2dehands auto kopen - lening of zelf betalen?

selder
Moderator
Moderator
Bedankt: 677 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer

Re: 2dehands auto kopen - lening of zelf betalen?

Berichtdoor selder » 20 Jan 2021, 08:19

Ja nee, ik heb zelf de N20 in m'n allereerste 1-reeks ook laten chippen, en dan een jaar later de motor kapot gereden, dus dat is niks meer voor mij, toch niet voor zo'n bedrag.

De uitleg hing ook maar half aaneen à la "ja nee, ik heb hier ook nooit echt goed mee doorgetrokken" versus "aan een rood licht wint deze gerust tegen een 911 non-turbo", dus nee, dat gaat 'm zeker niet worden.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset

selder
Moderator
Moderator

Berichtdoor selder » 20 Jan 2021, 10:23

Hah, net bericht over de grijze sDrive28i manueel geschakeld ... Als die klaar kan gemaakt worden voor 1 Februari dan kunnen ze met het autosalon daar VIER jaar garantie op geven ipv de 2 jaar. De auto zou ook van een medewerker van de garage zijn, en de verkoper zei dat ie "maniakaal onderhouden" was geweest. :-)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset

murdock447
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Berichtdoor murdock447 » 20 Jan 2021, 13:24

selder schreef:
Maar manueel schakelen boven automaat zetten, dat gaat alleen maar op voor van die doorsnee automaten vermoed ik. Kom gerust eens de 8-speed Aisin in m'n 118dA in sportstand zetten en kijk dan hoe snel die schakelt, ik steek m'n 2 handen hiervoor in het vuur dat je nooit zo snel manueel kan schakelen. Wil je meer controle, of wil je toch zelf schakelen, dan trek je toch zelf aan die pook in manuele stand, of met de flippers aan het stuur...

Die Aisin is een automatische versnellingsbak met dubbele koppeling die je ook semi automatisch kunt gebruiken....maar blijft een automaat met meer bewegende delen (2 koppelingen o.a.) dan een sequentiele bak zoals ik bedoel. Zelfs als je met de flippers schakelt is deze nog altijd trager dan de sequentiele....
Trouwens zonder afbreuk te doen aan jouw keuze vind ik persoonlijk dat als je een “ fun/sportwagen” wil dat je dan de fun wel overboord gooit door voor een automaat te gaan!! Ik beschik momenteel over een X1 sport uitvoering met een 2.0 motor en steptronic(omdat deze gewoonweg niet manueel bestaat maar ik wou de krachtiger motor) en de X2 18i van mijn vrouw die wel manueel schakelt.Raad maar met welke ik het liefst rij als het om de fun gaat!.
Ik twijfel er momenteel sterk aan om ook een extra puur amusement sportwagen te kopen en daarvoor heb ik al wat rondgekeken en alhoewel de Z4 ook op het lijstje staat omdat deze te vinden is met een zescilinder 2.5 of zefs 3.0 anderzijds voor het pure rijgenot is een MX5 ideaal. Het is trouwens niet voor niks dat de MX5 massaal gebruikt wordt als beginners/opleiding wagen voor circuitgebruik.

powaq
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 43 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Berichtdoor powaq » 22 Jan 2021, 11:42

selder schreef:Hah, net bericht over de grijze sDrive28i manueel geschakeld ... Als die klaar kan gemaakt worden voor 1 Februari dan kunnen ze met het autosalon daar VIER jaar garantie op geven ipv de 2 jaar. De auto zou ook van een medewerker van de garage zijn, en de verkoper zei dat ie "maniakaal onderhouden" was geweest. :-)

Verwacht wel niet al te veel van die garantie. Volgens mij zijn er vrij veel uitsluitingen bij Premium Selection garantie.

selder
Moderator
Moderator

Berichtdoor selder » 22 Jan 2021, 12:27

Uiteraard, maar als je via een niet-BMW handelaar koopt krijg je maar 1 jaar garantie met nog veel meer uitzonderingen. Bij een particulier zelfs helemaal niks. Die 4 jaar zal toch altijd beter zijn dan de vorige 2 opties.

Zonet bevestiging gekregen voor een testrit volgende dinsdag, als daar geen deal-breaking dingen uit op te maken zijn, dan koop ik 'm.

Begin deze week een testrit gedaan met een sDrive28i automaat, maar die werd als gewone 2de hands wagen verkocht, dus maar 1 jaar garantie.

IMG_5181.jpeg

Wat een auto :-)

Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 130 keer
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer

Berichtdoor Dafke » 22 Jan 2021, 12:50

murdock447 schreef:
Die Aisin is een automatische versnellingsbak met dubbele koppeling die je ook semi automatisch kunt gebruiken....maar blijft een automaat met meer bewegende delen (2 koppelingen o.a.) dan een sequentiele bak zoals ik bedoel. Zelfs als je met de flippers schakelt is deze nog altijd trager dan de sequentiele....

1 van de snelst schakelende automaten voor "normale road wagens" is de PDK van Porsche, dus dubbele koppeling.
We hebben het hier nog altijd over "normale" auto's voor op de weg, en geen race auto's.

De sequentiële waarover jij het hebt is inderdaad de rechte synchro waar ik het hierboven over heb. Gewoon *snok* in versnelling rammen.
Dit kan je niet in een gewone dagelijkse auto smijten. Dat is lawaai, bijlange niet smooth, ... .

Lees het volgende: https://www.roadandtrack.com/motorsport ... nsmission/

@selder: ik snap dat je tevreden bent over de BMW boiten, dat ben ik ook. Tot op een bepaald punt. De tijd dat je aan de peddel trekt en hij effectief de versnelling uitvoert, is toch nog wel wat langzaam.
Als je dit met een PDK doet, is er zo goed als geen vertraging. Dus als je een manueel tov semi automatisch (via peddels) naast elkaar zat, dan denk ik dat de manuele nog wel eens sneller zou kunnen schakelen. Laat je de automaat in sport/plus staan, dan is deze sneller, no doubt.

Btw. mijn 530e komt ook te koop.. best of both worlds, genoeg pk's, heel snel en toch als je wil super comfi :D

selder
Moderator
Moderator

Berichtdoor selder » 22 Jan 2021, 13:24

Kan het dak eraf? :-)

Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dafke » 22 Jan 2021, 13:39

Alles kan... Denk wel dat ge garantie gaat verliezen dan :D

selder
Moderator
Moderator

Berichtdoor selder » 22 Jan 2021, 14:56

Volgende dinsdag gaan tekenen, hopelijk valt de administratieve mallenmolen daarna nog een beetje mee, het geduld is al lang op :-)
Bijlagen
image0.jpeg

Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dafke » 22 Jan 2021, 14:58

Das bij Van Osch?

selder
Moderator
Moderator

Berichtdoor selder » 22 Jan 2021, 15:05

Yep, Halen, maandag wordt 'm dan naar Zonhoven gebracht, en dinsdag kan ik ermee test rijden.

powaq
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor powaq » 22 Jan 2021, 17:17

Veel plezier ermee! Ik zag 'm ook passeren op Bimmerboard :)

selder
Moderator
Moderator

Berichtdoor selder » 2 weken 5 dagen 16 uur geleden (05 Feb 2021, 07:49)

Goh, het verdere vervolg van deze thread past niet meer onder de topictitel, maar ik doe hier maar verder ipv een nieuw topic aan te maken.

Sinds de laatste update hierboven met een foto van de grijze BMW is er nog wel het één en ander gebeurd.

Want bij de testrit kwam namelijk een probleem met de stuurinrichting naar boven. Bij hoge snelheden was het precies alsof je het stuur voorbij een kantelpunt moest draaien waardoor je eigelijk teveel naar een kant afweek. Om dan te corrigeren draaide je het stuur naar de andere kant, maar dan moest je óók voorbij dat kantelpunt, waardoor je dan weer teveel uitweek naar de andere kant! Aan 130kmph was je dan aan het zigzaggen en dat kan uiteraard niet de bedoeling zijn.
Als de auto stationair draaide, dan maakte de stuurbekrachtiging ook heel veel geluid. Ik vermoed dat het de ServoTronic was die niet goed afgesteld was, of zelfs defect.

Omdat ik het zaakje toch niet helemaal vertrouwde - omdat de wagen onder Premium Selection aangeboden werd zou hij ongeval vrij moeten zijn. Dat werd ook zo bevestigd door de verkoper, die zijn informatie van de vorige eigenaar had.

Alleen bij het opzoeken van de VIN (serienummer) op vin-info kwam een heel andere historie naar boven:

- Het bleek uiteindelijk een import uit Duitsland te zijn, maar geëxporteerd als schadegeval voor €17.000
- De wagen had dus in 2015 een zwaar accident gehad met veel carrosserie-schade (vooral aan de voorkant, bumper was eraf
- In de optielijst stond geen M-pakket (voor- en achterbumper) maar de wagen had deze bumpers wel, dus iemand moet ze er dan opgezet hebben. De meest logische verklaring is dat dit bij de herstelling dan vervangen is.
- de (kleine) normale remklauwen waren blauw geverfd, en dat trok eerlijk gezegd op niks in de 18" velgen.

Wat veel erger was dan bovenstaande is dat de verkoper dit allemaal niet wist. Of toch deed alsof hij het niet wist, maar dan gaat hij toch een goede acteur zijn. Ook kende de verkoper vin-info niet, en (deed alsof?) was verbaasd over deze historiek. Hij heeft het dan nagevraagd bij de vorige eigenaar en die bleek ook van niets te weten - maar dat kan je van op afstand uiteraard zéér moeilijk inschatten of dat oprecht is of niet.

Al die dingen gaven me geen echt goed gevoel en ik was er niet gerust in, dus heb ik de verkoop verbroken. Op de bestelbon stond immers 'op voorwaarde dat de stuurinrichting gemaakt wordt', dus kon ik er zonder problemen onderuit.

Dan maar weer verder zitten zoeken, even wat informatie gevraagd aan bedrijven die auto's importeren, daar zaten misschien wel een paar interessante modellen in, maar het is moeilijk om daar dan een testrit mee te organiseren.

Totdat er op Woensdagmorgen ineens een sDrive28i in Valencia Orange met het "hyper orange pack" te koop stond. Bleek door een almost-naamloze-garage aangeboden te worden, maar het contact met de verkoper verliep van het eerste moment heel goed. Toen ik vroeg naar de VIN om ook via vin-info de historiek eens op te zoeken wist hij perfect waar ik het over had.

Alles checkt out aan die oranje Z4:
- volledig onderhoudsboekje bij BMW in Leuven
- de wagen ziet er zeer zeer goed onderhouden uit, je merkt dat al als je naar de lak kijkt. Ook het interieur op enkele gebruikskrassen zag er bijna nieuw uit.
- bij de testrit geen enkel gekraak of gepiep, beduidend minder dan alle vorige Z4's waar ik een testrit mee gedaan had
- alles werkte perfect, motor, versnelling, rem, stuur, dak ... nergens iets op aan te merken

Dus heb ik niet lang getwijfeld en gewoon de bestelbon getekend, bam!
De verkoper gaat er nog mee naar de keuring voor verkoop (volgende Woensdag) en hij moet ook nog een klein onderhoud in de BMW garage krijgen. Ik schat dat het toch nog zo'n 1,5~2 week duurt eer ik hem mag gaan ophalen.

9C3E80CB-735E-47FB-A2CF-60996B828B0F.jpeg

3EB9AC7E-F332-477D-A2E2-1A2F08F7D557.jpeg

5D8012AE-6424-4BA3-810A-2C487EDF0E28.jpeg

Ik ken de benaming nog niet helemaal exact, maar dit is een versie zonder M-pack aan de buitenkant (maar wel Adaptieve M-ophanging) in Valentia Orange, met een "hyper Orange pack" waar er ook oranje accenten in het interieur zijn. Daar had ik op voorhand schrik van, want dat komt niet goed over op foto's, maar in het echt is dit verbazingwekkend mooi.

Alle foto's: https://imgur.com/gallery/LKmf230

Can't wait!

remus
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Berichtdoor remus » 2 weken 5 dagen 16 uur geleden (05 Feb 2021, 08:17)

Proficiat met de aankoop!
Dat is best wel een toffe kleur!

Raar verhaal van die grijze; kan bijna niet dat de verkoper dat niet wist.
Een wagen met, door een erkende hersteller, herstelde carrosserie schade kan wel verkocht worden als premium selection dacht ik.

selder
Moderator
Moderator

Berichtdoor selder » 2 weken 5 dagen 15 uur geleden (05 Feb 2021, 08:59)

Ik kan dat eigelijk zeer moeilijk inschatten of dat de verkoper het wist of niet. Beide zijn natuurlijk gewoon slecht nieuws, en beide opties al reden genoeg om er van weg te stappen.

Wist hij het wel, dan heeft ie mij iets wijsgemaakt. Ik ga zeker niet beweren dat ik uitgebreide mensenkennis heb, maar die indruk heb ik toch nooit gehad en dat lijkt me weinig waarschijnlijk. Als het toch "blaasjes wijsmaken" was, dan ga je er maar beter niet verder mee.

In het andere geval - dat hij het echt niet wist - is dat ook helemaal geen goed nieuws, dan is er géén voorbereiding aan vooraf gegaan en weet de verkoper eigelijk niet wat hij aan het verkopen is. Hier stel ik me dan ook weer veel vragen bij, het is toch het meest logische dat je de historiek van een auto even opzoekt op voorhand, wat voor een verkoper is dat als die blind een auto aanbiedt zonder te weten wat er mee gebeurd is.

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 741 keer
Recent bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 391 keer

Berichtdoor heist_175 » 2 weken 5 dagen 14 uur geleden (05 Feb 2021, 10:15)

Waar zoek jij VIN informatie op?
Ik had er zelf nog nooit van gehoord, maar het blijkt om het chassisnummer te gaan?

Hoe je de andere mankementen vastgesteld heb: nice! Zou ik zelf nooit opkomen, idem bumpers die van een andere serie zijn etc.

selder
Moderator
Moderator

Berichtdoor selder » 2 weken 5 dagen 14 uur geleden (05 Feb 2021, 10:22)

Gewoon zoeken naar "vin info" op trusty Choogle, je vind dan veel aanbieders die informatie in allerlei databanken kunnen opzoeken.
Ik had vin-info.com gebruikt, dat is betalend, maar komt dan wel veel informatie uit, wat dan uiteindelijk zijn prijs dubbel en dik waard bleek.

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 516 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer

Berichtdoor Joe de Mannen » 2 weken 5 dagen 9 uur geleden (05 Feb 2021, 15:39)

hangt wel van de leeftijd van de auto af precies, ik heb ter test eens een chassisnummer van een 30 jarige auto ingegeven en veel verder dan type en merk komen ze niet.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...

selder
Moderator
Moderator

Berichtdoor selder » 2 weken 4 dagen 9 uur geleden (06 Feb 2021, 15:31)

Jezus maria die auto, heb de grootste moeite om te geloven dat ‘t echt is, voel me net een kleine jongen die speelgoed gekocht heeft hahaha.

Op zo’n jaagpad naast de E40 als er geen fietsers waren eens even het dak naar beneden gedaan en eens gevoeld hoe dat 245BHP dan voelt. Dat is euhmmm :-) :-) :-)

7F1EEF33-3ED2-49E3-A97C-D264AD13D32B.jpeg

F51DCF1A-155D-43B4-A262-70985DD4A182.jpeg

70F8D7A8-8BB6-4296-8451-684F5EF7559E.jpeg

selder
Moderator
Moderator

Berichtdoor selder » 1 week 3 dagen 11 uur geleden (14 Feb 2021, 13:27)

Team orange, blue and black!

IMG_5433.jpeg

Zit alleen gevangen in typische Belgische ambtenaren-kafka ...

De verkoper/garage was naar de keuring voor verkoop geweest met zijn (nieuwe) groene Z-AAx-xxx nummerplaten. Omdat deze nummerplaten te nieuw waren drukt het achterliggende systeem van de autokeuring automatisch een melding in vakje X10 van de roze kaart, dat de wagen alleen mag ingeschreven worden door de eigenaar van deze groene platen. Verkoper is dan teruggereden naar de keuring om die melding te laten doorstrepen (met een stempel van de keuring erop), maar hierdoor werkt WebDIV niet: de info op de roze kaart klopt niet met wat er in de systemen van de DIV staat (door de doorstreping). Dus nu op z'n Belgisch "manueel" doen, mijn verzekering stuurt me aangetekend een vignet dat ik op de roze kaart kan kleven, die ik dan op zijn beurt aangetekend naar de DIV moet sturen. De nummerplaten zijn dus nog niet voor direct, tot dan mag ik er eens gaan inzitten op m'n terras en vroem vroem doen :-)

Dafke
Elite Poster
Elite Poster

2dehands auto kopen - lening of zelf betalen?

Berichtdoor Dafke » 1 week 1 dag 14 uur geleden (16 Feb 2021, 09:56)

Deze morgen/net 9:52 Kabeeksepoort Tienen aan Carrefour was jij toch?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

selder
Moderator
Moderator

Berichtdoor selder » 1 week 1 dag 14 uur geleden (16 Feb 2021, 10:27)

Ik denk niet dat er in de (hele grote) omgeving een anderz rondrijdt, dus probably wel ja :-)

selder
Moderator
Moderator

Berichtdoor selder » 4 dagen 52 minuten 59 seconden geleden (20 Feb 2021, 23:55)

Ah, nog wat updates, misschien interesseert het niemand, maar dan kan ik eruit knippen & plakken :-p

Uiteindelijk met zélf terug naar dat keuringsstation te gaan een nieuwe roze kaart zonder iets gedrukt of doorstreept in vakske X10, daarmee dan snel naar huis gereden, 4 keer naar Yuzzu te bellen om 4 keer hetzelfde uit te leggen, die helpdeskers doen ook maar wat ze kunnen, en de laatste (Sophie) die snapte het van in het begin, en kon me mijn 2-ABY-000 al doorgeven in hetzelfde telefoon gesprek! Daarna met spoedlevering (€30+€80 via Payconiq (aanvaarden geen cash meer). Verzekering was ook al in orde, heb al een tijdelijke voor een paar maand. De echte zal na de betaling komen vermoed ik.

Ah ja, 4 keer bellen... ik vind dat maar normaal, pay peanuts get monkeys. De meerprijs voor een heel persoonlijk maar rijkelijk aangerekend contact met je makelaar of verzekeraar is mij dat allemaal niet waard. Bij het minste wordt ie toch economisch perte-totale denk ik?

825EF246-0E6B-4DC7-A519-82E988FEDAB3.jpeg

Enneuh: jeetje die wagen :-)

Wat een puur plezier om ermee te rijden. Hij tovert een glimlach op je gezicht als je het saaie donkere ochtendtraject naar het werk aflegt. Helemaal overall over alles positief! Uiteraard zijn er enkele bemerkingen zoals de boordcomputer of de luidsprekers, maar omdat ik maar al te goed doorheb dat ik verwend ben door het volledig digitale instrumentenbord en Harman Kardon geluid in m'n 118dA - wegen die helemaal niet zwaar door, en het zijn ook geen verassingen, dit wist ik al op voorhand.

De boordcomputer is dus wel wat gedateerd. Zo is het instrumentenpaneel (de wijzerplaten) totaal onafhankelijk van het control display (de professional versie, met breed scherm en CIC (Car Information Computer) (zie https://www.bimmer-tech.net/blog/item/5 ... nbt-nbtevo). Dat zijn enkele kilometers achteruit in evolutie vergeleken met de MGU ID7 van m'n A-series (foto hieronder). In de Z4 zijn het echt 2 aparte systemen, achter het stuur en in't midden, onafhankelijk van elkaar en elk met hun eigen controls. Ik zou alleen ook graag de snelheid digitaal op het dashboard willen hebben, maar die optie zit niet in het standaard menu. Aangezien de wagen toch uit garantie is, ga ik eens zoeken naar een specialist die met zijn gespecialiseerde ODB lezer + software dat misschien kan programmeren. Met zo'n Carly kan je wel het een of het ander uitlezen, maar ik denk niet dat ik daarmee zelf aanpassingen ga doen.

Ingrijpender is echter dat de vorige eigenaar niet gekozen heeft voor TeleServices, dus de SIMkaart en en enkele van die basissystemen zitten er niet in. Alhoewel het technisch wel kan om dat achteraf in te bouwen begint BMW daar zelf niet aan, en een dealer hier al helemaal niet. Dat begint met €1000 en op het einde van de rit heeft u dat €7000 gekost, en dan hang je nog 100% volledig af van de goodwill van "de mannen in Duitsland die hun servers ook moeten aanpassen". BMW verschuilt zich dan achter "wij zijn een premium-merk, al onze wagens zijn BTO" humpf huh :-)

Wel heeft hij al die zelf programmeerbare knoppen voor zo goed als alle functies (zoals in m'n 118dA) :
1/ Control Display open en toe
2/ Radio 1 opzetten
3/ EQ
4/ Pijlweergave (GPS split dan in 2/3 3D zicht van traject en 1/3de aanduidingen en verduidelijkingen zoals afstand tot volgende zijstraat etc)
5, 6, 7/ Home, Werk, Werk Vrouw
8/ Verkeersinformatie (maar bij nader inzien ga ik hier geen gebruik van maken, er is immers geen SIM voor RTTI)

Zo voelt ie toch nog een beetje modern aan met z'n baby-infotainment :-)
Maar dat infotainment en bovenstaande dingen vergeet je onmiddellijk als je met de auto aan het rijden bent.

245 van die benzine-pk's achter je rechtervoet, die dan - voor een 4 cilinder te zijn, met niet eens een speciale sportuitlaat - een verbazingwekkend goed geluid. Als je je rechtervoet onder controle houdt, hoor je alleen een niet-storende zeer beperkt in volume zware brom als de motor aanslaat. Als je je rechtervoet dan "ook heel goed onder controle houdt, maar dan aan de andere kant van de wijzerplaat) dan hoor je de motor wel goed brullen. Zijn geluid zal wel niet te vergelijken zijn met de sDrive23i 6-in-lijn, maar die zijn meerprijs op alle vlak is wél goed te vergelijken - en ik ben misschien zot, maar zo zot toch nog niet.

De vorige eigenaar heeft ook niet voor het M-sportstuur gekozen, het stuur dat er nu inzit is niet meer dan een gebogen ijzer met een dun lapje leer over. Als ik dat vergelijk met het (ja, veel nieuwere generatie) M-sportstuur van m'n F40, dan is dat toch echt een héél groot verschil. Veel meer controle met zo'n dik stuur. Hiervoor heb ik enkele offertes aangevraagd bij zowel BMW zelf als bij enkele onafhankelijke garages. Ik heb zelf zeker geen 2 linkerhanden, maar ik vertrouw precies toch meer iemand die dat professioneel doet dan mijn eigen youtube-handleiding-onervarenheid, en dan al zeker voor de airbag, en dan nog meerbepaald de onvermijdelijke foutboodschap eruit programmeren als je de airbag loskoppelt. Dat van die batterij een halve nacht los te koppelen vind ik maar niets.

Zo dat is het zo wat, afin ja, ik zou nog 3 pagina's kunnen neerpennen :-)

Ah, hier is de binnenkant van m'n F40 waar ik hierboven naar verwees.

bmw-1-series-inspire-mg-exterior-interior-desktop-05.jpg

En dit is het interieur van m'n Z4:

DB38BA17-F01B-4409-9150-3DA0FBF41B96 (1).jpeg

Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 230 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer

Berichtdoor Sasuke » 3 dagen 16 uur 28 minuten geleden (21 Feb 2021, 08:19)

Eigenlijk zie je maar hoe ‘luxe’ aangepast wordt met de tijd als een ‘instap’model jaren later een pak luxueuzer is dan een voormalig model.

Maar ... zoals altijd is en blijft BMW’s design tijdloos ... tov sommige andere merken zou die Z4 kunnen meedoen als nieuwe wagen ;-)

Gene fan van de stoelen( qua kleur), maar verder wel zeer mooie wagen !!
Laatst gewijzigd door Sasuke op 22 Feb 2021, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.

selder
Moderator
Moderator

Berichtdoor selder » 3 dagen 16 uur 15 minuten geleden (21 Feb 2021, 08:33)

Nochtans zitten de stoelen ongelooflijk goed :-) Vandaag toch eens met de kap naar beneden een ritje maken :-)

Nexus1980
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer

Berichtdoor Nexus1980 » 3 dagen 15 uur 16 minuten geleden (21 Feb 2021, 09:31)

Zeer mooie wagen! Ik ben benieuwd over je projecten dat je nog wil ondernemen.

Vin info kende ik eerlijk gezegd ook niet. Das een goede tip voor m'n volgende 2ehands. :-D

butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 89 keer
Uitgedeelde bedankjes: 482 keer

Berichtdoor butskristof » 2 dagen 15 uur 49 minuten geleden (22 Feb 2021, 08:58)

Heel cool!!

Je kan eventueel ook een met Bimmercode kijken, in de gratis demoversie kan je alle mogelijkheden voor je wagen al zien. Om die dan toe te passen moet je de in-app purchase dan nemen, maar zo kan je al beslissen of er iets nuttig tussen zit.
Kabel (OBD -> RJ45) kost pakweg 10 euro, en kan je dan gebruiken met een iPad met USB-C naar RJ45 adapter.
Ik wou het zelf eerst gebruiken om in m'n 2013 F31 de 'Enhanced Bluetooth' erin te coden, maar helaas heeft die geen 'combox' ingebouwd dus kan het niet.. Wel heel eenvoudig om het met Bimmercode te doen en quasi foolproof als ik het internet mag geloven.

powaq
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor powaq » 2 dagen 12 uur 23 minuten geleden (22 Feb 2021, 12:24)

selder schreef:Daarna met spoedlevering (€30+€80 via Payconiq (aanvaarden geen cash meer).

Bedoel je voor de platen? Ik heb 2 weken geleden nog gewoon de 30 euro cash betaald aan de postbode hoor.

De vorige eigenaar heeft ook niet voor het M-sportstuur gekozen, het stuur dat er nu inzit is niet meer dan een gebogen ijzer met een dun lapje leer over. Als ik dat vergelijk met het (ja, veel nieuwere generatie) M-sportstuur van m'n F40, dan is dat toch echt een héél groot verschil. Veel meer controle met zo'n dik stuur. Hiervoor heb ik enkele offertes aangevraagd bij zowel BMW zelf als bij enkele onafhankelijke garages. Ik heb zelf zeker geen 2 linkerhanden, maar ik vertrouw precies toch meer iemand die dat professioneel doet dan mijn eigen youtube-handleiding-onervarenheid, en dan al zeker voor de airbag, en dan nog meerbepaald de onvermijdelijke foutboodschap eruit programmeren als je de airbag loskoppelt. Dat van die batterij een halve nacht los te koppelen vind ik maar niets.

Ik zou het ten zeerste afraden om dat bij BMW dealers te laten doen. Je betaalt door de neus bij hen, voor niet noodzakelijk beter werk. Zeker voor dat soort zaken wat ze niet gewoon zijn om te doen. Ik doe aan m'n E86 veel werk zelf maar als ik iets laat doen dan ga ik altijd bij PSG in Geel. De Frits is een top mechanieker (vooral gespecialiseerd in M-modellen) en de prijzen zijn véél normaler dan bij BMW zelf. Ik denk nu niet dat Frits aan coding doet, maar zo'n stuur inbouwen zal hij zeker doen.
Dat gezegd zijnde zou ik sowieso weg blijven bij officiële dealers. Ik heb daar niets dan slechte ervaringen mee. Zeker als je niet met het nieuwste lease modelletje rond rijdt hebben ze weinig vriendelijkheid of interesse over. Je betaalt voor onbestaande service. En volgens mij is het helemaal niet verplicht om bij dealers te gaan voor je garantie? Zo lang de termijnen maar gerespecteerd worden.

Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dafke » 2 dagen 11 uur 32 minuten geleden (22 Feb 2021, 13:15)

Fritz is idd nen topper!

Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 230 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer

Berichtdoor Sasuke » 2 dagen 11 uur 18 minuten geleden (22 Feb 2021, 13:30)

+2 voor de Frits ... heeft die nog altijd die 5 tourer als vervangwagen waar meer dan 500k km opstaan maar even zacht rijd als een nieuwe ?

powaq
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor powaq » 2 dagen 10 uur 39 minuten geleden (22 Feb 2021, 14:09)

Tijdje geleden dat ik er ben geweest, maar ik denk het wel ja!

selder
Moderator
Moderator

Berichtdoor selder » 2 dagen 9 uur 30 minuten geleden (22 Feb 2021, 15:17)

Ja, van de dealer bog maar weinig feesback “jaja, dat kunnen we allemaal”, maar dan geen offerte of prijs.

Fritz en Guy al wel heel vriendelijk geantwoord, maar ook nog geen offerte met prijzen gekregen, ga er tegen eind van de week nog eens achteraan.

Heb nu ook al wel een Carly adapter, wie weet kan ik het allemaal zelf en een eventuele foutmelding over de airbag zelf resetten. Als ik ooit eens 5 minuten tijd had zeker :-)

Met die Universal Carly Adapter toch al probleemloos de digitale snelheidsmeter geactiveerd en dat ging zonder problemen. Straks eens zien of ik de spiegels kan laten inklappen bij het vergrendelen, die optie is nu zelfs niet aanwezig in de auto, pretty weird!

powaq schreef:
selder schreef:Daarna met spoedlevering (€30+€80 via Payconiq (aanvaarden geen cash meer).

Bedoel je voor de platen? Ik heb 2 weken geleden nog gewoon de 30 euro cash betaald aan de postbode hoor.

Ja, aan de postbode wel, met een gewone levering, maar dit was een spoedlevering, zodat je je nummerplaten enkele uren later hebt, ipv de volgende dag...

powaq
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor powaq » 2 dagen 9 uur 21 minuten geleden (22 Feb 2021, 15:26)

Bij de Frits moet je in ieder geval soms wel veel geduld hebben en af en toe reminden (of bellen).

Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dafke » 1 dag 6 uur 15 minuten geleden (23 Feb 2021, 18:33)

Of em doet het niet altijd graag op factuur

Terug naar “Allerlei”