Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

>> Wat Dacia als merk betreft.. Ga je dat echt een auto noemen en vergelijken met een doorsnee familiewagen...



Ze zullen ongetwijfeld wel 'goed' rijden. Wat er veel echter niet beseffen is dat je ook een deel aan veiligheid koopt.
Als ge ziet dat de 2021 model van de Dacia's twee sterren haalt rij ik liever in een 50 in een dozijn doorsnee familiewagen met 5 sterren rond.


OT: iPhone 12 Pro Max
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

heist_175 schreef:Je hebt gelijk in uw rant tegen EV dat ze subsidies krijgen en dus dat de kosten niet correct doorgerekend worden.
Anderzijds betalen ICE wagens evenmin voor de vervuiling (NOx, CO2, ...) van hun uitstoot. Dat is ook een impliciete subsidie.
Als zelfstandige betaal ik wel degelijk op uitstoot....
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

Hopelijk een goeie koop en houd die het even lang vol als zijn voorganger (bijna 11jaar en nog steeds gebruikt)

De nieuwe heeft windows 11 en ik raak het niet gewoon, denk dat hij vlug windows 10 gaat draaien ;)
Stond sedert woensdag in de lokale Aldi met 3j garantie

Afbeelding

Core gamingnotebook

MEDION® ERAZER® Crawler E25 (MD63930)
AMD Ryzen™ 5 5600H-processor
NVIDIA® GeForce RTX™ 3050 laptop GPU met 4 GB GDDR6 VRAM
512 GB PCIe SSD
16 GB DDR4-werkgeheugen op max. 3.200 MHz
39,6 cm (15,6″) FHD-display met 144 Hz
Extreem dun displayframe
Toetsenbord met RBG-achtergrondverlichting
Windows 11 Home
Bijlagen
Knipsel.JPG
(179.33 KiB) Nog niet gedownload
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Nooit van zijn leven bepaald een vrouw wat over de electronica bij mij. Behalve als ze koffiezet ofzo wil, da boeit niet.
Mss daarmee dat ik nu ook alleen ben haha.

Als je 4m van uwe tv zit moede een 65 kopen. Simpel toch?
Een 50 is klein.
Ik heb een 55 inch oled en zit er ong 2.80m van. Voor mij zou 65 te groot zijn alhoewel ik ook nog een stuk achteruit kan zetten.
Tttsss
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Na lang twijfelen een nieuwe digitale piano aangeschaft.

https://www.roland.com/nl/products/fp-90x/
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6013
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

axs schreef:Na lang twijfelen een nieuwe digitale piano aangeschaft.

https://www.roland.com/nl/products/fp-90x/
Laat weten wat je ervan vindt?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1991
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Mijn Black Friday (impuls) aankopen.

Samsung Galaxy A52S 5G 324€ via Samsung portal website van Luminus (Luminus koritingen voor klanten)
Samsung 2TB 980Pro SSD 229€ via Alternate
Chromecast with Google TV 49,99€ via Fnac

Dan nog gewone niet BF zaken.

TESSAN Power Strip Cube Stekkerdoos met 3 Stopcontacten en 3 USB
https://www.amazon.nl/gp/product/B08L8P ... UTF8&psc=1
Emotionlite Nachtlampje stopcontact met schemeringssensor, helderheid traploos instelbaar
https://www.amazon.nl/gp/product/B07HHY ... UTF8&psc=1
V7 RMUR1U-1E Universele rackrail 1HE met instelbare diepte voor mijn Dell R430 server.
https://www.amazon.nl/gp/product/B01K1J ... UTF8&psc=1
ICY BOX Harde schijf koffer voor 19 schijven zoals 3,5 inch harde schijven, 2,5 inch SSD/HDD en M.2 SSD
https://www.amazon.nl/gp/product/B08H5S ... UTF8&psc=1
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Onlangs een Samsung 980 1 tb gekocht alsook een 4 tb extra storage.

Vanavond een oneplus nord 2 - 256 GB gekocht op amazon. Hopelijk kan ik er veel plezier aan beleven.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nintendo Switch Oled :)
Afbeelding
Bijlagen
Switch-Oled-31072021.f1633684143.jpg
(55.53 KiB) Nog niet gedownload
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Na heel veel wikken en wegen gisterenavond deze combo besteld bij Dragoncomputers:
  • moederbord Gigabyte Z690 UD DDR4 USB 3.2 SATA600 AM4
    CPU Intel Core i5 12600K 10-Core (16 threads) 3.7Ghz (turbo: 5.3Ghz)
    grafische kaart ASRock AMD Radeon RX 6600 XT Challenger D 8GB OC grafische kaart (niet zeker of het de D of ITX zal zijn, want de foto op de website van Dragon toont de ITX versie, maar in de specs staat er multiview = 4, dus de OC versie)
    case Be Quiet! Silent Base 601 14cm fans met fancontroller 3x USB
    voeding 700 watt Be Quiet! SP9 80+
    cpu cooler extreem stille Scythe Mugen 5 PCGH koeler
    32Gb DDR4
Recente SSD's heb ik nog liggen en een W11pro zet ik er wel zelf op via Licentiepromo.

Ik hoop vooral op een stille combinatie. Hoofdzakelijk kantoorgebruik + 3 schermen + Lightroom/Premiere
Ik had een Ryzen 5 5600x overwogen, ook even overwogen om een "Lenovo klant-en-klare i9 12de gen" te bestellen bij Coolblue, maar gezien vooral kantoorgebruik én de positieve reviews van de i5 12600k (en de negatieve over de nieuwe i9), en het feit dat het toestel bij Coolblue gewoon standaardcomponenten had, heeft dit me toch doen overhellen naar deze i5 waarbij ik zelf wat opleg voor een gedempte case en betere ventilatie.

Nog 200 euro Black Friday korting in de wacht gesleept tov individuele componenten samenstellen.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nieuwe smartphone: OnePlus Nord v2 - de 256 GB versie. 439 € op amazon met black friday. Op het eerste zicht best tevreden van :-).
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 429
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 6 keer

Uiteindelijk de knoop doorgehakt en de oculus quest 2 aangeschaft.

Wat een leuk ding! Graphics zijn niet super wauw maar voor mij is de VR ervaring toch zeer aangenaam.
Eleven table tennis en Moss (puzzle game waarbij je een muisje door een wereld leidt) zijn voorlopig de favorieten.

Zot hoe echt dat voelt.. Ik wilde gisteren mijn controllers even uitdoen terwijl ik mijn VR bril nog op had, bleek dat ik ze niet op de tafeltennis tafel kon leggen :angel:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Dubbel tap op de zijkant van je headset en je kan er door kijken om je controllers veilig effe aan de kant te leggen ;)
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 429
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 6 keer

dat heb ik inderdaad aan staan :D

Gewoon zot dat mijn 'mind' dacht dat die tafel echt was op één of andere manier..
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Je kan allerlei "objecten" (zoals een tafel en een zetel) toevoegen in de Quest zijn guardian systeem hé.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Audiocombo voor op m'n desk gekocht.

Sabaj A10a + A10d + A10h.
https://www.audiosciencereview.com/foru ... 10h.25123/

Het voordeel van Sabaj is ondermeer dat ze hun voedingen verzorgen, da's meestal wel een issue met goedkoper Chinees audiomateriaal. Het ziet er ook goed uit. De afstandsbediening werkt over de 3 componenten. Er is een website met support, de producent mengt zich al eens op fora. Het vroegere "we maken maar eens iets voor op Aliexpress" is totaal verdwenen. Chinese kwaliteit maar next-level.

Met 2 paar Lonpoo LP42 speakers, met aangepaste bekabeling van Lonpoo.
https://www.tnt-audio.com/casse/3_speak ... out_e.html
Eén paar hangt nu aan m'n Connect Amp die mijn TV-surround systeem aanstuurt, samen met een actieve subwoofer van Polk en twee symfonisken.
Wow. Dat was wel even een "jaw-dropping experience". Ook hier een website van de fabrikan, met support, zelfs al moeten mailen naar de fabrikant, en binnen het uur reactie gekregen.

Het andere paar Lonpoos staat naast m'n schermen in m'n buro icm de Sabaj. Gekocht op basis van reviews, reddit commentaren, enz. En goed gelukt. Ik ben geen audiofiel, maar ik kan wel zeggen dat dit (heel) veel kwaliteit is voor relatief weinig geld.

Nu nog een top bekabelde open headphone ergens begin 2022 op de kop tikken.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dafke schreef: Als zelfstandige betaal ik wel degelijk op uitstoot....
Uitstoot? Enkel CO2 ja. Alle andere toxische brol en fijn stof wordt helemaal niet in rekening gebracht.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

R2D2 schreef:
Dafke schreef: Als zelfstandige betaal ik wel degelijk op uitstoot....
Uitstoot? Enkel CO2 ja. Alle andere toxische brol en fijn stof wordt helemaal niet in rekening gebracht.
Allez, weer iemand die denkt dat zelfstandigen 'minder' betalen dan bedienden/arbeiders zeker ? Als je dat echt denkt ... wordt dan zelf zelfstandige en kom dan nog eens terug.

BTW ... wordt je als werknemer dan wel belast op toxische brol e.a. ??
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik ben zelfstandige...
Ik weet waarover ik spreek.

En het is een feit dat in de fiscaliteit men de CO2 uitstoot op een bepaald moment als maatstaf genomen heeft voor de fiscaliteit en daarmee de diesel nog eens gepromoot heeft. Met de ronduit toxische polluenten (N2, NOx, HC, PM 2,5 en PM10) werd dus geen rekening gehouden.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1336
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Zelfstandige niks voor mij, extreem slecht in mezelf te verkopen en toch wel belangrijk :lol:

Congé met sinterklaas (ok, niet alles is deze week) en volgens moeder te oud om teveel uit te geven aan poppen (uhm...ftr die woont hier niet en heeft mijn old computercrap hoarder periode gelukkig niet meegemaakt :lol: ) :

mikrotiks aanpassen aan de nieuwe industrie standaard, Ikea 12.5" rack
CRS309 opvallend passend met standaard rack oortjes, enkel de 'lange' kant vervangen met een gewoon (brand loyalty/junk hoarding win)
CSS610 rackmount inkorten + cable guide (ook direct Coupe Dremel... VCA duidelijk vervallen)

Introducing Tinneke, de mini m1 om het totaal ingraven in de apple wereld volledig te maken. Wilde eigenlijk wachten op pro versie maar die zal ook pro prijs hebben dus beetje proberen of het dat wel waard is...
+ best vlot
+ na veel puzzelen eindelijk beide schermen ok (benq op DP via Thunderbolt Dock, Cintiq via HDMI+USB)
- véél te weinig poortjes... dock echt noodzaak.

cintiq (moest iemand het probleem ooit tegen komen...)
usb-c als enige scherm, display controls werken gewoon niet (raar, is normaal net beter thuis op apple) maar de rest allemaal ok
HDMI + USB via thunderbolt->usb-c, scherm reset om de paar seconden (wil waarschijnlijk display via usb-c), display controls error "known error, reboot tablet" maar dat helpt niet.
HDMI + USB3 (ook niet de C poort in cintiq, geen goesting om te testen of dat werkt). Alles ok, display controls duurt best lang maar ze komen.

OWC Thunderbolt Pro Dock
+ 10gbit... de reden dat ik deze koos... toch aan te raden om 10gbit rechtstreeks te nemen
+ displayport (wat ik eigenlijk nodig had)
+ schakelaar om de fan uit te zetten... (nog niet aangedurfd om uit te laten want wordt toch beetje warm)
- - - - noise!!!!!! continu en meer dan ik op desktop wil, klinkt niet fluitend of als bespaard op fan maar echt teveel lawaai. Zal minder storen met muziek maar veel te duidelijk aanwezig.
- geen dock met sfp+ gevonden (waarschijnlijk de reden voor de warmte, is mijn eerste 10g koper verwarming...)
=> beetje miskoop ivm geluid. Voor 10gbit andere tb oplossingen, ook met sfp of gewoon 10gbit optie nemen (de goedkoopste keuze)

soft: meeste beschikbaar op apple. Zbrush (nog) niet M1 native en op mijn 'poke stuff and see what happens' niveau is het trager dan pc (amd 3900) maar niet onwerkbaar. WOW is wel... no match voor de 2070 maar op realistischere settings (4/10) speelbaar. Beter dan verwacht maar gelukkig niet de bedoeling. Paar 'god I s**** at this' blender projectjes (beta 3.0 én extra beta M1... living on the edge) zijn voelbaar soepeler dan pc (render tests nog weinig nut, paar seconden... zoals ik zei, niveau is echt laag :lol: ) maar dus niet meetbaar (+ pc ook niet zelfde versie).

Ik zoek nog wel een mediamonkey achtige manager/player... enige bruikbare die ik uit alle lijstjes van apple links en sites vind is Strawberry en niet al te stabiel (denk probleem gevonden te hebben... me... en hopelijk dus beter), de rest leest geen tags, spelen enkel wat apple music zelf kan (en willen dan nog dat je extra betaalt), resetten bij elk nieuw nummer het volledige geluid (zal waarschijnlijk minder opvallen met gewoon speakers maar clarett moet elke keer terug sync vinden en getik is irritant)... echt probleem op een vlak waar ik geen problemen verwacht had.

Inlezen muziek op strawberry overigens extreem traag (1gbit 2 uur, 10gbit 20 minuten bezig en 40%, pc versie 15 minuten)... Terwijl intussen de hele Pride & Prejudice (don't hate me...it's the hormones...) 15G op minder dan 2 minuten overgezet zijn... (gewoon snelheidstest, denk dat zus aan haar limiet Austen/Grant/Firth zit en het stillaan levensgevaarlijk wordt, als teamleader me verplicht nog meer vakantie te nemen vrees ik het ergste :| )

ftr heb mezelf een week facebook timeout opgelegd dus moet ergens mijn onzin kwijt maar het is tenminste gedeeltelijk on topic :lol:
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Al mijn DECT telefoons vervange door Fritz!Fon M2's.

Blijft toch geweldig het fritz ecosysteem.
Enorm veel opties op een simpele huis telefoon.

Wilde eerst de C5 of 6 halen, maar heb niet echt nut aan zo'n kleurenscherm.
Misschien als ik ooit een IP camera heb voor de deurbel.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Garpenlov schreef:Al mijn DECT telefoons vervange door Fritz!Fon M2's.

Blijft toch geweldig het fritz ecosysteem.
+ 1
Ik vind dat geweldig.

Op een gegeven moment kon je op Amazon.fr in "tweedekeus" M2's voor ik denk 15 euro krijgen of zo.
Wel Duitse taal, maar who cares voor een reservetoestel op de kamer.
Het ecosysteem is het ook al behoorlijk, en vaak ook Duitse interfaces. 7490, 2400, 3000, 600, 2 telefoons, ...
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Had er toevallig een paar nieuw sealed-in-box gevonden op 2dehands.be.

40€ voor twee.

Echter nu dat ik enkel nog VoIP bij ovh heb, zou ik mijn Fritz box 7590 moeten verkopen en een 7530 ofzo nemen.

Dient enkel als telefoon centrale hier, de 7590 ondersteunde analoog van Telenet.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ha ja, speelgoed, zou hier nog zoveel kunnen posten :-)

Dit is wel echt speel-speelgoed :-)
09C1A32D-E1F8-4F57-A2E4-46317741B716.jpeg
(2.85 MiB) Nog niet gedownload
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

selder schreef:Ha ja, speelgoed, zou hier nog zoveel kunnen posten :-)

Dit is wel echt speel-speelgoed :-)

09C1A32D-E1F8-4F57-A2E4-46317741B716.jpeg

next selder post: fullsize versie gekocht (dat, of iets nieuws van apple) :lol:
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

selder schreef:Ha ja, speelgoed, zou hier nog zoveel kunnen posten :-)

Dit is wel echt speel-speelgoed :-)

09C1A32D-E1F8-4F57-A2E4-46317741B716.jpeg

Die haakjes op de voorgrond, is dat om er een kerstbal van te maken en hem dan in de boom te hangen?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Da’s voor die plastieke kap vast te zetten. Veel herinneringen zijn teruggekomen, had die 15 jaar geleden ook, al direct naar upgrzdes aan’t zoeken, en m’n drift banden passen ook. Echt echt speelgoed, haha!

Apple: ja, zo goed als alles nieuw: 13 Pro 256GB, iPad Pro 12,9 voor sidecar, iPad mini kannibaliseert de Max. Apple Watch 7 zonder e-sim incoming, Earpods 3, en heb m’n onderzoek afgerond & ga voor een middenmoot 14” M1 PRO gaan, wacht wel op de M2 om m’n Asus TUF Dash 15 (RTX3070 voor een habbekrats!) te vervangen…
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Vervroegd kertscadeau voor mezelf, namelijk een MiniDSP UMIK-1 meetmicrofoon om eens met REW mijn speakers uit te meten (met en zonder Audyssey XT32 correctie), galm in de living eens in kaart brengen en kijken wat panelen uitmaken. Spelen dus :-D
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

In mijn Kerstpakje dit jaar: Daikin airco.
2 Stylish units in de woonkamer/keuken, 2 Stylish units in het kantoor en een Perfera unit in de slaapkamer.
Voor Nieuwjaar nog een thuisbatterij bestellen zodat de airco op zonne-energie kan draaien deze zomer.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Nageplaatst of geïntegreerd met een hybride omvormer?
TeLugo
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 sep 2021, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

seagull schreef:In mijn Kerstpakje dit jaar: Daikin airco.
2 Stylish units in de woonkamer/keuken, 2 Stylish units in het kantoor en een Perfera unit in de slaapkamer.
Voor Nieuwjaar nog een thuisbatterij bestellen zodat de airco op zonne-energie kan draaien deze zomer.
Overdag meer koelen als er veel zon is, dan heb je die batterij niet nodig...
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Een nieuw hobby'tje begonnen!

Yamaha FJR 1300 uit 2004, verdorie een zwaar ding om op een aanhanger te duwen...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

heist_175 schreef:Nageplaatst of geïntegreerd met een hybride omvormer?
Geen hybride omvormer.
3 x 400 V installatie van Youpower met:
  • 3 x Victron MultiPlus-II GX 48/3000/35-32 omvormer/lader
  • Victron Cerbo GX controller met GX Touch
  • 2 x BYD B-BOX PREMIUM LVL 15.36kWh
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

seagull schreef:
heist_175 schreef:Nageplaatst of geïntegreerd met een hybride omvormer?
Geen hybride omvormer.
3 x 400 V installatie van Youpower met:
  • 3 x Victron MultiPlus-II GX 48/3000/35-32 omvormer/lader
  • Victron Cerbo GX controller met GX Touch
  • 2 x BYD B-BOX PREMIUM LVL 15.36kWh
Dit zijn eigenlijk de enige deftige thuisbatterij installaties, klaar voor (af en toe) offgrid. Hoe schakel je over? Bij ons gaat dat met enwitec automatic transfer box.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1336
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Garpenlov schreef:Een nieuw hobby'tje begonnen!
Uwe groenen bak zit te vol :angel:
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

liegebeestig schreef:Dit zijn eigenlijk de enige deftige thuisbatterij installaties, klaar voor (af en toe) offgrid. Hoe schakel je over? Bij ons gaat dat met enwitec automatic transfer box.
Het merk staat niet vermeld op de offerte.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 3 keer

Zit er standaard allicht niet bij.

Hier draait sinds enkele weken een Multiplus 2 48-5000 met een BYD LV 12kWh. Leuk speelgoed idd. Je kan een ups-uitgang op de controller gebruiken.

Ik compenseer maar op 1 fase (3fasige aansluiting, som van 3 fasen is nul) ...
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1991
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Net 1 van mijn Kerst aankopen in elkaar gezet.
42u StarTech 19" rack, om mijn zelfgemaakt houten rack te vervangen. 316,50 euro
https://www.startech.com/nl-be/server-b ... postrack42
startech rack2.jpg
(916.69 KiB) Nog niet gedownload
Voor erbij nog een UPS en 19" stekkerdoos gekocht.
https://www.amazon.nl/dp/B007WVIV3I/ref ... 61_TE_item
https://powerwalker.com/?item=10121100

Voor het einde van het jaar alles overzetten in het nieuwe rack.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6013
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

  • Noco GB40 car starter nadat ik nu voor de 3e keer een platte 12v heb. Grootste nadeel aan het mindere woon-werk verkeer voor mij ;)
  • Brodit smartphone holder nu dat in 2022 de regels qua smartphone gebruik toch redelijk gaan verstrengen, en ik nu een crappy ding heb (gebruik m'n smartphone als GPS)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Dyson V12
Zo makkelijk in gebruik en de borstel met laser is ook heel handig. Gekocht met black friday.

Kobo Libra 2
Mijn eerste e-reader. Heel tevreden van. Scherp scherm en zot lange batterijduur.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”