Nieuwsgroepen

GuntherDW
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 Mei 2007
Locatie: zwijndrecht
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Contact:

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor GuntherDW » 26 Jul 2018, 18:56

"belabberde provider". Ik haalde altijd de volledige 100Mbit van de usenet server. Zelfs van non-dommel IP's.

Er zijn genoeg redenen om elke provider in Belgie "belabberd" te noemen hoor. Ik heb voldoende redenen atm om bij Dommel te blijven.

Winnie
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 Apr 2018
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor Winnie » 26 Jul 2018, 20:27

Maar dan is dommel toch wel de belabberdste van allemaal...

GuntherDW
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 Mei 2007
Locatie: zwijndrecht
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Contact:

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor GuntherDW » 26 Jul 2018, 20:30

Blijf het maar herhalen, misschien als je het genoeg herhaalt ga je het nog zelf geloven ook.

Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 930
Lid geworden op: 10 Jan 2016
Bedankt: 32 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor buthead » 27 Jul 2018, 09:58

Wat voor onzin is dit hier weer eens?

Hou het beetje deftig hé heren en dames ook al is het warm ;)


Iedere provider heeft zijn + en - punten. Wees blij dat dommel dit aanbied ze moeten dit niet he
Internet = Whoppa + WirelessBelgië( todo )
Telefonie/GSM = Orange Dolfijn 15 + Chatsim
TV = Stevie Free + Telenet TV + Netflix

mrzed
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 Jul 2018
Bedankt: 1 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor mrzed » 29 Jul 2018, 20:00

En het blijft maar duren...
Donderdag nieuw ticket geopend …. weer geen antwoord :evil:

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13781
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2230 keer
Recent bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 617 keer
Contact:

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor philippe_d » 29 Jul 2018, 22:25

Eigenlijk zijn nieuwsgroepen geen taak van een ISP (welke provider heeft dat nog?)
    - Een internet provider zorgt voor een internetverbinding
    - een service provider biedt hierop een dienst aan (voorbeeld newsgroups, cloud, mail, voip, vod, ...).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Slafes
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 18 Apr 2013
Locatie: Leuven
Bedankt: 181 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor Slafes » 29 Jul 2018, 23:20

Het is misschien geen taak van een ISP, maar als ze in je abo zitten zouden ze op zijn minst wel mogen werken. Als Telenet zijn mail er 2 weken zou uit liggen zou men moord en brand schreeuwen, imho ook geen taak van een provider om mail te voorzien en zo kunnen we op alles verder gaan...

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3767
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 231 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 237 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor satsurfer » 30 Jul 2018, 12:31

edpnet had toch vroeger ook nieuwsgroepen?

GuntherDW
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 Mei 2007
Locatie: zwijndrecht
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Contact:

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor GuntherDW » 30 Jul 2018, 19:52

Je slaagt de nagel op z'n kop... "vroeger" :P

dreamrocker
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 Nov 2006

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor dreamrocker » 31 Jul 2018, 19:49

duurt wel echt lang deze keer , kan men hun in gebreken stellen voor dit en de faktuur niet betalen

KerberosX
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 Jun 2010
Bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor KerberosX » 31 Jul 2018, 20:22

Slafes schreef:Het is misschien geen taak van een ISP, maar als ze in je abo zitten zouden ze op zijn minst wel mogen werken. Als Telenet zijn mail er 2 weken zou uit liggen zou men moord en brand schreeuwen, imho ook geen taak van een provider om mail te voorzien en zo kunnen we op alles verder gaan...

Tja, maar er is een verschil tussen een standaard communicatiemiddel zoals email en (laat ons eerlijk zijn) een dienst die voor 99.99% gebruikt wordt om auteursrechterlijk beschermd materiaal illegaal te verkrijgen. Ik schrik er eerlijk gezegd van dat een ISP anno 2018 nog geassocieerd wil worden met dit soort “diensten”.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Slafes
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 18 Apr 2013
Locatie: Leuven
Bedankt: 181 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor Slafes » 31 Jul 2018, 22:46

99,9% van mijn mail in de Telenet box is ook spam... Ik schrik er eerlijk gezegd van dat een ISP anno 2018 nog geassocieerd wil worden met dit soort “diensten”.

/absurd :)

jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 Apr 2009
Bedankt: 59 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor jantje81 » 01 Aug 2018, 04:57

Ik ben het ermee eens dat internetproviders geen usenet of e-mail moeten aanbieden. Doen ze dat wel, dan is dat in het geval van e-mail in elk geval om klanten te ontmoedigen om naar een andere provider over te schakelen. Dan moeten ze immers ook een nieuw e-mail adres gaan gebruiken. Ik vermoed dat usenet voor Dommel ook wel iets is om hun klanten vast te houden, elders is het immers niet inbegrepen.

Maar zoals eerder al gezegd... internet leveren is voldoende. Laat mensen maar zelf een (al dan niet betalend) e-mailadres of usenet-account aanmaken elders. Evenzeer is het niet de taak van een internetprovider om een thuisnetwerk (router/wifi) te voorzien maar dat is een andere discussie. :-)
EDPnet VDSL XL 100/30 (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
Canal Digitaal BasisHD + VRT DVB-T (Dreambox 8000 HD) + Stievie Premium
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
WeePee VOIP + EDPnet VOIP

Gebruikersavatar
antutu
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 12 Jun 2017
Bedankt: 9 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor antutu » 01 Aug 2018, 06:43

GuntherDW schreef:Je slaagt de nagel op z'n kop... "vroeger" :P


Volgens mijn command prompt hebben ze dat nog steeds :P

Afbeelding
Samsung Galaxy S8: Orange Koala 4 GB Unlim. calls + text
Televisie / internet / vaste telefonie: Scarlet Trio

GuntherDW
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 Mei 2007
Locatie: zwijndrecht
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Contact:

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor GuntherDW » 01 Aug 2018, 07:13

Omdat het resolved naar een giganews IP wil niet zeggen dat ze het weldegelijk nog altijd aanbieden.
viewtopic.php?f=44&t=53258#p754678

Njagoed, je kan proberen inloggen met je edpnet login, als ze het nog (onaangekondigd/unsupported) aanbieden zou je zoals indertijd ~10GB per maand moeten hebben?

KerberosX
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 Jun 2010
Bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor KerberosX » 01 Aug 2018, 12:23

Slafes schreef:99,9% van mijn mail in de Telenet box is ook spam... Ik schrik er eerlijk gezegd van dat een ISP anno 2018 nog geassocieerd wil worden met dit soort “diensten”.

/absurd :)

Denk dat je zelf wel beseft dat dit een scheve vergelijking is. Success :wink:

mrzed
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 Jul 2018
Bedankt: 1 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor mrzed » 01 Aug 2018, 19:56

Ben eweka aan het testen... loopt goed...

Als dommel het niet oplost stap ik naar telenet .. en neem eweka bij … ben ik niet veel meer kwijt en snelheid gaat pakken hoger zijn.

Gebruikersavatar
antutu
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 12 Jun 2017
Bedankt: 9 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor antutu » 01 Aug 2018, 23:11

GuntherDW schreef:Omdat het resolved naar een giganews IP wil niet zeggen dat ze het weldegelijk nog altijd aanbieden.
viewtopic.php?f=44&t=53258#p754678

Njagoed, je kan proberen inloggen met je edpnet login, als ze het nog (onaangekondigd/unsupported) aanbieden zou je zoals indertijd ~10GB per maand moeten hebben?


Ben zelf geen edpnet klant, maar was uit curieusiteit gewoon wat news.[provider].be adressen aan het pingen om te zien wie er nog allemaal zou antwoorden. :P

mrzed schreef:Ben eweka aan het testen... loopt goed...


Ziet er zeer interessant uit, en voor amper €7,5 kan je prepaid, en dus zonder een abonnement te nemen, even testen! 'k Ga straks ook maar 'ns proberen. :banana:
Samsung Galaxy S8: Orange Koala 4 GB Unlim. calls + text
Televisie / internet / vaste telefonie: Scarlet Trio

mrzed
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 Jul 2018
Bedankt: 1 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor mrzed » 02 Aug 2018, 18:37

Modbreak:
nutteloze fullquote verwijderd
antutu schreef:
GuntherDW schreef:Omdat het resolved naar een giganews IP wil niet zeggen dat ze het weldegelijk nog altijd aanbieden.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 58#p754678

Njagoed, je kan proberen inloggen met je edpnet login, als ze het nog (onaangekondigd/unsupported) aanbieden zou je zoals indertijd ~10GB per maand moeten hebben?


Ben zelf geen edpnet klant, maar was uit curieusiteit gewoon wat news.[provider].be adressen aan het pingen om te zien wie er nog allemaal zou antwoorden. :P

mrzed schreef:Ben eweka aan het testen... loopt goed...


Ziet er zeer interessant uit, en voor amper €7,5 kan je prepaid, en dus zonder een abonnement te nemen, even testen! 'k Ga straks ook maar 'ns proberen. :banana:

minpunt met de prepaid is de max 8 connecties en dacht beperkt op 30mbit ? ( test deze nu en volgende keer pak ik het jaarplan wel veel vlotter)

Gebruikersavatar
antutu
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 12 Jun 2017
Bedankt: 9 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor antutu » 02 Aug 2018, 23:31

mrzed schreef:minpunt met de prepaid is de max 8 connecties en dacht beperkt op 30mbit ? ( test deze nu en volgende keer pak ik het jaarplan wel veel vlotter)


50 Mbit, en 8 connecties. Voor mij persoonlijk nog steeds snel genoeg, ik haal op dit moment bij Scarlet slechts maar 33 Mbps dus ik kan zelfs de 50 Mbps niet halen. :lol2:

Afbeelding
Samsung Galaxy S8: Orange Koala 4 GB Unlim. calls + text
Televisie / internet / vaste telefonie: Scarlet Trio

mrzed
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 Jul 2018
Bedankt: 1 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor mrzed » 03 Aug 2018, 19:21

Het laatste ticket dat ik aanmaakte om te vragen hoe het zat werd niet beantwoord.
status ticket : gesloten en geblokkeerd....

Top service dommel :x

flupke6954
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 Jul 2018
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor flupke6954 » 04 Aug 2018, 14:26

En ze blijven het nog steeds aanbieden als onderdeel van het netline-abonnement. Zij het wel onder de noemer "gratis extra", maar het "bellen" is ook "gratis" volgens de website. Vorm van consumentenbedrog? Even Testaankoop bellen (gratis welteverstaan).

GuntherDW
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 Mei 2007
Locatie: zwijndrecht
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Contact:

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor GuntherDW » 05 Aug 2018, 01:17

Jullie zijn nogal snel op jullie tenen getrapt zeg. Er is duidelijk gemaakt dat er problemen zijn en dat eraan gewerkt werd voor zover mogelijk.
Dat het wat langer duurt dan gedacht klopt.
Maar om dan echt te gaan doen zoals jullie 2 hier nu doen is nogal overdreven.
Als die tickets dezelfde "toon" hebben als de posts hier kan ik het wel verstaan als ze gewoon die tickets gesloten hebben.

Om voor zoiets ook naar test aankoop te gaan bellen? Als ze al weten waarover je spreekt :lol:

Er was indertijd een melding op hun site met "aangezien de helpdesk telefonisch deze dagen overbezet is, is het aangeraden om een ticket online aan te maken". Ga je daar ook dan ineens naar test aankoop voor bellen?
Onthoud dat dommel een vrij kleine provider is die met wat hervormingen intern bezig is, na de samenwerking met de bhaalu gasten e.d..

flupke6954
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 Jul 2018
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor flupke6954 » 05 Aug 2018, 09:03

Voor alle duidelijkheid: ik ben niet op mijn tenen getrapt en ben al 12 jaar een tevreden Dommelklant (buiten een aantal beslommeringen bij mijn overstap naar VDSL). Maar hier geven ze blijk van een duidelijk gebrek aan communicatie (volgens mijn laatste ticket zou het al probleemloos opgelost geweest zijn eind vorige week...). Deel gewoon mee op je website dat deze dienst (al dan niet tijdelijk en desnoods voor wat voor reden ook) niet werkt. Vooral voor nieuwe abonnees die op basis van deze gratis dienst een keuze maken is dit misleidend. En in het voorbeeld dat jij aanhaalt hebben ze tenminste nog gecommuniceerd.

mrzed
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 Jul 2018
Bedankt: 1 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor mrzed » 05 Aug 2018, 17:06

Inderdaad, dat ze dan even duidelijk maken hoe het erbij staat.
Is het echt een probleem waar ze aan werken ?
Wordt die dienst gewoon opgedoekt ?

Nu weten we gewoon niets en dat vind ik wat frustrerend.

TomMe
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 Nov 2006

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor TomMe » 05 Aug 2018, 22:30

Heb daarnet ook opgemerkt dat usenet niet meer werkt. Jammer te zien dat dat al 3 weken aansleept.. De telefonie en klantenservice trekken op niet veel bij Dommel, maar gratis usenet was altijd wel een goede pijnstiller..

Als Eweka ook bij Highwinds hoort, waarom was de retentie bij Dommel dan zo crappy vergeleken met Eweka? Raar..

mgee2255
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 Okt 2012

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor mgee2255 » 20 Aug 2018, 22:24

jantje81 schreef:Ik ben het ermee eens dat internetproviders geen usenet of e-mail moeten aanbieden. Doen ze dat wel, dan is dat in het geval van e-mail in elk geval om klanten te ontmoedigen om naar een andere provider over te schakelen. Dan moeten ze immers ook een nieuw e-mail adres gaan gebruiken. Ik vermoed dat usenet voor Dommel ook wel iets is om hun klanten vast te houden, elders is het immers niet inbegrepen.

Maar zoals eerder al gezegd... internet leveren is voldoende. Laat mensen maar zelf een (al dan niet betalend) e-mailadres of usenet-account aanmaken elders. Evenzeer is het niet de taak van een internetprovider om een thuisnetwerk (router/wifi) te voorzien maar dat is een andere discussie. :-)


Elke Internet provider biedt email aan, hoe moeten ze andere communiceren met hun klanten :-D ? Maar dat terzijde.
Er zijn geen pure Internet providers meer, ze bieden vandaag immers allemaal extra zaken aan zoals mobiele telefonie en/of digitale TV.
Ik snap wel wat je wil zeggen. Maar dan kan ik ook stellen dat een Telecom operator zich enkel moet houden aan waarvoor een GSM toestel in feite voor dient, namelijk mobiel bellen. Maar de GSM's zijn inmiddels geëvolueerd naar smartphones en nu verwacht iedereen ook om mobiel te kunnen surfen.

Is het de taak van een provider om gratis data aan te bieden voor 'Pokemon Go' te spelen ? Of om gratis Netflix aan te bieden ?
Neen. Maar uiteraard is dat een middel om klanten te verleiden dus ook een reden waarom je voor die bepaalde provider kiest.

Dommel biedt vandaag een pakket aan genaamd 'dommel netline'. Wat houd dit in:
-max 2mbps upload/30mbps download of max 20mbps upload/100mbps download mits optie speedpack
-5 mailboxen van elke 5GB met elke mogelijkheid tot 3 aliassen
-telefoonnummer met gratis mogelijkheid van 2e telefoonnummer
En ze zetten extra in de verf:
- gratis 24/7 bellen naar vaste én mobiele nummers in België (inderdaad ik bel met mijn vast toestel gratis naar mobiele nummers, dus geen gesprekskosten !!!)
- gratis bellen naar de meeste mobiele nummers in 40 buitenlanden
- gratis newsserver nntp, binaries
- gratis antivirus/antispam scan van je mailboxen

Je kan dit wel allemaal gratis noemen maar dat maakt gewoon deel uit van het pakket en dat voor een maandprijs van €42.95 (€41.95 mits domiciliëring) en nog eens €4.99 euro voor de speedpack optie.

Reeds meer dan 5 weken is de nieuwsgroep server van Dommel niet meer beschikbaar, zonder ook maar enige vermelding op hun website dat er een technisch probleem is. Je moet maar pech hebben als nieuwe klant dat je net Dommel kiest omwille van deze 'extra' gratis dienst om dan vast te stellen dat dit niet werkt.

Bij zowat alle ISP/Telecom operatoren betaal je bij de goedkoopste abonnementen voor elke telefoongesprek, voor elke sms en voor elke byte data die je verstuurt. Maar zodra je bepaalde pakketten bestelt krijg je gratis zaken zoals onbeperkt sms'en, gratis bellen naar gsm nummers die op hetzelfde factuur staan of gratis data verbruiken met je favoriete mobile applicatie (facebook, whatsApp, SnapChat, Pokemon GO,...).

Hoe zou jij het vinden als deze gratis diensten plots weken lang niet meer beschikbaar zijn zonder ook maar enige mededeling ?
Zal je bereid zijn om ook nog dezelfde maandprijs te blijven betalen indien deze gratis diensten definitief verdwijnen ?
Zou je nog steeds bij dezelfde provider blijven of overwegen over te stappen ?

Ik ben zelf al meer dan 11 jaar klant bij Dommel en best tevreden maar dit slaat toch wel alles. Heb voorlopig een pre-paid abonnement genomen bij Eweka.Ik verwacht van Dommel ofwel een oplossing ofwel een aanpassing van de maandprijs. Zo niet denk ik op termijn over te stappen naar een andere provider.

Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4759
Lid geworden op: 11 Jun 2010
Bedankt: 556 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor iceke » 21 Aug 2018, 09:51

mgee2255 schreef:Ik ben zelf al meer dan 11 jaar klant bij Dommel en best tevreden maar dit slaat toch wel alles. Heb voorlopig een pre-paid abonnement genomen bij Eweka.Ik verwacht van Dommel ofwel een oplossing ofwel een aanpassing van de maandprijs. Zo niet denk ik op termijn over te stappen naar een andere provider.


Elf jaar ? Dat je het zo lang kan uithouden snap ik echt niet ;-)
Natuurlijk gaan ze de maandprijs niet naar beneden trekken, je kan misschien ff dreigen met contractbreuk als je per kwartaal of jaarlijks betaald, maar Dommel kennende hebben die nog nooit een creditnota uitgeschreven.

GuntherDW
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 Mei 2007
Locatie: zwijndrecht
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Contact:

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor GuntherDW » 21 Aug 2018, 11:01

Ze hebben nog geen 2 maand geleden een geste gedaan voor de mensen met een domiciliering waarbij ze teveel genomen hadden ;).
Ik zit trouwens ook ~11j bij dommel ondertussen. Sinds eind sept '07 aangesloten bij dommel.

Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4759
Lid geworden op: 11 Jun 2010
Bedankt: 556 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor iceke » 21 Aug 2018, 11:33

laat me raden , ze hebben het teveel niet terugbetaald en u een maand gratis speedpack gegeven ?

GuntherDW
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 Mei 2007
Locatie: zwijndrecht
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Contact:

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor GuntherDW » 21 Aug 2018, 13:03

Neen. Was algemene mail naar iedereen denk ik.
Ze hebben wel het teveel dat ze afgetrokken hebben met 5% verhoogd als compensatie.
Dit werd dan als "krediet bijgehouden" voor volgende betalingen.

De exacte mail kan je hier lezen -> https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 88#p754518

Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4759
Lid geworden op: 11 Jun 2010
Bedankt: 556 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor iceke » 21 Aug 2018, 20:59

Zo kan ik het ook, eerst pikken ze het geld van hun klanten en dan willen ze het niet terugbetalen :bang:
Voutje in het systeem noemen ze dat dan , Mijnheer Dom had gewoon dringend geld nodig ja... :angel:

GuntherDW
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 Mei 2007
Locatie: zwijndrecht
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Contact:

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor GuntherDW » 22 Aug 2018, 00:08

Hoezo niet terugbetalen. In ruwe valuta niet nee.
Maar ge krijgt wel korting op uw volgende maanden, dus in principe is het wel profijt als je niet van plan was om te vetrekken.

Bij veel winkels en dat soort dingen krijgt ge ook gewoon een "waardebon" ofzo.

Berda
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 Aug 2018
Bedankt: 1 keer
Recent bedankt: 1 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor Berda » 25 Aug 2018, 11:44

Ze zijn al bijna 2 maand aan het 'prutsen' en gisteren heb ik nogmaals een ticket aangemaak om mijn ongenoegen over de gang van zaken duidelijk te maken. Hieronder mijn bericht en hun antwoord (en ja ze hebben zelfs geantwoord!).

=====knip=====
Beste

Het is nu bijna 2 maanden geleden dat jullie 'hard aan het werk waren" om de problemen met de newsserver op te lossen maar tot op heden werkt dat nog steeds niet.

Ik kan mij echt niet voorstellen dat jullie dat in die lange periode niet opgelost krijgen, temeer daar 'Highwinds' gewoon operationeel is!

Als het de bedoeling is deze service niet meer aan te bieden, wees dan te minste zo eerlijk daar voor uit te komen en de
prijs van jullie product dienovereenkomstig aan te passen. In het andere geval zorg verdorie voor een oplossing!

In de lange periode dat ik klant ben heb ik jullie product steeds aan vrienden en kennissen aangeprezen, maar gelet op bovenstaande
ga ik mijn mening hierover ernstig moeten herzien!

Verder stel ik het niet op prijs dat mijn tickets over dit probleem onbeantwoord blijven en gewoon afgesloten worden. Dus graag een reactie!
=====knip=====

Hun reactie:

Momenteel heb je via Dommel geen toegang meer tot de nieuwsgroepen. We zijn er ons van bewust dat dit een belangrijke functionaliteit is voor jou.

We trachten reeds een tijdje dit probleem op te lossen maar moeten je helaas meedelen dat we nog geen zicht is op een oplossing.

Wanneer er verdere informatie omtrent de werking van de nieuwsgroepen beschikbaar is, zullen we deze onmiddellijk delen met jou.

Echter, indien we het probleem niet kunnen verhelpen, zien we ons genoodzaakt deze dienst stop te zetten. Mocht het zover komen, en we hopen samen met jou dat dit niet het geval is, dan kan je je internet abonnement kosteloos bij ons beëindigen.

Met vriendelijke groeten,
Team dommel.com

Die laatste regel vind ik wel bijzonder laag. Dit interpreteer ik 'als het uw niet aanstaat mag je altijd op een ander gaan' en dit terwijl zij zelf in gebreke zijn omdat ze de dienst die contractueel vastligt niet leveren!

Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 12208
Lid geworden op: 14 Nov 2006
Locatie: Brussel
Bedankt: 655 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1136 keer
Contact:

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor Goztow » 25 Aug 2018, 12:23

Wat ik denk... Ze hadden een hele goede deal om dit te kunnen aanbieden en die deal is afgelopen. Highwinds wil niet meer aan dezelfde voorwaarden verlengen en ze zijn daarover aan het onderhandelen. Pure speculatie maar zou me niet verbazen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

Beppi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 Aug 2018
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor Beppi » 25 Aug 2018, 12:41

Berda schreef:
Die laatste regel vind ik wel bijzonder laag. Dit interpreteer ik 'als het uw niet aanstaat mag je altijd op een ander gaan' en dit terwijl zij zelf in gebreke zijn omdat ze de dienst die contractueel vastligt niet leveren!


Die laatste regel is bijzonder duidelijk, niets laag aan.
Het feit dat het nu al maanden aansleept en ze geen alternatief bieden is heus wel een beredeneerde actie.
Ze zullen intern de kost van vertrokken klanten wel afmeten ten opzichte van de kost van de oplossing...

Trouwens over het contractueel vastliggen heb ik zo mijn twijfels...

Berda
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 Aug 2018
Bedankt: 1 keer
Recent bedankt: 1 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor Berda » 25 Aug 2018, 14:41

Niet dat ik er een rechtzaak wil van maken maar dit lees ik in een aantal documenten die ik van hun op papier heb:

[*]In hun raamcontract staat duidelijk dat Dommel voorziet in een toegang tot het internet en hun servers 24/24 en 7 op 7.
[*]In een begeleidende brief specifiek aan mij gericht, en op papier met gedrukte hoofding, maken ze een opsomming van die servers en de benodigde toegangscodes. Die servers zijn oa. de mail-server, homepage server en de news-server. Gelet op bovenstaande denk ik te mogen stellen dat ze momenteel juridisch gezien niet de diensten leveren zoals die bij het afsluiten van het contract opgegeven werden.

Afwachten dus wat het gaat geven. Momenteel dan maar een extra abo genomen bij een betaalserver...

seppe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 Okt 2005
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor seppe » 25 Aug 2018, 16:53

Om je tijdelijk te behelpen kun je ook een paar weken sunny usenet gratis uitproberen.... :)

Ik heb al jaren sunny usenet; geen klagen van... en account kan men ook sharen, dat maakt het nog goedkoper.... ;)

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13781
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2230 keer
Recent bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 617 keer
Contact:

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor philippe_d » 26 Aug 2018, 13:27

Berda schreef:Gelet op bovenstaande denk ik te mogen stellen dat ze momenteel juridisch gezien niet de diensten leveren zoals die bij het afsluiten van het contract opgegeven werden...

Juridisch is dat vrij eenvoudig:
    - de telecom operator kan éénzijdig de voorwaarden wijzigen (vb prijs).
    - als compensatie mag de klant - zonder schadevergoeding - het contract opzeggen.
Telecomwet.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4759
Lid geworden op: 11 Jun 2010
Bedankt: 556 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer

Re: Nieuwsgroepen

Berichtdoor iceke » 26 Aug 2018, 18:56

Als je per maand betaald is dat geen probleem, betaal je per jaar of per kwartaal..........


Terug naar “Dommel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast