Colruyt systeem?

Ken
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: Colruyt systeem?

Berichtdoor Ken » 1 week 1 dag 5 uur geleden (14 Sep 2018, 18:49)

Precies veel gezaagd over de wachtrijen aan de kassa's hier... Al eens collect&go geprobeerd? Op 5min zijt ge buiten.

Internet = Orange Love 200/20Mbps + Orange Surf Extra Card LTE backup
Telefonie = OVH VoIP Entreprise
GSM = Orange Arend Pro + Huawei Honor9
TV = Orange
Netwerk = 100% MikroTik powered

blaatpraat
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 58 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Berichtdoor blaatpraat » 1 week 1 dag 2 uur geleden (14 Sep 2018, 21:59)

CCatalyst schreef:Voor de onzekerheid over de snelste rij is een goede oplossing: de slang. Maar daar doet Colruyt helaas ook al niet aan mee. Sommige Carrefour's wel.

Is ondertussen al aangetoond dat dit niet sneller is, juist trager.
Enig verschil is dat quasi iedereen denkt dat dit sneller is, waardoor de algemene tevredenheid hoger is.

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 126 keer
Recent bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor CCatalyst » 1 week 23 uur 42 minuten geleden (15 Sep 2018, 00:52)

blaatpraat schreef:Is ondertussen al aangetoond dat dit niet sneller is, juist trager.
Enig verschil is dat quasi iedereen denkt dat dit sneller is, waardoor de algemene tevredenheid hoger is.

Het is de perceptie die telt. Zonder slang stap ik geergerd buiten als ik denk dat de rij naast mij sneller bediend werd (als de persoon die aangrenzend naast mij stond aanzienlijk sneller buiten is dan ik). Ik stap daarentegen (meer) tevreden buiten als ik denk dat ik sneller aan de kassa geweest ben. Of het in de realiteit ook zo was doet er niet toe, de slang laat immers inderdaad niet toe van dat na te gaan.

Ik vraag me wel af wat je bedoelt met dat dit niet sneller is. Spreek je dan over absoluten of gemiddelden? Want als je pech hebt dat je (zonder slang) in een rij komt waar "de verantwoordelijke voor droge voeding aan de kassa gevraagd" wordt, gaat die slang je wellicht wel sneller buiten gekregen hebben.

ITnetadmin schreef:Een winkel waar je verplicht bent door te wandelen om aan je vliegtuig te geraken.
Ik hoop elke keer dat er ns eentje mij uitpikt, dat ik mijn gedacht ns kan zeggen over het doorneuzen van eigendom in winkels waar ik niet vrijwillig ben binnengegaan.

Er bestaat een weg om die winkel te vermijden, maar om voor de hand liggende redenen gaat Brussels Airport die weg niet bewegwijzeren, laat staan promoten. Het wordt ook psychologisch onaantrekkelijk gemaakt door bv geen verlichting te voorzien op die weg (je ziet wel nog genoeg door ander licht). Wellicht zullen ze dus iets zeggen a la "u bent niet verplicht van door de winkel te stappen, u kunt ook zo en zo stappen".

Moeilijk om de weg uit te leggen maar volg gewoon een personeelslid, meestal nemen zij die weg (geen badge vereist nochtans).

Garpenlov
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 19 keer
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer

Berichtdoor Garpenlov » 1 week 21 uur 47 minuten geleden (15 Sep 2018, 02:47)

Zo, lekker relevant.

Terug naar mainframes a.u.b.?
ISP: Telenet "Fluo Home" 200/15 3tb cap (Modem only)
Mobi: Orange: tempo giga (Huawei p20)
pc's:
-W10 (I5-6700K / gtx 1080)
-W10 Dell xps 15 9560

blaatpraat
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 58 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Berichtdoor blaatpraat » 1 week 15 uur 23 minuten geleden (15 Sep 2018, 09:11)

CCatalyst schreef:Ik vraag me wel af wat je bedoelt met dat dit niet sneller is. Spreek je dan over absoluten of gemiddelden? Want als je pech hebt dat je (zonder slang) in een rij komt waar "de verantwoordelijke voor droge voeding aan de kassa gevraagd" wordt, gaat die slang je wellicht wel sneller buiten gekregen hebben.

@mod: misschien beter om dit te splitsen in een apart topic :-)

Wel, zoals ik me het onderzoek herinner:
Met een slang heb je minder spreiding: op de eersten na bij het openen van een winkel, staat iedereen ongeveer even lang in de slang.
Maar de gemiddelde wachttijd is langer, de belangrijkste reden hiervoor was, opnieuw: als ik het me goed herinner, omdat je aan het einde van een slang nog naar de kassa moet wandelen, terwijl met een conventionele wachtrij je direct al aan de kassa bent.
Dit zijn maar enkele seconden, maar deze tellen wel door.

Met een conventionele kassa ben je gemiddeld sneller buiten, maar je hebt stukken meer spreiding die zowel van extreem snel tot extreem langzaam kan gaan.

fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 107 keer
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer

Berichtdoor fvhbrugge » 1 week 12 uur 17 minuten geleden (15 Sep 2018, 12:17)

Ik probeer niet naar de andere kassa rijen te kijken, dan voel ik me gelukkiger.

Dit als tip hoe kleine dingen een mens gelukkig kunnen maken.

Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 92 keer
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer

Berichtdoor Ofloo » 1 week 11 uur 58 minuten geleden (15 Sep 2018, 12:36)

'k Ga winkelen op momenten dat het niet druk is. Dan moet ik meestal niet wachten !

Bssoft
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 138 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor Bssoft » 5 dagen 6 uur 4 minuten geleden (17 Sep 2018, 18:30)

Enkel als bijkomende info, Colruyt was zijn tijd vooruit !
In hun winkels waren 'in der tijd' de verbindingen via het kopernetwerk van de R.T.T.

Een modem van Telindus via 2 draden of 4 draden geleiding met octopolaire stekker/stopcontact (een zogenaamde afstandslijn) !
Weet niet meer of het Punt tot Punt verbindingen waren of … via het DCS netwerk van de R.T.T. ?

De tijd dat men nog sprak van 'bit(s) per seconde'.

Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 163 keer
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Berichtdoor Tomsworld » 5 dagen 2 uur 53 minuten geleden (17 Sep 2018, 21:41)

Bssoft schreef:Enkel als bijkomende info, Colruyt was zijn tijd vooruit !
In hun winkels waren 'in der tijd' de verbindingen via het kopernetwerk van de R.T.T.

Een modem van Telindus via 2 draden of 4 draden geleiding met octopolaire stekker/stopcontact (een zogenaamde afstandslijn) !
Weet niet meer of het Punt tot Punt verbindingen waren of … via het DCS netwerk van de R.T.T. ?

De tijd dat men nog sprak van 'bit(s) per seconde'.

Eigenlijk was dat kosten optimalisatie er zal wel iemand een goede berekening gemaakt hebben, maar toen kon je raw copper huren tussen 2 adressen echt een fysiek koperpaar gepatched. Was afstands gebaseerd voor de prijs, colruyt had sommige winkels die een hub waren, dendermonde was bv, waar andere winkels aan verbonden waren en die hub's hadden dan een lange afstandslijn naar Halle. Maar soit ondertussen is heel telecom land al veranderd. Maar denk dat colruyt nu ook prijsbewust is, ik denk dat ze nu allemaal telenet of proximus hebben ipsec met 4G backup. Ondertussen bieden ze ook wifi aan in alle winkels.
Provider: Belgacom comfort VDSL2 100/20 Vectoring & DLM enabled ( Abbo 100/6 ) + Telenet Bussiness 240 ( Test )
Netwerk: BBox3 (Sagem), Unifi Edgerouter Lite, 2 x UniFi® AP AC Pro 's + switches Voip: Voip Ovh + 3*net
Tv: BGC TV met decoder v4 + v5

Terug naar “Computers en randapparatuur”