Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

dovo
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 Nov 2015
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor dovo » 1 week 6 dagen 4 minuten geleden (23 Mar 2020, 14:03)

Dit weekend de modem herstart en we kregen 20mbps. Zonet nog eens getest en het zijn er ondertussen 30. Staat op de factuur ook van max 20 tot max 30. Afstand tot ROP is ~ 25m / overkant straat.

Wel heerlijk hoger upload met thuiswerken.

Afbeelding

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4201
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 253 keer
Uitgedeelde bedankjes: 264 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor satsurfer » 1 week 5 dagen 23 uur geleden (23 Mar 2020, 14:10)

dit heb je 365 dagen bij edpnet. Hoef je niet op knieën voor te kruipen. Niet alleen in tijden van crisis waar ze plots 'barmhartige' Samaritaan worden, om nadien terug de kraan dicht te draaien en de klant terug te 'pluimen' :-D

Lonelobo
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 Dec 2008

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor Lonelobo » 1 week 4 dagen 1 uur geleden (25 Mar 2020, 13:03)

Heb toch een vraag,
Wij zitten hier bij scarlet one (omgezet naar trio met proximus tv?) en omdat bwe nu met zen alle thuis moeten blijven (5 volwassene) is het internetverbuik gigantissch de hoogte ingegaan. Nu zitten we bijna aan onze limiet (480 vd 500GB) en hebben nog 15 dagen te gaan. Ik weet dat er geen vertraging komt vd snelheid, maar wat na 3 april? Word mijn snelheid dan teruggevlogen naar die onbruikbare 2mbps omdat ik over de limiet ben gegaan? Of kan ik de snelheid behouden tot dat de maand om is?

bollegijs
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 31 Jul 2019
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor bollegijs » 1 week 4 dagen 56 minuten geleden (25 Mar 2020, 13:11)

Lonelobo schreef:Heb toch een vraag,
Wij zitten hier bij scarlet one (omgezet naar trio met proximus tv?) en omdat bwe nu met zen alle thuis moeten blijven (5 volwassene) is het internetverbuik gigantissch de hoogte ingegaan. Nu zitten we bijna aan onze limiet (480 vd 500GB) en hebben nog 15 dagen te gaan. Ik weet dat er geen vertraging komt vd snelheid, maar wat na 3 april? Word mijn snelheid dan teruggevlogen naar die onbruikbare 2mbps omdat ik over de limiet ben gegaan? Of kan ik de snelheid behouden tot dat de maand om is?

De prijzen om extra bundel data te kopen vielen nog mee bij Scarlet dacht ik. Hier ben ik alleenstaand en merk dat ik net zal toekomen met mijn 750GB bij Telenet.

Lonelobo
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 Dec 2008

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor Lonelobo » 1 week 3 dagen 23 uur geleden (25 Mar 2020, 14:09)

is 5 euro voor 500GB, maar wat als we daar over gaan? ik dacht dat ge maar 1 pak kon pakken en dat was het. Dus als we nu tijdens de 'onbeperkte download limiet/snelheid' over de maximum data gaan (1TB) zal de rest van de maand de snelheid worden beperkt?

Dit is wel balen aangezien die online verbruiksmeter hier precies altijd 3 dagen achterloopt en we dus zeker over de limiet gaan (een defitig hederdaags spelleke downlaoden en wat streamen met een paar man en ge zit er al over :( )

Het was beter geweest dat ze de data dat we nu gebruiken gewoon niet meetellen op de verbruiksmeter

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4201
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 253 keer
Uitgedeelde bedankjes: 264 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor satsurfer » 1 week 1 dag 19 uur geleden (27 Mar 2020, 18:53)


blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 998
Lid geworden op: 10 Jan 2014
Bedankt: 74 keer
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor blaatpraat » 1 week 1 dag 19 uur geleden (27 Mar 2020, 18:54)

Telenet en Proximus zouden hun maatregelen ook verlengd hebben, tot eind april...

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4201
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 253 keer
Uitgedeelde bedankjes: 264 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor satsurfer » 1 week 1 dag 19 uur geleden (27 Mar 2020, 19:04)

bron? :eek:

blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 998
Lid geworden op: 10 Jan 2014
Bedankt: 74 keer
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor blaatpraat » 1 week 1 dag 18 uur geleden (27 Mar 2020, 19:08)

Ik heb het nieuws van mijn werkgever, waarin we in nauw contact staan met beide telecombedrijven (vooral nu in deze tijden).
Ik zeg wel "zou" aangezien ik het nog niet in een officieel bericht gezien heb alvast, maar ik vermoed dat ze wachten tot na de persconferentie die nu bezig is.

Edit:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/samen-er-door
Telenet heeft het al bevestigd

Metronome
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 Sep 2019
Bedankt: 1 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor Metronome » 1 week 1 dag 17 uur geleden (27 Mar 2020, 20:45)

Scarlet ook voorlopig met twee weken verlengd.

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4201
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 253 keer
Uitgedeelde bedankjes: 264 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor satsurfer » 1 week 1 dag 17 uur geleden (27 Mar 2020, 20:59)

Laatst gewijzigd door satsurfer op 27 Mar 2020, 21:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Metronome
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 Sep 2019
Bedankt: 1 keer

Re: RE: Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor Metronome » 1 week 1 dag 17 uur geleden (27 Mar 2020, 21:01)

satsurfer schreef:bron? :-o
Scarlet.be

En het MS kanaal wordt vervangen door 7 films, twee wekelijks.

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4201
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 253 keer
Uitgedeelde bedankjes: 264 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor satsurfer » 1 week 1 dag 17 uur geleden (27 Mar 2020, 21:03)


philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 15208
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2654 keer
Recent bedankt: 40 keer
Uitgedeelde bedankjes: 726 keer
Contact:

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor philippe_d » 1 week 1 dag 16 uur geleden (27 Mar 2020, 21:18)

blaatpraat schreef:Edit:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/samen-er-door
Telenet heeft het al bevestigd

Grootste wijziging bij Telenet voor de "onbeperkte" abbo's:
De FUP van 750GB blijft bestaan, maar de daluren worden uitgebreid tot 17u.
Je verbruik tussen 24.00 en 17.00 telt niet dus mee voor de FUP.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, FW 07.19-75737 BETA, profiel 100/30.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

profke
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 Aug 2010
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor profke » 1 week 1 dag 15 uur geleden (27 Mar 2020, 22:53)

wat ook "nieuw" lijkt te zijn:

We verlagen de snelheid tijdelijk bij intensief verbruik om een vlot internetverkeer voor al onze internetklanten te garanderen

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2693
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 24 keer
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Contact:

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor devilkin » 1 week 1 dag 15 uur geleden (27 Mar 2020, 22:56)

philippe_d schreef:Grootste wijziging bij Telenet voor de "onbeperkte" abbo's:
De FUP van 750GB blijft bestaan, maar de daluren worden uitgebreid tot 17u.
Je verbruik tussen 24.00 en 17.00 telt niet dus mee voor de FUP.


Vraag me af of dit ook gaat tellen bij Orange klanten.
Orange Love Trio -- using Ubiquiti USG-3
Orange Dolphin & Proximus (corporate) -- Using OnePlus 6 (ROM: Stock)

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 15208
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2654 keer
Recent bedankt: 40 keer
Uitgedeelde bedankjes: 726 keer
Contact:

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor philippe_d » 1 week 1 dag 14 uur geleden (28 Mar 2020, 00:03)

Telenet heeft geen einddatum gezet op de #SamenErdoor extra's:
"Zolang de overheid iedereen van thuis laat werken en de lessen niet doorgaan, zorgen wij voor extra data en extra entertainment".
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, FW 07.19-75737 BETA, profiel 100/30.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4372
Lid geworden op: 01 Feb 2006
Bedankt: 292 keer
Recent bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 641 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor Tomby » 1 week 1 dag 5 uur geleden (28 Mar 2020, 08:21)

philippe_d schreef:Grootste wijziging bij Telenet voor de "onbeperkte" abbo's:
De FUP van 750GB blijft bestaan, maar de daluren worden uitgebreid tot 17u.
Je verbruik tussen 24.00 en 17.00 telt niet dus mee voor de FUP.


Plus dat Smallband nu 20/2 is ipv 10/1.
Dat van die daluren merk ik hier nog niets van, en ben flink op weg tegen de 750GB aan te lopen. Zal het blijven in de gaten houden dat ze de Whoppa klanten niet ‘vergeten’ hebben...
EDIT: lijkt erop dat het sinds gisteren is. Is duidelijk te zien op mijn Telemeter waar totale trafiek gisteren vergelijkbaar is met andere dagen maar het nu ineens 75% daluur is.
Afbeelding

ub4b
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4218
Lid geworden op: 12 Jan 2006
Bedankt: 341 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor ub4b » 1 week 1 dag 5 uur geleden (28 Mar 2020, 08:26)

philippe_d schreef:Je verbruik tussen 24.00 en 17.00 telt niet dus mee voor de FUP.


Dit is dus tijdelijk of permanent?

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4372
Lid geworden op: 01 Feb 2006
Bedankt: 292 keer
Recent bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 641 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor Tomby » 1 week 1 dag 5 uur geleden (28 Mar 2020, 08:32)

ub4b schreef:Dit is dus tijdelijk of permanent?


Wat denk je zelf ? Het blijft Telenet he. ;)
Ze zeggen dat dit blijft zolang scholen dicht blijven en we van thuis moeten werken. EDIT: zoals Philippe hierboven dus al zei.
Laatst gewijzigd door Tomby op 28 Mar 2020, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1190
Lid geworden op: 08 Feb 2010
Bedankt: 92 keer
Recent bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor ddd » 1 week 1 dag 4 uur geleden (28 Mar 2020, 09:21)

En dan ook, als je limiet toch op is, surf je nog aan volle snelheid tot 17u00.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2953
Lid geworden op: 18 Feb 2008
Bedankt: 57 keer
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor fluppie » 1 week 1 dag 2 uur geleden (28 Mar 2020, 11:26)

Het aanbod van Scarlet is helemaal niet hetzelfde,en zelfs veel minder,men heeft nu nog de keuze uit.....vijf films,terwijl men 14 dagen kanaal 196 heeft gehad,een filmkanaal) .

Onbeperkt bellen naar vaste lijnen blijft.
max Internetsnelheden dat blijft ook,maar eigenlijk niet van toepassing op Scarlet One klanten,want die hebben dat altijd.
Onbeperkt surfen blijft ook.

Ik vind het dus heel wat minder,spijtig want ze waren wel goed bezig t.o.v. anderen,dat is nu voorbij blijkbaar.

Beste klant,

België en de hele wereld gaan door een ongeziene gezondheidscrisis en we hopen dat het goed gaat met jou en je dierbaren.
Als telecomoperator nemen we onze maatschappelijke rol ter harte. Daarom doen we er alles aan om jou in contact te houden met jouw dierbaren, om je toe te laten zorgeloos van thuis te werken en om je ontspanning te bieden, ook van thuis uit.

We zijn er voor jou!

Onze klantendienst
Heb je hulp nodig? Onze medewerkers staan voor je klaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 20:00 en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 op het volgende nummer: 02 275 27 27

Reparaties en dringende interventies
Wij begrijpen dat de verbinding met je dierbaren meer dan ooit belangrijk is. Daarom blijven we reparaties en interventies uitvoeren, evenals noodinstallaties.

Scarlet in tijden van het Coronavirus
De hierboven vermelde informatie, maar ook antwoorden op vragen over de huidige situatie vind je op "Hoe gaat Scarlet om met het Coronavirus?"

Extra voordelen om je tijd thuis aangenamer te maken

Zoals we op 13 maart hebben aangekondigd, zullen we jou gedurende deze periode blijven steunen door je vanaf 01 april tot 19 april de volgende voordelen te schenken:

-24/7 gratis bellen van vast naar vast en van mobiel naar vast in België.

-Geen beperking van je internet downloadvolume thuis. Dus onbeperkt surfen steeds aan dezelfde snelheid.

-Nieuw: We bieden je 5 films en 2 jeugdfilms aan uit de "video on demand"-catalogusin de sectie "Speciaal voor de hele familie!"". Ons tv-team heeft een selectie gemaakt op maat van jong én oud:
- Maya 2,de honingspelen (jeugd)
- Pippi Langkous (jeugd)
- Turist (Golden Globes nominatie)
- A Bigger Splash (Venise Film Festival nominatie)
- Fc De kampioenen 1 (komedie)
- Against the wild (Avontuur)
- Drive (Actie)

De "Movies en Series" -zenders (zender 196 en 197) die we je sinds 14 maart tijdelijk gratis ter beschikking stelden, zullen vanaf 31 maart niet meer toegankelijk zijn. Haal er nog het beste uit en mis de uitstekende fantasyfilm "The Dark Tower" met Idris Elba en Matthew McConaughey niet, deze zondag 29 maart om 21:05.
Bekijk de trailer HIER

Voor als je het nog niet wist ...

Als je je favoriete serie of film gemist hebt, kan je dankzij de optie "TV Replay" teruggaan, pauzeren en hervatten waar je was gebleven

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4201
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 253 keer
Uitgedeelde bedankjes: 264 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor satsurfer » 1 week 23 uur 59 minuten geleden (28 Mar 2020, 14:08)

"verhoogt BASE het datavolume voor al haar abonnees, al zeker tot 19 april 2020"

Meer mobiele data
Abonnementen
Vanaf 17 maart tot al zeker 5 april 2020 voorzien we voor alle BASE-abonnementen meer mobiele data. We rekenen maar de helft van je verbruik aan, zo surf je dubbel zoveel voor dezelfde prijs!

BASE Unlimited
Voor BASE Unlimited-abonnementen is er geen limiet op dataverbruik, maar we hanteren een fair use policy van 25 GB in België.

In deze uitzonderlijke tijden verdubbelen we dit tot 50 GB. Zo surf je tweemaal zoveel zonder snelheidsverlies.

Prepaid
Als je voor € 20 herlaadt krijg je vanaf nu tot en met 15 juni 5 GB extra data bovenop je belwaarde.
https://www.base.be/nl/veelgestelde-vragen/mobiel-internet-apps/mobiel-internet/samen-door-uitzonderlijke-tijden.html?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=&utm_content=double_data&utm_campaign=klantenartikel_nl

bollegijs
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 31 Jul 2019
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor bollegijs » 1 week 16 uur 9 minuten geleden (28 Mar 2020, 21:58)

philippe_d schreef:Grootste wijziging bij Telenet voor de "onbeperkte" abbo's:
De FUP van 750GB blijft bestaan, maar de daluren worden uitgebreid tot 17u.
Je verbruik tussen 24.00 en 17.00 telt niet dus mee voor de FUP.

dat zou ik eigenlijk een acceptabel FUP zijn mocht het hun gewone voorwaarden zijn. nuja, hier kan ik het nu ook wel gebruiken.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2953
Lid geworden op: 18 Feb 2008
Bedankt: 57 keer
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor fluppie » 6 dagen 4 uur 54 minuten geleden (30 Mar 2020, 10:13)

Kan iemand hier uitleggen hoe men die zeven films kan vinden,die Scarlet aanbied?? want ik heb de indruk dat die heel moeilijk te vinden zijn,staan die dan niet apart(Bij de Thuisblijven Wij zijn er voor Je??).
Of staan die ergens tussen alle anderen door??

Metronome
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 Sep 2019
Bedankt: 1 keer

Re: RE: Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor Metronome » 6 dagen 1 uur 43 minuten geleden (30 Mar 2020, 13:24)

fluppie schreef:Kan iemand hier uitleggen hoe men die zeven films kan vinden,die Scarlet aanbied?? want ik heb de indruk dat die heel moeilijk te vinden zijn,staan die dan niet apart(Bij de Thuisblijven Wij zijn er voor Je??).
Of staan die ergens tussen alle anderen door??
Pas beschikbaar vanaf 1 april.

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5558
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 618 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor Jack Daniels » 6 dagen 1 uur 36 minuten geleden (30 Mar 2020, 13:31)

Voor Orange [email protected] verandert er niks, helemaal niks. Maar goed, het was maximaal 1 jaar dat ik het ging nemen. Nu nog even wachten op de edpnet aansluiting. Voor homeworking is Internet over 4G een drama. Ik kan enkel een deftige verbinding met onze server leggen als ik niet aan de telefoon hang met een klant. Bekabelde collega's hebben dat probleem niet.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2953
Lid geworden op: 18 Feb 2008
Bedankt: 57 keer
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor fluppie » 5 dagen 6 uur 18 minuten geleden (31 Mar 2020, 08:49)

Ben dan enkele dagen te vroeg blijkbaar,we wachten af tot morgen :-D

Gebruikersavatar
cyberbug
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 Okt 2005
Locatie: België
Bedankt: 23 keer
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Contact:

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor cyberbug » 5 dagen 6 uur 8 minuten geleden (31 Mar 2020, 08:59)

Jack Daniels schreef:Ik kan enkel een deftige verbinding met onze server leggen als ik niet aan de telefoon hang met een klant. Bekabelde collega's hebben dat probleem niet.


Dat heeft op zich niets met de 4G verbinding te maken met hoe je toestel werkt.
op de moment dat je belt of gebeld word, schakelt je toestel over op 2G en vaal je 4G verbinding weg.

Ik heb dit niet omdat er in mijn toestel 2 simkaarten zitten (1 voor bellen en sms en 1 voor 4G)
als ik op bij mijn mobistar sim gebeld word blijft de 4G op mijn Proximus sim werken...

Dit in de veronderstelling dat het over 4G via een gsm toestel gaat en niet via de Flybox, want dan begrijp ik de oorzaak ook niet.
Greetz cyberbug

Afbeelding

GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 844
Lid geworden op: 11 Mei 2007
Locatie: zwijndrecht
Bedankt: 43 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Contact:

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor GuntherDW » 5 dagen 5 uur 42 minuten geleden (31 Mar 2020, 09:25)

Dat is enkel als je geen VoLTE hebt natuurlijk en de andere kant ook VoLTE ondersteunt.

Als je proximus hebt zijn er enkele requirements, maar het is dus al sinds een paar jaar niet meer met zekerheid te zeggen dat bellen je 4G connectie dropt naar 3G of 2G.

Gebruikersavatar
cyberbug
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 Okt 2005
Locatie: België
Bedankt: 23 keer
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Contact:

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor cyberbug » 5 dagen 5 uur 13 minuten geleden (31 Mar 2020, 09:54)

Ik denk dat mijn toestel geen VoLTE ondersteund (Lenovo p2) want als zowel data als spraak op de proximus sim staan ingesteld en ik word gebeld dan valt 4G weg...
Greetz cyberbug



Afbeelding

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2953
Lid geworden op: 18 Feb 2008
Bedankt: 57 keer
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor fluppie » 1 dag 3 uur 5 minuten geleden (04 Apr 2020, 12:02)

Voor de Scarlet klanten:

Druk op On demand en op Films.

Druk op speciaal voor De.....

De lijst die U dan te zien krijgt,kan U gratis bekijken,selecteer een film,en druk op OK.u hoeft verder niets meer te doen.

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5558
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 618 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer

Re: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Berichtdoor Jack Daniels » 1 dag 2 uur 48 minuten geleden (04 Apr 2020, 12:19)

cyberbug schreef:Dit in de veronderstelling dat het over 4G via een gsm toestel gaat en niet via de Flybox, want dan begrijp ik de oorzaak ook niet.

Flybox. IT heeft er ondertussen voor gezorgd dat de oproepen op mijn gsm toekomen waardoor de laptop hier ontlast wordt. En inderdaad, nu de gesprekken niet langer via de laptop verlopen heb ik een heel vlotte verbinding met de server op het werk.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen


Terug naar “Allerlei”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ZZD en 4 gasten