HLN reclame blokeren? android chrome

Garpenlov
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 19 keer
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

HLN reclame blokeren? android chrome

Berichtdoor Garpenlov » 3 weken 2 dagen 3 uur geleden (28 Jun 2018, 23:23)

Hoi,

Helaas heeft de "Het laatste nieuws " website nogal veel video reclame dat autoplays.
Echter heb ik autoplay en ads geblokkeerd op mijn android's chrome browser, Maar ze spelen nog altijd...

hoe kan ik deze blokkeren zodat ze niet meer afspelen en m'n data opzuipt
ISP: Telenet "Fluo Home" 200/15 3tb cap (Modem only)
Mobi: Orange: tempo giga (Huawei p20)
pc's:
-W10 (I5-6700K / gtx 1080)
-W10 Dell xps 15 9560

antutu
Member
Member
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

Re: HLN reclame blokeren? android chrome

Berichtdoor antutu » 3 weken 1 dag 22 uur geleden (29 Jun 2018, 04:11)

Met mijn methode ga je waarschijnlijk niet veel zijn, maar het werkt wel dus share ik het hier toch maar even. :) De reden waarom je er denk ik niet veel mee bent is omdat je er namelijk moet voor betalen (het is een VPN, 35 euro per jaar) terwijl er voor gerootte toestellen gratis opties bij de vleet zijn (maar vraag me alleen niet dewelke want ik heb zelf nog nooit een geroot toestel gehad en heb bijgevolg ook geen kennis van apps daarvoor). Daar mijn toestel niet rooted is en ik toch al betaal voor de VPN is het voor mij wél ideaal.

Anyways; ik gebruik de Private Internet Access VPN. Daar zit een functie op genaamd 'PIA MACE', en die functie blokkeert werkelijk ALLE denkbare reclame, in apps, in de browser, gewoon alles wat reclame is is weg. :)

Hier een demonstratie in de HLN app. Zoals je ziet werd de verbinding met de adserver geweigerd.

Nu, deze methode mag dan wel betalend zijn maar het grote voordeel is wel dat je daarmee niet alleen op Android ads kunt blocken, maar ook nog eens op élk ander denkbaar platform (én je moet geen modificaties aanbrengen zoals bijvoorbeeld in het geval van Android in vele gevallen geroot moet worden voor dergelijke zaken). En ondertussen kun je de VPN ook nog eens inzetten voor andere doeleinden zoals een mooie vaartocht maken met een piratenschip enzo. :angel:
Samsung Galaxy S8: Orange Cheetah 8 GB Unlim. calls + text
Televisie / internet / vaste telefonie: Scarlet Trio

BertG3
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 145 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer

Berichtdoor BertG3 » 3 weken 1 dag 20 uur geleden (29 Jun 2018, 06:10)

Ik gebruik nu al enige tijde de browser 'Brave'. Zowel op IOS, Windows en Android. Hier zit standaard een ad blocker in, trackers worden geblokkeerd en HTTPS upgrades worden uitgevoerd. Werkt perfect !

testertje
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer

Berichtdoor testertje » 3 weken 1 dag 19 uur geleden (29 Jun 2018, 08:05)

Ik gebruik AdGuard voor Windows, iOS en Android al een paar jaar en ben er zeer tevreden over.
Victory Not Vengeance

DidierS
Member
Member
Twitter: ON8SD
Bedankt: 5 keer

Berichtdoor DidierS » 3 weken 1 dag 18 uur geleden (29 Jun 2018, 08:52)

Thuis het hele netwerk via PiHole sturen en dan op de GSM een VPN'etje naar thuis. Verdeeld over twee RPi's maar kan perfect op eentje ook lijkt me.

Terug naar “Web-en applicatie-ontwikkeling”