Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

JerPink
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 Jun 2018

Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Berichtdoor JerPink » 01 Jul 2018, 19:36

GGeachte Mijnheer, Mevrouw.

Overtijd heb ik mijn decoder V5 met hard schijf moeten om ruilen, om dat het defect was. Dus onder tussen heb ik dan de V5 mini versie gekregen maar na paar weken werkt het niet meer en kon weer geen tv kijken. Dus ik heb helaas niet gekozen om nog eens te laten omruilen, maar direct online gekocht dus ik heb een decoder versie 6 om dat ik twijfels had dat niet het nog eens niet zal werken of terug kan voorkomen. Uiteindelijk lag aan de modem om dat dit niet van Proximus is maar wel een Fritz modem is, wat jammer is dat Proximus dit niet ondersteunt ondanks vele klanten er naar vragen en dat Proximus in de toekomst dit ook ondersteund of beter nog voor deze merk Fritz kiezen dat zijn de eisen van klanten. Dus om dat ik de BBOX 2 niet meer heb, heb ik tegen betaling een nieuwe BBOX aangevraagd en dit tegen mijn zin. Bij deze zal dit brief ook aan consumenten programma De Inspecteur verzonden worden. Ondertussen zit ik wel met twee decoders en twee abonnementen waarvan dat ik één kan gebruiken om dat ik maar één TV heb.
Ik voeg hier bij enkele documenten bij dan kunnen ze eens over na denken voor in de toekomst.
Ik dank Proximus al op voorhand voor de medewerking en begrip.

Met vriendelijke groeten.

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 17948
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 860 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1715 keer
Contact:

Re: Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Berichtdoor krisken » 01 Jul 2018, 19:52

Hoe groot is het percentage klanten (binnen prx) die een Fritzbox wensen ... Denk zo goed als nihil...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/30Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2160
Lid geworden op: 20 Jan 2015
Locatie: Kortrijk
Bedankt: 161 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Contact:

Re: Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Berichtdoor cadsite » 01 Jul 2018, 22:02

Hier maakt het niet zo veel uit, maar bij een officieel schrijven is het aan te raden om je tekst te laten nalezen door iemand met goede taalkennis. Dat komt heel wat beter over.

Mobiel verstuurd

Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 07 Mei 2011
Bedankt: 34 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Re: Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Berichtdoor Fallschirmjaeger » 01 Jul 2018, 22:11

Heb medelijden met de medewerker van de ombudsdienst die dit moet ontcijferen.

Als ik het goed kan ontcijferen:

- Gij hebt een oud abonnement met een V5 decoder, die geruild werd voor een V5 compact en waarbij destijds een b-box 2 geleverd werd?

- Omdat gij een V6 decoder wilt, bestelt ge een compleet nieuw abonnement ipv uw huidig abonnement te wijzigen en ge vraagt om geen B-Box 3 geleverd te krijgen (ook al zit die standaard bij elke bestelling inbegrepen en kost niets).

- Nadien klaagt ge omdat de V6 decoder niet werkt op uw Fritzbox, ge zou moeten betalen om een b-box 3 te krijgen en dat ge met 2 abonnement zit?

- Het merendeel van de klanten zou graag een Fritzbox ipv B-box 3 willen? Denk dat 90% (en dan schat ik dat waarschijnlijk nog te laag in) totaal geen idee heeft wat een Fritzbox is en/of daar geen interesse in heeft aangezien alles werkt zoals ze het willen.

Veel geluk met uw klacht, ben zeker eens benieuwd naar de uitkomst hiervan.

Gebruikersavatar
bitbite
Pro Member
Pro Member
Berichten: 328
Lid geworden op: 18 Dec 2012
Bedankt: 26 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Re: Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Berichtdoor bitbite » 02 Jul 2018, 10:33

Waarom zou een V6 niet werken op een Fritzbox? Mis ik iets?

Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4774
Lid geworden op: 16 Feb 2011
Bedankt: 269 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer

Re: Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Berichtdoor MClaeys » 02 Jul 2018, 11:58

Omdat die zich op een andere manier belend maakt als decoder neem ik aan, wat niet bekend is bij Fritzbox. Als ze dat wel weten kunnen ze het misschien updaten.
Xbox Live: MClaeys

Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1305
Lid geworden op: 18 Feb 2014
Locatie: Gent
Bedankt: 139 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer

Re: Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Berichtdoor MaT » 02 Jul 2018, 12:01

bitbite schreef:Waarom zou een V6 niet werken op een Fritzbox? Mis ik iets?

Yep :)
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 80#p736114
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

Gebruikersavatar
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 04 Sep 2004
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Bedankt: 205 keer
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer

Re: Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Berichtdoor bambipower » 07 Jul 2018, 18:40

Dan had je beter ergens voor ne halve euro een bbox2 gekocht, en gevraagd aan proximus om gratis te ruilen in een bbox3
de koe zegt boe

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6606
Lid geworden op: 28 Jan 2012
Bedankt: 492 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer

Re: Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Berichtdoor ITnetadmin » 07 Jul 2018, 18:52

Samenvatting:

V5 digicorder kapot, v5 mini gekregen.
Die is ook kapot gegaan waardoor de OP zelf een v6 heeft gekocht.

Probleem bleek volgens hem uiteindelijk niet bij de digicorder maar bij de modem te liggen; aangezien dat een Fritzbox is en geen bbox krijgt hij daar geen ondersteuning op, dus heeft hij tegen zijn zin een bbox besteld.

De samenvatting hierboven zit er volgens mij een heel stuk naast.

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2160
Lid geworden op: 20 Jan 2015
Locatie: Kortrijk
Bedankt: 161 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Contact:

Re: Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Berichtdoor cadsite » 07 Jul 2018, 20:46

Kan iemand dit lomp sujet de toegang ontzeggen?
Merci

Mobiel verstuurd

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13766
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2217 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 617 keer
Contact:

Re: Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Berichtdoor philippe_d » 07 Jul 2018, 20:48

[Mod]
Topic gesloten
Off-topic en arrogante posts verwijderd
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.


Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten