Wat scheelt er met (de helpdesk van) Dommel?

guy-pc
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 Mei 2010
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Wat scheelt er met (de helpdesk van) Dommel?

Berichtdoor guy-pc » 4 weken 18 uur 2 minuten geleden (17 Okt 2018, 18:04)

De helpdesk is in de namiddag (wanneer ik kan) niet meer telefonisch bereikbaar. Toen ik enkele dagen geleden belde, kreeg ik te horen dat de helpdesk tot einde september niet bereikbaar was na 14 uur of zo. Als ik nu bel, krijg ik zelfs niets meer te horen behalve de taalkeuze; vervolgens wordt de lijn verbroken. Ook op mijn verzoek om mij te contacteren, is er nog niet geantwoord.

Moet ik me zorgen maken: onbereikbaarheid, 3 euro minimumkost voor mobiele klanten (wat zeker niet overdreven is), ...

Nog iemand ervaringen?

Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2917
Lid geworden op: 23 Feb 2010
Bedankt: 230 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer

Re: Wat scheelt er met (de helpdesk van) Dommel?

Berichtdoor mailracer » 4 weken 14 uur 5 minuten geleden (17 Okt 2018, 22:01)

Wilfired schreef:Geen paniek, zulks is geheel eigen aan hun dommelse manier van werken.

Eens je klant bent, zal het enkel nog verergeren met barslechte communicatie en afwezige support die je dan zal ervaren


Deze komt van een topic ergens rond april van dit jaar, ook op dit forum.

Billi en Dommel bundelen de krachten!

GuntherDW
Pro Member
Pro Member
Berichten: 421
Lid geworden op: 11 Mei 2007
Locatie: zwijndrecht
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Contact:

Re: Wat scheelt er met (de helpdesk van) Dommel?

Berichtdoor GuntherDW » 4 weken 6 uur 13 seconden geleden (18 Okt 2018, 06:06)

En zoals ook elders te zien door iemand van dommel zelf hebben ze het bijzonder druk de laatste tijd. Selectief lezen is leuk denk ik. :roll:

Sure het is "not done" dat ze gewoon de lijn neerleggen maar ik kan niet veel anders zeggen dan blijven proberen.

Berda
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 Aug 2018
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Wat scheelt er met (de helpdesk van) Dommel?

Berichtdoor Berda » 3 weken 4 dagen 23 uur geleden (20 Okt 2018, 13:01)

Heb ook al 2 tickets openstaan en al een boze mail gezonden omdat de telefonie om de dag enkele dagen uit ligt. De log van mijn Fritz box staat vol met timeouts van hun sip server. Heb al eens geprobeerd die te pingen maar die reageert niet.

Zijn er nog mensen die hetzelfde probleem ervaren?

guy-pc
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 Mei 2010
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Re: Wat scheelt er met (de helpdesk van) Dommel?

Berichtdoor guy-pc » 3 weken 4 dagen 18 uur geleden (20 Okt 2018, 17:27)

Vandaag heb ik eindelijk de helpdesk te pakken gekregen!

Maar hun antwoordapparaat is nog steeds niet in orde, hoor! :roll:

@Berda: bel (probeer te bellen) naar hun helpdesk VOOR 14 uur met vermelding van je ticketnummers! Succes!

Berda
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 Aug 2018
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Wat scheelt er met (de helpdesk van) Dommel?

Berichtdoor Berda » 3 weken 4 dagen 2 uur geleden (21 Okt 2018, 09:31)

Goede tip, maar zit momenteel in Vietnam en bellen met de gsm dikt behoorlijk aan vandaar dat ik via WiFi een vpn verbinding opzet met mijn Fritz box en op die manier gratis bel. Ttz als hun sip server het doet natuurlijk...

ozzi
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 Okt 2018
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Wat scheelt er met (de helpdesk van) Dommel?

Berichtdoor ozzi » 3 weken 1 dag 16 uur geleden (23 Okt 2018, 19:53)

vandaag hetzelfde, op hun website service ticket, geen reactie, telefoneren stopt bij het taalkeuze menu, newsgroups sinds lang niet meer beschikbaar zonder vermelding...
waar gaat dat heen Dommel?

ozzi :nono:

Berda
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 Aug 2018
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Wat scheelt er met (de helpdesk van) Dommel?

Berichtdoor Berda » 1 week 23 uur 47 minuten geleden (07 Nov 2018, 11:19)

Lezen ze uberhaut hun tickets wel?

Had een tijdje geleden een ticket open staan ivm telefonieproblemen.
Na lang wachen kreeg ik als antwoord op dit ticket de vraag naar het CWMP nummer van de modem. Op dat ogenblik had ik geen flauw idee wat een CWMP nummer was en vroeg ik of ze even konden aangeven waar ik de desbetreffende informatie kon terug vinden, maar kreeg van hun geen reactie.
Na wat Googelen kwam ik er achter dat dit nummer achter op de Fritzbox staat en heb ik het alsnog doorgegeven, nogmaals geen reactie en het ticket was ondertussen afgesloten!

Ik heb dan maar een nieuw ticket aangemaakt en en passant een heel boze mail gestuurd dat dit geen manier was om hun klanten te behandelen want ik zat al 14 dagen zonder telefoon.
Ondertussen heb ik dan zelf maar wat liggen experimenteren en na een upgrade van de firmware heb ik ook de functie 'update by provider' aangevinkt. Plots zag ik dat de telefonie-settings veranderden (o.a. een ander IP nummer) en enkele seconden later waren beide telefoonnummers geregistreerd en kon ik terug bellen!

Blijkbaar is die update-functie in mijn (origineel Dommel) modem nooit geactiveerd geweest en hebben ze bij Dommel enkele servers op een ander IP adres gezet. Dan kan en mag dan wel maar het stoort mij mateloos dat ik dagen heb liggen zoeken wat het probleem was terwijl ik in mijn ticket duidelijk aangaf dat de update functie NIET aan stond en dat ik het IP adres van hun registratie server NIET kon pingen. Op zulke momenten krijg je echt zin om die kerel(s) van de helpdesk een eens goed pak rammel te verkopen, al haalt dat natuurlijk niks uit... Ik neem dan ook maar wraak door al hun stommiteiten en onbekwaamheden via de media aan het licht te brengen. :bang:

Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1327
Lid geworden op: 18 Feb 2014
Locatie: Gent
Bedankt: 139 keer
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer

Re: Wat scheelt er met (de helpdesk van) Dommel?

Berichtdoor MaT » 1 week 23 uur 17 minuten geleden (07 Nov 2018, 11:49)

Berda schreef:Heb ook al 2 tickets openstaan en al een boze mail gezonden omdat de telefonie om de dag enkele dagen uit ligt. De log van mijn Fritz box staat vol met timeouts van hun sip server. Heb al eens geprobeerd die te pingen maar die reageert niet.

Zijn er nog mensen die hetzelfde probleem ervaren?

Ja, hier hetzelfde probleem gehad en bij een kennis idem.

Heb je toevallig de provider services uitstaan? Volgens mij is er iets gewijzigd met de instellingen.
Dit zijn de laatste instellingen die gepushed werden bij mij en sindsdien al bijna 2 weken geen problemen meer.
dommelphone.jpg
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

ju100
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 Nov 2018

Re: Wat scheelt er met (de helpdesk van) Dommel?

Berichtdoor ju100 » 5 dagen 17 uur 21 minuten geleden (09 Nov 2018, 17:45)

MaT schreef:
Berda schreef:Heb ook al 2 tickets openstaan en al een boze mail gezonden omdat de telefonie om de dag enkele dagen uit ligt. De log van mijn Fritz box staat vol met timeouts van hun sip server. Heb al eens geprobeerd die te pingen maar die reageert niet.

Zijn er nog mensen die hetzelfde probleem ervaren?

Ja, hier hetzelfde probleem gehad en bij een kennis idem.

Heb je toevallig de provider services uitstaan? Volgens mij is er iets gewijzigd met de instellingen.
Dit zijn de laatste instellingen die gepushed werden bij mij en sindsdien al bijna 2 weken geen problemen meer.
dommelphone.jpg


Thanks so much for the screenshot. No answer for 3 weeks from Dommel. The Registar adress had changed.

Thanks again!


Terug naar “Dommel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast