Windows login (Windows 10)

philippe_d
Moderator
Moderator
Bedankt: 2194 keer
Recent bedankt: 20 keer
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer

Windows login (Windows 10)

Berichtdoor philippe_d » 2 weken 4 dagen 23 uur geleden (27 Jun 2018, 17:06)

Ik zie regelmatig mensen die hun gmail account gebruiken om in te loggen op Windows 10.
Er is natuurlijk niets verkeerd aan om jouw gmail adres als login te gebruiken, maar meestal stel ik dan vast dat ze ook hun gmail paswoord gebruiken als Windows login paswoord.
Waarschijnlijk uit gemakzucht (geen noodzaak om verschillende paswoorden te onthouden), maar misschien wel uit onwetendheid (dat windows en gmail niets met mekaar te zien hebben).
    * wat zijn de risico's ?
    * wat zijn trouwens de voordelen om met een windows account te werken in Windows 10 (in plaats van met een lokaal account) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 37 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer

Re: Windows login (Windows 10)

Berichtdoor boonpwnz » 2 weken 4 dagen 23 uur geleden (27 Jun 2018, 17:25)

Met een windows account op elke windows machine inloggen vind ik het voordeel maar ook angst.

Alle systeemwachtwoorden worden gedeeld dus ook als ik een nieuwe laptop heb en ik log in met men windows wachtwoord kan ik op elk wifi netwerk waar ik ooit heb ingelogd. Zonder dat er opnieuw gevraagd zal worden voor een wachtwoord.

Luboli
Member
Member
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Re: Windows login (Windows 10)

Berichtdoor Luboli » 2 weken 4 dagen 21 uur geleden (27 Jun 2018, 19:45)

Als je een kind hebt, kan je vanalles doen als ze een Microsoft account gebruiken d.m.v. Microsoft Family.
Voor de rest is het ook apps kopen in de store, xbox features, etc.
Eigenlijk allemaal dingen die (volgens mij) niet noodzakelijk zijn op een besturingssysteem.

Terug naar “Windows”