Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 Jun 2012
Bedankt: 42 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor kaarsenbril » 04 Feb 2019, 14:43

Enkele praktische vragen omtrent portering van Weepee naar OVH


Ik heb een abo bij ovh (ligne individuele) : gratis bellen vast en 1 nummer voor 1,2 euro/mnd
Van vroeger heb ik ook nog een Weepee nummer , dat overal gekend is.

Concreet:

Kan ik zonder bijkomende kosten dit Weepee nummer porteren naar ovh ?
zo ja, blijf ik dan in feite 2 nummers hebben, of zal m'n nummer bij ovh verdwijnen?
zo niet, kan ik m'n ovh nummer laten wijzigen in m'n weepee nummer zodat ik bereikbaar blijf in de telefoongids.

tenslotte,
Bij wie dien ik dit te regelen : bij WP, ovh of beide.....


graag wat duiding van een kenner, of iemand die bij wie deze procedure al eens gelopen heeft...

Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 334
Lid geworden op: 28 Jul 2007
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor TanknaT » 04 Feb 2019, 16:05

kaarsenbril schreef:
Kan ik zonder bijkomende kosten dit Weepee nummer porteren naar ovh ?
zo ja, blijf ik dan in feite 2 nummers hebben, of zal m'n nummer bij ovh verdwijnen?
zo niet, kan ik m'n ovh nummer laten wijzigen in m'n weepee nummer zodat ik bereikbaar blijf in de telefoongids.

tenslotte,
Bij wie dien ik dit te regelen : bij WP, ovh of beide.....


In heb in het verleden, zowel voor mijzelf als voor anderen, enkele nummers geporteerd naar OVH. Dat is al een tijdje geleden, maar ik zal trachten - onder alle voorbehoud - uw vragen te beantwoorden.

Kosten om een nummer te porteren naar OVH zijn er niet.

Het nummer dat u nu hebt is voor OVH is zowel het lijnnummer en telefoonnummer. Als u een nummer overbrengt naar OVH, dan gebruikt u bij de instellingen altijd het lijnnummer (wat nu uw telefoonnummer is bij OVH) en daaraan koppelt u het nieuwe telefoonnummer. U kan daarna gebeld worden op beide telefoonnummers. Naar keuze kunt u een van beide meesturen als u zelf iemand belt.

Vermelding in de telefoongids kunt u instellen bij uw klantenzone van OVH.

U dient een portering aan te vragen bij OVH.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5209
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 607 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor Jack Daniels » 04 Feb 2019, 17:32

Bij OVH is het wat ingewikkeld met hun lijnnummer en het telefoonnummer. Zo werd mijn telefoonnummer zone Dendermonde geporteerd en heb ik mijn tel. nr. behouden (05248xxxx) maar het werd gekoppeld aan lijn nr. 05286xxxx. Je gaat van OVH ook de vraag krijgen om "bewijsmateriaal" op te sturen ten teken dat jij wel degelijk op het adres woont wat je vermeld hebt bij de aanvraag tot nummerportering. Bewijsmateriaal is bv. een factuur van water, gas, elektriciteit... waarop duidelijk jouw naam en adres vermeld staan.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1316
Lid geworden op: 01 Jun 2006
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor liegebeestig » 04 Feb 2019, 19:28

En misschien goed nieuws voor wie meerdere nummers heeft bij Weepee: ik hoorde vandaag van support bij OVH (telefonisch), dat je zoveel nummers als je wil naar hen kan porteren op dezelfde ligne sip individuelle. Op dat moment worden dat allemaal aliassen. Ik heb nu zelf mijn eerste portering opgestart, daarna de rest.

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 14258
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2401 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 648 keer
Contact:

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor philippe_d » 04 Feb 2019, 23:17

Wat ben je met meerdere nummers, als je maar één toestel bij OVH kan registreren, en dus al die nummers op dat éné toestel bellen?
Of is het de bedoeling om die nummers bij OVH te "parkeren" ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Proximus B-box3 + Fritz!Box 7590 int, FW 07.00, met PPPoE.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1316
Lid geworden op: 01 Jun 2006
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor liegebeestig » 04 Feb 2019, 23:40

In zekere zin parkeren ja, maar ook bereikbaar zijn op oudere nummers die sommige mensen kennen. Momenteel gebeurt er bij weepee ook niet veel meer dan dat.

AfAX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 295
Lid geworden op: 01 Dec 2011
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers

Berichtdoor AfAX » 06 Feb 2019, 16:04

Zouden ze het druk hebben bij OVH? Heb mijn mandaat voor overheveling verleden vrijdag teruggemaild, en in MyOVH is niets upgedate (status zou moeten op ontvangen staan).
Gisteren dus nog maar eens gemaild.
Vanmorgen nog niets, dus een ticket geopend met de uitleg. Nog geen antwoord.

Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1052
Lid geworden op: 23 Nov 2005
Locatie: Vlaams-Brabant
Bedankt: 92 keer
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer

Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers

Berichtdoor Edward Valckx » 06 Feb 2019, 16:12

Op je fakturen in HTML formaat staat er een knopje dat je eerst moet bevestigen met een captcha; anders gebeurt er niets (ook de fakturen van 0,- euro die je krijgt bij het aanvragen van een portatie). Heb je dat gedaan? Want ik had dezelfde dag nog een PDF die je moet ondertekenen en terugmailen, en de dag erna een mail van WeePee dat de uit-portatie aangevraagd was. En de dag erna nummer aktief bij OVH. Maar deze twee berichten kunnen misschien beter naar het afgeplitst topic...

pauwelyn
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 Jun 2011
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor pauwelyn » 06 Feb 2019, 17:59

Portatie staat al sinds 1/2 op dezelfde status. Nochtans dezelfde dag de pdf ingevuld, ondertekend en teruggestuurd.
Moet ik nog iets doen ?
ovh1.jpg

AfAX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 295
Lid geworden op: 01 Dec 2011
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers

Berichtdoor AfAX » 07 Feb 2019, 10:19

Edward Valckx schreef: Want ik had dezelfde dag nog een PDF die je moet ondertekenen en terugmailen, en de dag erna een mail van WeePee dat de uit-portatie aangevraagd was. En de dag erna nummer aktief bij OVH. Maar deze twee berichten kunnen misschien beter naar het afgeplitst topic...

Ik veronderstel van wel, want 'k had ook diezelfde dag nog het mandat voor portation. Dat heb ik ingevuld en teruggestuurd naar validation.portabilite@ovh.net. Vermits er niets veranderde in de status heb ik het dinsdag nogmaals doorgemaild, maar zonder resultaat. Woensdagmorgen een ticket aangemaakt bij de helpdesk met de uitleg, maar geen reactie hierop....

AfAX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 295
Lid geworden op: 01 Dec 2011
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor AfAX » 07 Feb 2019, 11:31

pauwelyn schreef:Portatie staat al sinds 1/2 op dezelfde status. Nochtans dezelfde dag de pdf ingevuld, ondertekend en teruggestuurd.
Moet ik nog iets doen ?ovh1.jpg


Hier hetzelfde, ook sinds 1 februari op dezelfde status. Had toen het doc ingevuld doorgemaild.
Op 5/2 het mandaat opnieuw doorgemail.
Op 6/2 een ticket bij hun support aangemaakt, nog steeds geen reactie op.
Daarnet naar hun support gebeld. Na meer dan 40 minuten "un conseiller va prendre soins de votre appel" te horen heb ik het voor bekeken gehouden.
Daarmee is onze portatie natuurlijk niet in gang :(.

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4135
Lid geworden op: 04 Apr 2005
Locatie: België
Bedankt: 81 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor Ken » 07 Feb 2019, 15:18

AfAX schreef:
pauwelyn schreef:Portatie staat al sinds 1/2 op dezelfde status. Nochtans dezelfde dag de pdf ingevuld, ondertekend en teruggestuurd.
Moet ik nog iets doen ?ovh1.jpg


Hier hetzelfde, ook sinds 1 februari op dezelfde status. Had toen het doc ingevuld doorgemaild.
Op 5/2 het mandaat opnieuw doorgemail.
Op 6/2 een ticket bij hun support aangemaakt, nog steeds geen reactie op.
Daarnet naar hun support gebeld. Na meer dan 40 minuten "un conseiller va prendre soins de votre appel" te horen heb ik het voor bekeken gehouden.
Daarmee is onze portatie natuurlijk niet in gang :(.

Momenteel is het inderdaad erg met de support. Ze werken er wel aan om die te verbeteren zoals voorheen. Nu is het echt wel extreem...

Internet = Telenet Business Fibernet 200 200/25Mbps + Orange Surf Extra Card LTE backup
Telefonie = OVH VoIP Entreprise
GSM = Orange Arend Pro + Huawei Honor9
TV = Netflix
Netwerk = 100% MikroTik powered

pauwelyn
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 Jun 2011
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor pauwelyn » 08 Feb 2019, 08:30

Het is me gelukt. Je moet in de manager op manager V4 klikken, daar kan je uw ingevuld 'portabilty formulier' uploaden. Daarna is het snel gegaan.

Crazy2
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 Mar 2008
Locatie: Heusden-Zolder, België
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Contact:

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor Crazy2 » 08 Feb 2019, 15:26

Is de portatie volledig afgewerkt?
Hier maar een stapje verder door het uploaden van het portatie formulier.
Less is more

AfAX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 295
Lid geworden op: 01 Dec 2011
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor AfAX » 08 Feb 2019, 15:33

Crazy2 schreef:Hier maar een stapje verder door het uploaden van het portatie formulier.


ze rekenen 1 dag voor de validatie. Hier deze morgen via de tool opgestuurd (stap2 OK), en intss is stap 3 reeds aangevinkt in MyOVH.

jphermans
Premium Member
Premium Member
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 Aug 2009
Twitter: jp_hermans
Locatie: Aalst
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor jphermans » 08 Feb 2019, 16:26

Ik zie bij mij staan in de klant sectie van OVH dat mijn nummer op 12/2 zal overgezet zijn.
Ben benieuwd.
Internet via EDPNET
TV via Plex with Stievie and VRTnu plug-in.
IPTV via different providers.

pauwelyn
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 Jun 2011
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor pauwelyn » 08 Feb 2019, 17:08

Ik heb vanmorgen een email van weepee gehad dat het portout proces is afgerond. Ik heb wel nog niet geprobeerd te bellen naar het nummer. Zal ik vanavond eens proberen.

AfAX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 295
Lid geworden op: 01 Dec 2011
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor AfAX » 08 Feb 2019, 18:44

ik zie bij mij nu staan : "Aucune demande de portabilité en cours." Geen mail of niets...

Portabilités en cours: 0.

Support is daar idd nul. Heb het document ondertekend, maar heb natuurlijk geen stempel van een firma zoals ze vragen :/. Geen idee waar ze over zouden kunnen struikelen *zucht*

pauwelyn
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 Jun 2011
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor pauwelyn » 08 Feb 2019, 19:34

Ik heb net even met mijn proximus vaste lijn naar mijn 'oud' weepee nummer gebeld. De telefoon heeft in elk geval gerinkeld.

kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 Jun 2012
Bedankt: 42 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor kaarsenbril » 09 Feb 2019, 09:49

@pauwelyn

Portatie gaat hier ook niet vooruit
Waar in de manager v4 exact dien ik het formulier up te loaden aub? Ik vind het niet :-(

Crazy2
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 Mar 2008
Locatie: Heusden-Zolder, België
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Contact:

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor Crazy2 » 09 Feb 2019, 10:01

AfAX schreef:ik zie bij mij nu staan : "Aucune demande de portabilité en cours." Geen mail of niets...

Portabilités en cours: 0.

Support is daar idd nul. Heb het document ondertekend, maar heb natuurlijk geen stempel van een firma zoals ze vragen :/. Geen idee waar ze over zouden kunnen struikelen *zucht*



Hier zijn ze gestruikeld over het niet dateren van het formulier :)
Less is more

pauwelyn
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 Jun 2011
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor pauwelyn » 09 Feb 2019, 19:56

kaarsenbril schreef:@pauwelyn

Portatie gaat hier ook niet vooruit
Waar in de manager v4 exact dien ik het formulier up te loaden aub? Ik vind het niet :-(


Ik kan het niet meer zien, omdat mijn nummer al geporteerd is. Maar het was iets als onder 'portablite en cours'

Overigens is de portatie goed gelukt, ik werd toch gebeld vandaag.

AfAX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 295
Lid geworden op: 01 Dec 2011
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor AfAX » 11 Feb 2019, 07:52

Crazy2 schreef:Hier zijn ze gestruikeld over het niet dateren van het formulier :)

Heb mijn vorige doc grondig bekeken en had locatie, datum (1/2/19) ingevuld, ondertekend met mijn naam bij in hoofdletters.
Geen idee. Had wel de gescande pdf gerenamed naar mijn telefoonnummer.
Ben een nieuwe aanvraag gestart voor hetzelfde nr. Zal het doc deze keer de naam geven van de originele doc.
We zien dan wel ...

Crazy2, hoe ben je trouwens de reden van weigering te weten gekomen? Hier is de portatie gewoonweg 'verdwenen' zonder reactie van hen.

Crazy2
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 Mar 2008
Locatie: Heusden-Zolder, België
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Contact:

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor Crazy2 » 11 Feb 2019, 08:40

Heb hier een mail gekregen van de support.
Ben benieuwd of het vandaag doorgaat met de portatie.
Less is more

nezriel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 Jan 2011

Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers

Berichtdoor nezriel » 11 Feb 2019, 11:52

AfAX schreef:
Edward Valckx schreef: Want ik had dezelfde dag nog een PDF die je moet ondertekenen en terugmailen, en de dag erna een mail van WeePee dat de uit-portatie aangevraagd was. En de dag erna nummer aktief bij OVH. Maar deze twee berichten kunnen misschien beter naar het afgeplitst topic...

Ik veronderstel van wel, want 'k had ook diezelfde dag nog het mandat voor portation. Dat heb ik ingevuld en teruggestuurd naar validation.portabilite@ovh.net. Vermits er niets veranderde in de status heb ik het dinsdag nogmaals doorgemaild, maar zonder resultaat. Woensdagmorgen een ticket aangemaakt bij de helpdesk met de uitleg, maar geen reactie hierop....


Ik had ook hetzelfde, via email verstuurd en na een paar dagen was mijn overdracht annuleert, ik heb een nieuwe aangevraagd en de mandat voor portation op de V4 manager van ovh geuploaded en nu lijkt het wel in orde te zijn.

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1316
Lid geworden op: 01 Jun 2006
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor liegebeestig » 11 Feb 2019, 12:05

Hier ook portatie-aanvraag gewoon verdwenen. Heb het nu opnieuw geprobeerd via Manager V4. Zoals ik al zei: alles loopt automatisch en bij de minste fout hapert er iets.

AfAX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 295
Lid geworden op: 01 Dec 2011
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor AfAX » 11 Feb 2019, 12:18

Bij mij was het dus na de 3e stap dat die verdween. Mijn doc was toen in theorie reeds gevalideerd.
Stap 4 is dan verzending naar Weepee binnen de 2 uur. Dat heb ik nooit gezien.
Ook geen mail ontvangen.

Een normale automatisering geeft wel een issue/alert/... aan naar een operator als er iets verkeerd gaat.

nezriel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 Jan 2011

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor nezriel » 12 Feb 2019, 11:41

ik heb een nummer overdracht gedaan op een oude account bij ovh die geen nummer had.
nu is de overdracht voldaan, hoe moet ik verder? ik zie de overgedragen nummer enkel bij nummer en niet bij lijn....

Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1052
Lid geworden op: 23 Nov 2005
Locatie: Vlaams-Brabant
Bedankt: 92 keer
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor Edward Valckx » 12 Feb 2019, 13:10

nezriel schreef:ik heb een nummer overdracht gedaan op een oude account bij ovh die geen nummer had.
nu is de overdracht voldaan, hoe moet ik verder? ik zie de overgedragen nummer enkel bij nummer en niet bij lijn....

Bij OVH krijg je een "lijn", dit is in feite de SIP account waarmee je moet inloggen met je SIP client. Vervolgens kan je een (geporteerd) "nummer" doorschakelen naar die "lijn" nummer ("redirection vers la ligne"). Op die manier kan je zelfs meerdere (geporteerde) nummers naar dezelfde "lijn" (SIP account) laten doorschakelen (voor de prijs van één "lijn"; maar ze werken dan natuurlijk ook niet onafhankelijk).

AfAX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 295
Lid geworden op: 01 Dec 2011
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor AfAX » 12 Feb 2019, 16:44

Pfff, gisterenmorgen mijn 2e poging gewaagd (nadat 1e poging plots verdwenen was).
Staat dus sinds gisteren morgen op stap 2 "Formulaire reçu 1 jour(s) Effectué le 11 févr. 2019".
Stap 3 "Formulaire validé 1 jour(s) ouvré(s)" is nog niet gebeurd.
Dit voorspelt niet veel goeds.

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1316
Lid geworden op: 01 Jun 2006
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor liegebeestig » 12 Feb 2019, 16:45

Bij mij was het ook zo: gouden tip: bel naar hun helpdesk technische dienst. Mijn mandaat portabiliteit hebben ze dan meteen gevalideerd aan de telefoon. Wel doorzettingsvermogen hebben want je moet heel lang wachten aan de telefoon.

AfAX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 295
Lid geworden op: 01 Dec 2011
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor AfAX » 12 Feb 2019, 16:49

Heb hen al eens gebeld verleden week op een voormiddag. Langer dan 40 minuten in wacht hou ik het echt niet vol. Heb dus ook afgelegd.

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1316
Lid geworden op: 01 Jun 2006
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor liegebeestig » 12 Feb 2019, 16:50

Tja gewoon intussen iets anders doen he.

AfAX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 295
Lid geworden op: 01 Dec 2011
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor AfAX » 13 Feb 2019, 09:20

Gisteren om 18 uur nog eens gecheckt en was dezelfde status.
Deze morgen stond het verwerkt op datum van gisteren, en heb een mail van Weepee gekregen om 20,30 met de melding van de vraag tot portatie.
Ze zullen idd met wat personeelstekort zitten daar bij OVH Support. Maar ja, eens dat het werkt zitten we goed (y).


Is er trouwens iemand die weet of je je geporteerd nummer als primary nummer kan gebruiken (ipv door te schakelen naar het oude OVH nr), eventueel met het OVH nummer dat men ooit van OVH toegekend kreeg te cancelen, of een andere manier?

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1316
Lid geworden op: 01 Jun 2006
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor liegebeestig » 13 Feb 2019, 09:22

Je moet in de manager aangeven welk nummer je wil tonen bij uitbellen volgens mij.

Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1052
Lid geworden op: 23 Nov 2005
Locatie: Vlaams-Brabant
Bedankt: 92 keer
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor Edward Valckx » 13 Feb 2019, 09:46

AfAX schreef:Is er trouwens iemand die weet of je je geporteerd nummer als primary nummer kan gebruiken (ipv door te schakelen naar het oude OVH nr), eventueel met het OVH nummer dat men ooit van OVH toegekend kreeg te cancelen, of een andere manier?

Ga naar het gewenste uitgaande nummer, en kies dan "Paramétrer la configuration" en vervolgens "Activer la présentation de votre numéro lors des appels sortants (Attention : si vous avez paramétré la présentation d’un autre numéro sur la ligne, il sera remplacé par ce numéro.)"

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1316
Lid geworden op: 01 Jun 2006
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor liegebeestig » 13 Feb 2019, 10:02

Zou er bij Ovh een manier zijn om snel te wisselen tussen nummers die je wil weergeven bij het uitbellen? Bij dellmond kan dat door in je Ata of fritzbox een licht andere gebruikersnaam ofzo in te geven.

wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3962
Lid geworden op: 28 Okt 2011
Locatie: 'tstad
Bedankt: 208 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 308 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor wied » 13 Feb 2019, 12:49

Nummerweergave bij uitbellen kan ingesteld worden in de OVH manager...
Proximus Start, OVH+Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix, HB+Astra1&2

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1316
Lid geworden op: 01 Jun 2006
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor liegebeestig » 13 Feb 2019, 12:50

Jaja, maar zonder de manager, rechtstreeks vanuit de Ata/Fritz?

Crazy2
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 Mar 2008
Locatie: Heusden-Zolder, België
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Contact:

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Berichtdoor Crazy2 » 14 Feb 2019, 18:03

Vandaag heb ik na 12 dagen wachten de portatie geannuleerd en een nieuwe aanvraag gedaan bij OVH.

Nu heb ik direct het document getekend en geupload in de V4 manager en na minder dan 4 uur kreeg ik volgende melding :)

Cette demande a bien été acceptée par l'opérateur
Less is more


Terug naar “VoIP”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten