mgo72 schreef:Bon ondertussen staat er al 15K een maand vast bij Revolut. En kan daar niet aan.
Al 1 maand over en weer bezig met Supportdesk. Heb bewezen hoe ik mijn geld legaal upload. Maar ze willen op dit moment bewijzen hebben hoe ik aan mijn geld kom van 15 jaar geleden.
Begrijp dat ze moeite hebben met terroristen en geldwitwassers. Maar ze moeten dan wel competente mensen erop zetten. De eerste de beste pipo die niet kan begrijpen dat mensen ook geld verdienen buiten loon om, zit daar niet op zijn plaats.
.....
Wie EUR 15.000 bij een neobank plaatst, zit daar niet op zijn plaats.
Neobanken richten zich op een publiek dat zijn geld op een hippere manier wil uitgeven:
- met Apple Pay of Google Pay
- met instant P2P betalingen van kleine bedragen tussen vrienden
- met fysieke kaarten die via een bepaald premium design moeten suggereren dat je geld hebt (realiteit: als je EUR 15 per maand voor een metalen kaart betaalt toon je dat je een parvenu bent, eerder dan een succesvol persoon).
- met gewone virtuele kaarten en virtuele kaarten met een veranderend nummer
- met heel veel grafiekjes en overzichtjes om je de indruk te geven dat je je geld rationeel/efficiënt aan het beheren bent. Terzijde gelaten dat de data waarop de grafiekjes zich baseren niet volledig kunnen zijn: overschrijving met gestructureerde mededeling vanaf traditionele bank, loonstorting bij traditionele bank wegens hypotheek of gewoon risico van neobank, betalingen bij handelaars die geen VISA/MC aanvaarden met een ander betaalmiddel,... En dat uitgaven verkeerd gecategoriseerd worden, dat verschillende vestigingen van dezelfde keten bij de ene keten wel, bij de andere niet als aparte handelaars gezien worden, dat het land waaraan een online uitgave toegewezen wordt juridisch wel klopt, maar niet de ervaring weerspiegelt...
Of dat niet per se hipper wil zijn, maar kansen ziet om te besparen door een neobank te gebruiken.
En niets van dat alles veronderstelt dat je daar meer dan enkele honderden Euro moet hebben staan. Hooguit een klein beetje meer als je op reis bent en je hebt geen echte kredietkaart waarmee je onmiddellijk meer geld op de rekening kan zetten als het moet. Hoop echt niet dat iemand meer geld bij een neobank plaatst gewoon omdat hij of zij de PR copy van neobanken wil geloven dat alle "traditionele banken" per definitie slechts en inefficiënt zijn.