Internet uitval

Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 02 Jun 2015

Internet uitval

Berichtdoor Bart_Herbots » 18 Jun 2018, 01:31

In tegenstelling tot mijn vorige woonplaats (tienen) waar ik heel zelden problemen had met uitval of zeer traag internet komt dit waar ik nu woon (nossegem, (zaventem) regelmatig voor en meestal start dit zo rond 23 a 23:30. Internetten of netflix kijken lukt dan niet meer (heel fijn als je dan eens verlof hebt en wat langer kan opblijven). Er zijn geen werken in de straat en vorig jaar hebben ze in onze straat al de upgrade (netwerf) uitgevoerd. Iemand bij wie telenet nog laat op de avond uitvalt of zeer traag wordt?

Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1541
Lid geworden op: 07 Jun 2006
Locatie: Limburg
Bedankt: 163 keer
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

Re: Internet uitval

Berichtdoor Sylvester » 21 Jun 2018, 07:51

heb je al eens naar Telenet gebeld?

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 17770
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 850 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1698 keer
Contact:

Re: Internet uitval

Berichtdoor krisken » 21 Jun 2018, 11:31

Je kan altijd eens luisteren bij de buren die Orange of Telenet hebben of dit bij hun ook zo is?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/30Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

datakiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 368
Lid geworden op: 01 Jan 2018
Bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: Internet uitval

Berichtdoor datakiller » 21 Jun 2018, 13:29

Sylvester schreef:heb je al eens naar Telenet gebeld?


Word sneller opgelost als niemand belt ;)
(2 maanden ervaring :P)
Afbeelding Afbeelding

Med
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 Aug 2017
Bedankt: 5 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Internet uitval

Berichtdoor Med » 3 weken 6 dagen 10 uur geleden (24 Jun 2018, 20:37)

Heb dit in het verleden ook voor gehad. Telkens rond 13.00-13.30u en duurde dan tot 16.00-17.00u.

Technieker is langsgeweest voor 13.00 en vertrok rond 13.15u zonder enige problemen te vinden ondanks mijn aandringen om toch 10min. te wachten. 5 minuten later begon het probleem natuurlijk weer. Onmiddellijk telenet gebeld, maar kon enkel maar opnieuw een technieker op een andere dag laten komen, zonder garantie dat dit zou zijn als het probleem ontstond.

Enkele weken later toch nog eens eentje laten komen, en toen ik hem vertelde over het probleem vertelde hij dat hij dit de vorige dag opgelost had door een klacht van iemand anders in de straat. Blijkbaar was een node (geloof ik) die vervangen moest worden in één van de kasten van telenet.

Hij vertelde mij tevens ook dat dit enkel op te merken was terwijl het probleem bezig was. Testen vanuit telenet zelf was niet voldoende. Of als er meerdere zelfde klachten komen vanuit 1 straat dan gaat men wel zoeken buiten....

Maar in totaal heeft dit toch wel enkele maanden geduurd. Dus véél geluk als jij de enige bent die dit opmerkt.

datakiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 368
Lid geworden op: 01 Jan 2018
Bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: Internet uitval

Berichtdoor datakiller » 3 weken 6 dagen 9 uur geleden (24 Jun 2018, 21:46)

Al eens een traceroute gedaan?
Windows: tracert (service die onbereikbaar is, bvb 8.8.8.8 )
Linux: mtr (service die onbereikbaar is, bvb 8.8.8.8 )

Misschien heeft 1 van hun routing servers problemen.
Ik zal hier eens kijken als ik ook problemen ondervind met een dynamic IP.
Afbeelding Afbeelding


Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten