Geen contractduur meer bij Belgacom en Proximus

 

Wie vanaf juli een nieuw contract afsluit bij Belgacom of Proximus, zal niet langer meer aan een minimum contractduur (van meestal 12 of 24 maanden) gebonden zijn. Dat laat Belgacom in een persbericht weten vandaag.

Nieuwe klanten zullen voortaan zonder een verbrekingsvergoeding hun contract kunnen wijzigen of opzeggen. Ook bestaande klanten die reeds 12 maanden hetzelfde contract hebben kunnen van dit voordeel genieten wanneer zij een nieuw contract aangaan bij bijvoorbeeld een productwijziging.

Deze nieuwe maatregel zal zowel voor particuliere klanten als voor business klanten (met een maximum van vijf nummers) gelden.

Opmerkelijk is dat de consument geen keuze zal moeten maken tussen een promotie en een contractverbintenisloze dienst wanneer hij of zij een mobiel abonnement aanschaft. Klanten zullen dus kunnen genieten van lopende promoties bij het aangaan van een nieuw contract, maar kunnen op elk moment opzeggen.

Goed nieuws voor de consument want het zal voortaan eenvoudiger zijn om in te gaan op een interessanter aanbod op de telecommarkt.