Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

tdemeyer schreef:140W sluipverbruik in huis... De zoektocht kan beginnen...
Hou je ons op de hoogte?

Enkele verdachten:
microgolf
oven
wekkerradio
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

tdemeyer schreef:140W sluipverbruik in huis... De zoektocht kan beginnen...
Dat vind ik nog best meevallen: router, switchen, AP's, wekkerradio's, koelkast, diepvries, NAS, ...
Het zou me verbazen als je ergens een 100W-verbruiker zou vinden.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

heist_175 schreef:Dat vind ik nog best meevallen: router, switchen, AP's, wekkerradio's, koelkast, diepvries, NAS, ...
'k Vroeg mij dat eigenlijk ook af... Wat is "normaal" sluipverbruik in een gemiddeld huisgezin? Ik vermoed dat daar niet direct cijfers over bestaan...

Nu, als ik de Synology uitschakel daalt het verbruik al gauw een watt of 15... Ik kan idd moeilijk ook nog de fritz en de switchen etc uitschakelen :)
En de dect telefoons niet meer laden enzovoorts.... Nulverbruik is een utopie..

Nu ja.. Binnenkort in de nieuwbouw zonnepanelen op het dak.. Dan moet ik me daar al niet te veel meer van aantrekken :)


Feit is wel dat een slimme teller (ttz: hetgeen er aan data uitkomt) slecht is voor de gemoedsrust :):)
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 26 keer

tdemeyer schreef:Nieuwe digitale meter in huis sedert vorige week.. Vandaag een Homewizard P1 logger eraan gehangen..

140W sluipverbruik in huis... De zoektocht kan beginnen...
Ik heb er een paar van die Energy Sockets bij gekocht om sluipverbruik wat beter in kaart te brengen:
- 200W is mijn gemiddeld sluipverbruik (de afgelopen 2 weken)
- Telenet Modem, Ubiquiti POE Switch, Synology DS214 Play, Ubiquiti USG = samen 70W
- 130W is dus de rest (nog geen tijd gehad om de plug weer van de "internet stekkerblok" af te halen)

Als jouw sluipverbruik dus maar 140W in totaal is, dan lijkt me dat héél gunstig.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

tdemeyer schreef:'k Vroeg mij dat eigenlijk ook af... Wat is "normaal" sluipverbruik in een gemiddeld huisgezin? Ik vermoed dat daar niet direct cijfers over bestaan...
Wat normaal is, hangt vooral af van wat je zelf belangrijk vindt.
Ik ken mensen met een "sluipverbruik" van 1000W: een dikke home server, verschillende vijverpompen en een 4-tal diepvriezers.
Tja...

Als het u interesseert en/of je het belangrijk vindt, kan je u wel focussen op toestellen met een laag verbruik.
Ik heb mijn SYnology NAS bv vervangen (toen het nodig was, niet eerder) door een Core i5 op een mITX bordje: veel méér power en tegelijk 8-9W idle verbruik (dankzij een draadje op Tweakers, waar "de echte" nog veel lagere idle's halen).
Idem met diepvries, koelkast, DECT, ... Sinds 15 jaar kiezen we altijd voor het A++++++ model en dat levert op.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Hoh, het is niet dat ik wakker ligt van de mate/grootte van dat sluipverbruik hoor. Even bruut rekenen: grofweg 150wh * 365 dagen= 55Kw op jaarbasis.
Ik jaag er met al de rest gemiddeld 4000kWh per jaar door...

't Was eerder een vaststelling wat we aan niet-zichtbaar verbruik hebben, puur voor wat ik "randcomfort", of misschien beter "niet-zichtbaar" comfort zou moeten noemen:)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Het is geen 'niet zichtbaar' comfort he, het feit dat je eten/drank koel is als je de frigo opendoet is toch redelijk waarneembaar comfort bvb.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Ja, tuurlijk,.. net zoals internet hebben, draadloze telefoon (en bijhorende laders).. etc..
Bij gebrek aan een beter woord... Verbruik dat pas opvalt als het er niet meer is?
Digicafé
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

tom35 schreef:Ooit al is gehoord van een cafetariaplan? Dat systeem gaat veel verder dan wagens, dat gaat naar Electronic, vakantiedagen, hospitalisatie verzekering enz.. Perfect legaal en veel gebruikt in België... De it staat er bol van.. En neen de werkgever verdiend er niets aan, ze streven naar budgetneutraal maar ze leggen enkele procenten toe.. Op zich is dit niets anders dan eco cheques, maaltijd cheques, hospitalisatie, ambulante verzekering... Op de wagens wordt daarnaast vaa betaald dus de sociale zekerheid weet maar al te goed wat er gebeurd..
Dus misschien iets minder je fantasie op hol laten slaan...
Ze doen het zelfs in de horeca nu..
Tom
Vooraf : ik was een kleine 2 weken in het buitenland.

Ik vind het altijd hilarisch als posters hier maar half lezen wat gezegd wordt en dan zo eigenwijs en zelfverzekerd uit de hoek komen, zonder zich af te vragen of het misschien niet zou kunnen dat de poster bakken méér kennis heeft dan zijzelf.

Voor deze tussenkomst vb. had ik het ENKEL over de werkwijze zoals de poster die uit de doeken deed, niet over cafetariaplannen die wel de wettelijke regels volgen.

Als ik dan zeg dat ik 30 jaar ervaring binnen een multinational op HR, met een wagenpark van ongeveer 500 wagens en zelf méér dan één cafetaria-plan heb opgezet en onderhandeld met vakbonden en daarna laten goedkeuren door de RSZ en Financiën dan weet je ook wel dat je reactie gewoon HILARISCH is...
Laatst gewijzigd door Digicafé 26 mei 2022, 14:37, in totaal 1 gewijzigd.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

tdemeyer schreef:Hoh, het is niet dat ik wakker ligt van de mate/grootte van dat sluipverbruik hoor. Even bruut rekenen: grofweg 150wh * 365 dagen= 55Kw op jaarbasis.
Ik jaag er met al de rest gemiddeld 4000kWh per jaar door...
Het is 150W per UUR he. Dus da's 150 * 24 * 365 = 1314kWh/jaar of een derde van jouw verbruik.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

heist_175 schreef:Sinds 15 jaar kiezen we altijd voor het A++++++ model en dat levert op.
Heb je al eens uitgerekend hoeveel jaar je erover doet voor je de meerkost van je A++++++ model terug hebt ?

Misschien dat het met de huidige tarieven iets sneller gaat maar een tijdje geleden kon je dat amper terug verdienen.
SpecialK schreef:Het is 150W per UUR he. Dus da's 150 * 24 * 365 = 1314kWh/jaar of een derde van jouw verbruik.
Ik heb die berekening enkele jaren geleden ook gemaakt en dat is inderdaad schrikken... hier staan er ook een Xeon server (met een hele berg disken), UDM Pro, Managed switch, ... constant te draaien. De server heb ik eens gemeten en dat zat rond de 100W, dus alles bij elkaar zit ik ook ergens tussen de 100 a 150W vermoed ik (maar op zich is dat geen sluipverbruik vind ik).

Maar over de frustratie van de dag... zondagavond een bestelling geplaatst op eBay, persoon heeft het maandag morgen op de post gedaan in Oostenrijk en ondertussen zit het pakje 200 km verder. Hermes/mondial relay... zijn dat soms fietscouriers of zo :evil:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tomby schreef:zeer snel dus, want ze zijn al langs geweest. De schade was nog groter zelfs dan ik dacht want ook binnenin was er schade. Procedure is opgestart voor omruiling al moet er nu blijkbaar eerst nog tussen Siemens en MediaMarkt overlegd worden. Hopelijk is dat daar geen welles-nietes spelletje dat nog weken zal aanslepen.
Ok, de nieuwe vaatwasser staat er eindelijk. Dat bij de eerste installatie de installateur foto's nam, zelfs van het nog verpakte toestel, is blijkbaar standaard procedure bij hen om zich in te dekken bij discussies. Dus dan zat het vorige toestel wellicht toch gewoon zwaar beschadigd in de verpakking en had hij pas bij het installeren gezien dat er schade was.

Van de nieuwe zie ik wel nergens de handleidingen, maar gelukkig had ik die nog liggen van de eerste levering. Ik hoop dat de installateur die niet in de vaatwasser laten zitten heeft wanneer hij de machine aangezet heeft (is nu blijkbaar een test-programma bezig). Gelukkig zit dat in afgesloten plastic dat hopelijk ook niet gaat smelten in het toestel :p. Of ze zijn per ongeluk mee met het verpakkingsmateriaal natuurlijk.

Hilarisch overigens: terwijl ik al een afspraak had voor levering vandaag, kreeg ik gisteren ineens opnieuw een mail om een afspraak te maken (zelfde leverbedrijf). Bij nader toezicht blijkt dat zowel MediaMarkt als Siemens een nieuw toestel versturen... :roll: Jammer dat ik niets ben met 2 vaatwassers :angel: .
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

Tomby schreef:Bij nader toezicht blijkt dat zowel MediaMarkt als Siemens een nieuw toestel versturen... :roll: Jammer dat ik niets ben met 2 vaatwassers :angel: .
€10 en we spreken er niet meer over ;)

Maar goed dat eind goed al goed van toepassing blijkt te zijn
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

Personen die hier op het forum een mobiele airco aanbieden van 2 jaar oud aan een meeneemprijs van 180euro als deze momenteel voor 169,95euro nieuw te krijgen is.
https://www.sawiday.be/nl-be/p/77170374 ... 0-60m3-wit
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Inderdaad zucht... weer een argument om toch wapens te dragen... kan je mekaar meteen afknallen :roll:
DarkV schreef:Zondagavond een bestelling geplaatst op eBay, persoon heeft het maandag morgen op de post gedaan in Oostenrijk en ondertussen zit het pakje 200 km verder. Hermes/mondial relay... zijn dat soms fietscouriers of zo :evil:
Nogmaals zucht, pakje is na een week in Oostenrijk in de status "Vorbereitung Auslandsversand" :?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

DarkV schreef:Nogmaals zucht, pakje is na een week in Oostenrijk in de status "Vorbereitung Auslandsversand" :?
Hermes/Mondial Relay zijn nu eenmaal niet de snelste. Dat had de verzender iig moeten weten. Maarja, goedkoop(ste) he.

UPS op 3 dagen 14.30 EUR, of op 1 dag 19.27 EUR. Maarja, dat willen we er dan niet voor neerleggen.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 28 mei 2022, 16:25, in totaal 1 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik vind chronopost wel best snel maar dat is weer helemaal anders dan mondial relay.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Chronopost is dan ook een Express-koerier (de express-afdeling van het Franse La Poste).

Mondial Relay is niet van La Poste, maar wel DPD dat in hetzelfde (goedkope) gamma zit. Alhoewel DPD wellicht nog wat sneller is dan Mondial Relay.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Met alle gekte hier nog een extra ergernis (bovenop parkeer- en verkeersproblemen). In de dranktent hier tegenover heeft men blijkbaar vandaag de koelkasten gevuld (niet zien gebeuren wegens vandaag de buurt "ontvlucht") en werd een generator aangezet op luttele meters van ons slaapkamerraam. Bij thuiskomst direct het raam gesloten wegens stank binnen van de dieseluitlaat maar ik ga er van uit dat die generator de hele nacht zal blijven draaien.
Gisteravond de Romeo's e.d tot na middernacht op +800m die kabaal maakten, vanavond Roos van Acker en als toetje dus een generator... :bang:
Ik kan niet wachten tot het maandag is.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Roos Van Acker mag wel eens aan mijn raam komen staan hoor. :angel:
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

"Gerechtszaak" aan mijn broek gehad omdat ik nagelaten had binnen de 15 dagen te reageren op de vraag "Wie was de bestuurder van de wagen ten tijde van de overtreding" ... toegegeven ik was dat inderdaad compleet vergeten ... (en nee, je krijgt daar géén herinnering voor hoor !!)

1. Gaat over een overtreding van 57 km/h waar je 50 mag (51 na correctie) ... boete was 65 EUR ofzoiets (stom, had de nieuwe wagen pas 2 dagen en vergeten de CC op te zetten ... is nochthans een vaste paal waar ik al 10j voorbij rijd zonder boetes ...)
2. Boete was tijdig betaald
3. Auto is eigendom van mijn persoonlijke BV, de BV heeft géén personeel.

