Ook Telenet schrapt contractduur

In navolging van andere telecomproviders schrapt ook Telenet de minimumcontractduur. Bestaande en nieuwe klanten zullen vanaf 1 oktober van dit jaar voor alle diensten niet langer een opzegvergoeding moeten betalen wanneer zij binnen de eerste twaalf maanden het contract verbreken. Zowel particuliere klanten als kleine bedrijven en zelfstandigen zullen hun abonnement kunnen opzeggen zonder extra kosten.

Naar aanleiding van de nieuwe telecomwet, die onder meer voorschrijft dat er slechts een opzegvergoeding dient betaald te worden wanneer zij binnen de eerste zes maanden hun contract verbreken, heeft onder andere Telenet besloten om dit vanaf 1 oktober dus ook door te trekken voor naar andere diensten.

De nieuwe maatregel geldt voor internet, mobiele en vaste telefonie en televisie van Telenet. Echter, voor opties zoals Prime, Sporting Telenet of een extra zenderpakket, dient er wél nog een opzegvergoeding betaald te worden wanneer de klant dit binnen de eerste zes maanden opzegt. Klanten die een gsm of smartphone kregen bij hun mobiel tariefplan, zullen ook rekening moeten houden met het betalen van de eventuele restwaarde van het toestel.