Ik heb hier zowel een Ring Pro deurbel, een Ring Spot Battery als 2 Nest Protects. Mijn bevindingen/opmerkingen:
- Ring Pro (bedraad) werkt perfect. Aanmaal geinstalleerd (had wat hulp, maar heb dan ook 2 linkerhanden) is het echt een prima deurbel en de cloud-functies werken feilloos. Kost 3€/maand of 30€/jaar voor 1 toestel. Je kan ook opteren voor 10€/maand of 100€/jaar voor unlimited aantal toestellen + verzekering bij diefstal/schade. Ik vind dit persoonlijk niet zo erg veel geld, gezien het gemak/comfort/veiligheidsgevoel.
- Ring Spot Battery werkt helaas een pak minder en dit louter en alleen door het feit dat deze battery-operated is. Als gevolg probeert deze "spaarzaam" om te gaan met energie met gemiste beelden en beweigingen tot gevolg. Je kan hem ook extra gevoelig afstellen, maar dan is de batterij op 3 dagen plat, ook niet handig... Dus geen grote voorstander van zo'n battery-powered ding, allicht ook de deurbel niet (?)
- Nest Protect: hier ben ik helaas ook niet zo positief over. De voordelen zijn duidelijk: zowel rook- als koolmonoxide, erg fijn en "menselijk" alarm, smartphone-alerts werken ook goed en integratie met Nest-platform (en bv. IFTTT) werken prima. Ook de batterijen gaan echt jaren mee (toch diegene die ze aanbevelen). Er is echter één groot nadeel: ik heb in de ongeveer 6 jaar dat ik deze dingen heb al 4 maal een vals alarm gehad. Als je dan thuis bent is het een "minder annoyance", maar als je niet thuis bent is het redelijk schrikken. Meestal als een gek richting huis gevlogen (ook van 't werk...) om dan vast te stellen dat er niets is. Dit minpunt is dermate groot dat ik ze eigenlijk niet kan aanbevelen.

ooh. shiny.