Anyway, NA tussenkomst van een advocaat mocht ik tevreden zijn met een gereduceerde boete van:
4000 EUR boete :eek: , waarvan 400 EUR effectief nu te betalen + resterend bedrag indien dezelfde overtreding opnieuw gebeurd binnen een periode van 1 jaar (+ de nieuwe boete ook dan).
200 EUR 'slachtofferhulp'
100 EUR gerechtskosten

Komaan man ... dat is nu toch echt de mensen treiteren dit hé ... de boete is betaald door mijn privé rekening. De naam op die rekening is dezelfde als het enige personeelslid in de BV ... maar ja ... ze moeten inkomsten hebben zeker ? 700 EUR voor niks :( :cop: :bang:

NGAAAAAAAH ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Sasuke schreef:1. Gaat over een overtreding van 57 km/h waar je 50 mag (51 na correctie)
Daarvoor een boete geven is zelfs schandalig... er is geen enkel aantoobaar bewijs dat dit voor wie dan ook een risico is.

Het is maw. gewoon zakken vullen... puur schandelig.

Bij de beenhouwer kaffer je het personeel toch ook niet uit omdat je 51 gram prepare krijgt ipv 50 gram :bang:

Ik begrijp echter wel niet hoe dit kan stijden tot 4000 euro... op basis van wat ?
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

on4bam schreef:maar ik ga er van uit dat die generator de hele nacht zal blijven draaien.
Geen idee wie er voor gezorgd heeft maar de generator staat af :-D :-D
Momenteel nog wel lawaai van de muziek
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

DarkV schreef: Ik begrijp echter wel niet hoe dit kan stijden tot 4000 euro... op basis van wat ?
De 65 EUR (waarschijnlijk een "afronding" van 63 EUR) die hij zegt was geen boete maar een minnelijke schikking, waarvan achteraf dan bleek dat OP niet aan de voorwaarden ervan voldeed. De minnelijke schikking zou terugbetaald moeten worden, waarna de gerechtelijke strafvervolging begint.

Wat de boete dan betreft:
Het overschrijden van de toegelaten maximumsnelheid bepaald in de reglementen uitgevaardigd op grond van deze gecoördineerde wetten wordt gestraft met een geldboete van 10 euro tot 500 euro.
Weliswaar te verhogen met de opdeciemen, dus 80 EUR tot 4000 EUR.

OP heeft bijgevolg de maximumboete gekregen (de rechter was Peter D'hondt oid?) die voorzien is voor deze overtreding, waarvan het grootste deel met uitstel. Alsook een strafblad.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

De boete/veroordeling van die 400/4000 EUR was NIET voor de snelheidsovertreding, maar voor het niet voldoen aan een Administratieve verplichting. Wanneer de auto op naam van een bedrijf staat, is het bedrijf verplicht aan te geven wie de bestuurder was van het voertuig ten tijde van de overtreding. Dat is een apart formulier dat naar het bedrijf gestuurd wordt.

Die administratieve verplichtingen nalaten wordt altijd omgevormd tot een rechtszaak met een geijkte boete van 4000 EUR. Ik had chance dat het de eerste keer was dat ik dat heb nagelaten, daarom moet ik ‘maar’ 400 EUR betalen (verhoogd met de rest naar 700 EUR dus).

Ik vind dat echt schandalig zulke praktijken, welk rechtssysteem vindt zoiets uit ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Sasuke schreef:De boete/veroordeling van die 400/4000 EUR was NIET voor de snelheidsovertreding, maar voor het niet voldoen aan een Administratieve verplichting. Wanneer de auto op naam van een bedrijf staat, is het bedrijf verplicht aan te geven wie de bestuurder was van het voertuig ten tijde van de overtreding. Dat is een apart formulier dat naar het bedrijf gestuurd wordt.
Ah, wel de wettelijke boete voorzien hiervoor is 1600 EUR tot 32000 EUR, dus er nog relatief goed vanaf gekomen dan met 4000 EUR waarvan 3600 EUR met uitstel. "Deze straffen worden verdubbeld bij herhaling binnen drie jaar te rekenen van de dag van de uitspraak van een vorig veroordelend vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan." Verder komt deze veroordeling op het strafblad, maar de snelheidsovertreding in kwestie weliswaar niet.

De minnelijke schikking blijft bestaan en komt nog eens bovenop het totale bedrag. Maar besef dat, had je de minnelijke schikking niet betaald, je "vrijuit" ging gaan voor vervolging van de snelheidsovertreding in kwestie gezien het parket de identiteit van de overtreder niet zou kunnen aantonen. Je kan het dus zien alsof je nog eens 65 EUR zonder verplichting hebt bijbetaald aan de staat als ~10% "fooi" voor de bewezen diensten, bovenop de boete.

In de praktijk is dit een manier om bij erg hoge snelheidsovertredingen het rijverbod te kunnen vermijden als zaakvoerder/overtreder: de bestuurder niet meedelen en men riskeert enkel de boete, niet de vervolging voor de snelheidsovertreding en het mogelijke rijverbod als gevolg. In die zin is het dus net NIET aangeraden om de gebruikelijke bestuurder te laten registreren.
Sasuke schreef:Ik vind dat echt schandalig zulke praktijken, welk rechtssysteem vindt zoiets uit ?
Het onze. En we zien dagelijks hoeveel effect dat heeft op de veiligheid op de weg: nihil. Maar het brengt goed geld op voor de nieuwe nutteloze politieke postjes die ontstaan omdat we steeds weer op dezelfden stemmen.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

on4bam schreef: Momenteel nog wel lawaai van de muziek
Ik voel je pijn :-D Ik zit hier elk jaar met 2 weken kermis tot in de relatief vroege uren. Dat is dan een kakofonie van alle denkbare slechte muziek. Ik snap niet dat ze daar niet gewoon 22:00 uur aanhouden als eindtijd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

DarkV schreef:
Daarvoor een boete geven is zelfs schandalig... er is geen enkel aantoobaar bewijs dat dit voor wie dan ook een risico is.
Dat is het licht van de zon ontkennen wat jij hier doet…
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

crapiecorn schreef:
on4bam schreef: Momenteel nog wel lawaai van de muziek
Ik voel je pijn :-D Ik zit hier elk jaar met 2 weken kermis tot in de relatief vroege uren. Dat is dan een kakofonie van alle denkbare slechte muziek. Ik snap niet dat ze daar niet gewoon 22:00 uur aanhouden als eindtijd.
In Leuven is dat om 23.00 geloof ik en de mensen verdienen amper het zout op hun patatjes.
Als je er op voorhand van op de hoogte gebracht wordt kan je je organiseren, als je dan nog problemen maakt neigt het naar mijn gevoel naar onverdraagzaamheid.
Maar dat is eigen aan de moderne maatschappij .
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Er is een verschil tussen 23 uur en 2 uur in de ochtend he. Ik ben al voor verdraagzaamheid. Maar meerdere verstoorde nachten (met de gevolgen van dien) gaat me toch wat te ver.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

CCatalyst schreef:
Maar het brengt goed geld op voor de nieuwe nutteloze politieke postjes die ontstaan omdat we steeds weer op dezelfden stemmen.
Heb je een suggestie op wie te stemmen zodat dit probleem daarna van de baan is?
DarkV schreef:Daarvoor een boete geven is zelfs schandalig... er is geen enkel aantoobaar bewijs dat dit voor wie dan ook een risico is.
Het is natuurlijk voor niemand prettig om een minnelijke schikking te krijgen (al krijg je voor zo'n overtredingen in eerste instantie en in gewone omstandigheden een onmiddellijke inning en geen minnelijke schikking) voor zo'n beperkte snelheidsovertreding maar je moet ergens de grens trekken. En eenmaal die grens overschreden (hoe klein ook, een grens is nu eenmaal een grens, en je moet er ook rekening mee houden dat er al een correctie naar beneden was op die grens en de meeste on board snelheidsmeters ook nog eens een afwijking naar boven hebben) volgt er een onmiddellijke inning. Wanneer die niet tijdig betaalt wordt een minnelijke schikking en wanneer men daar niet op ingaat (of wanneer de snelheidsovertreding gepaard gaat met andere overtredingen die de gunst op de OI doen vervallen) pas een rechtzaak.
Waar wil jij dan de grens trekken voor snelheidsovertredingen? 60, 80, 100,.... ? Of ben je eerder voorstander van een ander systeem zoals in het buitenland? Bv. een rijbewijs met punten waarbij je na het verzamelen van voldoende punten je rijbewijs voor een bepaalde periode verlies + eventuele herscholing met alle kostelijke gevolgen van dien? Of een combinatie van geldboete + puntensysteem,..... ?
Of gewoon, gezien er geen enkel aantoonbaar bewijs is dat het voor andere weggebruikers een risico vormt, iedereen zijn zin laten doen op de openbare weg? Of..... ?
Sol Invictus!
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

ivob schreef:Heb je een suggestie op wie te stemmen zodat dit probleem daarna van de baan is?
Er was recent een nieuwe partij die hieraan iets ging doen.
Ze kregen de macht en deden, en doen, exact het tegenovergestelde. :-|
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

Als dat dezelfde partij is waaraan ik denk (NVA?) is dat toch niet meer zo recent.
Andere nieuwe partijen (van naam want het is in se ook maar een allegaartje van de overschot van uitgedoofde partijen + overlopers uit andere oude partijen) die de macht kregen toebedeeld zie ik niet onmiddellijk.
Maar ik deel je mening daarin. Het blijft dus een open vraag. :-D
Sol Invictus!
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Wat is recent?
Inderdaad niet van gisteren, maar wel lang genoeg om te bewijzen wat ze (niet) waard zijn en niet zo lang als de 'traditionele' partijen die werken volgens het principe 'van vader op zoon'.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Joe de Mannen schreef: Als je er op voorhand van op de hoogte gebracht wordt kan je je organiseren, als je dan nog problemen maakt neigt het naar mijn gevoel naar onverdraagzaamheid.
Maar dat is eigen aan de moderne maatschappij .
We worden, wat betreft verkeershinder, steeds op de hoogte gebracht. Nu gaat het om een once in 10 (alléé 12) years maar natuurlijk was er twee weken terug ook al iets (geen last van gehad wegens weekendje in NL) en dan is er nog wel eens een loopwedstrijd, fietswedstrijd, schoolfeest, of ander evenement waarbij een groot deel van de parkeerplaatsen verdwijnen en straten (deels) afgesloten worden.
De muziek is een "kleine frustratie" en minder belangrijk gezien we het geluk hebben dat onze slaapkamer aan de andere kant van het huis is en dan is het geluid genoeg gedempt.
BTW, sind 6 uur vanmorgen zijn we opgesloten, alles is afgesloten met nadar (wakker om 6u10 omdat men de nadars over de straat sleepten).

Onverdraagzaam? Nee, maar jaar na jaar zijn er meer "evenementen" en telkens is er hinder. Zelfs nu is er meer hinder dan in 2010 en vorige edities omdat men het steeds groter aanpakt. Ik hoor in elk geval steeds meer klachten, zelfs van horeca die gewoon sluit omdat ze al dagen op voorhand hun terras moesten verwijderen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

ivob schreef:
DarkV schreef:Daarvoor een boete geven is zelfs schandalig... er is geen enkel aantoobaar bewijs dat dit voor wie dan ook een risico is.
Het is natuurlijk voor niemand prettig om een minnelijke schikking te krijgen (al krijg je voor zo'n overtredingen in eerste instantie en in gewone omstandigheden een onmiddellijke inning en geen minnelijke schikking)
De snelheidsboete wordt niet betwist (die heeft Sasuke trouwens ook braaf betaald) maar het ging hier over de boete voor het niet doorgeven wie de bestuurder was.
Ik vraag me af hoe dat met leasingwagens werkt want is dan niet zowat elke bedrijfswagenrijder die een poolwagen aanneemt in overtreding?
Ik heb een tijdje met een poolwagen rondgereden, en de eerste dag dat ik die had ben ik daarmee geflitst; 123 na correctie op de E313 dus ik ben al net zo'n wegpiraat als Sasuke. Ik had het op het moment zelf zien flitsen, maar geen boete ontvangen. Tot ik eens bij mijn collega die daarvoor met die wagen gereden had ging informeren of die boete toevallig bij hem was terecht gekomen, en dat was zo. Hij had er een stuk of 4, waarvan de laatste dus door voor mij was. Maar niemand die dat ooit gaat weten want ik heb die boete betaald maar geen verklaring meer doorgestuurd, dus de politie denkt dat hij die overtreding begaan heeft.

Ik dacht trouwens dat als de bestuurder niet geidentificeerd kan worden, dat de boete dan sowieso voor de eigenaar van de wagen is.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

SpecialK schreef: De snelheidsboete wordt niet betwist (die heeft Sasuke trouwens ook braaf betaald) maar het ging hier over de boete voor het niet doorgeven wie de bestuurder was.
Dan heb ik me vergist.
Ik kon uit de reactie van DarkV alleen maar afleiden dat hij de boete voor de snelheidsovertreding te gortig vond. Ik reageerde dan ook daar op en niet op wat Sasuke schreef en deed.
Cfr. =>
DarkV schreef:
Sasuke schreef:1. Gaat over een overtreding van 57 km/h waar je 50 mag (51 na correctie)
Daarvoor een boete geven is zelfs schandalig... er is geen enkel aantoobaar bewijs dat dit voor wie dan ook een risico is.

Het is maw. gewoon zakken vullen... puur schandelig.

Bij de beenhouwer kaffer je het personeel toch ook niet uit omdat je 51 gram prepare krijgt ipv 50 gram :bang:
SpecialK schreef:Ik vraag me af hoe dat met leasingwagens werkt want is dan niet zowat elke bedrijfswagenrijder die een poolwagen aanneemt in overtreding?
Waarom zou de bestuurder in overtreding zijn door te rijden met een poolwagen? Dat staat hier los van.
Rij je met een vaste leaseauto is de bestuurder meesal gekend en komt de boete meestal ook rechtstreeks bij de bestuurder terecht.
rij je occasioneel met een poolwagen en deze staat louter geregistreerd op naam van het bedrijf komt de boete terecht bij het bedrijf. Deze stuurt de boete door naar de werknemer (of betaalt ze zelf) en het is de verantwoordelijkheid van het bedrijf om het document mbt tot de bestuurder in te vullen en door te sturen aan het parket (dus niet de bestuurder).
Ik dacht trouwens dat als de bestuurder niet geidentificeerd kan worden, dat de boete dan sowieso voor de eigenaar van de wagen is.
Correct. Als eigenaar van de auto (particulier of bedrijf) blijf je ten alle tijde verantwoordelijk wat er met jouw voertuig gebeurd (uiteraard niet wanneer je kan aantonen dat er buiten je eigen wil mee werd gereden).
Sol Invictus!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Heel de discussie over wie de chauffeur is bij een snelheidsovertreding kun je vermijden door het systeem toe te passen wat Luxemburg al jaren hanteert maar hier leven we op dat vlak nog in de middeleeuwen. Een auto die te hard rijdt in Luxemburg wordt zowel vooraan als achteraan geflitst waarbij de bestuurder duidelijk in beeld komt. Het is ooit een collega op mijn vorig werk overkomen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

on4bam schreef:
Joe de Mannen schreef: Als je er op voorhand van op de hoogte gebracht wordt kan je je organiseren, als je dan nog problemen maakt neigt het naar mijn gevoel naar onverdraagzaamheid.
Maar dat is eigen aan de moderne maatschappij .
We worden, wat betreft verkeershinder, steeds op de hoogte gebracht. Nu gaat het om een once in 10 (alléé 12) years maar natuurlijk was er twee weken terug ook al iets (geen last van gehad wegens weekendje in NL) en dan is er nog wel eens een loopwedstrijd, fietswedstrijd, schoolfeest, of ander evenement waarbij een groot deel van de parkeerplaatsen verdwijnen en straten (deels) afgesloten worden.
De muziek is een "kleine frustratie" en minder belangrijk gezien we het geluk hebben dat onze slaapkamer aan de andere kant van het huis is en dan is het geluid genoeg gedempt.
BTW, sind 6 uur vanmorgen zijn we opgesloten, alles is afgesloten met nadar (wakker om 6u10 omdat men de nadars over de straat sleepten).

Onverdraagzaam? Nee, maar jaar na jaar zijn er meer "evenementen" en telkens is er hinder. Zelfs nu is er meer hinder dan in 2010 en vorige edities omdat men het steeds groter aanpakt. Ik hoor in elk geval steeds meer klachten, zelfs van horeca die gewoon sluit omdat ze al dagen op voorhand hun terras moesten verwijderen.
Dan kan je in dialoog gaan met stadsbestuur en/of organisatie. Ik ben er zeker van dat die ook voor oplossingen willen zorgen.
Dat je sinds 6uur 'opgesloten zit' daar kan ik alleen maar van hopen dat je op de hoogte was dat dat ging gebeuren OF dat er toch een uitweg is als je weg wil.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”