over en weer geroepen, nachtlawaai, buren met een luide TV, ...

Of wonen wij in een uitzonderlijk rustige wijk/straat

-
- Elite Poster
Door het marter/vos probleem op te lossen, stond het hok dichter bij de buren, dus de oplossing van probleem x geeft nu probleem yfredo66 schreef:"vos/marter/krapuul"
"Krapuul", slaat dat nu op uw buren ... ?![]()
-
- Elite Poster
Nee, dat klopt wat je schrijft. In de stad is de burenoverlast allemaal veel extremer.heist_175 schreef:Oei, ik heb andere ervaring.
Omdat je groot woont
- ...
Daar wordt constant op straat over en weer geroepen, nachtlawaai, buren met een luide TV, ...![]()
Of wonen wij in een uitzonderlijk rustige wijk/straat?
Op de buiten heb je meer plaats, tuin etc en zou je verwachten dat er minder burenproblemen zijn. Maar dikwijls maakt men daar van een muis een olifant.
En omdat men elkaars gezicht niet letterlijk ziet en elkaars gevloek en dergelijke niet continu hoort (zoals dat bij flatbewoners soms wel het geval is) gaat men de problemen vanop afstand gaan oplossen (brieven schrijven, advocaten etc).
In de stad moet men gewoon veel meer verdragen van elkaar tot de kruik barst (en dan zijn de gevolgen soms niet te overzien, het gaat dan niet meer met briefjes schrijven ...)