Op repair profiel, wie kan helpen?

KRL100
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 22 Sep 2008
Locatie: Diksmuide
Bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer

Op repair profiel, wie kan helpen?

Berichtdoor KRL100 » 3 weken 1 uur 12 minuten geleden (01 Jun 2018, 21:07)

Situatie: TV Vlaanderen internet VDSL2 en sinds méér dan een jaar een zeer stabiele 100/30 synch.
Zitten hier in centrum Diksmuide sinds gisteren ineens op een repair-profiel: 7M/500k.

Dat was ongeveer gelijktijdig met een zwaar onweer met hevige regenval dat hier over passeerde, maar dat is nogal gebeurd en nooit last van gehad. Tevens loopt er ondertussen een ticket bij TVV omdat mijn VOIP (hun eigen lijn via Belgiantelecom) al een tijd niet registereert.

Wat is er gaande? Is het door dit lopende ticket dat men mij ergens op een repair-profiel heeft gezet, of is het door dat onweer (ergens water in een ROP?)

Iemand die daar wat zicht op heeft of kan krijgen?

Probleem is namelijk dat ik hier radio moet maken via stream, en dat 572 kbps upload echt wel te weinig is. Dus hopelijk binnenkort in orde, of geregeld door een held hier??

Ik hoor het wel!

Alvast merci!


VDSL.jpg
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be

Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1259
Lid geworden op: 18 Feb 2014
Locatie: Gent
Bedankt: 131 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 122 keer

Re: Op repair profiel, wie kan helpen?

Berichtdoor MaT » 3 weken 35 minuten 50 seconden geleden (01 Jun 2018, 21:44)

Bellen naar 0800 224 24 en de stapjes doorlopen.
Na enkele minuten zit je weer op minstens 50/15 en als alles ok is zal DLM je normaal terug verhogen naar 100/30. Als je binnen de 24uur terug op repair valt klopt er iets niet met de lijn en moet je de klantendienst contacteren om de lijn na te kijken.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

KRL100
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 22 Sep 2008
Locatie: Diksmuide
Bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer

Re: Op repair profiel, wie kan helpen?

Berichtdoor KRL100 » 2 weken 6 dagen 10 uur geleden (02 Jun 2018, 12:07)

MaT schreef:Bellen naar 0800 224 24 en de stapjes doorlopen.


Zeker dat dit werkt voor TV Vlaanderen? Heb alles doorlopen (tel-nummer dat bij TVV zit ingegeven) maar ik zie op geen enkel moment een resynch of verhoging van de snelheid...

Of moet ik het CID nummer ingeven?
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13577
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2176 keer
Recent bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 605 keer
Contact:

Re: Op repair profiel, wie kan helpen?

Berichtdoor philippe_d » 2 weken 6 dagen 9 uur geleden (02 Jun 2018, 13:09)

Natuurlijk werkt dat voor TVV Vlaanderen, je hebt een normale Proximus VDSL2 lijn
Je moet wel het lijn nummer ingeven (het nummer dat Proximus toegekend heeft aan jouw lijn), dit is niet jouw telefoonnummer (noch het CID nummer).
Het lijnnummer kan je via de provider te weten komen, bij sommige ISP's staat op op de klanten interface.
Anders moet je bellen, met een analoog telefoontoestel dat je direct op de lijn aansluit, naar het nummer 1924
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

KRL100
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 22 Sep 2008
Locatie: Diksmuide
Bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer

Re: Op repair profiel, wie kan helpen?

Berichtdoor KRL100 » 2 weken 6 dagen 3 uur geleden (02 Jun 2018, 18:43)

Met die 1924 tip is het gelukt, het eigenlijke Proximus-nr bleek nog een totaal ander nummer te zijn dan die VOIP van TVV, ook al ben ik niet direct (via PSTN) bereikbaar op dat nummer.

Gebeld, 5 minuutjes later rebootte de modem en trainde mooi naar een 70/30 synch, dus hopelijk komt DLM binnenkort langs en heb ik weer de volle 100/30.

Toch nog radio kunnen maken vandaag, merci voor de 2 tips!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13577
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2176 keer
Recent bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 605 keer
Contact:

Re: Op repair profiel, wie kan helpen?

Berichtdoor philippe_d » 2 weken 5 dagen 23 uur geleden (02 Jun 2018, 22:50)

KRL100 schreef:het eigenlijke Proximus-nr bleek nog een totaal ander nummer te zijn dan die VOIP van TVV, ook al ben ik niet direct (via PSTN) bereikbaar op dat nummer.

Exact zoals ik het hierboven beschreef, toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

KRL100
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 22 Sep 2008
Locatie: Diksmuide
Bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer

Re: Op repair profiel, wie kan helpen?

Berichtdoor KRL100 » 2 weken 5 dagen 3 uur geleden (03 Jun 2018, 18:38)

philippe_d schreef:Exact zoals ik het hierboven beschreef, toch?


Ja hoor, had daar geen twijfels over dat je juist zat! (wist alleen zelf niet dat er achter het CID én de VoIP nummers ook nog eens een gewoon lijnnummer schuilt)

Merci!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be


Terug naar “Overige ISP's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten