Vier denkt dat ik in het buitenland zit, sommige programma’s niet te bekijken (EDPnet)

ldw
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 25 keer
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer

Vier denkt dat ik in het buitenland zit, sommige programma’s niet te bekijken (EDPnet)

Berichtdoor ldw » 20 Apr 2019, 14:40

Bij sommige programma’s krijg ik op de Vier website de boodschap “deze video is niet beschikbaar in het buitenland”. Vreemd, want ik kijk vanuit België en zonder VPN. Andere programma’s werken dan weer wel. Ik denk dat het iets met EDPnet te maken heeft want vanop m’n werk of via mijn mobiel Internet werkt alles wel...

Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 62 keer
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer

Re: Vier denkt dat ik in het buitenland zit, sommige programma’s niet te bekijken (EDPnet)

Berichtdoor Abusimbal » 20 Apr 2019, 15:53

Misschien heb je een Russisch IP adres, EDPnet is ook actief in Rusland. Dan moet je een ticket bij EDPnet aanmaken hiervoor.
EDPnet VDSL XL
Samsung Galaxy S7 edge zilver
Fritz!Box 7490
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)

ldw
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 25 keer
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer

Re: Vier denkt dat ik in het buitenland zit, sommige programma’s niet te bekijken (EDPnet)

Berichtdoor ldw » 20 Apr 2019, 16:18

Effe gekeken met https://www.iplocation.net
IP2Location: Belgium - St-Niklaas
IPinfo.io: Netherlands - N/A
DBIP: Belgium - Brussels

raf1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1430 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer

Berichtdoor raf1 » 20 Apr 2019, 16:27

Best het probleem ook eens melden bij Vier: https://www.vier.be/contacteer-de-webredactie

Nexus1980
Member
Member
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Berichtdoor Nexus1980 » 20 Apr 2019, 19:08

Heb ook af en toe melding op hardware.info dat ik beter op hun nederlandse site verder surf ipv hun Belgische aan de hand van mijn locatie. :eek: Ik ben woonachtig in Deurne (Antwerpen).

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Berichtdoor CCatalyst » 20 Apr 2019, 23:15

Abusimbal schreef:Misschien heb je een Russisch IP adres, EDPnet is ook actief in Rusland. Dan moet je een ticket bij EDPnet aanmaken hiervoor.

OP zou het wel merken aan zijn throughput mocht al zijn verkeer door routers in Rusland gaan.

Als het IP in Belgie toegewezen wordt, is het een Belgisch IP adres, ongeacht wat sommige commerciele "geo IP" databanken denken. Die databanken kunnen nooit met zekerheid weten waar een IP toegezen wordt, tenzij ze toegang hebben tot insider info bij ISP's, wat meestal wel niet het geval is. Ze gokken dus gewoon, de ene gok al wat meer educated dan de andere.

EDPNet is perfect in orde, probleem is de databank die fout gegokt heeft. Maar jij bent geen klant bij die databank, Vier wel, dus melden aan Vier.

Btw, die databanken melden in hun overeenkomsten altijd dat ze geen 100% accuraatheid bieden. Is dus wel straf van Vier om op basis van data die mogelijks inaccuraat is mensen de toegang weigeren.

kamiel
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 33 keer
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer

Berichtdoor kamiel » 21 Apr 2019, 12:39

Heb ik ook regelmatig. Fritzbox even rebooten is meestal genoeg om direct een ander IP te krijgen...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
TV: Netflix, Stievie, VRTNU en vier.be
VOIP: Weepee (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via Raspbx
GSM: Orange (met Umidigi One)

Terug naar “Andere: DVB-T, TV over Internet (Bhaalu, Stievie, Yelo, ...), TV algemeen, ...”