Nieuwsgroepen

Beppi
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor Beppi » 26 Aug 2018, 19:04

iceke schreef:betaal je per jaar of per kwartaal..........

Dan krijg je een tegoed bonneke van meneer Dom om later nog eens klant te worden :banana:

dreamrocker
Member
Member

Berichtdoor dreamrocker » 3 weken 6 dagen 22 uur geleden (28 Aug 2018, 20:31)

@ Berda
als u der niks uit maakt , zou ik uw mail ook in mijn naam willen versturen , om wat meer druk te zetten

Berda
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer
Recent bedankt: 1 keer

Berichtdoor Berda » 3 weken 6 dagen 5 uur geleden (29 Aug 2018, 13:48)

Hoi Dreamrocker

Doe maar, maar je schrijft hem best in je eigen bewoording want anders gaat het opvallen...

dreamrocker
Member
Member

Berichtdoor dreamrocker » 3 weken 4 dagen 21 uur geleden (30 Aug 2018, 21:24)

komt in orde , ben benieuwd op de reactie

GuntherDW
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Berichtdoor GuntherDW » 2 weken 6 dagen 9 uur geleden (05 Sep 2018, 09:16)

Even ter notificatie dat het probleem nog altijd niet opgelost is.
Het begint nu wel heel erg lang te duren spijtig genoeg. Hopelijk raakt dit nog opgelost :-( .

Ik kan natuurlijk voor een tijdje een 3rd party usenet account afsluiten maar het was net een van de pluspunten van Dommel.

Berda
Starter
Starter

Berichtdoor Berda » 2 weken 6 dagen 9 uur geleden (05 Sep 2018, 09:23)

Zou toch willen adviseren zo veel mogelijk te klagen bij Dommel want als er maar enkele klanten reclameren gaan ze er zeker niets aan doen. Als ze van de ontvangen abo bedragen niets meer moeten afhouden voor de externe newsserver is dat 'money in the pocket' voor het bedrijf. Ik heb op mijn werk veel te maken gehad met 'managers' en 'directieleden' en die denken enkel in euro's en trekken zich niet veel aan van 'jan met de pet'...

Het is pas al er intern ambras komt omdat de klantendienst het geklaag stikmoe begint te worden dat er iets ondernomen wordt!

lurcus
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor lurcus » 2 weken 6 dagen 1 uur geleden (05 Sep 2018, 17:58)

Ik doe mee! Komaan jongens, laat zien dat je tanden hebt!

Martco
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor Martco » 2 weken 6 dagen 51 minuten geleden (05 Sep 2018, 18:13)

Heb ook geklaagd.
Sattv sinds 1985

dreamrocker
Member
Member

Berichtdoor dreamrocker » 2 weken 5 dagen 1 uur geleden (06 Sep 2018, 17:23)

Momenteel heb je via Dommel geen toegang meer tot de nieuwsgroepen. We zijn er ons van bewust dat dit een belangrijke functionaliteit is voor jou.

We trachten reeds een tijdje dit probleem op te lossen maar moeten je helaas meedelen dat er nog geen zicht is op een oplossing.

Wanneer er verdere informatie omtrent de werking van de nieuwsgroepen beschikbaar is, zullen we deze onmiddellijk delen met jou.

Echter, indien we het probleem niet kunnen verhelpen, zien we ons genoodzaakt deze dienst stop te zetten. Mocht het zover komen, en we hopen samen met jou dat dit niet het geval is, dan kan je je internetabonnement kosteloos bij ons beëindigen.

Met vriendelijke groeten,
Team dommel.com
dit was de reactie die ik verleden week kreeg

Berda
Starter
Starter

Berichtdoor Berda » 2 weken 4 dagen 9 uur geleden (07 Sep 2018, 09:06)

Waar zijn ze bij Dommel bezig?

Stuur via hun CRM panel een mail aan de support over het feit dat ik mijn toegewezen persoonlijke website niet kan bereiken en krijg als antwoord dat ik momenteel geen toegang meer heb tot de newsgroepen!

Ik heb het donkerbruin vermoeden dat ze daar iemand zitten hebben die, ofwel moeite heeft met lezen, ofwel op alle binnenkomende klachten het verhaaltje van de newsserver copy-paste.

Ben altijd uiterst tevreden geweest over Dommel en heb dat ook niet onder stoelen of banken gestopt, maar hoe ze tegenwoordig bezig zijn getuigd echt niet van 'professionalisme' :nono:

Berda
Starter
Starter

Berichtdoor Berda » 2 weken 2 dagen 9 uur geleden (09 Sep 2018, 09:59)

Telefoon gehad van Dommel.

Dat ik mijn website niet meer kan bereiken is volgens hun normaal want ze hebben enige tijd terug die service afgeschaft en de klanten ervan op de hoogte gebracht middels een aangetekende brief. Heb ik echter nooit ontvangen, nog klanten met het zelfde probleem?

Heb ineens ook eens gevraagd hoe het nu eigenlijk zat met de newsserver. Hun uitleg was dat ze een dezer dagen de server terug gingen booten. Echt grappig en bijzonder lomp van die kerel want uit mijn klacht had hij duidelijk kunnen opmaken dat ik vertrouwd ben met IT. Ik heb hem dan ook geconfronteerd met het feit dat zij geen eigen server hebben maar doorrouten naar Highwinds en vermits Ekewa ook op Highwinds zit ik er van uit mag gaan dat die hun servers draaien. Kon natuurlijk niet zien of hij rood van schaamte was maar hoop het uiteraard wel. Gelet op al die toestanden heb ik op de man af gevraagd of ze in slechte papieren zitten en of ik moet gaan uitkijken naar een nieuwe provider?

Helemaal niet meneer, maar we zijn zo druk bezig met het opstarten van digitale TV dat we nauwelijks nog tijd hebben voor die andere zaken. Ken dat verhaal van toen ze met mobiele telefonie begonnen (waar ik trouwens wel tevreden erg over ben!).

Allez we zullen maar afwachten zeken want meer kunnen we blijkbaar toch niet doen.

rmag
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 19 keer
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Berichtdoor rmag » 2 weken 1 dag 22 uur geleden (09 Sep 2018, 20:23)

hier ook. Mijn eigen webpage is niet meer bereikbaar. Had al een ticket geopend, daarna hadden ze mijn modem gereset, maar dat was (natuurlijk) niet de oplossing.

Ik ben er niet van op de hoogte dat deze "service" is afgeschaft.
Ik heb nog steeds de FTP log-in codes en kan via FTP de site bereiken. Als de service was afgeschaft zou ik verwachten dat ook de FTP was gedecommissioned.

Ben je onlangs van city naar netline overgezet? Misschien bestaat de eigen webpagina niet In Netline, ik weet het ook niet.

Berda
Starter
Starter

Berichtdoor Berda » 2 weken 1 dag 7 uur geleden (10 Sep 2018, 11:24)

FTP staat inderdaad nog open, maar volgens de persoon die ik aan de lijn had zou die een dezer dagen ook geblokkeerd worden. Ook de domein-registratie (xxx.dommel.be of xxx.be) wordt kortelings afgeschaft.

Zo schaffen ze iedere keer een stukje van hun service af zodat het nauwelijks opvalt, maar ondertussen is het wel weg...
STAVA:
- newsserver => weg
- persoonlijke website => weg
- domein registratie => kortelings ook weg
- webbuilder => weg

Wat echter wel blijft is het bedrag dat we maandelijks betalen! :evil:

Slafes
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 181 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer

Berichtdoor Slafes » 2 weken 20 uur 1 minuut geleden (10 Sep 2018, 23:03)

Ik zou zeggen:

-Klant => weg

duizend
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 146 keer
Uitgedeelde bedankjes: 134 keer

Berichtdoor duizend » 1 week 6 dagen 21 uur geleden (11 Sep 2018, 21:44)

naar waar weg ?
naar iets duurders waar ook geen news inbegrepen is ???

Ik zeg dan klant -> lomp

Slafes
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 181 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer

Berichtdoor Slafes » 1 week 6 dagen 20 uur geleden (11 Sep 2018, 22:40)

Heu, zo goedkoop is dat Dommel pakket nu toch ook niet... Scarlet is 39 euro en tv in... Dommel is al duurder voor "minder" in mijn ogen. (Na 15 maand 3 euro bij uw abo bij.) activatiekosten zijn betalend, de modem ook, zelfs de verzending lappen ze er bij. Tegen dat je dat ooit terugverdiend hebt, zelfs bij een duurdere provider...

Je hebt gelijk... klant => lomp.

Trouwens, activatie Netline 50 euro, netline met speedpack 75... :bang:

GuntherDW
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor GuntherDW » 1 week 6 dagen 13 uur geleden (12 Sep 2018, 05:26)

Alleen heeft scarlet geen unlimited, blokkeren ze poorten, doen ze lastig als je je PPPoE wachtwoord wil weten, etc etc :P

EDIT: Zozo, het is nu ook van hun technical fiche gehaald als je de abbo's bekijkt.
Het staat er zelfs niet meer bij als "free extra".

duizend
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 146 keer
Uitgedeelde bedankjes: 134 keer

Berichtdoor duizend » 1 week 5 dagen 21 uur geleden (12 Sep 2018, 21:44)

Slafes schreef:Heu, zo goedkoop is dat Dommel pakket nu toch ook niet... Scarlet is 39 euro en tv in... Dommel is al duurder voor "minder" in mijn ogen. (Na 15 maand 3 euro bij uw abo bij.) activatiekosten zijn betalend, de modem ook, zelfs de verzending lappen ze er bij. Tegen dat je dat ooit terugverdiend hebt, zelfs bij een duurdere provider...

Je hebt gelijk... klant => lomp.

Trouwens, activatie Netline 50 euro, netline met speedpack 75... :bang:

Heu jawel, veel goedkoper voor bestaande klanten en daar gaat deze discussie over, niet over nieuwe klanten.
32,95 euro voor unlimited internet, 2 telefoonnummers en quasi alle gesprekken ook gsm en buitenland gratis 24/24

Als nieuwe klant zou ik inderdaad twijfelen om dommel te nemen
Als bestaande klant is er niks evenwaardig dat goedkoper is

dus NU overschakelende klant -> lomp

GuntherDW
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor GuntherDW » 1 week 5 dagen 2 uur geleden (13 Sep 2018, 16:05)

Bij andere providers als edpnet moet je trouwens ook een aansluit/installatie kost betalen als je nog geen DSL abbo hebt gehad.
De modem kost dan ook weer extra geld.

Scarlet kan daarvan afzien omdat het een dochteronderneming is van proximus en al jarenlang aan prijsdrukking doet.

dweezil
Member
Member
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Berichtdoor dweezil » 1 week 4 dagen 22 uur geleden (13 Sep 2018, 20:13)

Voor mij is het wegvallen van nieuwsgroepen het teken om Dommel te verlaten.

Ik ben klant bij Dommel sinds februari 2007. In het begin had ik adsl netconnect en daarna cityconnect voor 34 euro per maand.
Ik heb een periode jaarlijks betaald zolang dat kon en dan kwam dat omgerekend uit op minder dan 24 euro per maand!
Daarna had ik adsl2+ cityline voor 33 euro per maand.
Na de overschakeling naar vdsl begin 2017 kwam er een einde aan de goedkope prijzen. Ja ik kreeg een 100/14 verbinding maar de prijs steeg naar 47 euro per maand.

Edpnet was er dan ook met vdsl + telefonie voor 34,95 euro per maand. Dan begon ik te twijfelen. Het enige dat mij nog bij Dommel hield was hun (zeer goede) usenet-server. De telefonie gebruik ik ook maar dat kan ook goedkoop via voip.

Goed, edpnet is intussen aangevraagd. 50 euro activatiekost, de fb7360 kan ik nog gebruiken voor edpnet. Hopelijk vallen er nu geen lijken uit de kast.

TomMe
Member
Member

Berichtdoor TomMe » 4 dagen 53 minuten 40 seconden geleden (21 Sep 2018, 18:11)

Als ze bij Dommel nog veel diensten afschaffen, zal ik mijn abonnement ook eens afschaffen. :) Ik heb nooit bericht gekregen over die webruimte, en dat ze aan usenet aan het werken zijn lijkt mij ook maar een smoes..

Ik ben 10 jaar klant, maar als ze naar de klant niet omzien is dat wederzijds.

Terug naar “Dommel”