Keytrade vreemde manier van werken

bartman
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Keytrade vreemde manier van werken

Berichtdoor bartman » 1 week 3 dagen 17 uur geleden (11 Jan 2020, 23:54)

Of ligt het aan mij.
Ik wil een betaling doen met mijn keytrade visa kaart vanop mijn smartphone. Ik breng alle gegevens in en een nieuwe pagina opent met een gekleurde qr code en er wordt gevraagd de keytrade app te openen en deze qr code te scannen!!!! Hallo hoe kan de smartphone nu zijn eigen scherm scannen of verwacht keytrade dat we met 2 smartphones rondlopen??

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer

Re: Keytrade vreemde manier van werken

Berichtdoor lanadekat » 1 week 3 dagen 17 uur geleden (12 Jan 2020, 00:00)

Heb je geen hardkey? En is er geen optie om dit met de hardkey te bevestigen?
Als je smartphone app de enige manier is om iets te bevestigen kunnen ze het moeilijk anders doen lijkt mij. Een kopieerbare versie van de code die je in je app kan plakken zou wel makkelijk zijn.
Ik heb trouwens ook problemen bij Keytrade: Payconiq activeren lukt mij niet. Ik moet de code die mijn hardkey genereert ingeven in de app waarop ik vervolgens steeds de error krijg dat deze fout is.

bartman
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: RE: Re: Keytrade vreemde manier van werken

Berichtdoor bartman » 1 week 3 dagen 17 uur geleden (12 Jan 2020, 00:18)

lanadekat schreef:Heb je geen hardkey? En is er geen optie om dit met de hardkey te bevestigen?
Als je smartphone app de enige manier is om iets te bevestigen kunnen ze het moeilijk anders doen lijkt mij. Een kopieerbare versie van de code die je in je app kan plakken zou wel makkelijk zijn.
Ik heb trouwens ook problemen bij Keytrade: Payconiq activeren lukt mij niet. Ik moet de code die mijn hardkey genereert ingeven in de app waarop ik vervolgens steeds de error krijg dat deze fout is.
Ik heb hier een hardkey liggen maar die batterij is plat, scherm is leeg. Maar in plaats van een scherm in de webbrwser te openen zou het toch beter zijn dat de app geopend wordt en dat ik adhv mijn inlogpin bevestig?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer

Berichtdoor JoskeVermeulen » 1 week 3 dagen 17 uur geleden (12 Jan 2020, 00:35)

lanadekat schreef:Heb je geen hardkey? En is er geen optie om dit met de hardkey te bevestigen?

Geen ervaring met de Keytrade VISA maar had een paar dagen geleden ook het probleem met Payconiq.
De support heeft me deze instructies gegeven waarmee het wel is gelukt:
We hebben opgemerkt dat de tekst die op de Bancontact app wordt getoond niet (meer) correct is. Hier zijn de correcte stappen:

1. Activeer de Hardkey door op ‘OK’ te drukken
2. Ga met de pijltjes naar 3. 'e-commerce’ en druk op ‘OK’
3. Geef uw pincode in en druk vervolgens op ‘OK’
4. Op de hardkey verschijnt ‘Bedrag’
5. Druk op '0'
6. Druk op ‘OK’
7. Op de hardkey verschijnt ‘referentie' - geef hier de code in die afgebeeld wordt op de app
8. Druk op ‘OK’
9. Op de hardkey verschijnt een achtcijferige responscode
10. Geef die in op de Bancontact app
11. Druk op de blauwe knop om te bevestigen
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding

Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 112 keer
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer

Berichtdoor Stroper » 1 week 3 dagen 9 uur geleden (12 Jan 2020, 08:38)

De clou is vooral puntje 5. aangezien er al een 0 stond, sloeg ik dit over. Toen ik effectief op 0 drukte werkte het wel.

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 561 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 348 keer

Berichtdoor heist_175 » 1 week 3 dagen 8 uur geleden (12 Jan 2020, 09:10)

bartman schreef:Hallo hoe kan de smartphone nu zijn eigen scherm scannen of verwacht keytrade dat we met 2 smartphones rondlopen??

Recent iets soortgelijks gehad met PostNL.
Ik heb mijn vrouw met haar smartphone de QR laten scannen die op mijn telefoon verscheen en zij heeft de code (belachelijk lang) via whatsapp naar mij gestuurd.
Een beetje onhandig, maar het lukte :)

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 39 keer
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer

Berichtdoor liegebeestig » 1 week 3 dagen 7 uur geleden (12 Jan 2020, 09:53)

Of een foto maken en de foto scannen. Maar inderdaad wel een stevige design fout.

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 544 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer

Berichtdoor ITnetadmin » 1 week 3 dagen 7 uur geleden (12 Jan 2020, 10:29)

Twee spiegels?

iceke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 569 keer
Uitgedeelde bedankjes: 193 keer

Berichtdoor iceke » 1 week 3 dagen 7 uur geleden (12 Jan 2020, 10:31)

? Ik krijg dan gewoon een "openen met" popup op mijn android smartphone (en kan dan kiezen tussen mijn bankapp of payconic)

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 275 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer

Berichtdoor Tomby » 1 week 3 dagen 6 uur geleden (12 Jan 2020, 10:54)

bartman schreef:Ik breng alle gegevens in en een nieuwe pagina opent met een gekleurde qr code en er wordt gevraagd de keytrade app te openen en deze qr code te scannen!!!! Hallo hoe kan de smartphone nu zijn eigen scherm scannen of verwacht keytrade dat we met 2 smartphones rondlopen??

Dat is niet alleen met Keytrade een probleem. Ben er zelf ook al tegenaan gelopen met een mobiele betaling via Belfius. Was onderweg en wou nog rap lunch bestellen op 't werk. De mobiele betaling via Belfius genereert echter een QR code, maar aangezien ik de bestelling via mijn telefoon zelf deed, was er dus geen manier om die QR code te scannen.
Afbeelding

Nexus1980
Member
Member
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Berichtdoor Nexus1980 » 1 week 3 dagen 6 uur geleden (12 Jan 2020, 11:27)

Exact hetzelfde probleem gehad met delijn app. Je hebt gelijk. Designfout van keytrade

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer

Berichtdoor WalterB1 » 1 week 3 dagen 5 uur geleden (12 Jan 2020, 12:38)

Dit probleem doet zich wel enkel voor als je op uw mobiel toestel iets gaan aankopen en dan via datzelfde toestel die transactie moet gaan bevestigen.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een desktop/laptop gebruiken voor zoiets. Dan heb je dat niet voor.

Persoonlijk kan ik dat moeilijk begrijpen dat tegenwoordig mensen steeds meer smartphones ook gebruiken om serieuze zaken te doen. Zoals inloggen in een e-loket voor een subsidieaanvraag te doen of een omgevingsvergunning aan te vragen en dan verbaast zijn als het niet (goed) wil werken. Of vooral dat de layout helemaal onduidelijk is geworden.

Terug on-topic: elke kredietkaart heeft zijn eigen systeem om transacties te bevestigen. De NewB-prepaid kaart ( goodpay.coop ) werkt met een simple SMS te sturen met code. En als ik daarmee betaal via Aliexpress is er zelfs geen bevestiging. Dat zou in het scenario van de TS geen probleem geven.
Laatst gewijzigd door WalterB1 op 12 Jan 2020, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Internet: Tadaam 4G premium 'black-friday'-promo
Televisie: Netflix, VRTnu, Stievie-free, YeloTV via Chromecast
Telefoon: vast WeePee, GSM JimMobile, tablet data-SIM MobileVikings

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 275 keer
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer

Berichtdoor Tomby » 1 week 3 dagen 4 uur geleden (12 Jan 2020, 12:41)

WalterB1 schreef:Persoonlijk kan ik dat moeilijk begrijpen dat tegenwoordig mensen steeds meer smartphones ook gebruiken om serieuze zaken te doen.

Als je onderweg bent en daardoor enkel je smartphone bijhebt, is het juist zeer handig dat je toch nog dringende zaken kunt doen. Cfr mijn lunch voorbeeld hierboven. Niet-dringende zaken kun je natuurlijk altijd beter thuis aan de PC doen.
Afbeelding

9livesuni
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 53 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor 9livesuni » 1 week 3 dagen 3 uur geleden (12 Jan 2020, 13:48)

De techniek laat het toe enkel de geesten lopen nog wat achter.

Dat e loket is er ook maar gekomen nadat de overheid zelf iedereen een pc en internet had aangesmeerd.

Nu ik was zelf ook verrast dat het visa gebeuren nog in de jaren stilletjes leeft en niet voorzien is op het mobiel gebeuren.

devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: jdeluyck
Bedankt: 93 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 216 keer

Berichtdoor devilkin » 1 week 3 dagen 3 uur geleden (12 Jan 2020, 13:52)

Klopt toch ook niet helemaal - ik kan perfect online betalen en m'n authorizatie gebeurd via een app op dezelfde smartphone, dit zowel bij Revolut als KBC, geen idee bij andere banken.

Wireless payment is ook al lang 'normaal' bij Visa/MC

WalterB1 schreef:Terug on-topic: elke kredietkaart heeft zijn eigen systeem om transacties te bevestigen. De NewB-prepaid kaart ( goodpay.coop ) werkt met een simple SMS te sturen met code. En als ik daarmee betaal via Aliexpress is er zelfs geen bevestiging. Dat zou in het scenario van de TS geen probleem geven.

The horror. SMS is inherent onveilig, geef me dan maar een QR code of iets waar meer data in kan zitten dan een SMS om validatie te doen van m'n transactie.
Orange Love Trio -- using Ubiquiti USG-3
Orange Dolphin & Proximus (corporate) -- Using OnePlus 6 (ROM: Stock)

stefan1234
Member
Member
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Berichtdoor stefan1234 » 1 week 2 dagen 17 uur geleden (13 Jan 2020, 00:11)

Tomby schreef:
WalterB1 schreef:Persoonlijk kan ik dat moeilijk begrijpen dat tegenwoordig mensen steeds meer smartphones ook gebruiken om serieuze zaken te doen.

Als je onderweg bent en daardoor enkel je smartphone bijhebt, is het juist zeer handig dat je toch nog dringende zaken kunt doen. Cfr mijn lunch voorbeeld hierboven. Niet-dringende zaken kun je natuurlijk altijd beter thuis aan de PC doen.

Ik kan me ook wel inbeelden dat er nuttige use cases zijn voor (mobile web) apps voor serieuze zaken op smartphones. Maar laten we eerlijk zijn: het overgrote deel van die use cases is gebaseerd op de veronderstelling dat mensen hun zaken niet gedisciplineerd regelen en plannen op voorhand, thuis op een geëncrypteerde computer waarop de informatie goed geordend is en waarvan consequent geëncrypteerde backups gemaakt worden. De realiteit is uiteraard dat ze dat niet doen, maar als je dat aanvaardt normaliseer je die realiteit ook verder. Moet elke overheid en elk bedrijf nu enorme budgetten in apps gaan steken omdat mensen geen discipline hebben om hun zaken deftig te plannen en beheren? Banken als Beobank of Europabank die zogezegd achter lopen met hun apps zijn op dat vlak zo slecht nog niet. Gebrek aan discipline zie je ook op andere vlakken opduiken. "Sorry ik had uw e-mail nog niet gelezen". En dan tonen ze het E-mail-icoon op hun smartphone en staat er een badge met een getal in de 9000 op. Vraag met of zo'n mensen niet het gezond verstand hebben om zich gewoon af te melden de FB-notificatiemails voor elke scheet die iemand van hun 600 FB-vrienden heeft gelaten, of die mails ten minste deftig automatisch te laten verwerken door hun MUA, dan zouden ze misschien dagelijks nog maar een paar door mensen geschreven mails moeten lezen en beantwoorden.
Nexus1980 schreef:Exact hetzelfde probleem gehad met delijn app. Je hebt gelijk. Designfout van keytrade

Kan je dit soort problemen niet oplossen door je kaart toe te voegen aan de Payconiq app en daarmee te betalen? Hoe dan ook ga ik er nooit van uit dat iets dat door Belgen gemaakt is betrouwbaar werkt, een extra reden om alles zoveel mogelijk op voorhand vanop de laptop te regelen en altijd een low(er)-tech, simpeler plan B klaar te hebben. Of van plan B ineens plan A te maken als het niet duurder is.

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 561 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 348 keer

Berichtdoor heist_175 » 1 week 2 dagen 10 uur geleden (13 Jan 2020, 07:32)

WalterB1 schreef:Dit probleem doet zich wel enkel voor als je op uw mobiel toestel iets gaan aankopen en dan via datzelfde toestel die transactie moet gaan bevestigen.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een desktop/laptop gebruiken voor zoiets. Dan heb je dat niet voor.
Persoonlijk kan ik dat moeilijk begrijpen dat tegenwoordig mensen steeds meer smartphones ook gebruiken om serieuze zaken te doen. Zoals inloggen in een e-loket voor een subsidieaanvraag te doen of een omgevingsvergunning aan te vragen en dan verbaast zijn als het niet (goed) wil werken. Of vooral dat de layout helemaal onduidelijk is geworden.

We kunnen SMS'en ook vervangen door papieren briefwisseling. En waarom BPost extra belasten als het ook met een duif kan, niwaar?
Of games op een smartphone, waarom niet thuis gewoon bikkelen met konijnenpoten en -ruggenwervels?
En wie heeft het over een e-loket? Enkel echte loketten gebruiken, tussen 10u en 15u (middagpauze 11-13).
Al die nieuwlichterij, nergens goed voor! Aanpassen aan de klant, daar doen we niet aan mee! Dienstverlening verbeteren, wat een onzinnige gedachte.
:bang:

Ik ken ondertussen heel wat mensen die geen pc (meer) hebben, zullen we die dan uitsluiten van subsidies en e-loketten?
Hoeveel aankopen gebeuren er ondertussen met een smartphone? Allemaal niet-serieuze mensen?

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 58 keer
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer

Berichtdoor boonpwnz » 1 week 2 dagen 7 uur geleden (13 Jan 2020, 10:09)

Ik kan Heist hier in bijtreden. Ik heb nog een laptop maar al mijn bankzaken gaan via men bankapp. Enkel wanneer een transactie of opdracht vraagt voor me in te loggen op de website doe ik dat nog maar anders gaat alles via de app.

Laptop gebruik ik voor games of streams kijken of gewoon omdat het iets prettiger werkt.

skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 23 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Berichtdoor skynetbbs » 1 week 2 dagen 6 uur geleden (13 Jan 2020, 11:29)

normaliter betalingen "op de telefoon" zouden behalve qr code ook de optie "use installed bank app" moeten gebruiken;
dacht voor Belfius en zelfs argenta dat het werkte;
voor keytrade is dit idd niet het geval... al bij het activeren van deze app vraagt het al of je het voor (soft) signing wilt gebruiken of rekeningenbeheer;
een (gratis) hardkey bestellen is idd de oplossing maar tja lastig
de berekening van de visa onderdeel klopt ook niet 100%; ben ik ook nog mee in discussie
Afbeelding
Wireless = FON
Internet & Televisie = Scarlet Trio
Mobile = Mobile Viking
Telephony = OVH

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 39 keer
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer

Berichtdoor liegebeestig » 1 week 2 dagen 5 uur geleden (13 Jan 2020, 12:05)

Raar dat keytrade niet deelneemt aan itsme beveiliging en instant overschrijvingen. Enkel in payconiq werkt hun kaart, de andere fintech initiatieven werken niet voor keytrade. Of zouden ze geband worden uit het clubje van grootbanken?

9livesuni
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 53 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor 9livesuni » 1 week 1 dag 20 uur geleden (13 Jan 2020, 21:40)

Ik koppel deze draad een beetje aan het fintechdraadje.

Je kan je debetkaart gebruiken als je de CVV code 000 gebruikt.

EDIT; bij mij lukte deze internettip alleszins niet.
Laatst gewijzigd door 9livesuni op 16 Jan 2020, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: jdeluyck
Bedankt: 93 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 216 keer

Re: RE: Re: Keytrade vreemde manier van werken

Berichtdoor devilkin » 1 week 1 dag 19 uur geleden (13 Jan 2020, 22:09)

liegebeestig schreef:Raar dat keytrade niet deelneemt aan itsme beveiliging en instant overschrijvingen. Enkel in payconiq werkt hun kaart, de andere fintech initiatieven werken niet voor keytrade. Of zouden ze geband worden uit het clubje van grootbanken?
Ik denk dat het hun eigen keuze is.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Orange Love Trio -- using Ubiquiti USG-3
Orange Dolphin & Proximus (corporate) -- Using OnePlus 6 (ROM: Stock)

johann
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 25 keer
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Berichtdoor johann » 1 week 1 dag 18 uur geleden (13 Jan 2020, 23:29)

skynetbbs schreef:normaliter betalingen "op de telefoon" zouden behalve qr code ook de optie "use installed bank app" moeten gebruiken;
dacht voor Belfius en zelfs argenta dat het werkte;
voor keytrade is dit idd niet het geval... al bij het activeren van deze app vraagt het al of je het voor (soft) signing wilt gebruiken of rekeningenbeheer;
een (gratis) hardkey bestellen is idd de oplossing maar tja lastig

Een hele tijd geleden heb ik dat eens bij Keytrade aangekaart. Hun reactie: installeer de app op twee devices en het probleem is opgelost :roll:
Nou ja, vanuit veiligheidsoogpunt hebben ze wel een punt: het is eigenlijk niet verstandig om de transactie en de authenticatie te laten gebeuren op één en hetzelfde toestel. Andere banken, zoals KBC (en Belfius?), hebben echter duidelijk een andere weg gekozen en hebben daar bij mijn weten nog geen echte problemen mee gehad. Geen idee hoe dat in de toekomst mogelijk verder zal evolueren.

Argenta zit in hetzelfde schuitje als Keytrade op dat vlak: zonder 'bakje' en fysieke kaart kom je bij hen zelfs nog minder ver dan bij Keytrade.

skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 23 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Berichtdoor skynetbbs » 6 dagen 2 uur 48 minuten geleden (16 Jan 2020, 14:52)

johann schreef:Argenta zit in hetzelfde schuitje als Keytrade op dat vlak: zonder 'bakje' en fysieke kaart kom je bij hen zelfs nog minder ver dan bij Keytrade.

is verbeterd bij Argenta.... ze ondersteunen nu itsme... hooguit bewaren van de personen naar wie je overschrijving doet blijft dacht ik een bakje vragen (deuh) doe maar eens een controle op phishing
Afbeelding
Wireless = FON
Internet & Televisie = Scarlet Trio
Mobile = Mobile Viking
Telephony = OVH

Terug naar “Allerlei”