slimme regelaar (Junkers) uit België werkt niet met LG smartphone uit NL?

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3802
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 235 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer

slimme regelaar (Junkers) uit België werkt niet met LG smartphone uit NL?

Berichtdoor satsurfer » 1 week 4 dagen 12 uur geleden (05 Nov 2018, 23:01)

https://www.bosch-thermotechnology.com/be/nl/ocs/residencial/ct-100-754573-p/
april 2016. Nieuwe Junkers ketel+regelaar.
Toen nog note 3 en dat werkte perfect. Vorig jaar in september al gebeld dat ik niet meer kon verbinden met een Note 4 (ook uit Nederland). Oei, nu snap ik het :-o

mijn LG V30 komt ook uit NL. :-o

Bosch gemaild en zij me teruggebeld. Volgens hem komt het omdat mijn telefoon, geen Belgische telefoon is. :-(

Dus ze regiolocken hun regelaars ook al, zodat prijsbewuste consumenten niet over de grens gaan om een Nefit (Buderus in België) te kopen. :-( Werk voor Alexander De Croo? (off-topic)

Als ik wil connecten met mijn regelaar, moet ik mijn gsm omschakelen naar Engels (US).
Nederlands (Nederland) wil aan geen kanten connecten, krijg je melding hierboven. Nederlands (België) kan ik niet kiezen. Snap dit niet. LG Benelux zijn toch zelfde telefoons?

Als ik de app openheb, en dan op NLtaal omschakel, dan wijzigt de CMS ook van Be_de naar BE_nl. Als ik alle progs uit geheugen verwijder, dan wilt hij natuurlijk niet meer connecten.

Kan ik mijn telefoon echt niet op Nederlands (België) zetten?

Garantiebewijs: 'op jouw LG v30 biedt LG electronics BENELUX' je een garantie van 24 maanden. Dat nr. staat ook op dat garantiepapier.
0900 543 5454 (NL, lokaal tarief) of + 32 (0)15 200 255 (BE,LUX nationaal tarief)

de.png
Capture+_2018-11-05-13-44-35.png
Capture+_2018-11-05-13-45-14.png

Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 23 Mei 2012
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Re: slimme regelaar (Junkers) uit België werkt niet met LG smartphone uit NL?

Berichtdoor Wuter » 1 week 4 dagen 4 uur geleden (06 Nov 2018, 06:55)

In mijn app staat die ook Be_nl en bij werkt alles perfect.
GSM: Afbeelding Bizz Smart Team XL20
Provider: Afbeelding Maxi: ↓100Mbps, ↑35Mbps (Vectoring)
Modem/Router: bbox3 (Technicolor)
TV: Afbeelding TV Comfort

Afbeelding

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3802
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 235 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer

Re: slimme regelaar (Junkers) uit België werkt niet met LG smartphone uit NL?

Berichtdoor satsurfer » 2 dagen 15 uur 29 minuten geleden (14 Nov 2018, 20:15)

na bellen en zo en zelf uitzoeken komt het omdat je in LG enkel Nederlands (Nederland) kan instellen, geen Nederlands (België).
De helpdeskmedewerker zei dat er update zou komen hiervoor, zal me morgen terugbellen. :-D

Mijn samsung had wel instelling Nederlands (België).

En dat ze uit Nederland komen heeft er niets mee te maken hoor. In mediamarkt een V30 bekeken en ook enkel Nederlands (Nederland).
LG is trouwens Benelux, je belt naar NL voor support.

Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Pro Member
Pro Member
Berichten: 418
Lid geworden op: 07 Mei 2011
Bedankt: 37 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: slimme regelaar (Junkers) uit België werkt niet met LG smartphone uit NL?

Berichtdoor Fallschirmjaeger » 2 dagen 13 uur 31 minuten geleden (14 Nov 2018, 22:13)

Geen idee of dat tegenwoordig nog steeds zo, maar vroeger kregen gsm's hun firmware updates via hun providers. Dan kan ik mij goed voorstellen dat een toestel dat in NL gekocht werd, ook gebruik maakt van NL firmware en men daar geen nut ziet in Nederlands (België) of er simpelweg nooit aan gedacht heeft.

Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6269
Lid geworden op: 07 Okt 2010
Locatie: Kempen
Bedankt: 466 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 316 keer

Re: slimme regelaar (Junkers) uit België werkt niet met LG smartphone uit NL?

Berichtdoor heist_175 » 2 dagen 2 uur 43 minuten geleden (15 Nov 2018, 09:00)

Volgens mij ging dat niet over "firmware"' van de telefoon, maar wel de provider parameters.
Met smartphones is dat nog steeds zo, de firmware/software update moet je zelf doen, maar de netwerkparameters kan je gepusht krijgen.


Terug naar “Energie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten